22 Eylül 2024 Pazar

Dostlar Merhaba ve İyi Bir Müslüman Olmak İçin 200 Günlük Hazırlık Programım

 Merhaba dostlarım,

Güzel bir Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Genelde hep mutluyumdur, ancak bazen hem geçmişte yaşadıklarımdan hem de hastalığımdan dolayı öyle anlar olur ki acıdan kıvranırım... :) İnsanların aşağılamasını hep hissederim ya da bazen de sanrılanırım, ancak gene de onların hiçbirine kin tutmam... Onlar sadece anlık bir Eray Mehmet'i görürler... Halbuki bir an acı içinde, başka bir an mutluluktan mestlik içinde olabilirim... :) Genellikle yalnız olup da acının etkisi biraz geçtikten sonra gene mutluluk ve mestlik başlar dostlarım, ve tahminlerime göre en az %85 hatta belki de 90 oranında mutluluk, hatta mestlik içindeyimdir... %10-15 de acı veya anlık mutsuzluk olabilir... :) Ömrüm böyle geçer hep, çünkü Tanrı bana hikmeti vermiştir, insanların düşünceleri beni bağlamaz... Bana o yakınlığı veren Tanrı düşüncelerim üzerine de çeşitli hikmetlerle bana yakınlığını bildirir... Ancak tüm bu hikmetlere rağmen bazen hala daha O'nu unuttuğum veya acıdan kıvrandığım anlar olabilir... :) İşsiz de olsam, hasta da olsam, parasız da olsam bu oranlar kolay kolay değişmez... Yalnız gençliğimde bu oranlar %70'e %30 gibiydi... Çok daha fazla acı çektiğim anlar olmuştu... :) Hatta zaman zaman %70 'lerin de altına düşmüştür, ancak hiçbir zaman %50'nin altına düşmemiştir dostlarım... En sıkıntılı anlarımda bile bir ferahlık ulaşmıştır bana... :) Şimdilerde bir tahmin vermem gerekirse %90 mutlu, huzurlu ve hatta mestlik içinde %10 da acı, huzursuzluk veya mutsuzluk olabilir... Hedefim ömrümün sonlarına doğru bu oranı %99'a kadar çıkarabilmektir... %100 imkansız gibidir bu kötülüklerle dolu dünya için ancak %99 imkanlıdır... :) Mutluluk oranınızı %99'a kadar çıkarabilmek demek, artık sizi neredeyse hiçbir şeyin incitememesi demektir ve bu da tasavvuf ehlinin son dersi olan incinmeme hedefidir benim için... Size en ağır hakareti de yapsalar, hatta belki vursalar bile incinmez hale gelebilmeniz mümkün olabilir, çünkü Tanrı sarhoşu olmuşsunuzdur artık... :) Yani ilk hastalandığım anda depresyon teşhisi konulurken bile %50'den fazla mutluyumdur... En ağır sanrılar, hakaretler ve acıları çekerken dahi, o Tanrı'yı aradığım zamanlarda kendi kendime sordum: Bu dünya güneşe biraz daha yakın olsaydı kebap gibi kavrulurduk, biraz daha uzak olsaydı donardık, bu dünya kendi kendine dönüyor olamaz, güneşin etrafında da dönüyor olamaz, ben kendi kendimi yaratıyor olamam, bundan bir haber olarak... Her şeyin ardında muazzam bir düzen ve güç gizlidir gibi düşünüp bir aralar dinden çıktıktan sonra tekrar müslüman oldum ve hemen hemen aynı dönemlerde Mevlana'yı ve Yunus Emre'yi keşfettim... Sonra o ağır hastalığım varken Kuran okumaya başladım ancak hemen bitiremedim, çünkü geçmişte epey hastalanmıştım, hatta Kuran'da kulum Kuran'ı hemen alma gibi bir şeyler de görmüştüm, yani ne gördüğümü hatırlamıyorum ancak Yasin Suresi'ndeydi sanırım... Mevla beni gene rahatlatıyordu... Dostlarım acıdan kıvranan bir adamın da birden Kur'an okuması ters tepebilir... :) Çünkü içinde epey sert ayetler de vardır... :) İşte ondan önce mi sonra mı hatırlamıyorum ancak o zamanlarda Tanrı'nın ilhamı da 2011 senesinde 4-5 ay arayla 2 defa bana ulaşmıştı... :) Sonra Kur'an almak için evden adımımı attım, ancak gittiğim kitapçıda istediğim Kur'an'ı bulamadım, sonra bir AVM'ye gittim, orada tesadüfen Mesnevi-i Şerif-i buldum... Neye niyet neye kısmet... :) Belki de böylesi hayırlıydı... Allah her ne kadar merhametlilerin en merhametlisi olsa da ilimi en ağır olan kitaptır Kur'an... Çok hasta vaziyetteyken ki bilhassa psikolojik iken rahatsızlığınız, Kur'an ters tepebilir... Siz fazla alıngan olabilir ve korkabilirsiniz. Bilenler ve inananlar bilir ki dost Mevlana Hüdavendigar büyük bir velidir ve bana en az 13 senedir, daha öncesi var mı hatırlamıyorum, belki YouTube'taki şiirleriyle olabilir, bana manevi babalık ve rehberlik ediyor... Ben kendisini çok sevdim... Bunda şüphesiz hem Mesnevi-i Şerif hem de Divan-ı Kebir ciltleri vesile oldu... Mesnevi'de ikinci turda sanırım 3. veya 4. ciltteyim, Divan-ı Kebir de ise ilk 7 cildi 2 kez bitirdim ve 8.sinde ise 2. turdayım, ortalarında... Daha sonra Rubailerini de aldım ki ince bir kitaptı onu da bir kez okudum... Sonra Fihi Ma Fih'i aldım ki onda da birinci turdayım, henüz ortalara gelmemişimdir ancak yaklaşmışımdır... :) Bu arada Şems-i Tebrizi'ye atfedilen Makalat'ı da aldım ve daha nice alimlerin kitapları, ya da peygamber ilimlerini de kütüphaneme ekledim... :) Hedefim ömrümün sonuna kadar Mevlana'nın tüm kitaplarını 3 kez okumaktır... :) Mevlana'yla benim pek çok huyum benzer. Hatta isyanlarımız bile benzer... :) Kendimle ilgili çok şey buldum bir mübarekte... :) O benden elbette daha dindardı... :) Yalnız ben hastalığım da etkisiyle belki biraz belki epey daha sekülerim Mevlana'dan... :) Dost Mevlana namazına niyazına çok dikkat ederdi, hem hastalığımın etkisiyle, hem tembelliğimin etkisiyle hem de devrin etkisiyle, ben O'nun kadar namazıma niyazıma dikkat etmem... :) Ancak ilimde kendisiyle yarışmak isterim... Hem dünya ilmi hem ahiret ilmi, ilmi çok sevmem O'na çok benzer... :) Yaşadığım acılar ise belki O'ndan daha çok olmuştur... :) Ve size daha önce de söylemiştim, hedeflerim arasında Kur'an Mealini ise 7 kez okumak vardır ve ben hala ikinci turdayım... Biraz Kur'an okumakta hızlanmalıyım, epey yavaşladım ve durdum... Halbuki Kur'an Tanrı'sını seven ve mutlu olan insanlar için en güzel şifa kaynağıdır... :) Öyle internetten de okumaktansa açıp kutsal kitaptan okumalıyım... :) Ortalama bir okumamda en az 40 ayet kadar okurum ve haftada bir gün dahi okusam 40'ar ayet ilerlerim demektir ve bu da mükemmel bir şeydir benim için... :) Rab asla zalim bir Rab değildir ve merhametlilerin de en merhametlisi olduğunu ayetlerinde açıkça bildirmiştir... :) Biz O'nu böyle bilmeye devam edelim, şeytanın hilelerine aldanmadan... :) Herkesin yolu, yöntemi ve rehberleri farklı olabilir... :) İnsanların tespihleri bile başka başkadır demiş, veliler... :)

