22 Haziran 2026 Pazartesi

Evim Evim Güzel Evim :)))

 Herkese selamlar,

Arkadaşlar üşenmedim bir ev döşemeye kalksam ne kadara döşerim dedim ve hem de evlilik öncesi bir hazırlık olur dedim... Kalemler aşağıda olduğu gibi yazıyorum... :)

22 Haziran 2026 Gününe Göre

Koltuk takımı (Loom Modüler Berjer ve Loom Modüler Köşe Takımı- Su Yeşili): 39118 TL *

Buzdolabı (Bosch Serie 6 Üstten Donduruculu 186X75 Paslanmaz Çelik KDN76 AIE1N - Solo): 82990 TL *

Yatak Yataş Silver Therapy Yatak Baza Başlık 3'lü Set 16990 *

Modera 3 Kapılı Çekmeceli Dolap 31960 TL *

Modera Modern Baza 100 X 200 24960 TL *

Modera Modern Karyola 21360 TL *

Five Z 5 Bölgeli Ortopedik Paket Yaylı Yatak 7699 TL *

Modera Çekmeceli Kitaplık 7000 TL *

Modera Açık Kitaplık 4200 TL *

Modera Geniş Çalışma Masası Üniteli 28720 TL *

Modera Yüksek Şifonyer 15960 TL *

Modera Sehpalı Komodin 5565TL *

Modera Raflı Duvar Aynası 1470 TL *

Bosch Serie 6 Gazlı Ocak Paslanmaz Çelik 39510 TL*

Bosch Serie 8 Ankastre Fırın 60X60 cm Beyaz 66730 TL*

Bosch Serie 8 Solo Bulaşık Makinesi 60 cm Kolay Temizlenebilir Inox 66470 TL ?*

Travo Yemek Odası Takımı 53549 TL ?*

*'lar banko gerekli

?*'lar ikinci aşamada gerekli

*'lar toplamı 394232 TL -> 8500 $'ın altında buraya kadar ki ilk yıl sonunda inşallah hepsini alabilirim İstanbul'a taşınırken... :) Geriye kalan ile de Elif ve Zeynep'i New York'a götüreyim 8 günlüğüne güzel bir otele... Zeynep gelmek istemezse o zaman Elif'i 12 günlüğüne götürebilirim gibi... :) Siz bilirsiniz... :) 11000$ lazım bana yaklaşık Spring Break 2028'de gidersek, 500$ açık kalıyor onu da ya işe erken girip ya da babam ile açığı kapatırız, ya da kendi 625'er dolarlık harçlığımdan biriktiririm 1 senede... :)))

?*'lar da dahil edilirse 514251 TL-> Bunları da ya parayı biraz çoğaltabilirsem akıllı yatırımcı kitabıyla ya da biraz taksitle bu 2 parça ürünü de alırım yakın zaman içinde

İlk etapta *'ları alırız, ikinci etapta da ?*'ları 2 adet olan... :)) Daha bunun içinde TV+TV ünitesi yok ki ilk etapta İzmit'teki Tv'lerden birini getiririz bizde 3 tv var evde... :) Çamaşır makinesi yok ki onu kız tarafına paslıyorum... :) Yatak odası takımı yok çift kişilik ki onu da kız tarafı yapar... :) Perdelere şimdilik geçici bir çözüm bulmalıyız ama o da kız tarafında... :) Halılar da kız tarafında... :) Küçük ev aletleri ve mutfak gereçlerini Ryan bir zahmet kendi yapsın ama Elif de yardım edebilir ne alması gerektiğini söylemek bakımından... :) Aydınlatmalar ve dekorasyonu da kız tarafına atalım, şimdilik geçici çözüm ampülle idare edelim... :) TV+ Tv ünitesini ise Ryan daha sonra ayrıca taksitle falan alacak... :) İzmit'te yıkar beyler Ryan çamaşırları bir müddet... :)) Hoşuna gitmedikleri varsa, söylesin bana Elif değiştiririz... :))

Kız tarafındakilere aşağıdakiler yeter:

- Çamaşır makinesi

- Yatak odası takımı

- Perdeler

- Halılar

- Aydınlatmalar&dekorasyon ya da sadece dekorasyon

Ancak belki aydınlatmaların bile çoğunu Ryan belki kendi yapar zamanla, evde sever Ryan avizeyi ve size sadece dekorasyon da kalabilir... :) Neyse bu dekorasyon, anlamam ben o işlerden, chatgpt çıkardı bu kalemleri... :))) Dekor işte... :))

Daha Elif'e bırakın evlenme teklif etmeyi tanışmadım bile... :) Ama ben işimi böyle yaparım, işinize gelirse, gelmezse sıradaki Elif'e geçeriz... :))) Ama senle Boğaziçi'ne gelirsek tanışırız inşallah... :) Evlenme teklifini de biraz arkadaş olup parayı biriktirirken de yapabilirim... :))) Çok bekleyemeyiz Elif ilk sene sonunda teklif etmem lazım sana. Ama sen beni tanımak için biraz bekleyelim diyebilirsin... :)) Zaten 2032 gibi evleneceğiz evlenirsek sanırım... :))  Ama o zamana kadar aileler de tanışmalı, isteme de olmalı nişan da... :) O aşamalar geçilmeli... :)) Çok da beklememen lazım yani ama biraz bekleyebilirsin... :)) Ben evi kurmaya başlayayım... :)) 43 yaşında Boğaziçi bitiyor inşallah ve 45 yaşında da evleniyorum sanırım... :))) Sen de 37 oluyorsun o zaman... :)) Sen çalıştırıyorsun beni Boğaziçi'ni bitirtmek için... :))

Eğer sen benim kaldığım evi beğenirsen orada devam ederiz bulabilirsem 900$'a Üsküdar'dan 2+1 veya belki bir ihtimal 3+1 bakacağım, beğenmezsen mecburen taşınacağız... :)) Kira bütçesi 900$, mekan da Üsküdar ancak olur... :))) İstersen 2027 sonları gibi evleri sen araştır eğer tanışırsak ya da beraber araştıralım... :)) Hiç taşınmayla uğraştırma beni Elif lütfen, zor taşınma işleri... :)) Boğaziçi'ne de vapurla geçeriz... :)) Eve zaten 2028 Ocak'ta geliyorum inşallah ve sen de seçime yardımcı olabilirsin... Şimdilik ben, babam ve Ege kalacağız... :) Evlendiğimizde Ege'yi göndeririz. Söylerim Ege'ye koltukların çarkına okuma derim, o da söz dinler... :)) Olmazsa koltuk takımını değiştirirz Elif ne yapalım... :)) Babam bazen bizde kalır bazen evinde İzmit'te eğer ona alışırsan yani babama, yoksa mecburen hep İzmit'te kalır ancak sürekli tek kalmasını da istemem açıkçası... :))) Bir gün sen de ihtiyarlayacaksın Elif Allah nasip ederse... :)) Sahibinden de sadece 2+1'leri aratınca bile 13. sayfaya kadar ev çıkıyor az ücretten çok ücrete doğru... :) Aynı şekilde senin ebeveynlerinden biri bu dünyadan ayrılırlarsa da geriye kalanın başımın üstünde yeri var, o da aynı şekilde bizle kalabilir ve kalsın da... :)) Yalnızlık Allah'a mahsus... :)) İlk 13 sayfadan bul bir ev Elif 2027 sonları gibi... :))) 2028 başında da İstanbul'dayım inşallah... :)) İstersen 3+1 de bulabilirsin sana bütçeyi söyledim... :) Ev kirası için 900$ yeterli... :)) Hele bu ücrete manzaralı bulursan tadından yenmez ama biliyorum biraz zor ihtimal... :)) Manzaralı olması da şart değil ayrıca, yeter ki ferah olsun, sağlam olsun ve ev içimize sinsin... :)) Hatta bence ferah kelimesiyle bile aratabilirsin... :)) Ya da şöyle yapacağız, sen eğer tek kalıyorsan, ya ben senin yanına taşınacağım, ya sen benim, ya da evleneceğimiz zaman 900$'lık evler seni kesmezse üzerini sen tamamlayıp daha da güzel bir eve taşınacağız yani yeni evlilik evi yani ikimiz birden taşınacağız... :)) Ya da ben evlenene kadar Üsküdar'da kalayım sonra senin istediğin bir semte taşınalım o da olur... :)) Öyle olursa ev bakma zahmetinden de kurtulursun ancak 900$'ın üzerini sen tamamlıyorsun kira masrafında ona göre... :))) Benim bütçe belli çünkü... :))) Sadece evleneceğimiz zaman bakarsın evlere... :)) Üsküdar olması şart değil, ama ben ve Ege için ilk etapta Üsküdar ideal... :))

