Herkese selamlar,
Arkadaşlar üşenmedim bir ev döşemeye kalksam ne kadara döşerim dedim ve hem de evlilik öncesi bir hazırlık olur dedim... Kalemler aşağıda olduğu gibi yazıyorum... :)
22 Haziran 2026 Gününe Göre
Koltuk takımı (Loom Modüler Berjer ve Loom Modüler Köşe Takımı- Su Yeşili): 39118 TL *
Buzdolabı (Bosch Serie 6 Üstten Donduruculu 186X75 Paslanmaz Çelik KDN76 AIE1N - Solo): 82990 TL *
Yatak Yataş Silver Therapy Yatak Baza Başlık 3'lü Set 16990 *
Modera 3 Kapılı Çekmeceli Dolap 31960 TL *
Modera Modern Baza 100 X 200 24960 TL *
Modera Modern Karyola 21360 TL *
Five Z 5 Bölgeli Ortopedik Paket Yaylı Yatak 7699 TL *
Modera Çekmeceli Kitaplık 7000 TL *
Modera Açık Kitaplık 4200 TL *
Modera Geniş Çalışma Masası Üniteli 28720 TL *
Modera Yüksek Şifonyer 15960 TL *
Modera Sehpalı Komodin 5565TL *
Modera Raflı Duvar Aynası 1470 TL *
Bosch Serie 6 Gazlı Ocak Paslanmaz Çelik 39510 TL*
Bosch Serie 8 Ankastre Fırın 60X60 cm Beyaz 66730 TL*
Bosch Serie 8 Solo Bulaşık Makinesi 60 cm Kolay Temizlenebilir Inox 66470 TL ?*
Travo Yemek Odası Takımı 53549 TL ?*
*'lar banko gerekli
?*'lar ikinci aşamada gerekli
*'lar toplamı 394232 TL -> 8500 $'ın altında buraya kadar ki ilk yıl sonunda inşallah hepsini alabilirim İstanbul'a taşınırken... :) Geriye kalan ile de Elif ve Zeynep'i New York'a götüreyim 8 günlüğüne güzel bir otele... Zeynep gelmek istemezse o zaman Elif'i 12 günlüğüne götürebilirim gibi... :) Siz bilirsiniz... :) 11000$ lazım bana yaklaşık Spring Break 2028'de gidersek, 500$ açık kalıyor onu da ya işe erken girip ya da babam ile açığı kapatırız, ya da kendi 625'er dolarlık harçlığımdan biriktiririm 1 senede... :)))
?*'lar da dahil edilirse 514251 TL-> Bunları da ya parayı biraz çoğaltabilirsem akıllı yatırımcı kitabıyla ya da biraz taksitle bu 2 parça ürünü de alırım yakın zaman içinde
İlk etapta *'ları alırız, ikinci etapta da ?*'ları 2 adet olan... :)) Daha bunun içinde TV+TV ünitesi yok ki ilk etapta İzmit'teki Tv'lerden birini getiririz bizde 3 tv var evde... :) Çamaşır makinesi yok ki onu kız tarafına paslıyorum... :) Yatak odası takımı yok çift kişilik ki onu da kız tarafı yapar... :) Perdelere şimdilik geçici bir çözüm bulmalıyız ama o da kız tarafında... :) Halılar da kız tarafında... :) Küçük ev aletleri ve mutfak gereçlerini Ryan bir zahmet kendi yapsın ama Elif de yardım edebilir ne alması gerektiğini söylemek bakımından... :) Aydınlatmalar ve dekorasyonu da kız tarafına atalım, şimdilik geçici çözüm ampülle idare edelim... :) TV+ Tv ünitesini ise Ryan daha sonra ayrıca taksitle falan alacak... :) İzmit'te yıkar beyler Ryan çamaşırları bir müddet... :)) Hoşuna gitmedikleri varsa, söylesin bana Elif değiştiririz... :))
Kız tarafındakilere aşağıdakiler yeter:
- Çamaşır makinesi
- Yatak odası takımı
- Perdeler
- Halılar
- Aydınlatmalar&dekorasyon ya da sadece dekorasyon
Ancak belki aydınlatmaların bile çoğunu Ryan belki kendi yapar zamanla, evde sever Ryan avizeyi ve size sadece dekorasyon da kalabilir... :) Neyse bu dekorasyon, anlamam ben o işlerden, chatgpt çıkardı bu kalemleri... :))) Dekor işte... :))
Daha Elif'e bırakın evlenme teklif etmeyi tanışmadım bile... :) Ama ben işimi böyle yaparım, işinize gelirse, gelmezse sıradaki Elif'e geçeriz... :))) Ama senle Boğaziçi'ne gelirsek tanışırız inşallah... :) Evlenme teklifini de biraz arkadaş olup parayı biriktirirken de yapabilirim... :))) Çok bekleyemeyiz Elif ilk sene sonunda teklif etmem lazım sana. Ama sen beni tanımak için biraz bekleyelim diyebilirsin... :)) Zaten 2032 gibi evleneceğiz evlenirsek sanırım... :)) Ama o zamana kadar aileler de tanışmalı, isteme de olmalı nişan da... :) O aşamalar geçilmeli... :)) Çok da beklememen lazım yani ama biraz bekleyebilirsin... :)) Ben evi kurmaya başlayayım... :)) 43 yaşında Boğaziçi bitiyor inşallah ve 45 yaşında da evleniyorum sanırım... :))) Sen de 37 oluyorsun o zaman... :)) Sen çalıştırıyorsun beni Boğaziçi'ni bitirtmek için... :))
Eğer sen benim kaldığım evi beğenirsen orada devam ederiz bulabilirsem 900$'a Üsküdar'dan 2+1 veya belki bir ihtimal 3+1 bakacağım, beğenmezsen mecburen taşınacağız... :)) Kira bütçesi 900$, mekan da Üsküdar ancak olur... :))) İstersen 2027 sonları gibi evleri sen araştır eğer tanışırsak ya da beraber araştıralım... :)) Hiç taşınmayla uğraştırma beni Elif lütfen, zor taşınma işleri... :)) Boğaziçi'ne de vapurla geçeriz... :)) Eve zaten 2028 Ocak'ta geliyorum inşallah ve sen de seçime yardımcı olabilirsin... Şimdilik ben, babam ve Ege kalacağız... :) Evlendiğimizde Ege'yi göndeririz. Söylerim Ege'ye koltukların çarkına okuma derim, o da söz dinler... :)) Olmazsa koltuk takımını değiştirirz Elif ne yapalım... :)) Babam bazen bizde kalır bazen evinde İzmit'te eğer ona alışırsan yani babama, yoksa mecburen hep İzmit'te kalır ancak sürekli tek kalmasını da istemem açıkçası... :))) Bir gün sen de ihtiyarlayacaksın Elif Allah nasip ederse... :)) Sahibinden de sadece 2+1'leri aratınca bile 13. sayfaya kadar ev çıkıyor az ücretten çok ücrete doğru... :) Aynı şekilde senin ebeveynlerinden biri bu dünyadan ayrılırlarsa da geriye kalanın başımın üstünde yeri var, o da aynı şekilde bizle kalabilir ve kalsın da... :)) Yalnızlık Allah'a mahsus... :)) İlk 13 sayfadan bul bir ev Elif 2027 sonları gibi... :))) 2028 başında da İstanbul'dayım inşallah... :)) İstersen 3+1 de bulabilirsin sana bütçeyi söyledim... :) Ev kirası için 900$ yeterli... :)) Hele bu ücrete manzaralı bulursan tadından yenmez ama biliyorum biraz zor ihtimal... :)) Manzaralı olması da şart değil ayrıca, yeter ki ferah olsun, sağlam olsun ve ev içimize sinsin... :)) Hatta bence ferah kelimesiyle bile aratabilirsin... :)) Ya da şöyle yapacağız, sen eğer tek kalıyorsan, ya ben senin yanına taşınacağım, ya sen benim, ya da evleneceğimiz zaman 900$'lık evler seni kesmezse üzerini sen tamamlayıp daha da güzel bir eve taşınacağız yani yeni evlilik evi yani ikimiz birden taşınacağız... :)) Ya da ben evlenene kadar Üsküdar'da kalayım sonra senin istediğin bir semte taşınalım o da olur... :)) Öyle olursa ev bakma zahmetinden de kurtulursun ancak 900$'ın üzerini sen tamamlıyorsun kira masrafında ona göre... :))) Benim bütçe belli çünkü... :))) Sadece evleneceğimiz zaman bakarsın evlere... :)) Üsküdar olması şart değil, ama ben ve Ege için ilk etapta Üsküdar ideal... :))
Bugünün parasıyla 45000 TL'ye Üsküdar İcadiye'den 2+1 ferah ve manzaralı güzel bir ev buldum... 970 dolar etmiyor bile, bütçeyi biraz zorlarız gerekirse, zaten 4 gram altın da tam 600 dolar yapmıyor 550 dolardan bile etmiyor tam olarak şimdilik oradan bir 50 dolar kadar avantamız var zaten ama altın her an artabilir de... Artarsa bile yani 600$ olursa bile 40 dolar benden 30 dolar da babamın harçlıktan kısarız gerekirse... Gerekmezse de 20 dolar hatta gerekirse 25 dolar benden kıssak yeterli... :))
Yani biz maksimum 1000 dolara kadar bütçeyi zorlayabiliriz kira için... Taş çatlasa 1000 doları geçmez gibi... :)) Evlenirsek de kiranın 1000 doları benden, Elif daha güzel bir eve taşınalım Ryan derse, üstünü kendi ekleyecek... Eğer 400-500 dolar daha eklerse 1400-1500 dolara var süper evler... 500 fazla ama 400 ekleyebilir belki... :)) Ya da o da bu Ryan'ın tutacağı maksimum 1000 dolara kadar olan ferah ve manzaralı dairelerden birini kabul edecek 2+1 de olsa tek banyolu da olsa, banyoya giren de söyleyecek banyoya giriyorum tuvaleti olan girsin diye... :)) Ben, babam ve Ege'ye yeter tek banyolu ev... :)) 2'li bulursak elbette daha iyi ama bazılarında tek oluyor... :))
Ben bulabilir ve denk getirebilirsem maksimum 1000 dolara kadar 2+1 ferah ve manzaralı böyle güzel bir ev tutacağım İcadiye de süper bence, bizim için.... :)) 500 dolar daha eklerse Elif Kuzguncuk'a da geçebiliriz eğer denk gelirse denk gelmeyedebilir ama daha çok zaman var evliliğe belki denk gelir... :))
Bence İcadiye ya da belki Kuzguncuk süper olur bizim için, hem merkezi, hem manzara o biçim, hem karşıya ulaşım kolay 5 dakikada Beşiktaş'a geçeriz... Kadıköy hem kalabalık hem daha uzak... :)) Biraz daha sakin hiç olmazsa Üsküdar hem de daha bütçe dostu gibi... :))
Ya da benim eve yerleşsin Elif beğenirse evlenirsek de 500 doları da biriktirsin, onun parasına karışmıyorum nasıl isterse... :))) Ev sağlamsa direkt tutarım bu tarz bir ev ama daha 2028 Ocak'ta geliyorum ben İstanbul'a unutmayın 2027 Ocak'a kadar işe başlarsam bereketli... :)) Ama okula inşallah kaydımı yaptırırım... :)) 2. çocuk ortaokula başlayana kadar bize 2+1 ev yeterli bence Elif... :)) Sonra zaten biriktirebilirsek belki kendi evimizi de almaya çalışırız orasına bakacağız... :))) Belki de bu ev alma parasına senin büyük bir katkın olacak... Belki de şirketi iyi yöneteceğiz... :) 600'ar $ kenara atmayı unutma 75 ay boyunca 2027 Ocak'tan itibaren... :) 2033 Nisan'da inşallah şirketi kuruyoruz... :)) İhtiyar oyun şirketimiz var dedi çünkü... :)) Güzel bir ev tutmaya çalışacağım Elif merak etme, sağlamlığa da elbette bakacağım... :) Bence sen benim eve taşın, 500'er dolarlarını da kira verir gibi biriktir ya da 600'er dolarlarını daha sonra aynı şekilde... :)) Hatta ben de şirketi kurduktan sonra bile 600$ aynı şekilde kenara atayım... :) 1200 $ atalım kenara beraber, biraz da oyun şirketinden de kazanç gelirse onu şimdilik eklemeyelim, iyi oyunlar yapar ve iyi yönetirsek çok kazanırız, yatarsak ve kötü yönetirsek paralar uçmaya başlar... :)) Eğer ki ortalama 1300 $ da şirketten kazanç gelse ayda bizim ikimizin kasasına yani 650'şer dolar her türlü yeter bize 2 hissemiz var çünkü... :)) Bu hesabı sallayarak yapıyorum, belki ilk başlarda az gelir sonradan artar o da dengeler... :)) Şirketi yönetmek senin işin Elif, oyunları yapmak da bizim ama sen de yardım edebilirsin istersen oyun yapımına da eğitimini de alırsan... :))) Bol bol reklam harcamaları ve oyun içi satın alma ekleriz bize iyi kazanç getirecek... :))) Hatta açıktan yazılımcılarla bile anlaşabiliriz... :)) Türkiye'de sürüsüne bereket yetenekli yazılımcı var... :)) Hatta bunu kesin yapmamız lazım... :)) Büyük şirketler de öyle yapıyor zaten... :)) Yani iyi bir ekip olmalıyız... :)) Onlara maaş mı verirsin hisse mi verirsin senin bileceğin iş, şirket yönetimi sende, yönet de görelim bakalım nasıl ceo'sun göster marifetini... :))) 4 veya 6 ortak başlayalım... 50-75 kişiye kadar yolu var bu şirketin biraz büyüyeceğiz sağlam bir ekip olacağız inşallah... :))) Maksimum 75 yeter herhalde... :))) Daha ne olsun Elif... :) Minimum da 50'ye gelsek tamamdır... :))) Artık her birine %1 hisse mi verirsin ne yaparsın bilmiyorum... :)) Belki ilk başlarda maaş ya da maaş + hisse verirsin ya da sadece hisse sonra ise sadece hisseye de dönebilirsin şirket çok kazanmaya başlarsa... :)) Bence de ilk başlarda şirket ufakken maaş + hisse ver, sonradan onlara da deki ileride tek hisseye düşeceksiniz, o ileri noktayı sen belirle ve başlayacakları da ikna et... Maaş kalkacak ama hisse karşılığınız inşallah büyüyecek şirket ile beraber... :)) 4 ortak olursak eğer her birimizden %0.25 hisse eksiltip herkese verebilirsin %1 hisse biraz da sağlam maaş vermen lazım ilk başta... :) Zaten bizim hisseler de zamanla azalacaklar.... :))) 70 kişi alsan şirkete %70 hisse gider, 4 kurucu ortağa da %6,5 hisse kalır en sonunda ve o da bize yeter herhalde... :))) 6 kurucu ortaksak da %5 kalır ama o zaman da %0.1666... ya da %1/6 eksiltmen lazım... :))) %5 de yeter bence yeterince dev olursak... :)) Ben Elif'i tanıyorsam yani seziyorsam bu şirkete herkesi ortak yapar bence... :))) Co-founder'lara biraz çok hisse... :)) En azından 180.000 dolarımız olacak Elif ilk başta ya da belki de 6 ortaksak 270.000 dolar bir müddet maaş + hisse verebilirsin bence, zaten inşallah gelirler artacak... :)) Ryan da işletmeci seziyor biraz bu işleri... :))) İyi bir ekip olmamız lazım Elif bizim de... :))) 70 kişi alırsan 6 da ortak olursak maksimum 76 kişi oluyoruz ya da 74 4 ortakla da, 5'le de 75... :) 5'te de %0.20 eksiltiriz ortaklar başı... :) 5 ortaksak da 225000 $... Büyüteceğiz Elif bu şirketi, sağlam, çalışkan ve güvenilir insanları al şirkete... :))) 4 ortak daha bulalım diyorum ve 6 ortak 270.000 dolara kuralım işte bu şirketi Elif.. Ortakları da sen seç hatta... :)) %5 de yeter hisse başı o da zaten herkesi aldıktan sonra geriye kalan, ikimize toplam %10 hisse daha ne olsun... :)) Gerçi herkesin eşit hissesi olacak sonradan gelenlerin ama ona da bir çözüm sen bul, yazılımcıları ve ağır işlerdekileri çok yorma hafif işlerdekileri biraz yor gerekirse... :)) Son mülakatları da sen yap, belki bir insan kaynakları uzmanı bile alırsın ki elbette alman lazım, çok sağlam bir İK personeli bul talent avcısı, gerekirse bir de yardımcı bul ama aynı seviyede olacak bunlar... :)) Maksimum 2 talent avcısı yeter bize, hatta ilk etapta 1 bile yeter... :)) Bu talent avcıları oyun yapacak her türlü kişileri çok sağlam seçmeliler... :)) Anlar mısın mülakattan..? Ortakları da sen seç fikrimizi de alarak, kaptanlık sende Elif... :)) Ben yardımcı kaptanlardan biriyim... :)) Ancak baştan limiti koymalıyız ister 70 kişi al ister 82 kişi, 82 kişi alırsan da kurucu ortaklara adam başı %3 hisse kalır eğer 6 kişi olursak, biraz azmış diyorsan 70 kişi ile sınırla sonradan katılacakları... :)) Kurucu ortaklara minimum %3 hisse kalmalı, hatta %5 daha iyi... :)) O kadar risk alma ve ilk emeklerin hepsi bizden olacak çünkü... 70 kişi de yeter zaten bize... :)) 70 hissedar alabilirsin Elif şirkete zaman içinde bence... :)) 82 biraz fazla geldi bana... :)) 76'ya tamamlanalım biz... :)) Herkesin de %1 hissesi olacak işte, karı da sanırım bu oranda bölüştüreceksin... :)) Zararsa da zarar hep beraber, biraz anaparadan yiyoruz o zaman... :)) 1/6 hisse ile başlayacağız yani %16.666 eğer 6 ortak olursak ve şirket büyüdükçe de %5'e kadar düşecek en son... :)) 1000 dolar maaş + %1 hisse versen yeterli sanırım ilk başta, maaş belki az ama %1 hissede büyük bir potansiyel var, hatta belki maaşı da kaldırmazsın ama o zaman maksimum 70000/6 eksilir hissemiz en sonunda yani 11666 dolar azalır hissemiz şirket 70 kişi olduktan sonra, inşallah o zaman biz daha fazla kazanırız... :)) Maaşı kaldırmazsan herkes atlar ben söyleyeyim sana... :))) 1000 dolar biraz riskli gibi Ryan, ya paramız biterse diyorsan da 750 dolar ver sen de... :) 750 dolar + % 1 hisse de çok iyi bence... :)) Biraz az maaş ama büyük bir potansiyel var... :) İkna edersen öyle yap bence... 