Dostlarım dediğim gibi, Kur'an ı  7 defa, Mevlana'yı 3 defa, Şemsi Tebrizi'yi, Sadi Şirazi'yi, Yunus Emre'yi, Seyyid Nesimi'yi, Hünkar Hacı Bektaş'ı anlatan Velayetname kitabımı 2 kez, Siyer-i Nebi kitaplarını (Mekke ve Medine Devri diye), Hz İsa kitaplarını(bir kitapta Hz Yahya da anlatılıyordu), Hz Musa kitaplarını, Hz Nuh (ve yanında Hz İdris de anlatılıyordu), Hz Muhammed'in (S.A.V) hadislerini içeren Riyazü's Salihin isimli kalın hadis kitabını en az 1 defa ancak bazı yerlere hızlıca göz atarak pek çok kez, Hz İsa'nın hadisleri ile Hz Süleyman'ın meselleri kitaplarını da sık sık tekrarlayarak belki 7 defa belki 7'den de fazla tekrar ederek okumalıyım... Zaten şimdiye kadar meselleri epey başa dönmüşümdür belki sonuna gelmeden ve ne zaman sıkılsam açar okurum çünkü hem bilgeliğin, hem adaletin hem de zenginlik ve saltanatın peygamberiydi şanlı Süleyman Nebi, mucizeleri de fevkaladeydi şüphesiz... :) Bunlardan başka kitabı mukaddesi de okumalıyım ve ayrıca başka peygamber kitaplarına da bakmalıyım ve kütüphanemdeki başka ilim kitaplarına da... Bunlar ahiret ilmi için ömrümdeki hedeflerim her ne kadar namazdan niyazdan tam manasıyla Hakk'a yaklaşamasak da ilimden yaklaşabiliriz... Bir de dünya ilimleri, pozitif ilimler, şiirler, edebiyat ve felsefe... Zamanda yolculuk konusu da bu pozitif ilimlerin içinde ayrıca bir başlık konusu... :) Dost Atatürk'ü de üçüncü rehberim olarak seçmem, beni bilime, solculuğa ve sekülerliğe de teşvik ediyor dostlarım. Bir de benim kalemim var dostlarım, yani aklım, gönlüm ve parmaklarım... (kalem manasında). Kendimi özgürce ifade ettiğim, içimi döktüğüm bloğum... :)