Bugünün parasıyla 45000 TL'ye Üsküdar İcadiye'den 2+1 ferah ve manzaralı güzel bir ev buldum... 970 dolar etmiyor bile, bütçeyi biraz zorlarız gerekirse, zaten 4 gram altın da tam 600 dolar yapmıyor 550 dolardan bile etmiyor tam olarak şimdilik oradan bir 50 dolar kadar avantamız var zaten ama altın her an artabilir de... Artarsa bile yani 600$ olursa bile 40 dolar benden 30 dolar da babamın harçlıktan kısarız gerekirse... Gerekmezse de 20 dolar hatta gerekirse 25 dolar benden kıssak yeterli... :))

Yani biz maksimum 1000 dolara kadar bütçeyi zorlayabiliriz kira için... Taş çatlasa 1000 doları geçmez gibi... :)) Evlenirsek de kiranın 1000 doları benden, Elif daha güzel bir eve taşınalım Ryan derse, üstünü kendi ekleyecek... Eğer 400-500 dolar daha eklerse 1400-1500 dolara var süper evler... 500 fazla ama 400 ekleyebilir belki... :)) Ya da o da bu Ryan'ın tutacağı maksimum 1000 dolara kadar olan ferah ve manzaralı dairelerden birini kabul edecek 2+1 de olsa tek banyolu da olsa, banyoya giren de söyleyecek banyoya giriyorum tuvaleti olan girsin diye... :)) Ben, babam ve Ege'ye yeter tek banyolu ev... :)) 2'li bulursak elbette daha iyi ama bazılarında tek oluyor... :))

Ben bulabilir ve denk getirebilirsem maksimum 1000 dolara kadar 2+1 ferah ve manzaralı böyle güzel bir ev tutacağım İcadiye de süper bence, bizim için.... :)) 500 dolar daha eklerse Elif Kuzguncuk'a da geçebiliriz eğer denk gelirse denk gelmeyedebilir ama daha çok zaman var evliliğe belki denk gelir... :))

Bence İcadiye ya da belki Kuzguncuk süper olur bizim için, hem merkezi, hem manzara o biçim, hem karşıya ulaşım kolay 5 dakikada Beşiktaş'a geçeriz... Kadıköy hem kalabalık hem daha uzak... :)) Biraz daha sakin hiç olmazsa Üsküdar hem de daha bütçe dostu gibi... :))