750 $'dan da aşağısı verilmez zaten biraz güvence olsun insanlara sonra belki 1000 dolara yükselecek dersin şirket belli bir başarıyı yakalayabilirse, o zaman ikna olurlar... :)) Şirket zaten çok büyürse belki milyon dolarlar bile kazanırız şirket olarak hatta belki milyar doları bile buluruz çok sağlam bir ekip kurarsak... :))) Son mülakatlar senin işin Elif, göster Ceo'luğunu işte... :)) Zaten ik personelini de sen yöneteceksin, insanları yavaş yavaş alacağız Elif pat diye değil... :)) Pat diye alırsak batarız bence... :))) Kuralım bir anonim şirket diyorum işte sana... :)) Belki bir müddet sonra o 1000 dolarlar bile avans gibi gelir insanlara %1 hisse de çok sağlam olursa... :)) O 1000 dolarları da hiç kaldırma bence sen, çünkü onların hissesi az... :))) Atıyorum bir rakam belirle şirket 30 kişi ekstra personel alıncaya kadar ve belli değere ulaşana kadar maaşlar 750 dolar de, 30 kişi + hedeften sonra da 1000 dolar olacak de ama baştan hedefi net çiz... :))) Hatta senden çok bu fikirlerle Ceo'luğun çoğunu ben yapmış gibiyim ama fikirlerim fena değil gibi ama Ceo sensin söz son söz senin, bende iyi fikirler olur böyle... :))) En sonunda her ay 70000 dolar maaş giderimiz olacak ama şirket kimbilir hangi çıtaya taşınacak... :))) 750 dolara belki mırın kırın yapar insanlar ama tok gözlüleri de belirlemiş olursun böylece, o da önemli bir özellik zaten %1 hisseleri de var, zaten başarı gelirse ileride paranın a. koyuyoruz ileride... :))) Onu da batmamak için dedim 750 dolar diye çünkü batma riski de var ilk etapta... :)) Bol keseden eleman almayın ilk başta... En kilit insanları alın o da so slowly olsun... :)) Bence ilk başta ik'dan da önce çok sağlam game developerlar lazım bize, gerekirse ilk ik'cılığı sen yapacaksın Elif... :)) Hatta Ryan da hem kuruculardan hem de game developerlardan biri... :)) Elif de hem kuruculardan hem ceo hem de okumayı kabul ederse İTÜ oyun ve etkileşim teknolojilerinde bir de game developerlardan biri olur... :)) Bulabilirim diyorsan 750$ + %1 hisse ve ileride maaşa 250$ zam şeklinde yetenekli game developerler kaçırma bence... :))) Ryan maaş istemiyor Elif, bize hissemiz yeter... :)) Kurucu ortaklara maaş yok, onlara hisse var ve kar payı var ama çok istersen bize de sal 750$ ama bence salma para kalsın biraz... :)) O maaş %1 hisseliklerin hakkı... :)) Bizde %16.666 hisse var Elif ilk başta ve en son %5... :)) Hissemiz düşüyor ama şirket de büyüyor beyler bence adil... :)) Bulalım 4 ortak ve tamam edelim 45000 dolarları ve kuralım bu şirketi Elif 270000$'a, ortaklık için Elif'i ikna etmelisiniz... :))) 6 ortaktan fazlasıyla da anlaşma güç olur... 6 ortak ideal bence... :) Bir kişi alırsak ancak 30 sene maaş verebiliriz bu parayla ona göre yap hesabı... :)) Muhakkak kara geçmemiz lazım, sana söz 1 oyunum var 5-6 oyun daha getireceğim sana şirket kurulana kadar, diğer game developer ortaklardan da 4-5 oyun bekliyorum... :)) Bence direkt en azından 3 game developer ortak ve 1 tane de çok kurnaz, zeki ve iş yapmasını bilen bir ortak bulmalısın şirketi büyütecek en yardımcı ceo gibi... :))) Yani senin baş yardımcın o olacak... :)) Bir dahi lazım bize en azından... :))) Hatta IQ testi bile yapabilirsin bunun için, al bir genius ortak 160+ IQ'lük... :))) Onu da söyleyeyim sana... :))) Hatta dilersen tüm adaylara IQ testi bile yapabilirsin Elif ama elbette diğerlerine o kadar uçmaya gerek yok 120+ IQ alt limiti koysan yeterli, istersen yap, istersen yapma... :)) Sana belge yollayacaklar 120+ IQ olduklarına dair, 120 de yeter bize Elif, çok yükseltirsek insan bulmakta zorlanırız... :)) 120+'da baya sağlam insanlar buluruz... :)) Benim vardı zaten 130'luk belgem resmi de sildim o mailleri ve bilgisayara format attım yani belge uçtu... Büyük de görmüştür o belgeyi... :)) Ama bana güvenebilirsin, gerekirse de bir daha yaparım bir test... :)) Aklı biraz kıt insan olmaz en azından şirkette... :)) BU IQ puanını da sen seç dilersen 125 yap ama gitgide zorlaşır insan bulmak... :))) Hatta şirketin ismini bile 125+lı bir şey seçebilirsin öyle de yapabilirsin eğer dilersen... :)) Bu şirkete girmek için 125+ IQ şart dersin girişlerde de... :)) 2033 Nisan'da kuralım beyler şirketi inşallah... :))) Ryan önce 2027 Ocak'a kadar işe başlasın, başlarsa tamam bu iş, yoksa birkaç ay daha erteleriz en kötü... :))) Önünde sonunda bulacak inşallah Ryan bereketli bir yazılım işi... :))) 2033 Nisan'a kadar da oyunları yapalım ve 45000 $'ı da hazır edelim... Şirkete olmak isteyen ortaklar 125+ IQ belgelerini ve 4-5 tane de hazır bitmiş oyunlarını lütfen hazır etsinler o tarihe kadar game developlerlar... Elif'i ikna edeceksiniz ortak olmak için. Daha sonra da yavaş yavaş %1 hisse +750$'ları salmaya başlarız yavaş yavaş... :))) Zaten Ryan + 3 game developer olacak omurga, Elif de belki sonradan olur game developer dilerse, yoksa sadece ceo olarak devam etsin Elif... :)) Ryan bu iş için minimum 15 saat ayırabilir... İsteyen daha çok da çalışabilir, hatta daha çok çalışanlara da bonus 750$ ekstra verebilir Elif... 25+ veya 30 saat+ çalışanlara yani ekstra 10+ saat veya 15 saat+ yapanlara ama haftada beyler 750 $ ekstra ver Elif avans. Ekstra 10 saate verebilirsin haftada bence Elif ayda 40 saat yapar çünkü... :) Çalışma saatleri de esnek olsun ve bunun için de bir yazılım lazım bize... :) Fazla da kasmasın insanlar... :)) Ya da dileyen 15 saat çalışıp 25 saat maaşlı bir yazılım işi de yapabilir Ryan gibi... :)) Şirket çalışanları en az kaç saat çalışsınlar karar ver, bence ya 25 saat ya da 30 saat ideal bence... :) Fazla sıkıntı olmasın çalışma yükünden, 25 saat bile yeterli bence Elif, bir de arada toplantılar düzenlersin ki senin en sevdiğin iş gibi... :)) Her hafta bir meeting yapar kesin Elif, kaç saat yapacaksın toplantıyı, 2- 2,5 saat ideal bence... :) Birini seç Elif 25 mi 30 mu çalıştırıyorsun... :)) Ryan'ın bu mesajı yazma tarihi 22 Haziran 2026... Yani Ryan kendi işinde 25 saat + oyun şirketinde 15 saat + 2,5 saat oyun şirketi toplantısı + 2,5 saat de kendi şirketi toplantısı olursa... 45 saat çalışıyor haftada aşağı yukarı... :)) Bana kabul, size söz o 15 saati de 25 saati de dolduracağım epey bir müddet, sonra belki şirket devleşirse o maaşlı işi bırakıp 25+ saat şirkette çalışırım ama ayda 750$ veya sonradan olacak 1000$ ekstramı da alırım Elif ona göre %5 de sermaye kar payım var zaten... :)) Yönetemez miyiz Elif bu şirketi berebar, dahi yardımcın da olacak zaten... :))) Koyacak 160+ IQ puanını masaya her türlü... :))) 4 ortak daha bulursak bence her türlü tamam bu iş... :))) Bir müddet sonra o toplantılara 76 kişi katılacak inşallah en sonunda... :))) Hem online yaparız toplantıları hem bir araya gelir tanışırız Elif rahat ol... :)) Ceo'muz sensin Elif yönet bakalım bu şirketi de görelim.. :)) Sana ilk ceoluk fikirleri Ryan'dan, her zaman destekçin Ryan... :))) Yani şirket için herkes en az 15 saat +2,5 da toplantı dersek 17,5 saat çalışacak... :)) Ya da dileyen 25 saat+ ve 2,5 saat de meetinge gelecek.. :)) İyi ve çalışkan insanları seç, sürekli işten kaytaranları alma hiç zaten haftada 25+ saat çalışacaksınız onun da hakkını verin.. Tam verimli bir 25+ saat olsun bu lütfen... :))) Zaten görevler ve deadlineları da verir Elif... :))) Şirketten kovulma yetkisi de Elif'in elinde baştan anlaşacağız sizle, o %1 hissenizi de devralırız sizden para karşılığında 6 ortak ona göre, öyle bir şirket sözleşmesi yaparız... :) Çok göze batarsanız kovabilir bile sizi Elif... Ama inşallah öyle bir şey yaşanmaz... :))) Çünkü çok iyi bir insan Elif... :))) Güveniyorsanız Elif'e ve kendinize gelin... :))) 25 saati verimli geçirelim, elbette çay/kahve/tuvalet/vs molası olabilir o kadar... :)) O yüzden 25 saat+ dedik haftada yoksa 40 saat derdik... :))) + yapan canından yapacak, belki onları ödüllendirir Elif, onun bileceği iş... :))) Elbet bulur Elif bir ödül yöntemi siz onu ona bırakın... :)))) Bence hiç kimseyi kovmayacak Elif ve herkes elinden gayreti gösterecek ona göre insan seçecek başta... :))) Bence kovulma yaşanmaz da ayrılıklar yaşanabilir bilhassa ilk etapta pek bir başarı gelmezse... :))) 750$ ayda + %1 hisse ile başlıyoruz, sonradan da 1000$ ayda + %1 hisse ile devam ediyoruz... :))) Belki sonra 1250$ veya daha sonra 1500$ bile yaparız çok iyi başarı gelirse... Daha sonra 1750$ yaparız ve son olarak da 2000$ Onları da baştan belirlesin Elif, şirket başarı ölçütlerini ayarlasın...:))) 2000$ ayda + %1 şirket sermayesi kar payı da yeter bence herkese fazlasıyla... :)) 2000$ verirsek 76 kişiye versek yani herkes en az 25 saat+ çalışsa 152000$ maaş veriyoruz ayda en yüksek başarı oranında herkese ve % 1 de minimum şirket sermaye kar payı... Karın ne kadarı ana paraya katılacak ne kadarı dağıtılacak Elif'in bileceği iş, o ince hesapları dahi ile beraber yapsınlar... :)) Onu da Ryan bir şey sallasın bakalım, karın %50 sini dağıtalım, %50'sini de ana paraya katalım yani şirket ana sermayesine derim... :)) Ya da karın %60'ını dağıtalım ve % 40'ını da ana paraya katalım... :) Ya da karın %40'ın dağıtalım ve %60'ını ana paraya katalım... :) Yani dağıtalan karın %1'i ona göre... :)) Bize de %5'i o da en son... Şirket nasıl daha iyi büyürse ve en iyi genel zenginlik nasıl olursa isterseniz yapay zekaya sorun... :))) Tarih 22 Haziran 2026 saat 17.45 olmadı daha... :)) 270.000 $ ile kuruyoruz inşallah Elif bu şirketi 3 game developer + 1 dahi+sen+ben beraber 2033 Nisan gibi paraları hazırlayın, oyunlar da gelsin (4-5 bitmiş oyun yeterli, 4 tane bile yapsanız yeter) ve IQ skor belgeleri de hazır olsun lütfen... :))) İhtiyar oyun şirketimiz var dedi çünkü, harbiden var beyler oyun şirketimiz yani olacak... :))) Batarsak da batarız aq giden 45000$ sermaye + emekler olur ama bence batırmayacağız çünkü ihtiyar biraz yaşlanmıştı... :))) Dahinin görevi düşünmek ve kendini geliştirmek, bu şirketi nasıl hakkıyla büyütürüz diye, ceo ve diğer ortaklar ile beraber uzlaşımcı kararlar almak, bir de denetim görevi versek yeter dahiye... :) Ryan eğer hastalığı nüksederse arada, ya da işte çok yorulsa dahi size garanti söz en azından 3 oyun daha banko üretir, hatta daha fazlasını bile üretmeye çalışacak emin olun o tarihe kadar zaten biri daha zorunlu proje... :) Diğer 3 game developer da en az 4'er taneden 12 oyun üretsin ve minimum 16 oyunumuz hazır olsun... :))) 16 oyun ile giriyoruz beyler en azından bu piyasaya, mobil oyun... :) Reklam bütçelerimiz de olacak daha, onlara da para ayırmalıyız ama onların getirisi daha çok olur ve bir de lütfen 2 oyunda en azından yapacaklarınızdan lütfen oyun içi satın alma olsun, bir de reklamlar olsun... Ben de bunu eklemeye çalışacağım yani oyun içi satın almayı... :)) Reklamı zaten ekledi Ryan... :)) 8 oyunumuz oyun içi satın almalı ve reklamlı olursa + 8 oyunumuz da sadece reklamlı olursa dahi fena oluruz... :))) Oyunlar da biraz albenili olsun ve uyduruk da olmasın lütfen... :)) Her türlü mobil oyun olur... :)) Sonrasında zaten beraber de yapabiliriz projeleri... :))) 2033 Nisan gibi inşallah en kötü 16 oyun ile bomba gibi giriyoruz beyler piyasaya... :))) Bu şirkete ilk başta ne lazım onu dahi ile beraber düşünün Elif, sen önce dahiyi seç... :))) Şirketin o beyin santrali o dahi olacak... :)) Ben bu şirketin temelini atan gizli ceosuyum... :) Elif gerçek ceosu, dahi de yardımcı ceosu... :)) 3 de bomba gibi ortak daha... :)) 70 tane de canavar gibi çalışan uyumlu ekip üyeleri zamanla 120/125+IQ'lük... :))) 120 mi 125 mi Elif ve dahi karar verecekler, önce dahiyi seç Elif, IQ belgesi isteyeceksin işe alımlarda... :)) 130 olmaz Elif en salak ben mi olayım şirkette :))) Aslında 130 da olur ama zor insan buluruz öyle, 130'a gerek yok... :) 120,125'lerde de ne cevherler var, yeter ki işini bilsin.... :)) Aslında en salak ben de olurum ama sanırım %2'lik dilime düşer insan sayısı, çalıştıracak kişi bulmakta zorlanırız... :))) Bir sürü farklı görev var çünkü, hem üstün zekalılar da biraz yan çizebilirler... :)) Siz onu 125 yaparsanız %5'lik dilimden alırız işte... :)) 120 ise %9'luk dilim... Sanki %5 iyidir gibi geldi... :)) Hem zekaları da biraz daha keskin olur 125'lerin... :)) Benden de istersen IQ testi ben bile hazırlarım şirketi kuracakken, tüm IQ skorları elinin altında bulunsun Elif istersen sende... :)) Vardı aq bende 130 ama kayboldu mailboxı sildim, bir daha çıkartacağım mecburen... :))) Testi de unuttum aq hangi testti acaba o test..? Zaten zamanı dikkate almadan çözmüştüm biraz aheste olarak... :) Detaylı bir rapor veriyordu... :) Öyle raporlu veya belgeli skorlarını ulaştırsınlar sana... :)) Raporu da atabilirler bence... :)) Daha çok var beyler 2033 Nisan'a kadar yok daha şirket mirket... :)) İnşallah Ocak 2027'ye kadar işe girip, 75 ay boyunca ayda 600$'dan 45000$'ı kenara atsın Ryan... İşe 6 ay ara verirse ya da ayrılırsa ya da dondurursa da o 6 aylık 600'er $'lar babasından... :) Kuracağız arkadaşlar inşallah bu şirketi elbirliğiyle bir secret ceo, bir real ceo, bir assistant ceo, 3 de bomb founding member ile... :)) Ardından da zaman içinde inşallah 70 monster employees alacağız... :)) 125+ in 76 all da diyebiliriz ismine şirketin ama 76'ya kadar gelmeliyiz gelir miyiz 76'ya kadar..? :))) Geliriz diyorsanız koyalım o ismi... :))) Ya da %3'e bile razı oluruz derseniz de 125+ in 88 all koyarız, ama ben yukarıda hesabı 76'ya göre yaptım, bence yeterli 76 kişi, ne diyorsun Elif, o kadar büyütmeliyiz bu şirketi, gerekirse sonraki çalışanlardan da dahiye yakın insanlar da seçebilirsin... Dahi ve kurucu ortaklar güveniyorlarsa kendilerine direkt koyalım ona benzer bir isim, oyunları da görelim ama... :) Sen önce dahiyi bul ve 3 de kurucu ortağı hazır et Elif çünkü ben bu yazıyı daha önce ekşi sözlükte okumuştum sanki, şu an 22 Haziran... :)) Ama 76'yı bir kişi bile aşamayız şirket çok büyürse ona göre... :))) 76 diyorsak 76, 88 diyorsak 88... :)) İstanbul'da kurulacak elbette bu şirket, yani merkezi orası, istersen Elif sen yurt dışında da açabilirsin, sanki siz öyle yapmışsınız ama Ryan anlamaz o işlerden... :)) İstanbul merkezli bir firma olsun Elif işte bu, belki ileride bir ofis bile tutarız ya da oyun stüdyosu, ilk başta herkes uzaktan ve elbette tanışmalar da olacak... :)) Hem Ryan çevresini de geliştirmiş olur son yıllarda biraz içine kapanık Ryan... :))) Bence sen IQ skorlarını almaya başla bir an önce... :)) Sana maillesinler CV, Resume ve IQ'ları.... :) Önce dahiyi seç 160+ IQ'lük, sonra da 3 kurucu game developer'ı zaman içinde onlara aceleye gerek yok, ister oyunlar yapıldıktan sonra ister daha hepsi tamamlanmadan... Ama aranızda bir iletişim olmasında fayda var game developer adaylarıyla... :)) Ryan zaten şirketin temelini atan founder'ı... :) Sizler de co-founderlarısınız... :)) 45.000 $'lar da hazır olsun lütfen 2033 Nisan'a kadar 270.000$'a kuruyoruz şirketi... :))) Game developerlar da en azından 4 güzel oyunu hazırlasınlar reklamlı ve 2'si de oyun içi satın almalı ona göre... :) Aramızda bir zaman kayması var sizle... :)) Bu şirkette belki de 2 zaman yolcusu olacak ona göre... :)) Diğer ortakların da vardır kesin güzel yetenekleri belki bu kadar olmasa da... :))) Sana teklifler geliyordu Elif yanlış hatırlamıyorsam... :))) 76 çok Ryan diyeceksin Elif ama büyüyecek bu şirket zamanla, sen dahiye, kendine ve bizlere güven... :))) Hatta kimileri de diyecek ki ben de 500$-500$ atayım bari anca birikir diyordu sanki... :)) Ryan'ın 1 oyun hazır zaten yayınlanmış ama sonunda çok ufak bir nazarlık var, onu da 1-2 satırlık kod satırı düzeltmesiyle halledeceğiz inşallah, gerekirse büyük veya diğer ortaklardan yardım alarak hallederiz... :)) 1 oyun da yazın yapacak Ryan çünkü 2. proje için lazım... Geriye de 2 oyun kalıyor, 2033' kadar her türlü yapar Ryan o kalanları da daha dünyanın zamanı var ama Ryan da elini çabuk tutsun... :) Belki daha fazlasını bile yaparız... :)) O dahinin, senin ya da benim ya da diğer ortakların oyunlardan biraz anlaması lazım, neresine ne lazım, nasıl olursa iyi olur gibi böyle fikirler, hangi oyunlar satar, hangileri popüler, bunlardan da çakmamız lazım elbette, bunlardan anlayan bir dahi ortak bul, yani oyundan anlasın... :)) Gerekirse o da game developer olsun ama onun olması şart değil, ondan oyun beklentimiz yok... :))) Eğer dahi ortak da game developer olursa ve o da 4 oyun getirirse a. koyarız ortalığın... :)) O zaman denetim görevi sende ve o dahide yarı yarıya ve eş zamanlı eğer öyle olursa... :) Ama dediğim gibi onun game developer olması şart değil, bize 16 oyun da yeter... :) Yeter ki dahi oyunlardan epey çaksın ve iş bitirici olsun, biraz koddan da anlamasında fayda var... :)) Bence gerçek dahilerin hepsi anlar koddan... :))) Yani şirketin stratejik olarak yönetimine olumlu katkı versin dahi... :)) Onun beyin gücünden yararlanalım... İnsanların ne yapıp ne yapamayacağını iyi kestirsin... :)) Sezgileri de kuvvetli olsun... :)) Hatta söylesin size direkt Ryan, ikinci oyunu Aralık ayına kadar yapar mı bir kaynaktan yararlanıp biraz başladı şu an Haziran'da Ryan 22'sinde, üçüncü ve dördüncü oyunu da 2033'e kadar hazır eder mi iş ile beraber diye size yorum yapsın... :))) Çıkartabilir mi diye... :))) Aplikasyonları hazır olacak hatta size söz o zamana kadar Macintosh da alırım ve ios için de çıkartırım oyunları... :)) Hatta Ryan Ocak 2027'ye kadar iş bulurmuya da yorum yapabilir, dinle bakalım dahi adaylarını... :))) Bir dahi adayı kesin çıkıyordu hatırlıyorum.... :))) Hatta galiba bir tane de game developer dahi çıkıyordu galiba... :))) Aslında Ryan ve Elif de yarı dahi gibi insanlar ya da ona yakın... :))) Çünkü Ryan da geçmişte 158 ve 162 çıkarmıştı ama belki testler yanlıştır ya da şişirmedir hastalanmadan önce... :)) 116 118 120 123 130 136 158 162 çıkardı Ryan... Ama o 116-118-123 çok düşük çıkartan testti bence test yanlıştı 3 defa art arda yaptı Ryan, 120'de de son 6 soruyu direkt salladı 5 dakika içinde bitsin diye, 130 en doğru ve resmi ölçüm gibi onda da zamanı dikkate almadı, Boğaziçi'ndeyken de 136 çıkardı... :))) Lisedeyken de galiba lise 1 gibi 158 birinci ölçümde 162 de ikinci ölçümde çıkardı... :))) Zaten Ryan lise 1'de kocaeli 2., lise 2.'de de kocaeli 3. oldu ve iki yıl art arda lise 2 ve lise 3'te final dershanesine ücretsiz gitti... :))) Sayısali fulledi lise 1'de Ryan... :)) 40 soru vardı sayısaldan ve çoğu zeka soruları gibiydi finalin sınavları, hepsini doğru yaptı Ryan... :))) Bu IQ testlerinin sonuçlarının 8'ini alır da 8'e bölersek 132,875 çıkıyor ve bence de aşağı yukarı tam 133 Ryan'ın IQ'sü... :))) Büyük de öyle diyordur kesin... :)) Büyük iyi IQ ölçer... :)) Ama sana yeni bir belge göstereceğim Elif ama kendimi iyi hissettiğim zaman yaparım bir IQ testi