Varsa beni takip eden ve hayata bakış açısı da benzer olan karşı cinsten de biri ya da birileri Mevla karşıma çıkartsın, ve belki de sevgili veyahut daha da ilerisi eş eylesin bana... :) Yalnız benim evlenmem için biraz daha sağlıklı olmam (bu da en az 3 sene sürer) ve en az 3 sene kadar da düzenli gelire sahip olmam gerek dostlarım (evliliğe hazır olmak için ve kendimde aradığım asgari şartlar), bu şartları sağlarsam ve iyi bir kısmet çıkarsa da evlenebilirim dostlarım... :) Yani en az 40 yaşında evlilik olabilir gibi. (Şimdilik yaşım 37 hatta 37,5'i de geçiyor). O da en iyi şartlar olursa ve kısmet çıkarsa, yoksa uzayabilir ya da hiç olmayabilir... :) Mevla en hayırlı yazıları yazsın inşallah... :) Aile kurmak yüksek sorumluluk gerektirir, hasta ve tembel adamsanız pek yanaşmayın derim, ancak iyileşir ve çalışkan olabilirseniz o zaman dünya evine girmek elbette güzel olabilir... :)

Saat de 2.55 olmuş dostlar, artık blokta yayınlayalım bu yazıyı... :)


Gene Barcelona Rumba'sıyla neşelenelim dostlarım... :)


Dostlarım Eylül ayının postlarını okudum yazdıklarımı da bir şey dikkatimi çekti... Epey dağılarak ilerliyorum ve bu da başarımı azaltan bir etken olarak sayılabilir... Bu kadar dallanıp budaklanmadan odak noktamı daha iyi belirlemeliyim... Örneğin şimdi yakında okul başlayacak. Önceliğim okul derslerini vermek ve gene C++ kurslarıyla kitaplarının uzmanı olmak olmalı... O sibermiş, algoritmaymış, oyunmuş, zamanda yolculukmuş, tasavvufmuş, başka kurslarmış gibi çok dallanıp budaklanırsak gene başarı eksik kalır... :) Bizim bir-iki alan seçip sadece o alanlara odaklamamız gerek dostlarım. O alanları iyice halledene kadar... :) Dediğimiz gibi 100 işi aynı anda yapmaya kalkışırsak çorba olur gene... :) Bu bir-iki alan da sadece okul dersleri ve C++ kurs ve kitapları olmalı bizim için belki de 4 ay kadar... Sabret başka şeylerle çok ilgilenme, maymun iştahlılığı epey azalt... Daha iyi olacaksın... :)

Dostlarım yemek siparişi verdim gene Popeyes'tan... 2 adet Golden But ketçapla, Soğan Halkası 8 adet mayonezle, patates kızartması orta boy ketçapla, bir de 1 litre coca-cola siparişi verdim dostlar... :) 245 TL tuttu... :) Yalnız bahşiş vermeyi unuttum siparişi verirken, bu kez açlıktan belki de... :) Evde 15 TL para ayarladım, o kadar bozuk çıktı... Onu kuryeye vereceğim, belki biraz yüzü güler diye... :)

Mevla tüm yoksullara da bu yemekleri nasip etsin inşallah, hatta daha da alalarını... :) Dünyada tek bir insanın dahi açlıktan ölmesi, bunca zenginler saltanat sürerken, insanlık ayıbıdır elbette... :)

Dostlarım bugün banyo yapmayı unutmuşuz... :) Az sonra üşenmeden duşumuzu alalım da, tertemiz olalım... Ardından da sakal tıraşımızı olalım... :)

Dostlarım hep unutuyoruz şu besmelenin faziletini, unutmayalım, Mevla unutturmasın. Hiç yoktan günde 100, hatta yapabilirseniz 1000 tane çekelim... :) Tonton Nazım Dede anlatıyor... Mevla rahmetiyle muamele eylesin ve günahlarını bağışlasın... :) Ben bu adamı canlı görmedim, ancak sohbetinden büyük keyif almıştım... :) Harbiden evliyaya benziyordu, Allah daha iyi bilir... :)



İyi Bir Müslüman Olmak İçin 200 Günlük Hazırlık Programım

Dostlarım ben besmele-i şerifeyi günde 1000 tane çekerdim ancak üst üste en fazla 2 bilemedin 3 hafta kadar sürmüştür... 3 hafta olmamıştır bile... Unutulup, ya da öncelikler değişip kalmıştır... 40 gün diyor mübarek... :) 23 Eylül Pazartesi başlarsak, 1 Kasım 2024 gününe kadar o gün de dahil,(8 gün Eylül'den, 31 gün Ekim'den ve 1 gün de Kasım'dan olmak üzere) tespih etmeliyiz dostlarım.... Sadece 40 gün boyunca sabah namazıyla 1000 besmeleye çalışacağım... Eğer bunu 40 günde başarırsam düzenli olarak, ertesi 40 günde de sabah namazı 1000 besmele + akşam namazı ve virdi mevleviyi namazdan yarım saat önceye ekleyeceğim... Bunu da başarırsam ki zor olacak gibi, eğer Rab yakınlığını ve şevkimizi arttırır ve başarırsam, ertesi 40 gün de ikindiyi ekleyeceğim ve sadece kendi tesbihatımızı, 33-33-34 tane olan ve 100 Allah içereni, bunu da başarırsam ki mükemmel bir iş olmuş olur, öğleyi ekleyeceğim ve gene 33-33-34 tane kendi tesbihatlarımızla 100 Allah'ı ekleyeceğim ve bunu da başarırsam da 40 gün kadar da bunların üzerine yatsıyı ekleyeceğim ve gene 33-33-34lük tespihimizle 100 Allah olmak üzere... Bunların hepsini başarırsak günde 1000 besmele, 1000 Allah (700 virdde, 100'er tane de namazlardan sonra olmak üzere ve kendi tespihlerimiz eklenmiş olacak ki onları da yaptıkça saymayı nasip eder belki Allah..) Bunların hepsini 200 günde başarırsak artık bunu korumamız gerekir ki tam manasıyla müslüman olmuş oluruz o zaman ancak... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....