Ya da benim eve yerleşsin Elif beğenirse evlenirsek de 500 doları da biriktirsin, onun parasına karışmıyorum nasıl isterse... :))) Ev sağlamsa direkt tutarım bu tarz bir ev ama daha 2028 Ocak'ta geliyorum ben İstanbul'a unutmayın 2027 Ocak'a kadar işe başlarsam bereketli... :)) Ama okula inşallah kaydımı yaptırırım... :)) 2. çocuk ortaokula başlayana kadar bize 2+1 ev yeterli bence Elif... :)) Sonra zaten biriktirebilirsek belki kendi evimizi de almaya çalışırız orasına bakacağız... :))) Belki de bu ev alma parasına senin büyük bir katkın olacak... Belki de şirketi iyi yöneteceğiz... :) 600'ar $ kenara atmayı unutma 75 ay boyunca 2027 Ocak'tan itibaren... :) 2033 Nisan'da inşallah şirketi kuruyoruz... :)) İhtiyar oyun şirketimiz var dedi çünkü... :)) Güzel bir ev tutmaya çalışacağım Elif merak etme, sağlamlığa da elbette bakacağım... :) Bence sen benim eve taşın, 500'er dolarlarını da kira verir gibi biriktir ya da 600'er dolarlarını daha sonra aynı şekilde... :)) Hatta ben de şirketi kurduktan sonra bile 600$ aynı şekilde kenara atayım... :) 1200 $ atalım kenara beraber, biraz da oyun şirketinden de kazanç gelirse onu şimdilik eklemeyelim, iyi oyunlar yapar ve iyi yönetirsek çok kazanırız, yatarsak ve kötü yönetirsek paralar uçmaya başlar... :)) Eğer ki ortalama 1300 $ da şirketten kazanç gelse ayda bizim ikimizin kasasına yani 650'şer dolar her türlü yeter bize 2 hissemiz var çünkü... :)) Bu hesabı sallayarak yapıyorum, belki ilk başlarda az gelir sonradan artar o da dengeler... :)) Şirketi yönetmek senin işin Elif, oyunları yapmak da bizim ama sen de yardım edebilirsin istersen oyun yapımına da eğitimini de alırsan... :))) Bol bol reklam harcamaları ve oyun içi satın alma ekleriz bize iyi kazanç getirecek... :))) Hatta açıktan yazılımcılarla bile anlaşabiliriz... :)) Türkiye'de sürüsüne bereket yetenekli yazılımcı var... :)) Hatta bunu kesin yapmamız lazım... :)) Büyük şirketler de öyle yapıyor zaten... :)) Yani iyi bir ekip olmalıyız... :)) Onlara maaş mı verirsin hisse mi verirsin senin bileceğin iş, şirket yönetimi sende, yönet de görelim bakalım nasıl ceo'sun göster marifetini... :))) 4 veya 6 ortak başlayalım... 50-75 kişiye kadar yolu var bu şirketin biraz büyüyeceğiz sağlam bir ekip olacağız inşallah... :))) Maksimum 75 yeter herhalde... :))) Daha ne olsun Elif... :) Minimum da 50'ye gelsek tamamdır... :))) Artık her birine %1 hisse mi verirsin ne yaparsın bilmiyorum... :)) Belki ilk başlarda maaş ya da maaş + hisse verirsin ya da sadece hisse sonra ise sadece hisseye de dönebilirsin şirket çok kazanmaya başlarsa... :)) Bence de ilk başlarda şirket ufakken maaş + hisse ver, sonradan onlara da deki ileride tek hisseye düşeceksiniz, o ileri noktayı sen belirle ve başlayacakları da ikna et... Maaş kalkacak ama hisse karşılığınız inşallah büyüyecek şirket ile beraber... :)) 4 ortak olursak eğer her birimizden %0.25 hisse eksiltip herkese verebilirsin %1 hisse biraz da sağlam maaş vermen lazım ilk başta... :) Zaten bizim hisseler de zamanla azalacaklar.... :))) 70 kişi alsan şirkete %70 hisse gider, 4 kurucu ortağa da %6,5 hisse kalır en sonunda ve o da bize yeter herhalde... :))) 6 kurucu ortaksak da %5 kalır ama o zaman da %0.1666... ya da %1/6 eksiltmen lazım... :))) %5 de yeter bence yeterince dev olursak... :)) Ben Elif'i tanıyorsam yani seziyorsam bu şirkete herkesi ortak yapar bence... :))) Co-founder'lara biraz çok hisse... :)) En azından 180.000 dolarımız olacak Elif ilk başta ya da belki de 6 ortaksak 270.000 dolar bir müddet maaş + hisse verebilirsin bence, zaten inşallah gelirler artacak... :)) Ryan da işletmeci seziyor biraz bu işleri... :))) İyi bir ekip olmamız lazım Elif bizim de... :))) 70 kişi alırsan 6 da ortak olursak maksimum 76 kişi oluyoruz ya da 74 4 ortakla da, 5'le de 75... :) 5'te de %0.20 eksiltiriz ortaklar başı... :) 5 ortaksak da 225000 $... Büyüteceğiz Elif bu şirketi, sağlam, çalışkan ve güvenilir insanları al şirkete... :))) 4 ortak daha bulalım diyorum ve 6 ortak 270.000 dolara kuralım işte bu şirketi Elif.. Ortakları da sen seç hatta... :)) %5 de yeter hisse başı o da zaten herkesi aldıktan sonra geriye kalan, ikimize toplam %10 hisse daha ne olsun... :)) Gerçi herkesin eşit hissesi olacak sonradan gelenlerin ama ona da bir çözüm sen bul, yazılımcıları ve ağır işlerdekileri çok yorma hafif işlerdekileri biraz yor gerekirse... :)) Son mülakatları da sen yap, belki bir insan kaynakları uzmanı bile alırsın ki elbette alman lazım, çok sağlam bir İK personeli bul talent avcısı, gerekirse bir de yardımcı bul ama aynı seviyede olacak bunlar... :)) Maksimum 2 talent avcısı yeter bize, hatta ilk etapta 1 bile yeter... :)) Bu talent avcıları oyun yapacak her türlü kişileri çok sağlam seçmeliler... :)) Anlar mısın mülakattan..? Ortakları da sen seç fikrimizi de alarak, kaptanlık sende Elif... :)) Ben yardımcı kaptanlardan biriyim... :)) Ancak baştan limiti koymalıyız ister 70 kişi al ister 82 kişi, 82 kişi alırsan da kurucu ortaklara adam başı %3 hisse kalır eğer 6 kişi olursak, biraz azmış diyorsan 70 kişi ile sınırla sonradan katılacakları... :)) Kurucu ortaklara minimum %3 hisse kalmalı, hatta %5 daha iyi... :)) O kadar risk alma ve ilk emeklerin hepsi bizden olacak çünkü... 70 kişi de yeter zaten bize... :)) 70 hissedar alabilirsin Elif şirkete zaman içinde bence... :)) 82 biraz fazla geldi bana... :)) 76'ya tamamlanalım biz... :)) Herkesin de %1 hissesi olacak işte, karı da sanırım bu oranda bölüştüreceksin... :)) Zararsa da zarar hep beraber, biraz anaparadan yiyoruz o zaman... :)) 1/6 hisse ile başlayacağız yani %16.666 eğer 6 ortak olursak ve şirket büyüdükçe de %5'e kadar düşecek en son... :)) 1000 dolar maaş + %1 hisse versen yeterli sanırım ilk başta, maaş belki az ama %1 hissede büyük bir potansiyel var, hatta belki maaşı da kaldırmazsın ama o zaman maksimum 70000/6 eksilir hissemiz en sonunda yani 11666 dolar azalır hissemiz şirket 70 kişi olduktan sonra, inşallah o zaman biz daha fazla kazanırız... :)) Maaşı kaldırmazsan herkes atlar ben söyleyeyim sana... :))) 1000 dolar biraz riskli gibi Ryan, ya paramız biterse diyorsan da 750 dolar ver sen de... :) 750 dolar + % 1 hisse de çok iyi bence... :)) Biraz az maaş ama büyük bir potansiyel var... :) İkna edersen öyle yap bence... 750 $'dan da aşağısı verilmez zaten biraz güvence olsun insanlara sonra belki 1000 dolara yükselecek dersin şirket belli bir başarıyı yakalayabilirse, o zaman ikna olurlar... :)) Şirket zaten çok büyürse belki milyon dolarlar bile kazanırız şirket olarak hatta belki milyar doları bile buluruz çok sağlam bir ekip kurarsak... :))) Son mülakatlar senin işin Elif, göster Ceo'luğunu işte... :)) Zaten ik personelini de sen yöneteceksin, insanları yavaş yavaş alacağız Elif pat diye değil... :)) Pat diye alırsak batarız bence... :))) Kuralım bir anonim şirket diyorum işte sana... :)) Belki bir müddet sonra o 1000 dolarlar bile avans gibi gelir insanlara %1 hisse de çok sağlam olursa... :)) O 1000 dolarları da hiç kaldırma bence sen, çünkü onların hissesi az... :))) Atıyorum bir rakam belirle şirket 30 kişi ekstra personel alıncaya kadar ve belli değere ulaşana kadar maaşlar 750 dolar de, 30 kişi + hedeften sonra da 1000 dolar olacak de ama baştan hedefi net çiz... :))) Hatta senden çok bu fikirlerle Ceo'luğun çoğunu ben yapmış gibiyim ama fikirlerim fena değil gibi ama Ceo sensin söz son söz senin, bende iyi fikirler olur böyle... :))) En sonunda her ay 70000 dolar maaş giderimiz olacak ama şirket kimbilir hangi çıtaya taşınacak... :))) 750 dolara belki mırın kırın yapar insanlar ama tok gözlüleri de belirlemiş olursun böylece, o da önemli bir özellik zaten %1 hisseleri de var, zaten başarı gelirse ileride paranın a. koyuyoruz ileride... :))) Onu da batmamak için dedim 750 dolar diye çünkü batma riski de var ilk etapta... :)) Bol keseden eleman almayın ilk başta... En kilit insanları alın o da so slowly olsun... :)) Bence ilk başta ik'dan da önce çok sağlam game developerlar lazım bize, gerekirse ilk ik'cılığı sen yapacaksın Elif... :)) Hatta Ryan da hem kuruculardan hem de game developerlardan biri... :)) Elif de hem kuruculardan hem ceo hem de okumayı kabul ederse İTÜ oyun ve etkileşim teknolojilerinde bir de game developerlardan biri olur... :))  Bulabilirim diyorsan 750$ + %1 hisse ve ileride maaşa 250$ zam şeklinde yetenekli game developerler kaçırma bence... :))) Ryan maaş istemiyor Elif, bize hissemiz yeter... :)) Kurucu ortaklara maaş yok, onlara hisse var ve kar payı var ama çok istersen bize de sal 750$ ama bence salma para kalsın biraz... :)) O maaş %1 hisseliklerin hakkı... :)) Bizde %16.666 hisse var Elif ilk başta ve en son %5... :)) Hissemiz düşüyor ama şirket de büyüyor beyler bence adil... :)) Bulalım 4 ortak ve tamam edelim 45000 dolarları ve kuralım bu şirketi Elif 270000$'a, ortaklık için Elif'i ikna etmelisiniz... :))) 6 ortaktan fazlasıyla da anlaşma güç olur... 6 ortak ideal bence... :) Bir kişi alırsak ancak 30 sene maaş verebiliriz bu parayla ona göre yap hesabı... :)) Muhakkak kara geçmemiz lazım, sana söz 1 oyunum var 5-6 oyun daha getireceğim sana şirket kurulana kadar, diğer game developer ortaklardan da 4-5 oyun bekliyorum... :)) Bence direkt en azından 3 game developer ortak ve 1 tane de çok kurnaz, zeki ve iş yapmasını bilen bir ortak bulmalısın şirketi büyütecek en yardımcı ceo gibi... :))) Yani senin baş yardımcın o olacak... :)) Bir dahi lazım bize en azından... :))) Hatta IQ testi bile yapabilirsin bunun için, al bir genius ortak 160+ IQ'lük... :))) Onu da söyleyeyim sana... :))) Hatta dilersen tüm adaylara IQ testi bile yapabilirsin Elif ama elbette diğerlerine o kadar uçmaya gerek yok 120+ IQ alt limiti koysan yeterli, istersen yap, istersen yapma... :)) Sana belge yollayacaklar 120+ IQ olduklarına dair, 120 de yeter bize Elif, çok yükseltirsek insan bulmakta zorlanırız... :))  120+'da baya sağlam insanlar buluruz... :)) Benim vardı zaten 130'luk belgem resmi de sildim o mailleri ve bilgisayara format attım yani belge uçtu... Büyük de görmüştür o belgeyi... :)) Ama bana güvenebilirsin, gerekirse de bir daha yaparım bir test... :)) Aklı biraz kıt  insan olmaz en azından şirkette... :)) BU IQ puanını da sen seç dilersen 125 yap ama gitgide zorlaşır insan bulmak... :))) Hatta şirketin ismini bile 125+lı bir şey seçebilirsin öyle de yapabilirsin eğer dilersen... :)) Bu şirkete girmek için 125+ IQ şart dersin girişlerde de... :)) 2033 Nisan'da kuralım beyler şirketi inşallah... :))) Ryan önce 2027 Ocak'a kadar işe başlasın, başlarsa tamam bu iş, yoksa birkaç ay daha erteleriz en kötü... :))) Önünde sonunda bulacak inşallah Ryan bereketli bir yazılım işi... :))) 2033 Nisan'a kadar da oyunları yapalım ve 45000 $'ı da hazır edelim... Şirkete olmak isteyen ortaklar 125+ IQ belgelerini ve 4-5 tane de hazır bitmiş oyunlarını lütfen hazır etsinler o tarihe kadar game developlerlar... Elif'i ikna edeceksiniz ortak olmak için. Daha sonra da yavaş yavaş %1 hisse +750$'ları salmaya başlarız yavaş yavaş... :))) Zaten Ryan + 3 game developer olacak omurga, Elif de belki sonradan olur game developer dilerse, yoksa sadece ceo olarak devam etsin Elif... :)) Ryan bu iş için minimum 15 saat ayırabilir... İsteyen daha çok da çalışabilir, hatta daha çok çalışanlara da bonus 750$ ekstra verebilir Elif... 25+ veya 30 saat+ çalışanlara yani ekstra 10+ saat veya 15 saat+ yapanlara ama haftada beyler 750 $ ekstra ver Elif avans. Ekstra 10 saate verebilirsin haftada bence Elif ayda 40 saat yapar çünkü... :) Çalışma saatleri de esnek olsun ve bunun için de bir yazılım lazım bize... :) Fazla da kasmasın insanlar... :)) Ya da dileyen 15 saat çalışıp 25 saat maaşlı bir yazılım işi de yapabilir Ryan gibi... :))  Şirket çalışanları en az kaç saat çalışsınlar karar ver, bence ya 25 saat ya da 30 saat ideal bence... :) Fazla sıkıntı olmasın çalışma yükünden, 25 saat bile yeterli bence Elif, bir de arada toplantılar düzenlersin ki senin en sevdiğin iş gibi... :)) Her hafta bir meeting yapar kesin Elif, kaç saat yapacaksın toplantıyı, 2- 2,5 saat ideal bence... :)  Birini seç Elif 25 mi 30 mu çalıştırıyorsun... :)) Ryan'ın bu mesajı yazma tarihi 22 Haziran 2026... Yani Ryan kendi işinde 25 saat + oyun şirketinde 15 saat + 2,5 saat oyun şirketi toplantısı + 2,5 saat de kendi şirketi toplantısı olursa... 45 saat çalışıyor haftada aşağı yukarı... :)) Bana kabul, size söz o 15 saati de 25 saati de dolduracağım epey bir müddet, sonra belki şirket devleşirse o maaşlı işi bırakıp 25+ saat şirkette çalışırım ama ayda 750$ veya sonradan olacak 1000$ ekstramı da alırım Elif ona göre %5 de sermaye kar payım var zaten... :)) Yönetemez miyiz Elif bu şirketi berebar, dahi yardımcın da olacak zaten... :))) Koyacak 160+ IQ puanını masaya her türlü... :))) 4 ortak daha bulursak bence her türlü tamam bu iş... :))) Bir müddet sonra o toplantılara 76 kişi katılacak inşallah en sonunda... :))) Hem online yaparız toplantıları hem bir araya gelir tanışırız Elif rahat ol... :)) Ceo'muz sensin Elif yönet bakalım bu şirketi de görelim.. :)) Sana ilk ceoluk fikirleri Ryan'dan, her zaman destekçin Ryan... :))) Yani şirket için herkes en az 15 saat +2,5 da toplantı dersek 17,5 saat çalışacak... :)) Ya da dileyen 25 saat+ ve 2,5 saat de meetinge gelecek.. :)) İyi ve çalışkan insanları seç, sürekli işten kaytaranları alma hiç zaten haftada 25+ saat çalışacaksınız onun da hakkını verin.. Tam verimli bir 25+ saat olsun bu lütfen... :))) Zaten görevler ve deadlineları da verir Elif... :))) Şirketten kovulma yetkisi de Elif'in elinde baştan anlaşacağız sizle, o %1 hissenizi de devralırız sizden para karşılığında 6 ortak ona göre, öyle bir şirket sözleşmesi yaparız... :) Çok göze batarsanız kovabilir bile sizi Elif... Ama inşallah öyle bir şey yaşanmaz... :))) Çünkü çok iyi bir insan Elif... :))) Güveniyorsanız Elif'e ve kendinize gelin... :))) 25 saati verimli geçirelim, elbette çay/kahve/tuvalet/vs molası olabilir o kadar... :)) O yüzden 25 saat+ dedik haftada yoksa 40 saat derdik... :))) + yapan canından yapacak, belki onları ödüllendirir Elif, onun bileceği iş... :))) Elbet bulur Elif bir ödül yöntemi siz onu ona bırakın... :)))) Bence hiç kimseyi kovmayacak Elif ve herkes elinden gayreti gösterecek ona göre insan seçecek başta... :))) Bence kovulma yaşanmaz da ayrılıklar yaşanabilir bilhassa ilk etapta pek bir başarı gelmezse... :))) 750$ ayda + %1 hisse ile başlıyoruz, sonradan da 1000$ ayda + %1 hisse ile devam ediyoruz... :))) Belki sonra 1250$ veya daha sonra 1500$ bile yaparız çok iyi başarı gelirse... Daha sonra 1750$ yaparız ve son olarak da 2000$ Onları da baştan belirlesin Elif, şirket başarı ölçütlerini ayarlasın...:))) 2000$ ayda + %1 şirket sermayesi kar payı da yeter bence herkese fazlasıyla... :)) 2000$ verirsek 76 kişiye versek yani herkes en az 25 saat+ çalışsa 152000$ maaş veriyoruz ayda en yüksek başarı oranında herkese ve % 1 de minimum şirket sermaye kar payı... Karın ne kadarı ana paraya katılacak ne kadarı dağıtılacak Elif'in bileceği iş, o ince hesapları dahi ile beraber yapsınlar... :)) Onu da Ryan bir şey sallasın bakalım, karın %50 sini dağıtalım, %50'sini de ana paraya katalım yani şirket ana sermayesine derim... :)) Ya da karın %60'ını dağıtalım ve % 40'ını da ana paraya katalım... :) Ya da karın %40'ın dağıtalım ve %60'ını ana paraya katalım... :) Yani dağıtalan karın %1'i ona göre... :)) Bize de %5'i o da en son... Şirket nasıl daha iyi büyürse ve en iyi genel zenginlik nasıl olursa isterseniz yapay zekaya sorun... :))) Tarih 22 Haziran 2026 saat 17.45 olmadı daha... :)) 270.000 $ ile kuruyoruz inşallah Elif bu şirketi 3 game developer + 1 dahi+sen+ben beraber 2033 Nisan gibi paraları hazırlayın, oyunlar da gelsin (4-5 bitmiş oyun yeterli, 4 tane bile yapsanız yeter) ve IQ skor belgeleri de hazır olsun lütfen... :))) İhtiyar oyun şirketimiz var  dedi çünkü, harbiden var beyler oyun şirketimiz yani olacak... :))) Batarsak da batarız aq giden 45000$ sermaye + emekler olur ama bence batırmayacağız çünkü ihtiyar biraz yaşlanmıştı... :))) Dahinin görevi düşünmek ve kendini geliştirmek, bu şirketi nasıl hakkıyla büyütürüz diye, ceo ve diğer ortaklar ile beraber uzlaşımcı kararlar almak, bir de denetim görevi versek yeter dahiye... :) Ryan eğer hastalığı nüksederse arada, ya da işte çok yorulsa dahi size garanti söz en azından 3 oyun daha banko üretir, hatta daha fazlasını bile üretmeye çalışacak emin olun o tarihe kadar zaten biri daha zorunlu proje... :) Diğer 3 game developer da en az 4'er taneden 12 oyun üretsin ve minimum 16 oyunumuz hazır olsun... :))) 16 oyun ile giriyoruz beyler en azından bu piyasaya, mobil oyun... :) Reklam bütçelerimiz de olacak daha, onlara da para ayırmalıyız ama onların getirisi daha çok olur ve bir de lütfen 2 oyunda en azından yapacaklarınızdan lütfen oyun içi satın alma olsun, bir de reklamlar olsun...  Ben de bunu eklemeye çalışacağım yani oyun içi satın almayı... :)) Reklamı zaten ekledi Ryan... :)) 8 oyunumuz oyun içi satın almalı ve reklamlı olursa + 8 oyunumuz da sadece reklamlı olursa dahi fena oluruz... :))) Oyunlar da biraz albenili olsun ve uyduruk da olmasın lütfen... :)) Her türlü mobil oyun olur... :)) Sonrasında zaten beraber de yapabiliriz projeleri... :))) 2033 Nisan gibi inşallah en kötü 16 oyun ile bomba gibi giriyoruz beyler piyasaya... :))) Bu şirkete ilk başta ne lazım onu dahi ile beraber düşünün Elif, sen önce dahiyi seç... :))) Şirketin o beyin santrali o dahi olacak... :)) Ben bu şirketin temelini atan gizli ceosuyum... :) Elif gerçek ceosu, dahi de yardımcı ceosu... :)) 3 de bomba gibi ortak daha... :)) 70 tane de canavar gibi çalışan uyumlu ekip üyeleri zamanla 120/125+IQ'lük... :))) 120 mi 125 mi Elif ve dahi karar verecekler, önce dahiyi seç Elif, IQ belgesi isteyeceksin işe alımlarda... :)) 130 olmaz Elif en salak ben mi olayım şirkette :))) Aslında 130 da olur ama zor insan buluruz öyle, 130'a gerek yok... :) 120,125'lerde de ne cevherler var, yeter ki işini bilsin.... :)) Aslında en salak ben de olurum ama  sanırım %2'lik dilime düşer insan sayısı, çalıştıracak kişi bulmakta zorlanırız... :))) Bir sürü farklı görev var çünkü, hem üstün zekalılar da biraz yan çizebilirler... :)) Siz onu 125 yaparsanız %5'lik dilimden alırız işte... :)) 120 ise %9'luk dilim... Sanki %5 iyidir gibi geldi... :)) Hem zekaları da biraz daha keskin olur 125'lerin... :)) Benden de istersen IQ testi ben bile hazırlarım şirketi kuracakken, tüm IQ skorları elinin altında bulunsun Elif istersen sende... :)) Vardı aq bende 130 ama kayboldu mailboxı sildim, bir daha çıkartacağım mecburen... :))) Testi de unuttum aq hangi testti acaba o test..? Zaten zamanı dikkate almadan çözmüştüm biraz aheste olarak... :) Detaylı bir rapor veriyordu... :) Öyle raporlu veya belgeli skorlarını ulaştırsınlar sana... :)) Raporu da atabilirler bence... :)) Daha çok var beyler 2033 Nisan'a kadar yok daha şirket mirket... :))