daha... :))) Sen bir de ihtiyarlıktaki IQ'yü gör, epey iyileştikten, ilaçlar azaldıktan satrançta da 2300+ olduktan sonra inşallah... :))) Satranç, problem çözmek fizik ve matematik, bir de kodlama yapmak IQ'yu iyi yükseltiyor beyler... Biraz da bilimsel kitaplar okumak... :)) Bir de en önemlisi sağlıklı ve stressiz yaşam... Kaygı, korku ve hastalık IQ'nün düşmanları... :))) Ben bunların 3'ünü de yaşadım... :))) Ama tekrar gelirim ben eski yerime ihtiyarlıkta rahat olun o yukarıdaki dediklerimi yaparak zaten satrançta 2300+ puanı gördünüz mü direkt 145+ IQ'yü yapıştırın hiç ölçmeden bile hatta belki ihtiyar göstermiştir size sanki bir 2308 puan hatırlıyorum, siyah kuşaklar da vardır ihtiyarda, hastalık dinsin, kaygı bitsin, korku da tümden yok olsun... :))) Stres de IQ'nun düşmanı onu da iş yerinde yaşamıştım... :))) O yüzden Elif insanları stres yaptırma, ya da o maddeyi de hiç ekleme yani işten kovulma maddesini ama çok düzgün seç insanları lütfen, yamuk ve karakteri bozuk kimseleri ve çok tembelleri işe alma... :) Gerekirse mülakatları dahi ile beraber yap... :)) Ben girmem beyler mülakata falan size güveniyorum, bence Elif'in de dahinin de zekası da sezgileri de bu iş için ideal daha sonra da en azından 1 tane ik personeli alırsınız zaten... :) 1 tane bile yeter aslında bize ik personeli... :)) İk personelini de erken işe alırsanız 3'ünüz beraber yaparsınız son mülakatları sırayla, önce IQ testini geçecek, sonra ik'cıyı geçecek, sonra dahiyi geçecek ve en sonunda da Elif'i geçecek o işe alınacak personel... :)) O ik'cı teklifleri sunacak yani talent avına çıkacak, onu almakta da çok gecikmeyelim bence... :) Talent avcınızı iyi seçin... :)) İyi avlasın talentları, personel işlerine de bakar eğer olursa... :)) İsteseniz ilk 4 talentı siz avlayın dahi ile, 5. da talentçıyı avlayın, ya da ilk 7 talentı siz avlayın dahi ile ve 8. de en geç talentçı katılsın aramıza, ona siz karar verin... :))) Bence 8. de en geç katılması lazım talentçının 70.'de katacak halimiz yok... :)) Bir talentçı olması lazım beyler her profesyonel şirkette var en az bir talentçı... :)) Ayrılmak isteyenlerin de hisselerini şirket ödeyip satın alacak ve ayrılacaklar, istersen kovulma olmasın ama istersen, biraz dahinin de fikrini al... Kovulma olmazsa herkes huzurlu olur daha rahat çalışır ama karakterleri doğru seçin... :) Ben katılmayacağım arkadaşlar personel seçmeye ama belki Elif'e öneririm birilerini... :))) Dahinin bir görevi de şirket personelini seçmek, denetim görevi, düşünme ve kendini geliştirme ve uzlaşımcı rol görevleri var dahinin, bir de şirket stratejisi görevi biraz da koddan anlasın dahi... Dahiye bu kadar görev şimdilik yeter, daha fazla şimdilik aklıma gelmiyor... :)) Belki gerekirse küçük bir şeyler daha ekleyebiliriz... :))) Kapasite yüksek çünkü dahide... :)) Ama her şeyden önce Elif'in bir dahi avlaması gerekiyor... :)) Sonra da dahi ile beraber diğer 3 ortağı seçelim işte... :))) Görelim bakalım dahi avını Elif, bizlerin de oyunlarını görelim.... :) İyi bir dahi avla Elif, o dahi çok önemli 45000$'ı da hazırlasın dahi kurucu ortaklardan olacak... :))) Önce kurucu ortağı avla hatta diğer ortak adaylarıyla da iletişime geç... :)) Göster marifetini Elif, Ryan da Elif'i avlamalı bir zahmet hiç rahatsızlık vermeden... :) Secret ceo real ceoyu avlıyor, real ceo assistant ceoyu avlıyor, bu 3'ü beraber diğer 3 kurucu ortağı avlıyorlar, sonra da real ceo ve assistant ceo talentları avlamaya yavaş yavaş... :))) İyi anlaşabileceğin bir dahi bul Elif, o dahi ile uzlaşım içinde olman lazım... :))) Elif sen Güler Sabancı gibisin sanırım... :))) Ben de rahmetli Sakıp Sabancı gibi olayım işte... :)) Gerçi onlar yönetim kurulundaydılar ama olsun... :))) Bizim de yönetim kurulumuz bu 6 kişi... :))) Dahi de Sabancı Yönetim Kurulu'ndaki en akıllı adam veya kadın gibi olsun... İstersen kadın dahi bile seçebilirsin ama içimden bir ses adamın daha iyi olacağını söylüyor... :))) Ancak game developerlardan birini istersen kadın da seçebilirsin... :)) Öyle de olabilir 4 erkek 2 kadın olursak bence süper olur yönetim kurulu... 3'e 3 o kadar da iyi olmaz bence.... :))) Erkekler daha iyi anlar Elif yönetimden ama baş yöneticimiz sensin yani bir kadın onda bir problem yok ama founder Ryan çünkü bu fikri veren ve temeli atan Ryan yani ilk kurucu Ryan, sizler de co-founderlar yani kurucu ortaklar... :))) Co-founder&Ceo Elif, Founder&SecretCeo&Developer Ryan, Co-founder&AssistantCeo da dahi, Co-founder&Developer da diğer 3 ortak, diğer canavarlar da company shareholder&own duty... Senin developer ünvanını eklemene bile gerek yok Elif, ama istersen ekleyebilirsin de ona karışmam... :))) Seni Co-Founder&Ceo olarak atadım Elif, Founder olarak, yap görevini... :))) Hatta size bir şey daha söyleyeyim dahi bekarsa ve evlilik yaşındaysa bayan developer da bekarsa ve evlilik yaşındaysa onlar da birbirlerini avlayabilirler isterlerse yani çift olarak... :)) Diğer 2 Co-Founderdan biri de avlayabilir ayrıca o bayan Co-Founder'ı çift olarak ama bekarsa bayan... Bekar değilse hava gazı... :)) Önce bir öğrenin bayan bekar mı değil mi sever misin sevmez misiniz öyle elbette ancak erkeğin de bekar olması lazım... :)) Bence 3 erkekten en az 1'i bekar olur gibi de bayan bekar olur mu bilemem... :)) 2 şirket içi evlilik bile olur yönetim kurulunda 2 de single olur yani yönetim içi single... Ya da 1 çift 4 single olacağız... :) Elif de beni reddederse ama iş yapmak isterse de nasıl olacak bilmiyorum ama o zaman da mecburen 6 single oluruz... :) Sizi bilmiyorum ama benim bu Elif ile anlaşmam lazım gibi... :))) Çünkü ihtiyar evleneceğin kızın ismi Elif dedi... :))) Forma siparişini veriyorum 4 gün sonra... :))) Şirketi bırakan hissesini şirkete devrediyor yani satıyor ki yerine yenisi gelsin... :) Maaşlar elbette sizin onları ne yaparsanız yapın... :)) Bence en az 76 kişi oluruz Elif ileride iyi yönetirsek bu şirketi, hatta isterseniz 88 bile oluruz, siz belirleyin 76 mı 88 mi??? %5 mi kalsın bize en son yoksa %3 mü ona karar verin dahi ile o son karar da sizde... :)) Ancak ben hesabı 76'ya göre yaptım yukarıda 88 olsun diyorsanız üstteki hesabı sizin için bir daha yapayım hatta 82 bile olabilir 82'de de %4 kalır... :) %3'ten aşağısı da kurtarmaz bence founderlara... :))) 125+ in 76/82/88 all bu 3 rakamdan birini siz seçiyorsunuz dahi ile en baştan ve bu hedefe ulaşmak için var gücümüz ile çalışıyoruz zaten zaman içinde çıkacağız o sayıya inşallah... :))) 82 kişi olursak 164000 $ maaş veriyoruz en fazla en sonunda herkese ayda en az 25+ saat çalışanlara 88 kişi olursak da 176000$ maaş veriyoruz ayda maksimum o da herkes full mesai yaparsa ama başarı kriterlerini iyi belirleyin, o hedefler tutarsa maaşlar artıyor... :))) Bir de şirket sermaye payı veriyoruz işte... :) Zaten ilk başta bazı insanlar şirket için kısmi zamanlı çalışacaklar gibi mesela Ryan, belli bir başarıdan sonra da tam zamanlı yani 25+ saate de döneriz biz... :) Süper başarılar gelirse... :))) Bir rakam seçin atayacağın asistan ceo ile beraber benim için 3'ü de olur, 88 mi olalım 82 mi 76 mı... İçimden bir ses 88 diyor ama ne yapacağız o kadar kalabalık diyorsan bak Dream Games'in çalışan sayısına chatgpt 350+ dedi... :) Zuuks Games 230+ dedi, Peak Games 220+ dedi, Good Job Games 200+ dedi, TaleWorldsEntertainment 170+ dedi... Gördün en büyük şirketleri kaç kişiler... :))) Bence 88 olalım Elif, ama 82 veya 76 da olur... :)) Bu sayıyı real ceo & assistant ceo beraber belirleyecekler uzlaşım içinde, göreyim bakayım uzlaştığınızı, ihtiyar biliyor kaçı seçtiğinizi ben de okumuştum ama hatırlayamadım... 82 demiş de olabilirsiniz... :))) Elif galiba 76 diyor galiba ama en son 82'ye ikna oluyor sanırım... :))) 88'e ikna edemiyor onu dahi sanırım... Dahi galiba kalabalık istiyordu benim gibi... :)) 76 bile çok fazla diyor Elif ama bu işler böyle Elif, iyi bir başarı yakalamayı bekliyoruz inşallah... :) 16 oyun ile start veriyoruz en azından şirkete... :))) İsminizi de siz bulun şirketin şöyle fiyakalı bir isim bulun... 125+ olduğumuzu belirtin ama son sayıyı belirtmeseniz de olur belirtseniz de ama o sayı değişmeyecek, maksimum kapasiteyi baştan belirliyoruz... :))) Son kararlar ikinizde... :)) Önerileri aza indirgemek Ryan'da... :)) Ben size bazen böyle öneriler ile geleceğim founder olarak, benim zekamı da hafife almayın lütfen... :)) Ama ille de benim dediğim olacak diye bir şey yok... :))) Güzel bir yol haritası belirleyin dahi ile beraber ve başarı kıstaslarınızı da hazırlayın onlar da sizde... :))) Çünkü ilk talentta 750$ + %1 hisse vereceğiz her birimizden % 1/6 düşecek ve %16,5 kalacak bizim hisseler ortak başı... Hisseler 3'e kadar mı düşsün 4'e kadar mı 5'e kadar mı buna karar verin... 3 minimum limit, 3'ten aşağı düşmesi mümkün değil... :))) Ama şirket gitgide devasalaşacak... :) Küçükken yani 270.000 dolarken %16.666 hisse devken kaça inelim % 3-4-5 karar verin... :)) Ayrıca kurulum giderlerini de beraber yaparız sanırım bu sermaye... :)) Biraz da kurulum gideri olabilir onlar için de Elif kuruculardan biraz nakit toplar işte eşit şekilde... :) Herkesi %1 hissedar yaparsak hepimiz birden zengin oluruz Elif, herkes zengin olsun sadece biz zengin olmuşuz neye yarar... :))) Biz sadece biraz daha zengin olalım o da kurucular olduğumuz için... :)) Belki 76 dersen 12 süper yeteneği, 82 dersen de 6 süper yeteneği kaçıracaksın Elif öyle düşün... :)) Bence sanki Elif 6 süper yeteneği kaçıracaktı sanki aklımda öyle kalmış... :))) Galiba ilk hatasını burada yapıyor Elif, sana açık açık yazdım hatanı... :))) Gerçi sonradan fikir de değiştirebilir eğer isme koymazsa ama bu Elif'in ilk hatası bence ama belki telafi edersin Elif hatanı şirket ismine 82 yazmazsan... :)) Bence Elif 82 maksimum diyecek son olarak ama süper başarı gelirse onu 88 yapacak demedi demeyin... :))) Ayrıca sadece işin maddi boyutunu düşünme Elif, bir de manevi boyutu var, bence maddi olarak da manevi olarak da zarardasın böyle... :)) Asıl maneviyata bak sen... :)) Her zaman maneviyata önce bak sana bu öğreteceğim ilk ders ama sen bunu biliyorsundur... :))) Belki de o 6 kişi arasında bir dahi olacak kaçırdığı... :)) Ama şirkete rakam yazmazsan telafi ediyorsun hatanı Elif... :)) Belki sadece IQ'yu yazarsın... :) Güzel bir şirket ismi bulun beyler... :))) Elif sen de düşün, son karar Elif'te şirket ismi kararı... :)) Son kararlar hep Elif'te... :)) Ya da oy birliği ile alalım kararları Ceo 2 oy olsun diğer üyeler 1 oy Elif bu da olur derse bu da makul... :) Hem 7 oyla oy birliği de sağlanmış olur... :)) Yani genelde Elif'in dediği olacak gibi, ama bazen de Elif de patlayabilir... :))) Elif yanına 2 üye çekemezse patlar... :)) Ama şirket personel işi sizde onu siz halledin... :)) Yönetim kararları beraber, ya da tüm ceolar 2 oy olsun... Developerlar da 1 oy ama ben kendimi ceolarda saydım, 3 oy fazla çünkü... :) Bu da olur yani dahi ve bana da 2 oy olabilir, Developerların biraz yönetimde etkisi daha zayıf olabilir... Ama onlar da çok belirleyici olabilirler... :) En iyisi de bu bence hem Elif'in de mutlak hakimiyeti azalmış olur... Bu kararı Elif verecek, bakalım nasıl bir karar alacak, kendi zekasına mı çok güvenecek yoksa dahi ve Ryan'a da mı, yoksa oy moy yok her şeyi ben belirlerim mi diyecek... Yoksa herkese 1 oy ama son kararları ben veririm mi diyecek eşitlikte, böyle de diyebilir Elif... :) Ama eşitlik de sık yaşanabilir belki de sık yaşanmaz bilemem... :) Cevaplar Elif'te... :)) Karar ver Elif göster Ceoluğunu... :)) Bu karar önemli Elif, umarım en hayırlı kararı verirsin... Sana alternatifleri sundum, seçenekler benden seçmesi senden... :))) Hatta bir araya gelirsek diğer ortaklar da sunar seçenekleri... :) Ama bu ilk seçenekler founder olarak benden... Bir araya gelene kadar sana seçenekleri ben sunacağım... :))) Siz de Elif'e fikir verebilirsiniz elbette... :) Ama son seçme hakkı Elif'in.... :))) Tarih 23 Haziran 2026 oldu... :)) Eğer Elif ve Ryan evlenirse ve kararları da ortak olursa o zaman bize 4 oy hakkı çıkar ama fikir ayrılıklarımız da olabilir Elif ile sevgi başka yönetim fikri başka, siz ancak dahi ve diğer 3 ortak ile 2+1+1+1 yaparsanız lehinize döndürebilirsiniz... Dahinin diğer 3 ortağı kafaya alması gerekir öyle... :)) İsterseniz ceolar 2 de olur... :) Ya da herkes 1 olsun son söz eşitlikte Elif'te olsun nasıl isterseniz. Sadece senin 2 olmandansa Elif bu daha makul... :)) Sanki bana en iyisi de bu gibi geldi hem diğer ortaklar da daha mutlu olurlar... :) Herkes 1 olsun eşitlikte son söz Elif'te olsun sonuçta herkeste 125+ kapasite var... :))) Ya da son bir alternatif herkes 1 olsun dahi 2 olsun ama son söz Elif'te olsun eşitlikte, bu da iyi bence Elif, adam dahi sonuçta ama seni biraz aşacak oy hakkı... :))) Bana sorsan en iyisi bu ama o zaman da senin ceoluğun biraz atıl kalır... :)) Bunu da Elif pek istemez gibi, ne yapalım dahi sen de insanları kafaya almaya bak dahiliğinle en iyisi herkese 1 eşitlikte son kararlar Elif'te gibi gücenmek yok dahi ve diğer ortaklar kabul mü... :)) Aslında benim Ceo olarak dahiyi atamam lazımdı ama Mevla'm bana Elif dedirtti, Elif'e de çok güveniyorum ben hem tecrübesi de var... :)) Her zaman çıkmaz eşitlik, bazen 6'mız da aynı kararı alırız... Mesela herkes fikir beyan ederse, bence dahi kendine 2 oyu seçebilir, benim de son fikrim eşitlikten yana, bir de kurucu ortak adayları belliyse onların fikirlerini alalım... Dahi her zaman en doğru kararı verir diye bir kural da yok... Aslında çoğunlukla verir ama veremediği anlar da çıkabilir... :)) Hem şirketi iyi yönetmeliyiz hem gönülleri yapmalıyız Elif, asıl dahilik bu çünkü... :))) Ama sen ben Ceo'yum Ryan söz hakkım 2 olmalı dersen kabul ediyoruz... :))) Sen kendi şirketinde nasıl yapıyorsun bilmiyorum ama bizde bence 1 hakkın olmalı, çünkü burada herkes zeki... :) Ya da benim aklım da sezgim de senden daha kuvvetli Ryan, sen pek bilmezsin bu işleri dersen 2 oy da alabilirsin... Hem planların çoğunu da ben yapacağım diyebilirsin :) Eğer iş plan yapmaksa Ryan planda bu şirkette 1 numara bile olabilir... Ryan'ın hayatı plan yapmakla geçer... :) Gerçi sizde de herkes zekidir ama olsun... :)) Bunun kararı da sana ait Ceo seç bakalım kararını, yönet de görelim... :)) Vereceğin karara saygımız var... :)) İlk vereceğin karar bu oy hakkı kararı, ardından dahiyi seçeceksin... :))) Zaten sana teklif de sunarlar... :)) Chatgpt bile anlamaz pek bu işlerden ama istersen sorabilirsin... :) Sezgiler de akıl da kalp de çok önemli şirket yönetmekte... :) Eşilikte son söz Elif'te, ya da 2 oy hakkı, size bunlar denk şeylermiş gibi gelebilirler ama denk değiller... Bunu anlayamıyorsanız 125 IQ yoktur sizde zaten bu şirkete giremezsiniz... :)) 3-3 çok çıkar çünkü kararsızlıklarda... :)) Hem de daha adil... :)) Bence sen de eşitliği al... :))) İsteyen oy kullanmaz belki çekimser kalır ya da çekimser oy kullanır... :)) Çekimser verenler de arada çıkabilir biraz kararsız bir yapıdaysa... :)) Hatta ben dahi bazen kararsız kalıyorum... :) Elif sen de kalırsın kararsız bazen, ama eşitlikte son karar senin her türlü, o zaman karar vermek zorundasın... Çekimser atabilirsin ama son celsede bir kararın olacak ya da direkt ya secret ceoyu ya da assistant ceoyu dinle, ikimiz de ayrı karardaysak da aklını veya gönlünü veya kalbini dinle... :))) Daha çok karar alacaksın Elif, işe alımlarda da son karar sende sen veto edersen gelemiyor kimse şirkete... :) Önce bu kararı ver ve ardından da dahiyi seç... :)) Hatta bunlara da karar ver kararsızlıkta secretı mi dinliyorsun yoksa assistantı mı? İkimiz de ayrı karardaysak assistant ile ve sen de çekimsersen, secret ya da asisstant da çekimserse elbette ceoların biri kararlı olsun lütfen... 