21 Haziran 2026 Pazar

Güzel Dostlarıma Selamlar :)

 Merhaba dostlarım,

Dün Öykü'lerle lunaparka gittik... :) Önce Öykü ile kuleye bindim, sonra Sercan ile tumble'a bindim, havada ters dönen ve döndüren bir oyuncak, ardından da babam ve Öykü ile super jumper'a bindim... :) Öykü ve annesi de twister coaster'a bindiler... :) Öykü bazı oyuncaklara 2 defa bindi örneğin, kule ve super jumpera... Sercan ile Esra da dance party'ye bindiler... :) Karı koca dans parti yaptılar... :) Esra Öykü ile super jumper'a da bindi... :) Dönme dolaba binelim dedim ama binmek istemediler, bana kalsa ben hiç dönme dolabı atlamam da binmek istemediler bu sefer... :) O süper jumper mükemmel bir şeymiş, döndürürken paso zıplatıyor ve paso gi yiyorsun... Çok eğlenceli... :) Körfez güneşi beyler dönme dolabımızın ismi... :) Elif ile tanışır da İzmit'e de gelirse ileride, kesin o körfez güneşine binelim... :) Baya romantik ve güzel bir şey beyler o körfez güneşi... :)) Gerçi biz hep aile ile biniyoruz ona paso... :) Öykü başka oyuncağa bindi mi hatırlamıyorum... :) Hee bir de Öykü çocuk çarpışan otolara binmiş... :) Ahtapotta bakım varmış beyler, yoksa onu da hiç kaçırmazdık... :) Öykü'de de iyi cesaret var beyler hiçbir şeyden korkmuyor... :) Gürsu bile korkar o bazı oyuncaklardan... :)) Ahtapota zor bindirdim Gürsu'yu bir kez, onda bile epey heyecanlandı Gürsu... :)) Ben adrenaline bile binmiştim beyler galiba Ankara'da, tüm o adrenalinli oyuncaklara binmişimdir ben... :)) O adrenalin çok öpücü bir şey beyler... :) G*tünüz yiyorsa ona binin... :)) O adrenaline binebilenleri cesur sayarım, o oyuncaktan ölçün cesaretinizi... Hatta Elif ile tanışır da yolumuz Ankara Geçnlik Park'ına düşerse, isterse cesaretimizi bir daha test edelim... :)) Berk ile binmiştik biz ona gençken, Esra binmemişti sanırım... :)) Esra'nın bile g*tü yememiş olabilir ona... :)) Kalp hastaları binmesin... :)) Elif eğer zaman yolcusu olacaksa bu adrenalin falan, vız gelip tırıs gitmesi lazım... :) Kalbin durmaz inşallah Elif heyecandan... :)) Baya da döndürüyor aq... :)) Sen biraz alıştırma yap bence lunaparklarda, seni ona bindireceğim ben Ankara'ya yolumuz düşerse beraber... :)) Hatta Esra'yı da bindiririm o da olursa... :)) Ya da siz gelin görümce binin ben sizi seyredeyim... :))))) Elif galiba ortamıza seni alalım diyebilirsin ama orta yok onda, 2-2 koltuklar, sen, ben ve Esra-Sercan binelim ona... :) Sercan kesin biner ona action seviyor Sercan... :)) Feridun Amca'mda kalacağımız bir gün gidelim oraya evlendikten sonra... 2+1 evi ama bir şekilde sığışacağız artık... :)) Bir odada biz yatarız, bir odada Öykü-Sercan-Esra yatar, salonda da amcam ve babam yatar... :)) Hatta belki Öykü ile binersin ona... :)) Öykü'de iyi cesaret var, biraz büyürse buna bile binebilir Öykü... :)) Daha 7 yaşına basmadı Öykü, 6 yaşında daha hatta 6,5... :) Belki benim bile g*tüm yemeyebilirdi 6 yaşındayken kuleye falan binmeye doğru konuşalım... :) 4-5'teyken yemezdi de 6'da belki yerdi, twister coaster da fena... :) Atlı karıncalara falan hiç uğramıyor Öykü beyler... :)) 14-15 yaşında izin verirlerse biner Öykü ona... :) Senle 7-8 sene içinde evlenirsek böyle bir maceramız olabilir söyleyeyim şimdiden... :))) Daha hiçbirimizi tanımasan da hepimiz iyi insanlarız bence, alışırsın bize... :)) Benim de size alışmam lazım hatta bu iş olursa... :)) Karateye falan da gitmek istiyormuş Öykü... :)) Aikido mu karate mi diyorum karate diyor bana aq... :))) Ben bile kaç yaşındayken önce aikido demiştim, ardından karate olsun dedim, Öykü 6 yaşında direkt karate dedi... :)) Harbiden bu Öykü benden bile cesur aq aynı dedesi gibi yani babam... :)) Taek bile olur aslında Öykü'ye ama karate olsun dedi... :) Gittiler şimdi, bir dahaki gelişlerinde aikido, karate ve taekwondo'yu bilgisayardan göstereyim birini seçsin ve gitsin, yazdırsın babası... :))) Okuldaki çocuklar biraz yamuk yapıyormuş Öykü'ye bilhassa 4. sınıflar, Öykü daha 1. sınıf... :)) Kick-boks açmaz beyler Öykü'yü, onu pek yakıştıramadım... :)) Zekası da iyi beyler bu kızın, bana arada sırada satranç öğret diyor... Ona öğrettiğim gibi bir arkadaşını şah ve vezir ile şahını mat etmiş 6 yaşındayken... :) Daha ancak bunları öğrendi, çok durmuyor üstünde satrancın ama ona da yazdır beni diyor babasına... Yüzmeye de merakı var, hatta baleye bile var galiba...  Bunlara da yazıldı galiba ama hala devam ediyor mu bilmiyorum... :) Bir meraklı Melahat da Öykü... :)) Bu kızı iyi yönlendirmemiz lazım, var bu kızda baya yetenek gibi... :)) İngilizce dersleri de alıyor, Boğaziçi'ni kazanırsa rahat eder ileride... :) Harbiden bu kız kazanabilir beyler Boğaziçi'ni böyle giderse... Kale ve şahla kaleyi mat etse kesin kazanır derdim de bu bile yeterli olabilir... :) Ben sordum ama Öykü'ye ben üniversiteyi Kocaeli'de okuyacağım dedi bana, belki Kocaeli bilgisayar mühendisliği olur... :) Dayım gibi bilgisayar mühendisi olmak istiyorum diyor bana... :) Bazen de değişiyor fikri... :) Öyleyse Kocaeli ideal onun için... :)) Ev de hazır burada kalır... :) Ben belki o sırada İstanbul'da olurum... :) Dede'ye Allah uzun ömür versin... :)) Dedesini çok seviyor... :)) Dayısını da seviyor ama küçükken benle anlaşamazdı, kızdırırdım hep onu... :) Şimdi iyi anlaşıyoruz... :) Zaten o yüzden buraya gelmek istiyor, başta dedesi, ikinci dayısı için... :) Annesi bir gün doktor gibi bir şeye götürmüş Öykü'yü, çocuk iq testi gibi bir şey yapmışlar 139 puan almış Öykü o testte... :)) Bir tek dayısı gibi hafızası biraz nispeten zayıf Öykü'nün diğer özelliklere göre, onu da arttırırsak uçar bu kız... :)) Bari annesine söyleyelim de Elif'lerin Beynex'ine o da üye olsun, ben oldum geçenlerde 1 yıllık ama daha testlerin başlarındayım... :) Hafızaya iyi geliyor galiba o testler... :)) Ben de tamamlayayım bari o testleri yakın zamanda... :)) Hafızada bir 7 bir 8 puan çıkardım ilk yapışımda Elif'in haberi olsun... :) İlkinde ortalamanın altında kaldım, ikincisinde ortalamanın üstüne çıktım... :)) Zaten 2 tane yaptırıyordu sanırım... :)) Bir de dönen karelerde ilk 10 oynayışta sanırım ilk 4000'e girdim... :))) 3600 küsürlerdeydim... :)) Daha keşfedeceğim inşallah... :) Daha pek detaylı incelemedim Elif, keşfedeceğim yavaş yavaş... :)) Merak etme ama hepsini yapacağım, sadece onun için de Beynex zamanı ayarlamalıyım... :)) Alın lan şu Elif'lerin uygulamasını, biraz müstakbel manitam sevinsin... :)) Haftalık, aylık, yıllık mı ne üyelikleri var galiba... :) Bir deneyin en azından... :)) Biraz sevinsin Elif... :))