3 kararsız ceo ile patlarız Elif... :) İşe alımlarda ben yokum, ben o işte rahatım... :) O iş sizde, talent avcısı, dahi ve sende... :)) Ben sadece şu kişi iyi olabilir diye öneri sunarım belki sana arada... :)) Bir de son olarak sayı kaç olsun maksimum bunu belirle bunu da ceo belirleyecek ama danışabilirsin ortaklara da zaten çok hızlı büyüyeceğimizi zannetmiyorum... :)) Stratejiyi de dahi ile beraber kurgula o da senin yardımcın çünkü yani ilk kimi almalıyız ve ardından kimleri, ne zaman almalıyız, talentçıyı kaçıncı sırada almalıyız, hangi başarı kriterinde almalıyız, ne kadar kar yapınca almalıyız, ya da şirket sermayemiz ne kadar olunca almalıyız gibi, maaşları ne zaman arttırmalıyız, reklam bütçemiz ne olmalı, oyun içi satın almalara ne fiyat belirlemeliyiz ki bu da çok önemli bunda sen kararsızsan da dahinin mutlaka bir kararı olsun ve bunun gibi bir çok karar o 250'şer dolar artış bence hiç fena değil gibi... :) Oyunların kalitesinden en çok kim anlar ve sorumlu bu konuda? (Ben o kadar da anlamam hiç topu bana atma) Oyunların şurasını şöyle yapın burasını böyle yapın şöyle daha albenili olur diyecek kişi ya da kişiler kimler? Kaç tane game developer almalıyız? Diğer oyun yapımcıları yani game developerdan haricen kimler olmalı? Hissesiz de insan çalıştıracak mıyız sadece maaşla maksimum sayıdan sonra? Öyle yaparsak ne kadar adil olur? Adil olmaz belki ama biz kazanmamıza mı bakalım diyorsunuz söyle Elif ne diyorsun şirketi dev yaptık..? :)) Diğer oyun yapımcıları kaç kişi olmalı? Stüdyoya ne zaman geçmeliyiz? Stüdyoyu nerede tutmalıyız? Game developerların kendi iç ceosu kim olmalı ortak projelerde? (Bu da ben olmam çünkü benden daha yetenekliler vardır, ben secret ceoyum sadece) Ortak projelere ne zaman başlayacağız? Bir oyunu el birliğiyle geliştirirsek çok daha süper yapamaz mıyız? Sadece mobil oyun mu üreteceğiz? Oyunlar casual mı hyper-casual mı olacak yoksa her ikisi de mi yoksa daha başka türler de mi yoksa her telden çalalım mı diyorsunuz? Her telden çalarsanız parmaklarınız yorulmaz mı? Daha başka 25+ saat mi çalışmalıyız tek bu işi yapanlar yoksa 30+ saat mi? Herkes hem fikir mi en az haftada 15 saatini ayırmada şirket için danışman hariç? Danışman tutacaksanız size haftada kaç saat ayırabilir müsait olur yani çok yoğun olmazsa? İş kontrolü yazılımımız veya yazılımlarımız ne olmalı? Kuruluş giderleri için ne kadar bütçe ayırmalıyız ortaklar başına? Şirket danışmanımız kim olmalı? Şirket danışmanına da maaş ya da hisse verecek misiniz, bu konuda ne düşünüyorsunuz, ona ne gibi iyiliğiniz dokunacak? Şirket danışmanınız da böyle bir dev şirkette ceo ya da kuruculardan biri mi? Onu da maksimum 2000$ + %1 hisse ile mi seçeceksiniz yoksa kabul ederse ama ilk başta 750$'a bu rakam onun için komik de olsa... :) Ona ne kadar danışacaksınız, onun belki çok zamanı olmayadabilir... :) Şirket danışmanını ne zaman seçeceksiniz? Sizce de çok geçmeden çok sağlam bir şirket danışmanı bulsanız ve yetenekli oyun yapımcılarınız ve oyun ekibiniz de olsa bu şirket atağa kalkmaz mı? Hem maksimum maaş da 2000$ + % 1 hisse ortaklar hariç sizce de iyi değil mi tüm çalışanlar için? En son hissemiz %4'e kadar düşse ortaklar başına bize yeter mi diyorsunuz? Sizce sonraları herkese %1 hisse vermeye kalkarsak ve şirket de devleşirse sonradan gelenler büyük bir zenginliğe tepeden inme giriş yapmaz mı? Bu %1 hisse vermeyi şirket ne kadarlık sermayeye ulaşana kadar vereceksiniz? Öyle bir sistem kurmalısınız ki hakkaniyet hakim olmalı ve hisseyi sadece kurucular verecek öyle değil mi? Şirkete dev bir oyun şirketi teklif sunarsa şirketi satacak mısınız? %1'den az hisse vermeyi de düşünüyor musunuz daha sonra?%0.5 veya %0.25 gibi adaletli olmak için ve insanlar tepeden zenginliğe konmasın diye? Ya da herkese %1 verelim yani tüm shareholderlar eşit olsun ama şirket sermayesi limitimiz yani dağıtılacak kar payı miktarı de belli olsun mu diyorsunuz bunun için yani tüm şirket alımlarını o zamana kadar biz hallederiz mi diyorsunuz? Biraz hızlı büyümek iyi midir diyorsunuz? Çok da hızlı olmasın mı batmayalım çünkü bir anda daha maaşlar vereceğiz... :)) Benim fikrimi mi soruyorsunuz? Sizce de herkese %1 olsa ama tüm alımları Elif ve dahinin belirleyeceği bir limit sermaye miktarına ulaşıncaya kadar tamamlamalıyız mı diyorsunuz ama onda bile biraz adaletsizlik olacak elbette ama şirket yönetmekte zaten böyle şeyler çok doğal değil mi? Siz bence bu kazanç ya da sermaye limit miktarını belirleyin dahi ile Elif, ilk gelenler hem biraz erken başladığından çalışarak da daha çok kazansın, sonradan gelenler de biraz tepeden inme zengin olsun hafiften ama beni geç alın diyenlere kulak asmayın siz hiç sona kalan dona kalır çünkü... :) Kime ihtiyaç sonraysa onlar en son alınacak... :) Herkese %1 verelim bence tüm shareholderlar denk güçte olsunlar ama geç gelenler belki biraz daha şanslı olsunlar ama onların da ilk kazançları yok... :) Ama limiti iyi belirleyin yani şirketin ulaşacağı sermaye miktarını yani şirket anaparası? O limit belirleme işi sizde? Öyle bir limit belirlemelisiniz ki belki biraz hızlı büyüyeceğiz ama batırmadan şirketi ama son sürat de büyümeyelim o zaman duvara toslarız, gerekirse sonradan gelenler biraz tepeden inme olsun... :)) Aklıma bir fikir geldi, ilk 5 kişiyi şu limite ulaşınca, sonraki 5 şu limit, sonraki 5 şu limit diye gidebilirsiniz? Ya da 10'ar 10'ar da gidebilirsiniz ama bence 5-5 daha iyi, ya da 3'er 3'er gidin çok güvenli gitmek istiyorsanız, ama 1'er 1'er çok yavaş olur size söyleyeyim... :) Elif çok güvenli gitmeyi sever, her limitte 3'er kişi alalım bence, ama limitleri kaçar kaçar arttıracaksınız 10 kat diyorsanız sanki bana fazla gibi geldi 2.700.000 $ sermaye'de ancak 3 kişi alırız ki bu bence fazla güvenli olur ve 10 kat da hayatta artmaz ilk etapta... :)) 5'er kat diyorsanız o bile fazla bence belli rakamlardan sonra... :) Temettü payı, kar payı, şirket giderleri ve daha sonraki gider hesaplarını size bırakıyorum... 25 yılda unicorn olacak şekilde yapın hesabı.... :))) 270.000$ ile kuruluyorsak 25 yılda unicorn olmamız lazım... :)) Temettü bence %25 ideal, kar payımız da %10 gayet alırız gibi hatta daha fazla... :)) Ya da siz düşünün bunları dahi ile Elif... :)) Bu 16 oyundan 1'i hit olsun lütfen yani ya ben ya da kalan 3 game developerdan biri 1 hit oyun patlatsın 1/16 şansımız var patlamaz mıyız 1 tane hit ya da 2 patlatmalıyız 1 ile zor belki unicorn olmak 2'de açılış çok sağlam olur, yetenekli game developerlar seçerse bence patlatırız 1-2 tane hit... :)) Bence biz açılışta ancak 1 tane patlatacağız gibi hissediyorum acaba o oyunu hangimiz yapacak? Ama merak etmeyin hangi oyunun patlayacağı biraz şans işi, zaten sonradan da ortak çalışabiliriz bu açılış için... :)) 16 oyundan 1'ini patlatsak dahi yeter bize, 4'ü orta seviye olsun, 11'i da düşük seviye dahi olabilir yani biraz hava gazı... :))) Yani o yapacağımız 8 oyun içi satın almalı oyunun 5'ini iyi yerlere getirirsek voleyi vururuz gibi... :) İsterseniz ilk oyunda benim gibi satın almasız yapın tecrübe kazanmak için sadece reklamlı, ikiyi de öyle yapabilirsiniz hatta ama 3-4 satın almalı olsun artık... :)) Daha önümüzde 6 yıl var... :) Her oyuna da satın alma gitmiyor arkadaşlar, bazılarını sadece reklamla döndüreceğiz... :)) 16 oyun da başlangıç için gayet coşkun... :))) Damla'nın mucizesi için de ben ilk 4 yaptığım oyunu sayarım, sonradan da tüm emeğimin geçtiği oyunları sayarım... :)) 46 oyunda daha emeğim geçerse hatırı sayılır bir miktar belki ona da bir mucize olur... :)) Bir müddet sonra o maksimum 2000$ dediğimiz dolarlar ikramiye gibi olacak ama ilk başta maaş gibi... :)) İsterseniz onlara direkt avans diyelim... :))) Kademeli avans + hisse payı ile yola devam edelim işte top sizde... :))) Bence Elif sen bir an önce ortakları bulmaya başla iq skorları ile... :))) Benim yaptığım oyun ya orta seviye ya da hava gazı ama daha çok hava gazına yakın gibi doğruya doğru ya da belki ortaya yakındır... :)) Aslında güzel oyun ama reklam lazım çok da uyduruk değil... :))) Reklam versek bu oyundan bile alırız ama en ideallere reklam vermeliyiz en çok... :)) Hepsine az da olsa vermeliyiz ama hepsinde emek var çünkü... :)) Büyük söylesin benim yaptığım oyunu ortaya mı yakın hava gazına mı yakın yoksa orta ile hava gazının tam ortası mı? Bence son dediğim galiba, leaderbord da var, reklam da var, pause buton, ses açma/kapama falan da var, exit tuşu da var, dificulty levels da var, bomba balonu da var, matrix balonu, ghost balonu, speed balonları da var, gold balonu da var, standart puan balonları da var, twin midir nedir o bile var, ve en sonunda bir ufak hata da var nazarlık, o nazarlığı gideririz inşallah... :)) Ama elbette oyun çalışıyor yani Google Play'de... :)) Flappy bird tarzı balonlu bir oyun ama flappyden farklı epey... :)) Grafikleri de gayet iyi... :) Lazerlerin arasından geçiyorsun ve matrix balonunda da lazerler maviye dönüyor ve 3 puana çıkıyor lazerler... :)) Arka fonda da 4 farklı ambians var, müzikler de gayet iyi... :)) Fena oyun değil aslında ama reklam hiç vermedim 1 kuruş bile, çünkü gelirim yok... Babam da yok para falan vermek demişti ama yanlış yaptı... :))) Bir de sadece Android'te... :)) Birisi 500$ teklif etti oyuna ama vermedim... :)) Bence 1-5 arası puan vermek gerekirse 2 puan eder benim oyun... :)) İkinci oyun bence en az 3 puan edecek gibi inşallah... :) İkinci oyun baya fiyakalı... :) Bakalım üçüncü ve dördüncü kaç olacak yani oyun içi satın almalılar, onların da biri 4, biri 5 puan olsa tadın yenmez, onları belirlemedim... :))) 3 tane de arkada bekleyen oyunum var belki onlar da bonus olurlar ama onlar 1-2 puanlık gibi... :)) Bence de biz böyle oyunları tarafsızca puanlayalım... :)) Ben size 7 oyun getirsem, 2+3+4+5+1+2+2 olsalar 19 puan eder... 5'i bulsam zaten patlattık demektir... :)) Ama belki o 3 oyunu bir sonraki tura getiririm yani ilk etapta olmaz belki... :)) Biri çok boqtan beyler de 2'si gene idare eder... :))) Çok boqtanı koymayız derseniz koymayız... :) Zaten tamamlanmadı da henüz... :) Çok boqtanları koymayalım isterseniz Elif ne diyorsun, karizma da çizilmemiş olur yani şirket karizması... :)) Zaten bir şey de alamayız onlardan... :)) Bence bazı şirketler 2'leri bile koymuyorlar... :))) Biz 2'leri koyalım ama 2'ler gene idare eder... :)) Tetris de 2 bence beyler... :)) Herkes yapıyor tetris... :)) Ama yaparım tetrisi... Biraz da ekstra katarım yani cilalarım... :)) Bazıları da 2'leri 3 yapınca koyuyor... :))) Ben Godot ve Unity'ciyim... :) Unreal'ı denemedim... :)) İsterseniz bir kişi de Unreal Engine'ci olsun... :)) Belki o patlatır Unreal ile süper oyun yapanlar oluyor... :))) Diğer oyun motorları da olabilir elbette... :)) Bence tek bir tane bile en azından 2 puanlık oyununuz varsa bitmiş ve yayınlanmış ya da son aşamaya gelmiş de olur CV'nizi Elif'e yollayın, hele 3'lük- 4'lük veya ola ki 5'lik oyun varsa direkt yollayın oyunu da gösterin Elif'e eğer ortak oluruz derseniz 45.000 $ getirip 6 yıl sonra, yıllar çabuk geçiyor siz kendi işlerinizi yapa durun, bu şirket bir bakarsınız dev olur... :)) Elif seçsin game developerlarını... İlk etapta 3'ünüzü ortak alır Elif, geri kalanlarınızı da shareholder yapar en kötü sizle de anlaşırsa... :)) Iq testini de unutmayın lütfen... :)) Zaten shareholder'lar sermaye eklemiyorlar, kurucular ekliyorlar... :))) Dahi ile beraber seçin işte Elif 3 game developer daha ben hariç... :)) Karakteri en düzgün olan ve oyunları da güzel olanları seçin işte... :))) Harbiden gösterin oyunları en kötü belki shareholder olursunuz... :))) Tarih 24 Haziran saat 9.00 olmak üzere... :) Birden fazla oyun da gösterebilirsiniz oyunlarınız güzelse... :)) 3+ puan iyi bence, 2'ler de belki shareholder olma ihtimali var eğer biraz kendini geliştirirlerse zaman içinde... :)) Onları da değerlendir Elif, önce insan olsunlar ama... :)) Foxy Antics oyununu yapacak Ryan inşallah 2. oyun olarak ama ismini değiştirecek ve ona 3 puan diyor, elbette ekstralar da katar Ryan... :)) İlk oyuna dünyanın ekstrasını kattı bambaşka bir oyun oldu ilk oyun ama gene de 2 puan verdi Ryan, yani notu da biraz kıttır, kolay kolay beğenmez, bence Elif'in de notu biraz kıt... :)) Bir yerden temeli alıyor ve üzerinde değişiklikler yapıyor Ryan doğruya doğru... :) Kafasındakileri koda dökebiliyor ama... :))) Hocaya her dediği ekstrayı yaptı Ryan yukarıda oyunu anlatırken saydıklarını, onaların galiba hepsi ekstraydı, yani hepsini hiçbir yere bakmadan tek başına yaptı, elbette yapay zekadan yardım aldı ama kurstan almadı onları yaparken... :))) Bir müddet sonra bir yerden bakmaya da gerek kalmaz bence... :)) İlk başlarda biraz acemilik doğaldır... :)) Foxy Antics ancak 3 eder beyler daha ne oyunlar vardır... :)) Bu yaz sonuna kadar bitirir inşallah Ryan Foxy Antcs'i ekstra biraz cilalamayla, leaderboard falan da ekleyebilir Ryan gene, başka şeyler de ekler... :) Reklam zaten ekler... :))) Biraz güzel olan oyunlar ancak 3 eder beyler, iyi oyunlar 4 eder, hitler de 5.... :))) Kalanlara da siz örnek verin... :)) İdare ederler 2 eder, vasatlar da 1... :) 2+'lar bence direkt oyunlarını göstersinler Elif'e siz beni dinleyin... 1'ler yollamasın hiç... :)) 2+'larda da umut var... :) Belki insanın ilk oyunudur... :)) Benim de ilk oyunum 2... :))) Siz karar veremiyorsanız oyununuzun kaç puan olduğuna gönderin Elif'e o yapsın puanlamayı dahi ile... :))) Zaten sizin verdiğiniz puanları bir de onlar onaylayacaklar.... :)) Aslında 1'lerde bile umut var ama o oyunlarında pek umut yok, ilk oyunu 1 olan iyi game developerlar da vardır... :)) Oyunlar incelenmeye başlansın yavaştan... :)) Ancak ilk etapta olumsuz dönüş alırsanız gücenmek yok ona göre... :)) Yılmak yok arkadaşlar, Elif size hal diliyle uygun bir dönüş yapar inşallah... :))) Önce indie game developlerlardan başlayalım işte... :))) Sonra diğer oyun grafik, tasarım vs'ye geçeriz... :) Sonradan kaliteli işler yapacağız o zaman oyunlar inşallah en az 3 olacaklar... :) Hatta 4-5 bile olacaklar... :))) Başlangıçta da 2 de fena değil... :))) Ver Elif mailini, Elif'in kendi şirketinin sitesinde yazıyor sanırım bir mail adresi Beynex'te oraya da atsanız olur belki ya da yeni bir adres ver Elif millete... :)) Ryan her şeyi böyle sonradan çakıyor planları geç yapıyor erken uygulamaya koyuyor ihtiyarı sayesinde ya da erenler sayesinde sanırım... :) Böyle bir durum var Ryan'da... :))) Yani sanırım bu plan size göre gelecekte yapıldı, geçmişte uygulamaya konuldu... :)) IQ testi, CV, Resume, Oyun Video linki veya görüntülerini yollayın işte Elif'e... :)) Resume'a gerek olmayabilir ama onu Elif söylesin... :)) Sanırım 125+ IQ skoru görmek isteyecek Elif... :))) Sizin iyi biri olduğunuzu ve yeteneğinizi fark ederse en kötü belki shareholder yapar sizi ama herkesi de değil elbette, çünkü shareholderlarımızın da limiti olacak ve onlar sonraki işler... :))) Önce kurucu geliştiricileri ve dahiyi buluyoruz ve herkes 45000$'ı hazır ediyor 7 sene içinde 2033 Nisan... :)) Belki geliştiricilikle alakalı olan başka bir yan rol görevi de verir shareholderlara... :))) Bir incelesin CV'leri... :))) İncele bakalım Elif CV'leri... :))) Zaten CV'den az çok kapasiteyi anlar... :))) Bir de IQ skorunu görse yeter ama rapor da olabilir... :)) Unicorn olacağız inşallah 25 sene içinde şirket kurulduktan sonra yani 31 sene sonra... :)) Bu parola ile yola çıkıyoruz... :))) Şirket hedefimiz bu... :))) Bakalım hedefe ne kadar yaklaşacağız ya da belki de tutturcağız..? :)) Ben kendime de dahiye de Elif'e de çok güveniyorum, sizler de kendinize güveniyorsanız tanışalım sizlerle... :) Unicorn olmasak bile yaklaşsak da gene de büyük başarı her türlü... :)) İlk shareholder şirket ne kar ne zarar ederse yani gelir gideri birbirine eşit olursa, %1'lik hisse ile 2700$'lık şirket sermaye payı hakkına sahip oluyor, yani anaparada söz hakkınız oluyor... :)) Karda daha da fazla... :))) Ama ilk shareholderı ne zaman alacaklarını Elif ve dahi belirleyecekler... :))) Ya da 3'er 3'er alacaklar... :) Ya da 2'şer 2'şer o planları yapın işte... :)) Ayakta tutun yeter ki bu şirketi ve kara geçirin yeter ki ve ileride de inşallah unircorn yapın... :) Elif'i boşuna mı Ceo atadık, o da dahiyi atasın... :) Ata Elif yardımcını... :)) Sözünün eri ya da hanımı ortaklar ata, seni yarı yolda bırakmasınlar... :)) Allah izin verirse Ryan da sözünün eri olacak işini bulursa... :)) O da sözlerini tutmaya başladı... :))) 4 erkek 2 bayan olsak bence gayet ideal... :)) Biraz erkek egemen olacağız ama olsun Ceo'muz bayan... :))) Ayrıca Elif kendi şirketinden de bu bizim şirkete shareholder olmak isteyen kişiler varsa onları seçip seçmemek de ik'cı varsa önce İk'cının , ik'cı yoksa sonra dahinin sonra da senin soumluluğunda, dahi elerse hiç sana gelmiyor bile Elif onu da baştan belireteyim... :)) Son karar sende ama... :) İlk mührü varsa insan kaynakları personeli vuruyor, ikinci mühür dahiden, üçüncü mühür de senden... :))) 3'ünüzün de mührü lazım sonuçta... :))) Benim mührüme gerek yok, ben mühür vurma işinde yokum... :) 3 mühür neyimize yetmiyor... :)) 3 kişinin takdirini kazanırsa benim de otomatikman takdirimi kazanır o kişi, ben size güveniyorum... :)) Bir de talent avcısına karar verin ve en geç 8. shareholder olsun o da bence... :))) İlk teklilfleri o sunsun... :)) 125 diyorsunuz sanırım puanı hatırladığım kadarıyla ve 125 IQ'yu belgeleyemeyen bu şirkette çalışamaz ona göre... :) Hemen hemen her profesyonel biraz büyük şirkette var beyler bir talent avcısı, biz de büyük olmayı hedefliyoruz... :)) Talent avcısı da muhakkak olsun, başka işleri de var hem talent avcılarının, senin ve yardımcının sözünü dinleyecekler ve size aday belirleyecekler didik didik araştırıp, 8. kimse olarak alırsanız ondan sonra en yetenekli adayları size bu talentçı bulacak, neye gereksinim varsa... :)) CV'lere de bakar, IQ testine de bakar, gerekirse ön mülakatı bile gerekli görürse onu da yapar kendisi, önce o onay vursun yani talent'a ilk kancayı atsın... :)) Nasıl seçeceği kendi bileceği iş... :)) Biz kendi işine karışmayız, herkes işini yapsın... :)) Rahmetli Sakıp Ağabey de öyle derdi sanırım... :))) Kaç kişinin minimum gereksinim olan 15 saat+(danışman hariç), kaç kişinin 25+ saat çalışacağına Elif ve dahi karar verecekler yani anlaşmayı ona göre yapacaklar... 