Eğlenceliydi gecemiz... :) Bu sabah da 6.00'da uyandım ve 6.40'da da kalktım... :) Tarih 21 Haziran 2026... :) Saat de 11.05'i geçiyor şu anda... :) 15 Haziran'da namazlara ve tespihlere tekrardan başladık ve 15-16-17 tamam... :) 18-19-20 ve bugün duruyor daha namazlar, onlara biraz sonra bismillah vira diyip başlamalıyız... :) 18'in ve 19'ın sabah ve öğle tespihleri tamam ama, öğle besmele var 100 tane... :) 19'un akşamı ile 20'sinin ve bugünün tespihlerini de bir gayretle tamamlayalım... :) Mevla'nın gözüne girelim biraz... :)) Belki bir ihtimal Gürsu ve İzzet ile buluşuruz bugün... :) Daha Gürsu uyuyordur bu saatte, tavşan gibi uyur Gürsu hafta sonu... :)) Bu arada beyler o tespihi sanırım 1000 yapmam lazımmış cuma besmelesi 1000 demiştik bizim takıma, bir zahmet 900 besmele daha çekeyim cuma için... :)

Şimdilik bu kadar dostlarım Allah'a emanet olun... :))

Artık saat 13.35... :) Üsteki bazı yazıları sonradan ekledim... :) Şimdi bir sipariş vereyim beyler, ne yiyelim bugün..? En son adana kebap yemiştik babamla sipariş, şimdi 4 lahmacun söyledim... :) Babam gelirse o da yer... :)) Çeto'dan söyledim... :) Adana kebaplar 1100'e gelmişti, lahmacunlar 600'e geliyor... :)) O kadar çok para vermeyiz zırt pırt, ancak ayda 1 öyle ziyafet... :) Kola var zaten evde... :)) İşe girsem de gene böyle devam edeyim beyler, Allah müsrifliği sevmez... :)) Yeme içme masrafım hemen hemen aynı kalacak bakın görürsünüz işe girdikten sonra da... Ancak sevgili olursak elbette artar, zaten artması da lazım... :)) Haftada 2-3 gün dışarıdan söylüyorum herhalde ben beyler... :) 2,5 ortalama olabilir... :) Bir hafta 2, bir hafta 3'tür herhalde benim... :)) Bir kez de ziyafet çekerim genelde yani çok güzel yemek, bazen siparişe dahil, bazen babam yemeğe götürür... :)) Sadece işe girersem ziyafet 2 olur, gerisi aynı tas aynı hamam... :)) 15 günde 1 ziyafet yeter bana o zaman... :)) 3 bile fazla bana beyler ziyafet, o kadar nefsimizi şişirmeyelim... :))