25+ saatlerde avans da var kademeli artışlı, ama bu sadece avans için değil daha çok şirketlerde işler yapılabilsin diye gerekli bir şey... Öyle uyanıklık yapıp 15 saat çalışayım %1 hissem olsun sadece demek yok, ama öyle olması gerekiyorsa da öyle olur... :)) Kurucu ortaklar biz ve hisselerimiz de %1'e göre çok olduğu için tüm hisseleri biz veriyoruz arkadaşlar, zaten %1'in neyini vereceksiniz... Siz şuna karar verin %4'e düşsek en son yeterli mi yani kurucular öyle olursa 76 kişi alıyoruz ve 82 kişi oluyoruz işte... Sanırım son kararınız buydu... :)) Ama 82 zeki insan... :))) Bence de biz ne zaman 82 oluruz bilemem ama bunun da rotasını belirleyin, ve 82 kişi ile 25 yılda elbette 7 sene sonra başlıyoruz ve 32 yıl içinde unicorn oluyoruz eğer Mevla izin verirse... :)) Yani 6 founder ve co-founders & 76 shareholders 125 IQ iyi uyum yakalarsak bence 25 yılda yani 32 yıl sonra olmamız lazım unicorn şirket yani 1 milyar $+ piyasa değeriyle... :)) Eğer bu başarıyı başta Ceo&Genius ikilisinin marifeti ve hepimizin emekleriyle 32 yılda ama aslında 25, Unicorn yaparsak ve o günleri de Mevla'm bizlere gösterirse 71 yaşında en az 1 milyar dolar piyasa değerinde bir unicorn sahibi hissedarları olacağız bu 82 zeki kişi... :) Şirketi biraz geç kuruyoruz ancak geç olsun güç olmasın, siz ilk yapılacak işleri önden planlayın, oyunlar da yavaş yavaş ancak olur, hatta yavaştan shareholder adaylarını bile kafanızda tartabilirsiniz... Mükemmel uyumumuz olsun inşallah, adaletli olalım, gayretli olalım, iyi niyetli olalım, çalışkan da olalım, ekip ruhumuz olsun, dahiye ve ceomuza saygımız olsun, hatta belki bana da olsun ve hatta diğer kurucu ortaklara da olsun, çünkü biz yönetim kuruluyuz, birbirimize de saygımız ve sevgimiz olsun, gerisi zaten kendiliğinden gelecektir inşallah... :))) Haydi bakalım aslanlar görelim sizi... :)))
Bir de son bir şey düşündüm founder olarak, şirket olarak kutlama bağışları yapıyoruz arkadaşlar istediğmiz hayırı yapıyoruz, Elif ve dahi ve ortaklar ve shareholderlar düşünler... Muhtemelen bu başarıya gelebilirsek 4 yardım bağışımız olacak.... :) Yardım kalemlerini bölebilirsiniz kendi içinde... :) Şöyle düşündüm:
1.010.000$'a ulaşınca anapara 10.000$'ını başışlıyoruz arkadaşlar
10.100.000$'a ulaşınca anapara 100.000$'ını bağışlıyoruz arkadaşlar
101.000.000$'a ulaşınca anapara 1.000.000$'ını bağışlıyoruz arkadaşlar
1.010.000.000$'a ulaşınca anapara 10.000.000$'ını bağışlıyoruz arkadaşlar
Yani yaklaşık %0.99 bağışımız oluyor böyle 4 sefer... :)) Bu da hem motivasyon için hem de şirketin bereketi için hem de iyilik için gerekli... :)) Bunlar şirket bağışları, kendi paranıza karışmayız... :)) Çok isterseniz şirket unicorn olunca satarız, ya da herkes evlatlarına devreder hisselerini, nasıl isterseniz... Elbette zaten temettülerimiz de olacak yani biz de bu kadar zengin olup züğürt gezmeyelim arkadaşlar, ama o oranı Elif ve dahi iyi belirlesinler yani iyi hesap yapsınlar... :) Yapalım şu şirketi 25 yani 32 senede 1.010.000.000$ arkadaşlar yani 1010 M... :) Sizin cebinize girecek para temettü beyler ve bayanlar, bu da şirket sermayesindeki bizim paramız herkesin hissesi kadar... :)) Düşünün bakalım ve uygun hesapla, hem temettümüz yeterli yani bereketli olsun, hem de 25 yılda anaparımız bu kadar olsun, hesaplar sizde... Avansları da unutmayın... :))) 750$, 1000$, 1250$, 1500$, 1750$, 2000$ yapsanız yeterli bu kadar avans sonuçta bu yani maaş bir bakıma... :)) İsterseniz biraz daha fazla yapın avansı... Zaten bir müddet sonra o avanslar da temettünün yanında eriyecek yani sizin belki de kendi bağış paralarınız gibi olacak, orası sizin bileceğiniz iş... :) Güzel de bir isim bulun şirkete herkes onaylarsa ben de onaylarım hem fikir olalım... :)) 82 zeki kişiyle olamayız diyorsanız 25 yılda unicorn, 6 kişi daha alabiliz maksimum 88 kişi ve herkese %1 olsun yani herkes zengin olsun... :) O zaman da kurucular %3'e düşer ama bence %4 iyidir bize, kuruculara da 4 kat kalsın bence... :)) 82 kişi ile olmamız lazım unicorn 25 senede ona göre, 82 125+ iq neyimize yetmiyor... :)) Gerekirse yatırım yapar şirket, o yatırım kalemlerini de düşünsün yani değerleme Elif ve dahi, ama faize bulaşmak yok, ona izin vermem... Helal yoldan yatırım... :)) Değerleme ile öyle ya da böyle 25 senede 1010 M yapmalıyız bu şirketi, okuyalım akıllı yatırımcı kitaplarını, Ryan zaten kendi manevi takımına yazdı o kitabı... :)) Siz anlamazsanız değerlemeden bir de değerlemeci alabilirsiniz usta bir kişi ama hemen olmasına gerek yok... :)) Onu size bıraktım... :)) Usta bir değerlemeci de bu şirketin değerini katlayabilir... :)) Helal yoldan nasıl değerlerse değerlesin hatta ceo ve dahi ile birlikte yürüyecek bu kişi de herkes gibi yani onlarla uzlaşacak ama bu kişinin işine de çok karışmayın lütfen ama akıl elbette alsın sizden... :) Yani o da hazine bakanımız gibi olur işte her işe çünkü Elif ve dahi yetişemez, belki bir de muhasebeci lazım ya da onu dışardan mı hizmet alırsınız bilemem... Bunlar içeriden mi dışarıdan mı olsun karar verin... :)) Dış harcamalarımız da olacaktır elbette... :))) Gerekirse 82 kişiden sonrası dış kalemlerimiz olurlar ama onlara hisse yok, onlara ücret var... :)) Dış harcama kalemlerimiz de elbette olacaktır... :)) Bir de bunları ne zaman alacağınıza iyi karar verin dahi ve Elif... :)) Top sizde... :)) Bu 82 kişi kimler olacak iyice bir düşünün siz, hatta geriye birkaç da boşluk bırakın almamız gereken son kişiler de onlar olurlar... :)) Boşlukların şansı fazla, bakalım kimler o boşlukları dolduracak... :)) Olsun onlar da şirket şanslıları olsunlar... :)) En az 5 boşluk bırakmanız lazım geriye sanki daha fazlasına çok da gerek yok... :)) Bazı insanlar doğuştan şanslı doğarlar... :)) Bazılarının da sonradan şansı açılır... :)) Tam çekirdek süper performans bir ekip kurmalıyız yani verim maksimum olmalı... :)) Hesabınızı yaparken dış harcama kalemlerinizi de dikkate alın, kaç kalem olur ve ne kadar harcarız diye kaba taslak bir hesap yapın ama doğruya yakın olsun yani inşallah tahminler... :)) İç danışman mı tutacaksınız yoksa dış danışman mı yoksa ikisi de mi buna da karar verin... :)) Danışmanlar da sağlam olsunlar lütfen... :)) Şirket için en önemlileri içeri alın, önemi nispeten düşükler dışarıdan hizmet sağlasın... :)) İçeridekilerin hepsi 125+ iq olacak ancak dışarıdakilerin elbette olmasına gerek yok, zaten ölçüme de gerek yok... :)) 6 kurucu ortak 71 shareholder kalemini kabaca bulun yani ünvanları daha kişiler belli değil pek ve 5 de boşluk bırakın en son şanslı shareholderlar... :)) İlk başlarda biraz yüksek iq'lü kişileri alın, zaten hepimizin yüksek ama kendi içimizde de yüksek olabilirler yani sharholderlar, hatta belki kurucular da, şirketin ilk 5 senesi çok önemli... :) Zaten pek çok şey ilk 5 senede belli oluyor... :)) İlk 5 senede iyi atak yaparsak gerisini getiririz buna yürekten inanıyorum... :)) Hatta gerekirse daha sonra yazılımcıları bile dışarıdan tutabilirsiniz yani dış anlaşmalar sağlayabilirsiniz, ama çekirdek takımda da olsunlar yazılımcılar ve oyun ekibi... :) İyi bir oyun ekibi kurun... :)) Sonuçta oyun işi olacak bu... :)) Zaten şimdilik hepsi boş shareholderların... Hepsi zamanla dolacak inşallah... :)) Size rahmetli Sakıp Sabancı gibi doğru talimatları verdim... :)) Hatta galiba birisi de bizden kopya çekip Vehbi Koç gibi verecek bizden sonra ya da önce... :)) Sabancı Holding gibi 7 sene sonra şirketimiz kuruluyor... Ryan'ı ve Elif'i sevenler ve güvenenler Sabancı Holding'i beklesinler, bize para acil lazım diyorsanız Koç'lara gidin... :))) Galiba Koç şirketi daha erken kuruluyordu ya da kurulacaktı... :)) Bu kadar Holding yeter beyler herkes de holding kurmasın... :) Verdim Koç'lara da pası, inşallah zorda kalırsak da onlar bize pas verirler... :))) Zor iş holding yönetmek, bizim de bir nevi oyun holdingimiz olacak ya da şirket... :)) Hatta galiba onlar %0.5 hisse ile verecekti galiba payları yani bizim 2 katımız kadar olmayı düşünüyorlar yaklaşık olarak galiba... :)) Galiba bizim çekirdek kadromuz onların yarısı kadar olacak aşağı yukarı... :)) Hatta millet diyecek ki Vehbi Koç'un yazısını görmeden ya da gördükten sonra, Sabancı'ya ya da Koç'a bu 2 holdingten birine kapağı atmamız lazım arkadaşlar diyeceklerdi sanırım... :)) Biz aslanlarız beyler ve bayanlar, belki siz de kaplanlar olursunuz ne olacağınızı hatırlamıyorum... :))) İşte gördünüz Sakıp Ağabey'in de büyüklüğünü Koç Holding'in de kurulmasına vesile oluyor böylece... :))) Bu aslanlar ve belki de kaplanlar birbirlerinin dostu olsunlar, acil nakte ihtiyaç olursa birbirlerini fonlasınlar, yani 2 dost şirket olsunlar... Onlar bizi fonlasın, biz onları fonlayalım... :) Yani 2 şirket de ayakta kalsın... :) Eğer siz harbiden 2-3 sene içinde ki belki de 2'ydi kurulacaksanız en az 5 veya 4 sene ayakta kalmanız lazım kendi başınıza... Sonradan da ilk senelerdeki sıkışıklıklarımzda ya da sonraki zamanlarda fon desteğinizi bekleriz... :) Biz büyürsek de sizi fonlarız... :) Fonlama ihtiyacı da yaşanabilir çünkü... :) Belki hatta bunu ihtiyar bile demiş olabilir laf arasında bana 82 kişilik bir şirketin kurucususun sen diye inanamamışım Sakıp Ağabey'e demek ki yani ihtiyarıma... Ama bakın işte gerçek olmaya başladı bile gerçekler ortaya yavaş yavaş çıkıyor... :)) Sanki böyle bir şey hatırlıyorum hayal meyal sayısı bile aklımda kalmış gibi, keşke adam gibi dinleseydim o ihtiyarı, hatta şöyle bir şey hatırlıyorum internetteki bir yabancıdan yani ingilizcesi olarak sen 1 milyar dolarlık unicorn bir şirket kurucusu musun diye ama ne kadar gerçektir bilmiyorum... :))) 82 kesin gibi oluruz da unicorn olur muyuz bilmiyorum o kadar da kolay değil o iş... :)) Ama doğru takım olursak neden olmasın..? Bir de hepimiz zengin olacağız inşallah bizim şirklette böyle başarılar gelirse.... :)) Havadisler böyle... :)) Yeter ki Güler Ablanız yani Elif, iyi bir dahi ile yola başlasın yani yardımcısını doğru seçsin... :)) Sakıp Ağabey'in havadislerini iyi dinleyin... :) Önemli adamdı rahmetli... Güler Abla'nızı da dinleyin o da önemli kadın... Hem gerçek Güler Abla önemli, hem bizim Güler Abla önemli... :)) Bilhassa siz Güler Abla'nızı dinleyin, çoğu işi o organize edecek yani bizim Güler Abla... Talimatlar Sakıp Ağabey'den organizasyon Güler Abla'dan... :)) Bizde böyle ara sıra talimatlar olur... :)) Aslında şimdilik Sakıp Abi'yim, ancak ihtiyarladığımda Sakıp Ağabey oluyorum belki de... :)) Belki de bunu size gönderen Sakıp Ağabey'dir geçmişte yani size göre şimdiki zaman ama bana göre de şimdiki zaman yani bunu yazan Sakıp Abi için... :) Size talimatları vermeye başladığıma göre artık Sakıp Abi'yim sanırım genç Sakıp sayılmam pek... :)) Sakıp Ağabey'in geçmişe gitmiş olma ihtimali de var, çünkü bu da bekleniyor... :)) Aslında Sakıp Abi de Sakıp Ağabey de genç Sakıp da aynı kişi sadece zamanları farklı... :)) Hatta Güler Abla'da var böyle bir ihtimal.... :)) Belki de öyle değildir orası bilinmez... :)) Zaman yolcusu olduk mu olmadık mı bunu zaman gösterecek... :)) Sakıp Abi'niz siz bunu ilk defa okurken kim bilir ne yapıyor, yakında verir talimatları size... :)) Bir de Sakıp Abi'nin siber güvenliğe de biraz merakı var, yakında nasipse onu da uzaktan okumaya başlar gibi 1 yıl kadar sonra, ama asıl işi kendi işi olacak, bari şirket kurulana kadar okulları kolaylasın Sakıp Abi'niz ve bir de çalışsın... :)) Kendi işi önce maaşlı iş olsun, ardından da maaşlı iş + şirket olsun, belli bir başarıdan sonra da maaşlı işe gerek kalmaz zaten... :)) Bizim Sakıp Abi biraz boşta gezmeyi seviyor gibi... :)) Ama merak etmeyin her türlü Sakıp Abi... :)) Bakalım Boğaziçi'ni de bitirebilecek mi Sakıp Abi, gerçek Güler Abla da bizim Güler Abla da Boğaziçi mezunu... :) Sakıp Abi de aslında akıllı adamdır ama bitirir mi bitirmez mi orasını Tanrı bilir, Güler Abla'nız biraz çalıştırırsa Sakıp Abi'nizi bitirir bence, Güler Abla'nızın kafası daha iyi çalışıyor... :)) Ama talimatlarda Sakıp Abi'niz daha iyidir Güler Abla'dan bence... :)) Sakıp Ağabey'inize de Allah uzun ömür versin ama belki biraz az ömrü kalmış olabilir zamanın neresinden baktığınıza bağlı olarak değişir o iş, ama Sakıp Abi'nizin daha başarması gereken çok şey var... :))) Sakıp Abi'niz daha 40 yaşına gelmedi... :))) 39 yaşında Sakıp Abi oldu genç Sakıp... :)) Hatta siz bu yazıyı ilk defa okurken hala genç Sakıp ama yakındır Sakıp Abi olması... :)) Bakalım ne zaman Sakıp Ağabey olacak... :) Onu da size Sakıp Ağabey olunca kendi söyler artık... :)) Genç Sakıp bitiremedi Boğaziçi'ni ama Sakıp Abi bitirir demedi demeyin... :))) Kesin gerçek Sakıp Abi de Boğaziçi'ne gitseydi onda da öyle olurdu... :)) Çünkü Sakıp Ağabey bitireceksin dedi genç Sakıp ve Sakıp Abi hala tam olarak inanamasa da... :)) Bu işte en büyük destekçi Güler Abla olacak inşallah, çünkü aynı yoldan geçmiş... :)) Bence epey zorlanacak beyler Sakıp Abi Boğaziçi'ni bitirmekte ama bitirecek inşallah ama önce okula bir kaydını yaptırsın afla dönüp İngilizce'yi de halledip... :)) Bizim Sakıp Abi ve bizim Güler Abla'nın bölümleri fizik, gerçek Güler Abla'nın işletme ve gerçek Sakıp Abi de gitseydi Boğaziçi'ne kesin işletme olabilirdi onun bölümü de... :)) Hatta bana bunu internette biri de yazmıştı, şimdilik genç Sakıp'sın ve 39 yaşında da Sakıp Abi oluyorsun diye şimdi hatırladım tee Boğaziçi'ndeyken, hatta Sakıp Ağabey olma tarihini de vermişti ama onu tam hatırlayamadım, 65 miydi 67 miydi yoksa 71'e mi kalıyor bilmiyorum... :) Eğer 67'de Sakıp Ağabey oluyorsam belki de bana gelen de biraz daha yaşlı Sakıp Abi'ydi... :)) Ama Sakıp Ağabey demekten ne anladığımıza bağlı, herhalde zenginlik ile alakalı bir şeydir ama ne kadar zenginlik orası meçhul... :)) 21 senede unicorn oluyorsak a. koyduk zaten ortalığın... :)) Ama o rakamları sallıyor da olabilirim net değil onlar... :) Çok zaman geçti üzerinden... :)) İsterseniz siz planları böyle kaba taslak 21 seneye göre yapın ama %98-99 tutarsa plan belki bir kaç ay daha sonra o yıl olabiliriz... :))) Tam 21 seneye göre yapın planı siz ve %98+ plan başarısı yakalayalım yani göstersin bakalım dahi dahiliğini, yapabilir mi Elif ile böyle plan... :)) İsterseniz 20 seneye göre yapın ama orası size kalmış 1 sene rötar payı da olabilir... :)) En kötü 5 sene rötar yapmamız lazım... :)) Çok gerçekçi bir hedef olmalı... :)) İsterseniz danışmanlar size biraz anlatsınlar durumu... :)) 46 yaşında kuruyoruz şirketi inşallah Elif de 38'ken Nisan ayında... :) En geç 71 yaşında olmalıyız Sakıp Ağabey ona göre gibi mezarda Sakıp Ağabey olunmaz herhalde orada fani olursun... :)) Galiba şöyle de diyebilirsiniz 20 kasıyor Ryan, 21 yapalım ve 4 sene de rötar hakkımız olsun o da olur... :) Aslında 21 de kasıyor ama nispeten daha rahattır... :)) %98+ başarı sağlarsak 21 yılda oluruz gibi unicorn, birisi tam yüzdeyi bile hesaplıyor ben kafadan hesapladım %98+'yı... :)) 8 ay daha var Nisan'dan yıl sonuna Nisan'ı saymayalım... :)) 21 / 21 tam 2/3 yapacaksınız işte... :) %97'ye yakın bir başarı bile yetermiş... %3 yanılma payınız var... :)) Yapın bakalım %3 yanılma payı ile gerçekçi bir hesap ancak bunun olması için Ryan'ın Ocak 2027'de şirket sermayesi biriktirmeyi başlaması gerekir veya öyle ya da böyle 2033 Nisan'da 45000$'ı hazırlaması gerekir... Tamam lan biraz çok para ama size söz bulacağım o parayı eğer yaşarsam... :)) Elif de herkesten böyle söz alsın ve kendi de söz versin kuruculardan... :)) En kötü biraz çalışırım, biraz kredi çekerim biraz da babamdan tırtıklarım ki bu en kötü senaryo... :)) En kötü senaryoda bile bulurum ben o parayı... :)) 2033'e kadar da çalışmazsam çüş artık... :))) 1/3 oranında bile yapsam yeter her birine... :)) Ama inşallah 2027 Ocak'a kadar zaten inşallah maaşlı bereketli bir işe başlayacak Ryan... :)) Çünkü manita bekliyor İstanbul'da bizi daha gerçi müstakbel manita... :)) Manitasını bekletmez Ryan, biraz bekleyecek ama müstakbel manita... :))) 3 oyun daha yapacağına dair de söz veriyor Ryan, zaten 1'i oldu, 3'de gelecek işte... :) Diğer developer kurucu ortaklardan da böyle 4 oyun sözü + 45000$ sözü almalısın... Sözlerini tutmazlarsa o zaman ne olur bilmem... :) Siz belki de diyeceksiniz ki 3 oyun bile yapmasanız yeterli, hayır söz 4 oyun olacak... :) 4 oyun bekliyorum herbirinizden 3 oyunda kalırsak sözümüzün tam eri olmadığı anlaşılır, hele 2 oyunda hepten boqtan... :) Ryan zaten 2. oyunu proje için yapacak her türlü, 2 de eklemeli Ryan... :) 2'si satın almalı ona göre, reklam da var hepsinde, isterseniz ona söz vermeyin ama o olmalı gibi yani satın alma... :) Çok uğraşın en azından ben de onun için uğraşacağım çünkü hiç denemedim... :)) 16 oyun ile girelim Allah'ın izniyle piyasaya bomba gibi... :) Bunları ceo ve dahi ister hemen yayınlar yani bize söyler ve biz yayınlarız ister kısım kısım, orası onların bileceği iş biz yapalım da... :)) Elif seçecek Ceo olarak game developer kurucu ortak adaylarını... :)) Belki daha 1 oyunları vardır Elif... :) İlk oyunlarını yollasın millet sana... :) Hatta daha çok olanlar daha çok... :) Siz seçmeye başlayın kurucuları... :) Galiba 1.'ini çabuk seçeceksiniz... :) 2 tane daha bulun işte... :)) 2.'yi de seçeceksiniz belki bir müddet sonra biraz değerlendirip de 3.'yü biraz bekleyelim diyeceksiniz sanırım... :) En iyi karakterlilerden olan ve oyunu da en iyilerden olanı da alın işte 3. her şeyi ben mi söyleyeyim... :)) Son gelen developerda hit yapacak oyun olursa süper olur, ama olmazsa da iyi olsun en azından yani 4.... :)) 6 ay daha var yıl sonuna bulamaz mısınız bir hit olacak oyun, belki daha yaparlar hem... :))) Hit derken en iyi skaladaki oyunu kastediyorum arkadaşlar, şirkete en çok kazandıracak oyun... :) Bence siz ilk developerı 3 puandan alabilirsiniz o erken davrandığı için, ikinciyi bir müddet sonra 4 puandan alabilirsiniz, bir de hit oyun bekleyin işte 5 puanlık... :) Ryan'da da 2 var, 3 de yolda Ryan'da ama Ryan'ın notu biraz kıt, bence sizin de öyle... :) 4 yapabilir mi bilmiyorum Ryan ama yaparsa mükemmel olur, hele 5 bomba olur... :) İnşallah kalan oyunlarda da aynıları olmaz diğer ortaklarla oyunlar, öyle olursa işaret verebiliyorsa versin bana büyük... :) Yapmayayım hiç boşuna aynı oyunu... :)) Direkt kapatsın o oyunu büyük Ryan'a yardım edip... :)) Ryan mükemmeli başarsa yeter bence bombaya gerek yok ama olsa fevkalade olur ... :)) Bence kalan 2'sini 3-4 yapacak Ryan... 2-3-3-4 yeterli Sakıp Abi için fazlasıyla... :)) 12 puan yeterli Ryan için diğerleri de Ryan'ı biraz geçerlerse iyi olur ya da en kötü berabere kalsın o da biri sadece... :)) Belki 3,5'tan 4 olur ama... :))) Kendini zorlayacak... :)) Öyle de olmamız lazım unicorn olacaksak... :))Yani 24 Haziran'dayım yıl sonuna kadar ekleyin 3.'yü de inşallah ki kurucularımız belli olsun... :))) Elif veya dahi yapsın bir meeting o kurucularla yani alacaklarıyla zaten seviyor meetingleri Elif Allah'tan zaten online yapıyor hep meetingleri ama elbette tanışırız, göz teması olmadan almasın kurucuyu bir 5 dakika tanışsın en azından... Daha uzun bile konuşabilir... :)) Zaten bence oyun yapımcıları genelde iyi insanlar oluyorlar çok da sıkıntı olmaz gibi... :)) Gerekirse bir de dahi incelesin, 2 onay olursa daha iyi olur... :) Hem içinize de daha çok sinmiş olur ortağınız... :) Ben Elif'e de dahiye de çok güveniyorum... :)) En az 2 puanlık olsun oyununuz beyler, 3 puan olursa daha iyi 5 üzerinden yani ne demiştik idare eder oyun olsun ya da güzel gibi demiştik sanırım... :) Bence Elif biz en az 3 bulmalıyız diyeceksiniz hatta ve katılıyorum size... :) Hatta iyi veya hitse tadından yenmez... :)) Ama isterseniz 2'ler de bir şansını denesinler... :)) Seçilmezlerse de ileride shareholder olarak alırız belki onları kendilerini geliştirirlerse sonraki oyunlarında, bize zaten baya bir game developer lazım gibi. Sayıyı dahi ve Elif belirlesin... :)) Bir müddet sonra 3'lerimizi bile elemeye başlayacağız yeni yapılacaklardan ve 4-5'lerle devam edeceğiz inşallah... Oyunları elemeye başlayacağız yani, ya da hep beraber ya da küçük ekiplerle yapacağız belki de... :) Atıyorum 4'er developer 1 projeye... :)) Yani en az 3,5'tan 4 yapmalıyız 4 kişiyle bir oyunu ve bence her türlü yaparız hatta 4 bile olur... :) Gerçi herkes birbiriyle anlaşacak ama en iyi anlaşan 4 developerı beraber çalıştırırız uyum olması açısından... :)) Ya da 3'er developer da olur onu da Ceo ve dahi belirlesin... :) Ama 4 kişi 4'ün altına düşmez bence oyunu üretmek açısından bir sürü işi oluyor bazı oyunların... :)) Sadece developerlar da olmayacak başka oyun ekiplerimiz de olacak zaman içinde... :) Yani grafikerlerimiz de süper olmalı 2D, 3D artistler... :)) Hatta belki hikaye anlatıcılarımız da olabilir ama her projeye gerekmez sanırım... :) Neler gerekiyorsa işte ama çekirdek kadro 82 ve son 5 ya da 4 ya da en az 3 boş olacak... :) Son olarak şu da lazımmış dediklerimizi içeriye alacağız o boşluklara ama o sayıyı iyi belirleyin 3-4-5 arasında o da çok önemli yer kalmaz çünkü... :) Siz bir sayın bakalım 77 veya 78 veya 79 kişi de görelim içeridekileri kaç boşluk bırakıyorsanız artık... Bir de dışarıdakiler de olabilir ama onlarla ücretle anlaşacağız artık... :)) Gerçi sizle zaman kayması yaşıyoruz ama bir araya gelirsek bu sıkıntı ortadan kalkar... :)) Yapar mıyız öyle de oyunlar bilmem ama güzelse ve başarabiliyorsak neden yapmayalım..? :) Ama Ryan daha hiç ortak proje yapmadı ama öğrenirse neden yapmasın... :)) Nasıl olsa biz bir ekibiz... :)) O kalan oyunlara ne oluyor bilmiyorum, istediğiniz gibi değerlendirin kalanları... :)) Not düşer Elif, shareholder olarak alabiliriz diye 2 puanlıkları ya da seçmediği 3'ler olursa... Zaten 2'ler de kendini geliştirecekler bir oyundan adam yeteneksiz denilemez... :)) Ne game developerlar vardır 5 puanlık oyunlar yapan ama ilk oyunları 1'dir... :))) Bu mantıkla 1'lerin bile şansı var ama daha az elbette yeterki tutkulu olsunlar... :) Çok tutkulu bir 1 yeteneği de müsaitse 5'le çarpar... :) Bence de siz gamedeveloperları biraz tutkulululardan seçin, Ryan'da da var epey tutku... İş başlayana kadar... Ryan oyun yapmasını matematik anlatmaktan bile daha çok seviyor aslında bir başlarsa hatta arızalarını bile seviyor... :)) Bu dediğimi unutmayın gerçek bu... :))) O notları da ekleyin Elif... :)) Shareholderlarımız da zengin olacak çünkü inşallah... Hem onlar sermaye de getirmeyecek... :)) Ryan'ın ilki 2 ama Ryan, Sakıp Abi unutma... :)) Sakıp Abi'yi unutmazsınız inşallah zamanda seyahat edecek daha bu Sakıp Abi... :) Dahiyi de çabuk seçecektin sanırım Elif sana teklif sunacak 2 dahi hatırlıyor gibiyim hatta birisi game developerdı sanırım ama oldu mu olmadı mı bilmiyorum olumsuz da olabilir ama neden olmadı hatırlamıyorum, belki de olmuştur ama... :)) Eğer olumsuz olduysa da belki sen o dahiyi şirkete kapmaya bak shareholder olarak bile katsak büyük katkı sunar ama belki de başka planları vardır o dahinin... :))) Neyse belki sonradan biraz talentçımız avlar belki bir kaç dahi... :)) Dahiler iyidir Elif, ne kadar dahi o kadar köfte... :)) Boşluk sayısını belirleyin ve sayın dediğim gibi 77-78-79 kişi ama bu yazıdaki tüm saydığım kalemleri eklemeye gayret edin dışarıda pek kimse kalmasın... :)))
Ben size böyle paso güzel talimatlar vereceğim... :)) Elif ve yardımcı dahi de verecek diğer talimatları... :)) Diğer kurucuların da elbette söz hakkı var... :)) Söz hakkı herkesin var zaten... :) Ceolar talimatları verse yeterli bence... :)) Talimatlar genelde güzel olur ama bazıları biraz törpülenebilirler onları da hallederiz her türlü... :))
Lafı çok da uzatmayalım... :)) Aslanlar bizi bekliyorlar sanırım... Aslanlarla buluşacağız inşallah... :))
Son olarak sözlerimi Sakıp Abi gibi bitirmek istiyorum müsadenizle bence bu yazıyı mottomuz da yapabiliriz:
Beraber çalışacağız, birlikte başaracağız ve hep beraber kazanacağız arkadaşlar başka yolu yok! :)
Yavaştan şirketi kurmaya bakalım... :) Yani 7 sene içinde... :)) Para da ancak birikir, oyunlar da ancak güzel bir şekilde kasmadan tamamlanır, zaten 1 yılda kurucular tamam inşallah... :)) 6 kurucu yeter beyler tüm planları öyle yaptık, öbür türlü az hissemiz kalır zaten... Kuruculara 4 bence çok iyi... :)) Kalanlara da 1... :))) Zaten herkes zengin beyler bu şirkette inşallah, unicorn da olsak daha ne olsun, ama kurucuların hem emeği çok, hem sermaye katıyorlar, risk alıyorlar, hem de fikir babaları ve anneleri... :)) 6*4 + 76*1 = 100 işte beyler, formülü verdim size... :)) Zaten başlarda bu formül geçersiz... :)) En başta bir tek Ryan var tek tabanca, 2. kişi Elif, 3. kişi de dahi... :)) 4-5-6 da kurucu developerlar... Artık seç bakalım dahiyi Elif yardımcını... :)) Sakın ben yokum falan deme Elif, kıtır kıtır doğrarım seni... :))) Zaten çoktan seçti dahiyi Elif... :)) Yalnız şirketten ayrılacaklar hissesini şirkete satması zorunlu sadece bu maddemiz var... :)) Sanırım Elif kimseyi kovmayacak ama emin değilim orasını Elif'e sorun yani ona göre insan seçecek... :)) Ryan zaten kovmaz, dahi belki ama Elif kovmuyoruz derse ona da kovdurtmayız... :)) Bizim şirkette kovulma derdi olmayacak beyler galiba ama işler aksarsa çok belki Elif fikrini değiştirir o zaman size de bildirir fikrim değişti diye ama pat diye kovmaz... :)) Elif'i çok kızdırmazsanız hiç fikrini değiştirmez bence... :))) Zaten sanırım haftada 25+ saat veya 15+ saat olacaktı çalışma onu da doldurun bir zahmet... :))) +'yı çok yapanlara güzel ödül sistemi yap Elif dahi ile en azından motivasyon olsun, maddi de olsun manevi de, orası senin işin... :)) Şirket anaparasından verecek beyler ödülleri işte... :) İlk başlarda maddi olabilir, sonradan zaten herkes zengin inşallah ama maddi gene de kalabilir, daha çok maneviye dönelim ileride... :)) Zaten yaşımız da ilerleyecek... :)) Bize bir çalışma yazılımı lazım bilgisayarlara kurulacak olan, bilgisayarla çalışmayanlar varsa da onlar için de bir şey düşün artık Elif, zaten belki onlar az olur zaten... :)) Ya da onları denetçi yani dahi denetlesin arada sırada teftişe gelsin... :) Hatta herkesi denetleyebilirsin dahi arada sırada, istersen founderı bile denetle, kendini de denetle hatta denetleyebiliyorsan... :)) Bize akıl da vermiş olursan tüm şirkete senin aklına ihtiyacımız var bizim... :)) Zaten bir problem görürse size gerekli uyarıyı dahi yapar ama daha çok akıl verir bence o yüzden hiç kovulur muyuz endişeniz de olmasın zaten Elif'in de fikri değişmedi... :)) Belki arada Elif bile teftişe çıkar canı isterse bir de ben denetleyeyim şunları der belki, inşallah fikrini değiştirmez Elif teftişe çıkarsa... :) Bence Elif de uyarır ondan da korkmayın, 1. Elif teftişinde en fazla uyarı alırsınız bence, 2. Elif teftişinde de uyarı alabilirsiniz belki aynı kişi bile alabilir uyarıyı... 3. teftişte de 3. uyarıyı aynı kişi alırsa ya kovar ya da 4. teftişte hadi sana Yallah der Elif bence ona göre bu arada tabii ki fikri değiştiğini bildirir. Anlayın ki o zaman şirkette tehlike çanları çalıyor... :)) Ya da bu sorumluluğu bana verme Ryan dersen, o zaman dahi ile bu rolü değişeceksiniz Elif nasıl istersen o zaman da teftişleri sen yapacaksın ve tatlı uyarılar vereceksin ve akıllar, dahi de 3. de ya da 4. de önceden fikrinin değiştiğini bildirip birisini gönderecek... :) Birisinin de bu işi yapması lazım sonuçta.... :) Beyler ve bayanlar zaten az çalışıyor gibiyiz ama +'larımız var... Bence kimse pek kovulmaz gibi de ödüller bile kazanırsınız... :)) Çok göze batan biri olmanız lazım öyle bir şey yaşanması için... :)) Ama kurucular sanırım bunun dışında kalırlar onlar kurucu zaten... :)) Ryan'ın işi olmaz denetlemeyle rahat olun... :)) Yani bu şirkette kovulma derdi sıfıra yakın ama tam 0 diyemeyiz gibi... :)) O da size yetmeli zaten... :)) Çok tembelseniz ya da karakteriniz bozuksa ne işiniz var aq şirkette..? :)) Bazı ödülleri güzel koy Elif de çok çalışsınlar severek bol bol + toplayalım... :))) Her 5 saat ekstraya bir + koy işte Elif isteyen 80 saat çalışsın... 80 saat de limit olsun... 80 saatten de fazla kim çalışır aq haftada..? :)) Sen karışma millete çok çalışmak isteyen çok çalışsın, batarız diye korkma, o kadar katkı sağlayacaklar, zaten yazılım da var denetimde... :) Ne kadar çok çalışılırsa o kadar iyi Elif, zaten oyun işi bu... :) Biraz emek ister, belki de o +'lar ile biz bu şirketi döndüreceğiz ve unicorn olacağız... :)) Sen beni dinle ama minimumumuz saatimiz düşük... :) Ama bu ödülleri çok iyi belirlemelisiniz gerekirse ilk başlarda ödüller ufaktan başlasın batmamız için mecburen... İlk başlarda biraz ufak başlat, arından kademeli olarak arttır... :)) Her kademe için ödüller olsun ama çok da uçmasın ödüller ama cezbetsin... Cezbetmesi lazım çok çalışmaları için... :)) İsteyen + toplar isteyen toplamaz... :) O çalışanların bileceği iş.... :)) İlk başlarda zaten 16 oyun ile giriyoruz inşallah piyasaya... :) İlk aylarda biraz ödüller az olmasına rağmen burası bizim şirketimiz ödüller az ama inşallah bir gün unicorn olacağız diye biraz gayret ederlerse kendilerinden verip o zaman hiç korkun olmasın zaten... :))) Hem +'lardan milletin ne kadar gayretli olduğunu da ölçersin ve belki de onun için bir parti bile düzenlersin... :)) Belki de doğum gününde düzenlersin... :) Ya da belki normal bir parti... :) Ama sor lütfen tüm çalışanlara partilerden ya da doğum günü partilerinden hoşlanırlar mı diye? Not al bunları insanları işe alırken... :)) Kitap okumayı sever mi diye de sor... :)) Herkes sevmek zorunda değil... :)) Ya da ne ödüller düşünüyorsan işte... :)) Ryan'a soracak olursan kitap sever, parti sever, doğum günü partisi olmasa da olur Ryan'a ama seninkini kutlayalım derim... :))) Doğum gününü ben çekirdek aile ile kutlamayı severim partiden pek hoşlanmam yani biraz kalabalık... :) Sana yapalım ama doğum günü partisi ona katılırım... :)) Manevi dediğim ödüller bunun gibi şeyler... :)) Belki bir kitap hediye edersin, her şey maddiyat değil... :)) Bunlar bile çok güzel jestler... :)) Elif bence bol bol kitap hediye eder manevi ödül olarak... :)) Hatta başlarda bile bu kitap ödülleri olabilir... Bunları da lütfen bir kayıt altında tutalım kim ödüller almış hepsi elimizde olsun... :)) Maddi ve manevi tüm ödüller... :)) Ama ödülleri nasıl vereceksin ona da karar ver, yani ne zaman maddi ve ne zaman manevi diye? İstersen ilk 2 + kitap olsun, geriye kalan 9+ maddi olsun... :)) İlk 25 saat zaten zorunlu gibi... :) Senin koyacağın başka ödül varsa onu da ekle aralara... :)) 2 kitaptan fazlası da sıkar çünkü biraz da canlıyı görmemiz lazım ödül olarak... Ödülü iyi vermekten korkma ama çok da abartma :) Bence 2 kitap 8 canlı 1 parti olsun ve bunu alacak bile 1 kişi çıkar... :) Çıksın daha iyi... :)) Ama 80 saati de aşmayın sakın arkadaşlar size de günah... :) Her hafta sonu partideyiz bence beyler ama zaten partilere isteyen katılıyor... :)) Ryan bazen gelir bazen gelmez ama çok güzel olursa partiler gelir bence de Ryan... :)) Çok yorgunsa müsade ister... :)) +2 kitap, +8 canlı ve istersen son ödülü parti de diyebilirsin... Adamın biri her haftada bir kazanır bir parti demedi demeyin... :)) Arada da boşluk bıraksın aq zırt pırt partiye gitmeyelim... :) 2 kişi kazanırsa da o ikisi adına bir parti yaparız... :) Fazla mesai olacak işte onlar... :)) Sizce tahminen ne kadar çalışırsınız diye sor herkese... Ryan zaten başka bir şirkette de çalışacağından o şirketten ayrılana kadar bu bizim şirkette sadece haftada 15 saat çalışabilir gibi.... :) Ancak partiler hemen başlamasın, parti masraflarıyla da uğraşmayalım... Partler biraz büyüyünce başlasın, ilk başlarda sadece 75 saate kadar ödül olsun... Daha sonra partileri başlatıyoruz... :)) İlk başlarda maksimum 75 saate kadar artılarımız olsun... :)) Sadece bizim şirkete geçtikten sonra da işini de çok severse tahminen 45 saat çalışır Ryan belki de 40'da kalır... :))) Belki Ryan da bir parti yapar arada sırada ama çok nadirattan zaten şirkette full mesai yaptıktan sonra... :) Bence Ryan'ın da en az 1 partisi olacak demedi demeyin... :)) Benim partide belki şampanya içeriz... :) Çünkü tüm ömrümüzde belki 1 tane olur... :)) Bir de şirket unicorn olduğunda şampanya içelim yeter... :) Fazla da alkole alışmayalım... :)) Ama