Ben de işe girmeyi bekliyordum oyuna reklam vermek için... :) Halbuki haybeye bekliyorum, oyun mal gibi yatıyor... Babamdan gizli gizli bile reklam bütçesi ayırsam sanırım 5-10 misli geri dönüş alırım oyun reklamları versem... :)) Gerçi sonunda bir nazar boncuğu var, onunla biraz uğraşıp o en sondaki arızayı gidermem lazım 1-2 satırlık kodu değiştirsem sanırım çözülür o arıza... :)) Onu düzeltmeden vermemeliyim sanki... :) Bir de uygulama-içi satın alma falan da ekleyebilirim oyunlara... Onlar da olursa katlanır kazanç... :)) Uğraşacağım beyler bunlarla işte sabırla... Tarih 21 Haziran 2026, saat 14.40 olmadı... :) Lahmacun partisi tamam, ama babam evde değil... :)) Oyun yapmaya epey meraklıyım beyler ben... Bir başlarsam 15-18 saat bile aralıksız çalıştığım oluyor bazen uyumadan... :)) Neyse C/C++ developer maaşlı işi alalım haftada 25 saat kadar, 15 saat kadar da oyun hobimizle uğraşalım açıktan... :) En güzeli bu gibi... :)) Oyunu baştan sona kendim yapıyorum her şeyiyle... :) Tam bir indie developer sayılabilirim aslında... :)) Haftada 15 saat oyun ile uğraşayım yeter ki 50 oyun yapma işi tamam olur o zaman yıllar içinde... :)) 1 bitti, kaldı 49... :)) Haftada belki 25 saat  bile uğraşabilirim ama yapacak başka görevlerim de var o bakımdan 15 saat yeterli... :)) Eğer ileride oyunlardan çok iyi kazanç gelirse belki maaşlı işten de ayrılırım belki şöyle bir 20-25 oyun sonra, eğer oyun daha iyi kazandırıyorsa, reklam bütçesi ve uygulama içi satın alma tarafları sağlam olursa oyun bence daha çok kazandırır... :)) Dev oyun şirketlerini hepimiz biliyoruz sonuçta... :)) Bence biz Elif senle ileride İTÜ'de beraber oyun ve etkileşim teknolojileri masterı yapalım, ben Boğaziçi'ni tamamladıktan sonra beraber... :)) 2 de ortak bulursak köşeyi döneriz demedi deme... :))) Para da biriktireceğiz zaten ayda 600$ 75 ay oldu mecburen 45000$ olması için yani 6,25 sene yani 6 sene 3 ayda şirket parası hazır ben işe başladıktan sonra, sen de 2027 Ocak aynına göre hesap ettim ben en geç, istersen direrkt o tarihten itibaren ayda 600$ köşeye atmaya başlayalım... :) 75 ayda ancak birikir para, 2033 Nisan gibi de şirketi kurabiliriz İTÜ'den mezun olmaya yakın... :)) O zamana kadar benden sana 6 oyun daha sözü, birini zaten banko bu yaz tamamlarım çünkü projeleri sunmalıyım, yani 7 oyunumuz hazır olur... :)) Her sene 1 tane yaparım ben fazla kasmadan... İşler de olacak çünkü... :) Sen de sonradan bize biraz yardım edersin, seni zaten Ceo yapacağız... :)) Çift şirket yöneteceksin... :))  Sen şimdilik acele etme, 2027 Ocak'a kadar benim de işe girdiğimi öğrenirsen her ay kenara 600$ atmaya başla Ocak'tan  itibaren... :))) Daha önce Üsküdar'dan 3+1, ardından da Brooklyn'den ev alacağız inşallah Elifçim senle 2+1... :)) Üsküdar'dan Brooklyn'e bir hayat hikayesi yazacağız beraber seninle inşallah 2 evladımız ile beraber... :)) Diğer 2 ortak da o zamana kadar 45000 dolarlarını hazırlasınlar eğer bize ortak olmak isterlerse... :)) Hatta daha fazla ortak bile olabilir... Hisse başı 45000$ olsun ve arkadaşlık da iyi olursa gerisi kolay... :))) Bu şirketi beraber coştururuz... :)))) Ceo'muz Elif ama, orası banko... :)) Çünkü Elif anlıyor Ceo'luktan... :))) Seviyor da galiba Ceo'luğu... :))) Yapmaya devam etsin... :))) Diğer arkadaşlar da bir kaç oyun eklerler, el birliğiyle coştururuz şirketi... :))) Hatta belki de bir müddet sonra oyunları da beraber yapmaya başlarız, o zaman süper olur işte... :)))) Yalnız dediğim gibi 20-25 oyuna kadar haftada 15 saat minimum performans işler benden oyun işi için... :)) Kendi işim de olacak çünkü... :) Elif'in de kendi işi var hatta, o da ancak bu kadar zaman ayırabilir sanki... :)) Hatta diğer ortaklar da böyle çalışabilirler ama full-time isteyen full-time çalışsın, nasıl olsa şirketi Elif yönetiyor, yönetsin de görelim bakalım  nasıl yönetiyor... :))) Ryan 2027 Ocak'a kadar işe girsin ve Elif ile tanışsın, bunlar olursa 2033 Nisan'da kuralım şirketi... :))) Seni tebrik ediyorum Elif, şirket yönetmek harbiden zor işe benziyor çünkü.... :))) Tarafların uzlaşımcı olması lazım... :))) Uzlaşmacı insanlar bulursak tamam bizim iş, alıyoruz Brooklyn'den de evi inşallah... :))) Belki ortaklar isterlerse de bize komşu olurlar, orası onların bileceği iş... :))) 20-25 oyundan sonra da 40+ saatin tamamını oyuna ayırırım eğer ayda 5000$'dan fazla gelmeye başlarsa oyunlardan benim payıma... :)) Yani üzerimizde bir baskı olmasın beyler ama tembel de olmayalım eğer rahatsızlık ya da keyifsizlik yoksa, gerisi kolay... :))) Çünkü bu iş benim tutkum... :)) Başlayınca bırakamıyorum... :) İş başlayana kadar... :))) Arızalar bile hoşuma gidiyor... :))) O kod veya oyun arızaları da bir nevi challenge oluyor... :))) Mobil oyunlardan bahsediyorum ben, öbür türlüsünü denemedim... :))) Ryan uzlaşmacıdır rahat ol, Elif ne derse o olur, arada da sözünün dinlenmesini ister ama, hatta kendinden bile verir Ryan... :))) Sezgileri kuvvetlidir Ryan'ın... :)) Eğer Ryan işten çıkarsa da 3-4 ay içinde Allah'ın izniyle tekrar iş bulur aynı şekilde ve 3-4 aylık 600'er dolar boşluğu da babası tamamlar Ryan'ın... O kadar katkı babası her türlü sunar Ryan'a, Ryan yeter ki iş bulup çalışsın... :)) Gerekirse 6 ay katkı bile sunar babası Ryan'a... :)) Ama Ryan'ın çalışkan olması şart... :))) 3600 dolara kadar katkıyı babası her türlü sağlar Ryan'a çok rahat bir şekilde 6 aylık orası kolay iş, Ryan yeter ki çalışmaya başlasın bereketli bir iş bulup... :))) Babası aslında daha fazla da sağlar ama Ryan çok da rahata alışmasın... :)) Bu 75 ay içinde 6 ay destek hakkı olsun Ryan'ın babasından ama kullanmamaya gayret etsin o hakkı Ryan... :) Kesin Elif'in de vardır destek hakkı... :))) Babalar böyle günler için... :))) Bugün de babalar günü zaten... :)) Kardeşim ve Sercan fiyakalı bir gömlek mi T-shirt mü ne almış babama da ben bugün öğrendim babalar günü olduğunu, bir öpücük kondurdum yanağına ve kutladım babamı, elini de öptüm... :)) Esra unutmuyor böyle şeyleri de, Ryan hep unutur aq... :))

Ryan işe başlasın ve 23 ay aralıksız çalışsın senede 4 haftalık izinlerle yani 8 haftaya yakın da izni var Ryan'ın, 3 ay işi dondursun eğer işten memnunsa ve yorulursa, 23 ay daha çalışsın tekrar 3 ay dondursun, tekrar 23 daha çalışsın ve 75 aya şirketi kuralım beraber... :)

23 ay da çalışamıyorsa Ryan, bir zahmet Elif'i de vermezler Ryan'a sanki, zaten 2 aya yakını da izinli bu 23 ayın... :)) Biraz dirayetini göstersin Ryan... :) Ryan 6,5 - 7 ay aralıksız full-time çok yoğun mali müşavirlik işinde çalıştı ki tam Aman Tanrı'mlık bir işti o ve ücreti de asgari ücretin yarısı kadardı yaklaşık... Sonra da 4 ay kolu kırıldı tam asgari ücret aldı ve dönüp 1-1,5 ay da part-time gibi yaptı ve bıraktı işi... :))) İyi ki de bırakmış yoksa ayvayı yemişti Ryan, zaten devam edecek gücü de pek kalmamıştı Ryan'ın, üstelik o zamanlar rahatsızlığı da daha yüksekti yani ilaç dozları... :))) Hiç önermiyor Ryan o işleri... :)))

O 3 aylık dönemlerde de okullardan fırsat bulabilirsek ve eğer Elif de ceoluğu devredebilirse geçici bir süreliğine, tamamında olmasa da bir kısmında seyahate çıkabiliriz beraber, odalarımız ayrı Elif rahat ol ya da yataklarımız, evlenmeden senle ilişkiye girmem, şimdiye kadar girseydim çoktan girerdim bir kızla... :)) İster karadeniz turu yaparız, ister akdeniz, ister balkanlar, ister biraz daha uzak... :)) Nereyi görmek istersen... :)))

Ben tarihleri de hesaplıyorum ve ilki Aralık-Ocak Şubat'a denk geliyor biriktirmelerden itibaren, ikinci boşluk da Şubat-Mart-Nisan'a denk geliyor... :)) Bir kısmında tatile çıkarız belki 2 hafta kadar, 2,5 ay da beraber İstanbul'da takılırız okullardan fırsat buldukça... :))) Ocak'tan önce işe girerse Ryan onlar ekstra performans... :))) Biraz soğuk aylara denk geliyor ama idare edeceğiz sıkı giyinip... :)))

Bunu konuşalım senle, ya ara vermeden devam etsin ve izinlerde çıkalım tatile 2 hafta kadar, ya da böyle yapalım... :) 6 ayda da brüt 36.000 dolar bırakacak Ryan çalışmazsa, ama o kadardan feragat de edebilir... :))) Çok da paragöz bir adam değil Ryan ama bereketli kazansın elbette kazanamadığı günlerin acısını çıkarsın... :)) Paraya pek kıymet vermez Ryan Elif onu bil... :)))