isteyenler bira falan içebilirler partide zaten partiler biraz geç başlıyor... :))) 2 şampanya kutlaması yeter bize... Elif ve dahi siz de istiyorsanız şampanya kutlaması size de yapalım 1 tane... :) Ya da herkese yapalım aq şampanya kutlaması ama Ryan her hafta içmez baştan söyleyeyim... :) 2 haftada 1 alkole izin var Ryan'da hatta manevi takımında da öyle... 2 haftada bir biranın yanına bir de şampanya dahil oldu bize sanırım ileride :)) Ama partiler biraz geç başlayacak beyler... Öyle erken parti beklemeyin... :)) Partilerin ne zaman başlayacağına da Elif ve dahi karar verecekler yani hangi başarı ölçütünde... :)) Biraz kendinizi ve işinizi tanıyın beyler ne çok bol keseden atın ne de çok altında söyleyin... Ryan bir başladı mı 18 saat aralıksız çalıştığı bile oluyor bazen yani 1 kere olmuştu en azından... :) Game developları çalışkanlardan alırsanız daha iyi de olabilir, onu da sorun... :)) Çünkü oyun yapım işi yatmayı değil, çok çalışmayı gerektirir... :) En azından uğraşmayı... :))) Ben sana söyledim şimdiden hatta bazen 45'i de geçer ama bazen de altında kalır Ryan... Oyun işine tutkusu var çünkü Ryan'ın... :) Hem böylece şirket de batmamış olur... :)) Belki daha başka ödüller de aklına gelir senin bunlar benim ilk aklıma gelenler... Başka ödül aklına geliyorsa canlıların bir kısmını senin aklına gelen ödüle de ayırabilirsin :)) Şirketimizde ödül sistemimiz var sizce tahminen haftada ortalama kaç ödül toplayabillirsiniz diye sorun, o zaman çok da sapma olmaz bence.... :)) Bana sorarsanız biz bu şampanya kutlamalarına 82 kişi yani tam kadro olmadan başlamayalım... :) Herkes olsun partide 82 kişilik şampanyalı bir parti olsun ama hasta ya da partiden hoşlanmıyorsa gelmesin... :)) Zaten şirketin kurulmasına 7 yıl var, 13 yılda oluruz diyorsanız 82 kişi 20 sene sonra partileri başlatırız... :)) Bence en az 13 yılı bulur beyler 82 kişi olmamız... :) Zaten o partilere de 2 haftada 1 katılır Ryan, şampanya içemeyeceği partide ne yapsın Ryan... :)) O da 80 saatlik performans yaparlarsa... :) Biraz ihtiyarlayacağız ama olsun aq, biz de arada yılbaşı partisi falan yaparız belki bir de doğum günü partileri alkolsüz ve pastalı şimdilik bu kadar parti yeter bize... Yapın bakalım bir plan 20 sene sonra partileri başlatacak ve 82 kişi olacak şekilde dahi ve Elif yapsınlar beraber... :)) Çok da geç kalmamalıyız tam kadro olmakta... :)) Bence en son boşluk 20 sene sonra dolacak... :))) Öyle bir plan yapın ki o kişi elbette o kişi biraz tepeden inme zengin olacak ama multi milyoner de olmasın... :))) Gerekirse o kişi %1 hisse için şirkete bir şeyler versin çünkü tepeden inme milyoner olacak gibi... Ne vereceğini de bilmiyorum en fazla öpücük verir... :))) Bence çok yoksul bir insan alalım son kişi olarak ama şirkette çalıştıracağımız biri, hem büyük de sevap işlemiş oluruz... :)) Vardır böyle bir sürü yoksul hatta son 3 boşluğu da böyle seçelim bence en son 3 yoksul sevindirelim işte ama şirkete değer katabilecek yoksullar... :)) İsterseniz stüdyo falan olursa biri temizlik personeli bile olabilir hatta son kimse olsun bu çok iyi kalpli bir temizlik personeli bulsun Elif veya dahi ama stüdyo olur mu bilmiyorum... :)) Tüm yoksulluğunu unutturacağız o temizlik personeline inşallah 20 sene daha dayanırsa... :)) Hem de ne unutturacağız... :)) Diğer 2'sini de siz bulun görevlerini... :)) Onların da maddi durumu biraz bozuk olsa yeterli... :)) Son 1 temizlik personeli diyorum, son 2 ve son 3 de ne görev gerekirse... :)) Ama stüdyo açmazsak temizlik personeli işi yatabilir... :) Ama açmamız lazım arkadaşlar bir stüdyo çünkü biz 82 kişilik bir oyun şirketiyiz... :)) Stüdyoyu açalım da o temizlik personelini tepeden inme zengin yapalım... :))) Ama o temizliğe devam etsin zengin zengin... Kabul ederse olur çünkü onun işi o... :) İşini çok sevsin yani... :)) Pırıl pırıl yapsın stüdyoyu... :))) Eğer hesap doğruysa ben 39 yaşındayım ve ihtiyar da var en az 59 yaşında çünkü o da 82 falan demiş olabilir bana ya da belki birkaç yıl önce 82 olduk... :) Zaten 2045'de başlayacaktı zamanda yolculuk sanırım belki de bir yıl sonra geldi ihtiyar... :))) Ya da 2046'da başladı... :)) Siz 20 yıl sonra başlatacak şekilde yapın beyler partilerinin planını zaten tam da şirketin 20. yılını dolduracağı ayda geldi ihtiyar yani Nisan'da belki hatta partiden bile bahsetmiş olabilir ama birinci parti mi ikinci parti mi bilmiyorum ama emin değilim... :)) Dahi çok aşırı gerçekçi bir plan yaparsa 20 sene sonra partileri başlatırız yani 82 kişi olma planını bu planda hata %3 bile olmasın, %1'in de altında hata payıyla süper bir gerçekçi plan yapmalı dahi ve Elif... :))) Tam o ay çünkü... :)) Yapabilir misin dahi böyle bir plan bize? :)) Yapın bakalım %1'in altında olma hata payıyla tam 82 kişi olmaya tamamlanma planını, son sayı önemli beyler öncekilerde biraz sapma olabilir ama onlar saparsa belki son sayı da sapar yani bunu tam kestiremedim... Ama son sayı muhakkak doğru olmalı.... :)))) Önce personeli çıkartın... :)) Sonra ne zaman şirkete dahil olacaklarını yani hangi başarı ölçütüyle tartışın bakalım... :))) Ama önce Elif dahiyi seçsin... :)) Sonra da partileri başlatalım 80 saatlik performanslarda... :)) Aşağı yukarı tam nokta atışı bir plan olacak bu, seç de Elif yapsın dahi bir nokta atışı plan sizlerle tartışarak... :)) Dahiler böyle şeyler için doğmuşlardır... :)) Ya da madem ihtiyar 2045'de zamanda yolculuğa başladı tam 19 yıl sonra partiler başlasın... 19 yıl sonra tam kadro olalım... :)) Yani şirket kurulduktan tam 12 yıl sonra tam kadroyuz... :)) Mevla nasip ederse ilk zamanda yolculuk ve tam kadro olma partimiz birbirine aşağı yukarı denk olsun... :) Partiyi mi önce yapalım zamanda yolculuğu mu, bence önce partiyi yapalım belki gidersek geri dönemeyiz patlamayalım sonra... :)) Ya da diyorsanız ki sen zamanda geri gidersen gelmesini de öğretirler sana Ryan, o zaman partiyi zamanda yolculuktan sonra yapalım yani kutlaması olsun... :))) Ama hiç soru falan sormayın bana bu konu hakkında çok merak etseniz de nasıl yaptın bu zamanda yolculuğu diye ama yaptıysam size genç Sakıp ile fotoğrafımızı gösteririm partide siz de anlarsınız yaptığımı çünkü çekti fotoğrafı ihtiyar... :)) Gençliğim daha farklı ve burnum yamuk yani kırık ve birbirmizden epey farklıyız yani genç Sakıp ile ihtiyarlayan Sakıp Abi... :)) Ulan bu sana hiç benzemiyor da diyebilirsiniz hatta çünkü ben de hiç benzetememiştim ama inanmazsanız bir üniversite ya da lise arkadaşına sorarsınız o olup olmadığımı eğer bulursanız... Hatta lise veya üniversiteden bir arkadaş konuk gelsin partiye, ben o sırada üniversitedeydim üniversite de olabilir... :)) 19 yıl sonra da o temizlik personeli zenginler arasına katılsın... :))) Zamanda yolculuğa gerçekten çıktıysam dönüşte hem zamanda yolculuk kutlamasını hem de tam kadro olmayı kutluyoruz, belki Elif dahi yapacak bunu ama ondan tam emin değilim ama eşim de zaman yolcusu dedi ihtiyar... :)) Nokta atışı plan tam 19 yıllık oldu plan 20 değil yap bakalım dahi böyle bir plan üstteki geçersiz... :) Sondan bir önceki dahi edat olan dahi beyler sanırım sonuncuyu saymazsak ya da karıştırıyorum bir tane daha... :)) Bizim dahiye ben belki böyle arada sırada planlar yaptırırım, %3 hata payı ile nokta atışı arasında gidip gelen... :))) Planı bir genius yaparsa bence o plan tutar... :)) Nokta atışı bile tutar... :)) Elif ve dahi tüm planları yapmaya başlasın ama son planı sen yapamazsın Elif onu dahiye bırak çok hassas bir ayar lazım o son plan için... :))) O planı yapmaya bizim dahinin bile IQ'su yetmeyebilir diyorsanız o planı o zaman büyük yapsın ya da büyükten destek alsın bizim dahi... Bence bizim dahi planı yapsın gerekirse büyük revize etsin... :) Çünkü çok muhtemeldir ki büyük bizim dahiden de büyük... :)) Ama büyüğün işi başından aşkındır o sanırım bizim dahimiz olamaz... :)) Zaten gizli olması gerekiyor sanırım onun... :)) Planı erenler revize ederlerse işimiz tamam ama onlara da pek izin çıkmayabilir... :)) Ama büyüğün gizli olmasını kabul ederseniz ve kendisi de kabul ederse ona da bir shareholder %1 hisse verelim hemen... :)) Ama isim işini nasıl halledeceğiz büyüğün yani iban işi isim gerekmiz mi... :)) Bunlara uygun yanıtları varsa büyüğün onu da hissedar yapmayı çok isterim... :)) Zaten siz sanrıım bunu ilk defa okurken geçmiştesiniz ben 24 Haziran'dayım... :)) Büyüğü de çok geçmeden katalım 82'ye ama belki partilere katılamaz büyük... Katılırsa belki haberiniz olmaz... :)) Hem şirketi siber saldırılardan da korur... :)) Yani bir büyük dahimiz olur bir de küçük dahi yani assistant ceo olan dahi... :)) Kodlarımıza bile arada sırada yardım eder büyük gerekirse en azından Ryan'ın yazdığı kodlara... :)) Büyük gibi adam katılmaz mı aq şirkete adı üzerinde büyük biri..? Büyük teklifi kabul ederse onu da kaçıncı sırada katacağınızı belirlesin bizim dahi büyük belki kendi sırasını değiştirmek ister... :))) Bence bizim dahi gayet güzel plan yapacak ve belki büyük sadece yerini değiştirecek kabul ederse ya da ufak belki bir şey... :)) Zaten belki bir gün Ryan büyük ile tanışır ama size kim olduğunu söylemez büyüğün... :)) Gerçi büyükte vardır her türlü para ama olsun bizim de shareholderımız olmuş olur, bir büyük bir de küçük dahimiz olmuş olur, ama bu iban işini çöz büyük... :) Gerekirse ismini sadece bana gönder katıldığında... :) Senin paranı ben yollayayım... :) Büyük de ne kadar isterse o kadar çalışacak sanki o zaten bana da bakıyor gibi... :)) Bana arada taktik verse yeterli... :)) Biraz da kod hatalarıma yardım eder... Bir de zaten siber güvenliğe bakıyor... :) Büyüğün var zaten bir sürü işi... :) Sana söz sen hep büyüksün benim için isim misim yok hatta aratmak bile... 1 kere bile aratmam seni merak etsem de unutmazsam... :) Bunlar da benim zamanda yolculuğumu merak edecekler, ben de senin kim olduğunu merak ederim... :))) Büyüğü de katalım bizim şirkete... :) Büyüğümüz de olursa süper olur bizim şirket... :) Diğer takımlar bile kıskanır bizi... :)) Büyük katılırsa kesin unicornuz beyler ben diyim size... :)) İsterseniz bu teftiş işini komple ya da kısmen nasıl isterse büyüğe bırakalım bence kısmen diyecek ama asıl teftişi büyük yapacak gene... :)) Öyle bir shareholder alacağız ki şirkete ortalığın a. koyacak... :)) Kadro tamamlandı büyük sen sonradan aklıma geldim ama bence sen de böyle istersin... :)) Zaten kurucuların da birbirini görmesi lazım... :)) Bizim şirkette 2 zaman yolcusu, 1 büyük, 1 küçük, bir de belki başka dahiler olacak galiba beyler, tüm gönüldaş ekibimizle... :)) İsterseniz bizim dahiye küçük de diyebiliriz boyu da biraz kısaysa.. :)) Ya da lakabı küçük olabilir eğer kabul ederse... :)) Başka dahiler de olursa onlara da başka lakap buluruz arkadaşlar, belki araya ortanca gelir... :) Ya da başka isimler işte... :))) Bizim şirket iq ortalaması da baya iyi olacak sanki beyler... :))) Zaten büyük tek başına 180+ :)) 160+ da küçük de olsa 160 da dahil beyler artıya eğer tam 160'sa... :)) Beni de 130+ saymıştık... :)) Elif'i de 135+ sayabiliriz gibi sanki bence... :)) Zaten minimum da 125+ alıyoruz... :) Karşıya geçtik arkadaşlar... :)) Hangi yakadaysak o tarafın karşısı... :)) Bunlar da Messi'ye belki bir teklif sunarlar, biz sunmuyoruz Messi'ye teklif ama onla da arkadaş olduk artık... :)) En azından arkadaşız Messi'ye teklif sunmasak da... :) Messi'de 200+ var galiba... :)) Bu da büyük Messi beyler futbolcu olan Messi değil ama o Amerika'da galiba... :)) Messi'ye de teklif sunarsak büyük gelmez bence... :) Ya da gelebilir de gelmeyebilir de... Büyüğü kimse geçmesin beyler bizim şirkette 180+ maksimum olsun gerçi ne kadar + bilmiyorum ama 180+ da yeter her türlü bize... Arada bazen 200+'lar çıkıyor tek tük nadirattan... :)) Onlar bizim şirketin de iq ortalamasını aşıyor beyler gerçi büyük ve dahiler de aşıyor ama olsun... :)) Tüm iq skorları olursa elimizde yani büyük de skoru bana ya da size söylerse diğerlerinde de belge olacak zaten şirketin iq ortalamasını hesaplarız... :) Öğrenirsiniz o zaman şirketin ne kadar altında ya da üstünde ya da belki de tam üzerinde olduğunuzu... :)) Belki Messi'yi alamaz Koç Holding ama belki büyükten de yüksek iq'lu adam alabilirler, olsun varsın alsınlar bize büyük her türlü yeter... :)) Onlarda bizdeki büyük yok çünkü gerçek büyük bizde beyler... :))) Sizdeki büyük sadece iq'su büyük lakabı değil... :)) Ülkenin muhtemelen en büyük hackerı bizde beyler rahat olun siz... :))) Ülkenin en büyük hackerını hissedar yaptık sanırım... :)) Son bomba transferimiz büyük beyler... :)) Gerçi daha kurulmamıza var epey ama olsun... :)) Elif böyle bir şikete ceo oldun işte sen... :)) Şimdi seç bakalım küçüğü... :)) Hatta Muhammed ve Efe'ye de teklif sunuyor Ryan ama en az 15 saat+ çalışacaklar, onlara da bir görev ayarla Elif eğer kabul ederlerse, onlar da şirketin maneviyat ortalamasını yükseltirler adamlıklarıyla... :)) %1 hisse de verelim onlara eğer kabul ederlerse ama minimum 15+ saat çalışma isteriz onlardan... :)) Hafta sonları mafta sonları ya da biraz da akşamları 15 saate tamamlarlarsa alalım onları da şirkete... :))) Muhammed sadece dua okusa bile yeterli bence... :))) Kaç saat dua okuyorsan onu da mesaiye bile katabiliriz Muhammed ama dua ile mesai olmayabilir... :) Efe de okur ayrıca ve bir şeyler de yaparlar işte hafiften, verelim onlara da işte %1 hisse, biliyorum onlara bazılarınız vermeyelim diyecek ama Ryan veriyor kurucu Ryan.... :)) Kabul ederlerse istiraz istemiyorum alıyoruz onları şirkete, kabul etmezlerse ısrar yok... :)) Onlara vereceğin görevi de sen seç Elif, onlar zaten sermaye katmayacaklar, shareholder olacaklar... :)) Galiba biri zaman bulamayacaktı ve reddecekti ama biri kabul edecekti sanki ama hangisi kabul edecekti hangisi reddecti hatırlamıyorum... :)) Bunlardan birini alıyoruz inşallah... Biriniz zengin olabilir Muhammed veya Efe, seçin... Bunların parada pulda da gözü yoktur emin olabilirsiniz... :) Ama belki biraz konforu severler... :)) Ryan da sever çünkü... :)) İleride belki o da full time'a geçer çok isterse gerçi hisse 1 olacak ama şirket zaten zengin olacak inşallah ayrıca büyüğün de 1 hissesi... :) Büyüğün bile 1 hissesi, 1'i hafife almayın... :)) 4'lere de düşen bol bol yardım yapmak o zenginlik gelirse artık... :)) Hatta 1'ler bile yapabilirler elbette... :))) Muhammed veya Efe'den hangisi katılabilirse zaten şirketin kurulmasına da daha 7 sene var... Aslında kurucu ortaklardan birini bile Muhammed ve Efe'ye teklif edebiliriz ama onlar oyun yapmaktan pek çakmazlar... Ama öğrenirlerse yaparlar elbette... :)) 7 senede öğrenirler aslında oyun yapmayı ayrıca oyun yapmaları da şart değil ama o durumda oyunlar 12'ye düşer ve biraz zayıflarız çok da zayıflamayız ama... Bir sorun bakalım katılacak olana kurucu mu olmak istersin yani şirkette söz sahibi olmayı mı yoksa shareholderlık mı istersin diye... Bir de büyüğün fikrini alın bu konu hakkında ayrıca... :)) Bana sorarsanız unicorn olacaksak ha 4 kat zengin olmuşsun ha 1 kat çok da bir şey fark etmez... Zaten nereye harcayacaksın o kadar parayı... :) Ancak kurucuların biraz farkı olmalı gene de zaten sermayeyi de onlar getiriyorlar... :)) Nasıl isterlerse öyle yapalım onlardan birini... :) Neyse katılacak olan olursa onun hissesi de 1 olsun büyük gibi eğer kabul ederse yani shareholder olsun kurucu olmasın... :)) Bir de Muhammed veya Efe'den birini alacaksak ne zaman alacağız, isterseniz onlar biraz kendi işlerinde takılsınlar biz şirketi büyütelim biraz ondan sonra manevi kuvvet olarak onları da katalım yani isteyeni... :))) Bu katılacakların ne zaman katılacaklarını bir ayarlarsın küçük... :)) Bunun hangisi olacağının seçimi de o ikisinin imtihanı yani Muhammed ve Efe'nin Mevla'dan gelen bir imtihan bu... :)) Belki onlar epey geç katılırlar en az 7 sene zaten kurulmaya var, bir de sıraları var şirkete alınma yılı, daha zaten aynı tas aynı hamam devam edecekler gibi... :)) Sonradan belki önce tas sonra hamam değişebilir... :)) Ayrıca kendi işlerinden de ayrılmayabilirler, bunu ekstra da yapabilirler ikisinden biri, önemli bir imtihan geldi bu ikisine, verin bakalım bu imtihanı... :) Tanrı bana böyle yazdırdı kalem Tanrı'nın elinde... :)) Soracaklar birbirlerine nasıl verelim bu imtihanı Muhammed veya Efe diye hatta biri mecburen? Hatta biri diyecek ki ben böyle bir imtihan geleceğini seziyordum zaten diyecekti sanki... :)) En güzel şekilde verin beyler bu imtihanı... :)) Zaten bazı replikleri de Ryan veriyor gibi zaten yani Mevla'nın kendisinin bir görüntüsü... :)) İnşallah hepimiz iyi görüntüleriz beyler görüntümüzde bir problem yok gibi pek... :)) Replikler de Tanrı'nın parmaklarında veya ağzında... :)) Bu imtihanı gayet güzel veriyorsunuz beyler rahat olun... :)) Ama gelmemezlik etmeyin lütfen... Zaten yıllar var gelmenize... :)) Küçük dahinin planı ve büyük dahinin küçük müdahelesiyle gelme sıranızı öğreneceksiniz ya da yılınızı... :)) Sen planı Muhammed ya da Efe diye yapmaya başla küçük dahi... :))) Büyüğün de geleceğini öğrenirlerse onlardan gelecek olan da katılmak isteyecek... :)) Ama maalesef biri dışarıda kalacak, bu da Tanrı'nın imtihanı sanki... :)) Sanki epey bir müddet hepimiz dışarıdayız. Biz 7 sene daha banko dışarıdayız zaten.... :)) Onlardan gelecek olan zaten minimum 15+ saat çalışsa yeterli yani asgari ama isterse full-time'a geçer yani ödüllüye o da zaten 25 saat+... :)) Yap bakalım nokta atışı ve %3 hata payıyla iki plan küçük dahi... :)) Bunların ikisi de mükemmel adamlardır ama biraz daha iyi gibi olan maalesef dışarıda kalkıyordu sanki hatırladığım kadarıyla o da belki, hem sanki hem belki... :) Biriniz o hem sanki hem belkisiniz... :) Sen yap planları küçük dahi büyük ince bir ayar çekecek biraz... :)) Büyük sana gelmedi imtihan bu sefer imtihandan yırttın... :)) Tanrı yani bunu yazan gerçek kalem, Muhammed ve Efe'yi şirket hissedarı olma ve potansiyel zenginlik ile imtihan ediyor işte açık açık, siz bu imtihanı Ryan yaptı sanıyorsunuz ama kalemin gelişi öyle oldu harbiden Ryan silgiyi çok zorda kalmadıkça kullanmaz... :)) Onlar imtihanlarını veredursun küçük dahi planları hazırlamaya başlasın... :)) İkisi de gayet iyi veriyorlar beyler bu imtihanı rahat olsunlar hiç sıkıntı yapmasınlar ama bir karar anı onları bekliyor... :)) Biri zenginliği feda edecek gibi sanki öyle öne geçecek ama potansiyel zenginlik biri de yapacağı hayırlarla öne geçecek inşallah... :)) Her türlü öndesiniz Allah'ın izniyle beyler rahat olun... :)) Biraz konforu seven içeriye gelsin işte... :)) Nasılsa öbür tarafa gitmeye de pek bir şey kalmadı yani yarısı bitti belki de imtihanın... :)) Ancak kimin daha öne geçtiğini hem bu imtihanda hem de gerçekte Tanrı'nın kendisi bilir... :)) Kalbinizden geçeni seçin beyler... :))) Ryan'a gelmedi beyler bu zenginlik imtihanı, büyüğe de gelmedi, ama Efe ile Muhammed'e vurdu piyango... :) Ryan'a da geliyor zaten arada imtihanlar, zaten her an imtihandayız... :) Ryan zaten kalemiyle imtihan oluyor en çok gibi... :)) Ryan bu sefer imtihanı yapan hoca gibi oldu ama imtihan kağıtlarını Mevla okuyacak, ama biz de okuyacağız... :)) Ama notları Tanrı veriyor... :) Yazın bakalım cevaplarınızı, kağıdı boş bırakmayın sıfır alırsınız bu imtihandan o zaman... :)) Bence Tanrı bu imtihandan birinize 90 birinize 100 verecek gibi sanki... :)) Biriniz belki 10 puan bırakabilirsiniz... :)) Ama bazıları diyecek ki ben olsam 100 verirdim ikisine de, bazıları da diyecek ki ben olsam 95 ve 100 verirdim her ikisine de... Ryan da 90 ve 100 diye sallıyor... :)) Bazılarınız da Ryan'a katılacak... :)) 90'dan aşağı vermek olmaz bu cevaplara... :)) Galiba biriniz de hangisine az verdiğini söylemeyecek o da belki de büyüktür... :)) Büyük zaten hep gizemli olmayı sever... :)) Büyük sadece benim kulağıma söyle kime kaç verdiğini benle tanışırsan zaten ben de söylemedim kime kaç verdiğimi... :))) Belki de büyükle ben farklı 90'a basacağız belli olmaz bu işler... :)) Millet tahmin edecek kime kaç verdiğimizi ve bence de doğru tahmin edecekler ama ben haklıyım büyük... :) O da zaten belki de bu sefer sen haklısın Ryan diyecek... :)) Ama tahmin ettiğime mi 90 veriyor büyük bilemem o da benim tahminimi bilmiyor sonuçta... :)) Ama az çok seziyorum büyüğü... Bence doğru seziyorum sence büyük... :)) Sezer benim bir mahlasım... :)) Sen de iyi sezersin ama ben senden de iyi sezerim büyük... :))) Hem de seni hiç görmeden Sezer'im... :)) Harbiden kalbinden o mu 100 diyorsun büyük, bence diğeri 100 büyük... Erenler söylecekler ikisi de doğru sezdiler diye... :)) Ama birisinin gönlü biraz buruk olacak bu imtihanda... :)) Ama o kadar da çok olmayacak merak etme... Yani senin tahmin ettiğin kadar olmayacak... :) Onu da iyi seziyorum... :))) Gördün işte senden de iyi Sezer'im... :)) Sen belki diyeceksin biri kalbinden geçeni daha iyi dinledi, ama bence onda da yanılıyorsun büyük, bu sefer ben senden baha büyüğüm... :)) Hem de ekstra büyüğüm büyük ama ekstra ekstra olmasın hadi... :)) Aramızdaki konuşmayı ben, büyük ve erenler bilecek ve bir de sezgileri kuvvetliler... :)) Erenler de söylerler az sonra bu sefer Ryan'ın daha büyük olduğunu... :)) Senin biraz daha yol alman lazım büyük bence... :))) Ama o planları Ryan iyi yapamaz onu dahiler daha iyi yaparlar... :)) En kuvvetli Sezer şirket secret ceosu olmuş olabilir... :)) Ama bu şirket dışında benden daha iyi Sezer'ler de vardır belki içeride bile çıkabilir ama içeride biraz zor gibi içeride sadece 82 kişi olacak... :))) Benim 100 puan verdiğim adam bir gün kuddise sirruhu olacak inşallah ama diğeri de olabilir ama o kesin değil... :)) Ama bence ikisi de olacak kuddise sirruhu onu da seziyor gibiyim... :)) Kendimi tam kestiremiyorum... :)) Tembel olmasam belki ben de olurum da ben biraz tembelim... :)) Seni de tam kestiyremiyorum büyük görmeden ama senin de olma ihtimalin %50 gibi... :)) Birincisi %99 ks olur, ikincisi %65 ks olur, sen de %50'de kalırsın büyük bence... :)) Benim ihtimali de sen söyle... :)) En ağır imtihanlardan bile 100'ü çakıyor birincisi... :))) Nazar değdirmeyelim... :) Nazar duası okuyun lan birincisine hatta hepimize... :)) Nazar değebilir beyler o adama biraz yamuk git dostum... :) Arada sen de 90 puana razı ol... :)) 100'de ısrar etme 90'da olur demişler çünkü... :)) Bu dediğimi sakın unutma şaka yapmıyorum... :)) Bu dediğimi unutmazsan %99 ks'sin sen, inşallah unutmazsın, unutursan ayağın kayabilir ama yerden kalkarsın düşersen de her türlü Allah'ın izniyle... :)) Arada bazen bile bile hata yap gerekirse nedeni sana belki bir gün söylerim... :)) Bu sefer de hata yapmadın... :) Sen ne zaman hata yapacaksın bilmiyorum... :)) Sana en az bir 90 puan lazım... :) Bu biraz ağır imtihanlardan biriydi arkadaşlar... :)) Hatta şöyle diyecekler bence Muhammed ve Efe de bence bu sefer Ryan haklı diyecekler ama Muhammed diyecek ki belki büyük de haklı olabilir diyecek... :)) Anlayanlar anlasınlar... :))
Bütün bu dediklerimden sonra şu da var.... :) Ama büyükle olan muhabbet yukarıya kadar senden buradan sonrasını dikkate alma büyük yorum yaparken ama oku elbet... :) Gerekirse 1 boşluk daha bırakın arkaya bunlardan diğeri için, nereden çıktı bu imtihan anasını satayım keşke ikisi de bizim takımda olsalar ama onlar 1 boşluk daha olup olmadığını öğrenene kadar cevaplarını versinler... :)) Kimsenin gönlü buruk kalmasa keşke hem belki de bu geçici bir burukluktur... :)) Gerekirse biri için kendi %1 hissesini verir Ryan, hiç boşluk bırakmazsanız ileride... :)) %3 yapıyorum hissemi bu diğer kişi için eğer kabul ederse boşluk bırakmazsanız... :)) Bunu yapan imtihan kalemi için galiba %1 hisseyi ileride seve seve verecek Ryan.... :) Ama bu 82 lafı işittim ihtiyardan hatta o da belki +1'ler/imiz bile var demiş olabilir eğer kabul ederse... :))) Belki en son gelir ama bu +1 ve kabul edecek büyük bir zenginliği o zaman lütfen çünkü o kadar iyi puana Tanrı da burukluk istemez bence, bence 6 ana ortak da %1 hisselerini devretsinler unicorn olduklarında veya daha önce 1'er kişiye nasıl isterseniz, bu adam belki hisseyi almayı kabul ederse beni o kadar arkaya bırakmayın diyecektir kesin çünkü tepeden inme zengin olmayı kendine uygun görmez... :) Ben +1'imi ne zaman gelmek isterse veriyorum bu adama... Hatta direk verdim gitti eğer kabul ederse ama daha önce bir şirketi kuralım :)) Diğer ortaklar da ne zaman isterlerse +1'leri verebilir yani kendi +'larını ekleyebilirler, size söyleyeyim 3 hisse neyinize yetmiyor o kadar paragöz olmayın sakın... :) 1 hissenizi +nızı bulunca direkt verin, isterseniz +'nızı ailenizden birine bile verebilirsiniz ama ben olsam vermezdim aileye direkt en sevdiğim dostlarımdan birine verirdim aslında en sevdiğim dostum Gürsu ama ona ben yaparım her türlü yardım, bu %1 bu kişinin hakkı ve bu adam da demek ki neredeyse hiç tanımamama rağmen benim gerçek dostummuş... :) Ama diğeri de gerçek dostum rahat olsun... :)) Siz hep maddiyat ekseninde bakıyorsunuz olaya biraz maneviyat pencerenizi açın... Size söz 3'ten aşağı düşmeyecek hisseleriniz... :)) Ama siz +'nız kabul ederse direkt unicornken alın kendi +'nızı... :) Ben unicornken almayacağım, çünkü bu adam hisseyi almak isterse canla başla çalışmak ister öyle bir adam çünkü... :) Elinden gelenin de en iyisini yapar... :) Elbette hisseyi ücretsiz vereceğiz parayla verecek halimiz yok... :) Zaten zengin oluyor gibiyiz inşallah... :))
Bu adamlardan biri banko ilk 82'ye gelsin ve diğeri de lütfen itiraz etmeden +'lara gelsin... :)
O zaman son formülü yazıyorum: 6*4+76*1 - 6*1+6*1 = 100 veya 6*3+76*1+6*1 hangisini tercih ederseniz ve ikinci denklem de 1+1+1+3+76+6' = 88 ama son altının yeri oynak o yüzden ona bir tırnak koydum... :) Son doğru denklemiz bu daha da değişmez... :)) 6 parantezine almaya gerek yok Unicorn olmuşsunuz aq hala 1 hisse daha gitti bizden demeyin lütfen bu giden son hisse isterseniz hepiniz çok geç verin bu 1 hisseyi en sevdiğiniz insanlardan birine verin ve benim kısmetime de bu adam çıktı ve ben de bu adamı seviyormuşum demek ki... :)) Paracıklarım gidecek diyorsanız ailenize verin artık ne diyeyim zaten mezarda hepsi gidecek... :))) Bir kefenle kalacaksınız... :)) Tanrı sizden almadan siz Tanrı'ya verin bence... :)) Zaten mülk de Tanrı'nın... :) Bazılarının pek bir boqtan haberi yok galiba... :))
Bu adam diyecek ki sen Gürsu'ya ver, Gürsu'ya da verirdim ama bu imtihan sana geldi kısmetine... Hem Basri ve Görkem de benim iyi kankalarım onlara da vermem gerekir öyle olursa... :))
Bence Elif sen de en sevdiğin arkadaşına ver aileye verme aile zaten senin bütçende sayılır... :)) Canınız gibi sevdiğiniz bir dostunuzu +'layın işte... Herkesin olması lazım öyle bir dostu benim de o dostum bu adam olsun... :)) Halbuki diğerini bana daha yakın görüyordum... :)) Ama öyle ya da böyle ikisi de benim gerçek dostlarım... :)) Ama gerçi pek tanışmıyoruz... :)) Zaten diğeri içeri gelecek olmalı... :)
Lütfen kabul etsin bu adam da bunu da yürekten istiyorum... :) Kimseler buruk kalmasın... Gürsu, Basri ve Görkem zaten bakıyor dalgasına ben onları her türlü fonlarım gerekirse... :))) Ama bu adama bir imtihan geldi ağır ama hafiflettik Allah'tan sonradan... :))
Çünkü o ihtiyar harbiden +'larımız da var demiş bile olabilir bunu da sonradan çakar gibi oldum... :) Demek ki + dedikleri belki de buymuş... :)) İhtiyarlasam kesin 82 kişiyiz derim ama +'larımız da var derim ve biraz gizemli bırakırım... :)) Ama meğersem 88'mişiz... :)) Hatta şirket isminde 82+6'lı bir şey de olabilir ama o da çok matematik denklemi gibi olur... O yüzden denklemi s*ktir edin.. :) Bakalım ismini ne bulacaksınız şirketin..? Kurucular da 3'ü her türlü hakeder size söz daha da düşmek yok... :)) 2 olmayız yani... :)) Zaten en sevdiğiniz dostunuzu yanınıza alacaksınız kurucular inşallah vardır öyle bir dostunuz... :))) Hatta bence kurucuları direkt en sevdiği dostu olanlardan seç Elif... :) Çok var diyenler de birini seçecekler mecburen... :)) Aileye vermeyin aq diyorum hala aile diyorsunuz... :) Sizi zor adam edeceğiz galiba... :)) Biz manevi değerleri çok kuvvetli bir şirketiz ama maddiyatımız da güçlü... :)) 4 tane ks adayı var bizim şirkette galiba... :)) Erenler bol bizde, biz hem maddi hem manevi sağlam olacağız arkadaşlar... :))
Zaten ilk 7 sene şirket mirket yok arkadaşlar 45000$'ı biriktirmeye bakın... :) Bir de oyunları yapmaya... :)) Diğer 3 kurucu ortak ve benim de emeğim çok büyük olacak kabul ediyorum, zaten planı da kendim yaptım ama Mevla'm yazdırdı... :)) Size söz bulacağım o 45000$'ı... :))) 6 kişi 45000$ koyuyor 3'e düşüyor arkadaşlar zamanla hisse 12 senede ama 7 sene sonra 12 sene daha... :) İşte en son size de 1, bence şimdi tam manasıyla adil oldu... :)) Son aslanlarımız da Muhammed ve Efe gibi 2 aslan transfer daha yaptık inşallah... :)) Kabul edin de beyler gönlümüz olsun... :)) Zaten gerekirse haftada 15+ saat çalışacaksınız sadece ya da 25+ saat... :)) Sonradan biliyorum ki biraz cayma sesleri olacak... :)) Caymayın sakın yoksa sizi de kıtır kıtır doğrarım Elif gibi... :)) Ben iyi doğruyorum... :))) Bunları yazdıran da Mevla... :)) Gerekirse 45000$'ı tamamlayamazsam kalan 5000$-10000$'ı artımdan isterim... :)) Ama tamamlayamazsam tamamlarsam istemem... :)) İnşallah işe girer de tamamlarım... :) İşe erken girersem her türlü tamamlarım da çok geç kalırsam o zaman mecburen pası +'dan alacağız biraz... :)) Sen lütfen parayı tamam etme deme +... :)) Sen yedekte dur... :) Hatta tamamlayamayacağından şüphe eden bir kurucu ortak olursa durumu çok da iyi olmayan benim gibi, o da öyle yapsın bence... :) Kalanı +'sı tamamlasın... :)) Ama önce kendi gayret etsin tamamlamaya... :))
Muhammed de bizde Efe de bizde büyük de bizde Ryan da bizde hatta Elif de bizde inşallah... :))
İçine sinmezse + sen bana daha sonra bir hediye alırsın daha sonra... :) 5000-10.000$'lık kadar... :)) Vardır elbette öyle hediyeler bir fiyakalı saat alsan yeter var merakım saatlere ama 10.000$'ı geçerse almam yazık günah o paraya... :)) İlla tam oran olması şart değil. Sen şimdi tutturma illa tam oran olsun diye lütfen... :)) Hediye hediyedir işte aq... :) Azı çoğu olmaz hediyenin... :)) Zaten babam direkt alır o saati benden saat hastası adam... :)) Zaten hep bakıyor rolexlere vslere falan var mıdır lan rolex o fiyata... :)) Şimdi baktım tam o fiyatlara varmış, hatta daha pahalılarına bile var ama lütfen 10000$'ı geçmesin yazık günah aq saat alt tarafı... :)) Hatta alman da şart değil... :) Hatta çakma bile alabilirsin yeter ki babamın gönlü olsun... :) Ama belki çakar çakma olduğunu... :))
Her ereni de alamayız ama beyler gerisi Elif'te... :)) Bunları herkes biliyor eren diye... :)) Biz de sonuçta Kabe'de değiliz... :))) Kabe'de olsaydım ama belki alırdım sizi... :))) İşe gireyim ve biraz para biriktireyim gideceğiz inşallah bir fırsatta Kabe'ye de babam, ben ve enişte... :)) Kudüs ve Medine de yaparız inşallah... :)) Babamı kolundan sürükleye sürükleye gerekirse... :))
İstersen sana da +'nı biraz geç vereyim, çünkü ilk etapta şirket ayakta kalmalı... :)) Şirketin ayakta kalma riski yoksa hemen vereyim +'nı hatta.... :)) Ama sanki biraz var gibi ilk etapta... Ama sen merak etme Ryan bu şirkette erenler de var büyük de var dahi de var herkes var ve Elif de var elbette biz tutarız şirketi ayakta diyorsanız +1'ini verdim gitti öyleyse şimdiden benim hissem hissem %16,66'dan % 15,66'ya düştü ilk etapta... :))) Biz işte böyle böyle 3'e kadar düşeceğiz ama biz gene de diğerlerinden daha zenginiz nasipse batırmazsak... Şirket değerlenmeye devam ettikçe yani... :)) Hisselerinizi erken de verebilirsiniz ama ilk başta hisse çok bizde ama anapara az... :))
Biz direkt %16,66'dan başlıyoruz 1/6'şar olarak 3'e kadar iniyoruz 12 senede, siz hep 1... :)) Ancak riski bölüşmek ve kuruluş bizden, katkılar da el birliğiyle... :)) Bu planı iyi yapın ve kimi ne zaman ekleyeceğimizi... :)) Ama +'yı verirken direk 1 iniyoruz... :)))
Şirket ismini aslanlı bir şey koyabiliriz mesela 88 aslanlı bir şeyler gibi... :)) 82 caymaz da +'lar belki cayabilirler ama onlar da caymasınlar biz o zaman mecburen başka + bulmak zorunda kalırız... :)) Sonuçta 88 aslanız... :) Belki merak edersiniz +'ın cayarsa yedek +'ın kim diye yedek +'ım Gürsu olur ama daha ona teklif etmedim ama bu erenin hakkı, daha Gürsu ermedi bildiğim kadarıyla... :)) Gürsu'ya da aslan diyorum zaten... :)) Eren sen verdin bu imtihanı hatta ikiniz de... Bu senin hakkın sen Gürsu'yu düşünme hiç o zaten profesör oluyor yakında... :)) Hem zengin olursam onu her türlü görürüm ben... :)) Kendim de ereni canı gönülden istiyorum... :))) Erenlerin şirketi olsun bu istiyorum... :))) Gerçi herkes eren değil ama belki kalanlar da bir gün olurlar... :))) Biliyorum kankalarım yok ancak nasıl yapacağız başka türlü iş başka dostluk başka... :)) Birimiz de Lion King olsun beyler o da sen ol istersen büyük, en çok iq sende ya da mecburen ben olacağım sanki secret ceo olarak... :)) Bayanlar king olmaz zaten onlar queen olurlar... :) Büyük de Secret King Lion olsun o zaman... :) Gerçi biraz ters yazdık ama büyük böyle ters iş yapmayı da sever... :))