Sen tembelliğe alışma Ryan, izinlerde çıkalım dersen o zaman Non-Stop uçuş yapacağız... :)) Seni belki New York'a bile götürüm o zaman 2 haftalığına evlenmeden de önce eğer merak ediyorsan New York City'yi... :))) Ancak ikinci tatilimiz Paris olur ki orada senden bir öpücük alırım Volter rıhtımında, ister balayında ister balayından önce... :)) Ama belki aralarda da Akdeniz ve Karadeniz turlarımız olabilir, onlar zaten çok daha ekonomik olur ve 1 hafta bile yeterli onlar... :)) Hatta kız kardeşini bile getirebilirsin çok istersen o turlara... :)) New York'a kız kardeşimi de götür Ryan dersen, 2 hafta yerine 8-9 gün kalırız o da olur... :)) Harbiden o da olur.  Ryan insan sevindirmeyi sever... :)) Ama anlaşabilir miyiz kız kardeşinle bilmiyorum... :) Ayrıca senle de bilmiyorum... :)) Kız kardeşin gözetcilik de yapar bize... :)) Ancak bir sonraki turda da belki kendi kız kardeşimi alırım baştan söyleyeyim, belki hatta ailesi de gelir... :)) Zaten ilk sene gelmiyor İstanbul'a Ryan taşınmaya ev kirası yok 900$, ilk sene epey birikecek inşallah 600$ yardım da yok ilk sene... :) 1500 * 12 = 18000 dolar cepte inşallah ilk sene... :) Hatta Ekim 1 gibi girerse 3 ay daha birikir... :)) Ekim 1 gibi başlamak istiyor Ryan aslında... :))) O zaman 4500$ daha gelebilir... :))) Daha erken olma ihtimali de var ama biraz zayıf... :))) Bunun 9000$'ıyla ev döşer Ryan, 9000$'ıyla da seni tatile götürür... :)) Babadan tırtıklamaya bile gerek kalmaz... :)) 1 Ekim'de başlarsa da 4500$ cepte kalır... :)) O da zor zamanlar için bir kuvvet... :))

İstersen Elif ile baldızı tam 8 günlüğüne New York City'ye götürebilirim ancak yeter 9000$ 8 günlüğüne pazartesi gidip haftaya salı döneceğiz işte Elif en ekonomik günlerde... :)) 3900 doların biraz üzerinde tutuyor 3 kişi gidiş dönüş 2500 doların da biraz üzerinde bugünkü parayla 4 Ocak 2027 12 Ocak 2027 tarihlerine baktım Margaritaville Resort Times Square Otel'i 2550 dolar etmiyor bile 3 kişi... :) Eder sana 3900 + 2550 = 6450 dolar ediyor uçuş + konaklama... :) 2550$ da 8 gün 3 kişi yaşam masrafları yani kişi başı 850$ eder... 850/8 = 106,25$ günlük masrafı aşmazsak tamam bu iş her şey içinde ama yeme, gezmek, sinema, yiyecek, konser, müzikal vs... Dolu dolu tam 8 gün yaşarız New York'ta sen ve müstakbel baldız ile... :)) Ama oda standart oda deluxe değil ona göre... :))) Noel pahalıymış ama Elif... :)) Yoksa sizi Noel'de de götürürdüm... :)) Sana söylediğim bu tarihlerden tam 12-13 ay sonra ikinizi götürebilirim inşallah Ocak veya Şubat 2028 gibi... :)) Eğer fiyatlarda çok oynama olmazsa Nisan da olur ve havuza da girersiniz gerekirse biraz daha çıkma yaparız, sen yapma Elif ama çıkma, çıkmayı ben yapacağım... :)) Nisan'da gidersek Ocak'a göre 1500 dolar kadar daha çıkma yapmamız gerekiyor... :) O çıkmayı her türlü yaparım ben... :) Nisan'ın ilk haftası ama, hafif serin olur havuz ama belki girersiniz... :)) Mayıs'ın ilk haftası olursa + 800 dolardan biraz daha fazla çıkma yapmamız gerekiyor... Nisan'da üşürüz diyorsanız Mayıs olsun... :)) Yani 2330 dolar civarı yaklaşık çıkma yaparsak 11330 dolara sizi Mayıs'ın ilk haftasında da götürebilirim... Nisan'ın ilk haftası gidelim bence Elif, hem okul olmaz belki o tarihte, siber güvenlik zaten online olur benim Boğaziçi'nde de okul olmazsa yani spring break olursa gidebiliriz... :)) Tamam tarihi de araştırdım 17 Nisan 2028 Pazartesi gidiyoruz, 25 Nisan Salı günü dönüyoruz ancak pazartesi-salı iş günü Spring Break bitiyor... :) 2 günü ayarlayın... :)) Olmadı cuma'dan gideceğiz... :)) Olsun olsun 2000$ daha çıkma olsun 11000$'ı geçmez... :) Hepsi Ryan'dan... :)) Tamamdır kabul ederseniz ve Ryan da çalışırsa sizi 2028 bahar Spring Break'inde New York City'ye götürüyorum abla kardeş 8 günlüğüne ama önce tanışalım... :))) Çalışmazsam zaten unutun, ben de unutayım hatta... :)))  Çalışacağım ama inşallah... :)) Vize almamız lazım ama... O işler önemli, turist vizesi alabiliriz sanırım... :)) Harbiden götürürüm sizi söz ama çalışayım yeter ki... :)) Eğer kardeşin gelmek istemezse seni götürüm Elif ona göre... :)) Bana alışırsa gelir bence kardeşin de... :)) İkinizin de bana alışması lazım... :)) Benim de size hatta... :)) Cumartesi'den gidersek tam oluyor ama sadece uçak biraz belki pahalı çok fark etmezse, Cumartesi gider Pazar döneriz... :))) Ayarlayacağız işte... :)) Ben de özledim çünkü New York'u... :)) Bundan sonra her 5 senede bir NYC'deyiz ona göre... :))) En sonunda da inşallah ev alıyoruz oradan işler açılırsa... :)) Mükemmel bir yer beyler New York City... :)) Herkes çok rahat orada... Siz de rahat edersiniz, ben çok rahat ettim... :)) Çift kişilik yatakta abla kardeş siz yatarsınız tek kişilikte de ben... :)) Ya da 3 ayrı yatak olur belki... :) Eğer işe girer, tanışır ve bana da alışırsanız götüreyim sizi oraya... :))) Eğer kardeşi gelmezse Elif de gelmezse ben de bizim aileden 2 kişiyi götürüm oraya mesela babam ile Öykü ona göre... Onlarla da emin olun çok eğleniriz... :))) Ama sizi götürmek istedim ben önce... :)) Hakkınızı kaptırırsınız onlara ona göre... :))) Öncelik sizde... :)) Teklif var ısrar yok... :)) Öykü'nün 1 haftalık arasına denk getiririz biz rahat olun Elif'ler gelmezse... :)) Belki de abla sen baş başa git derse kardeşi Elif'e o zaman Elif tek gelir belki de... :)) Nasıl istersen Elif, top sizde... :)) Sen Ryan'a pas vermiyorsun ama Ryan sana pas veriyor işte böyle... :))) Öykü ile babam da gelmezse tek başıma giderim aq, gene kalırım 51 gün kadar gerekirse biraz daha biriktirip, özledim New York'u... :)) New York bu, bekletmeye gelmez... :)) Eğer bu Elif benim yarim olmazsa belki de başka bir manita ile de gidebilirim... :) Bir şekilde gideceğim inşallah beyler... :))

Alıyorum 5 gün sonra 35 Elif Kocaelispor formasını, giymek istemeyip de reddedersen olsun dursun sende belki g*tüne sokarsın o efsane formayı... :)))

19 Haziran 2026 Cuma

Güzel Bir Gün :)

 Merhabalar,

Bugün de dün için ve bu sabahki tespihlerimizi tamamladık... :) Dünkü namaz borçları ve namaz tespihleri kaldı ama biraz uyuyalım şimdi... :))

18 Haziran 2026 Perşembe

Şu Bütçeyi Bir Daha Düşünelim :)

Ryan Eğer Haftada 25 Saat ve Saati 60$'lık İş Bulursa ve 

%30 Kesintilerden Sonra Eline 4200 Dolar Kalırsa


1) Ege ve Öykü'ye ayda 200'er dolardan                                                400$

2) 2 yoksul ve 2 hastaya 41 yaştan sonra ayda  4 gram altın yaklaşık   600$

3) Ev kirası  İstanbul'da büyük ihtimalle Üsküdar'da                             900 $

4) 2 amca ve 1 dayıya digitürk parası ayda  25'erden                               75$

5) Elif'e (ders için) ve kendine giyinme parası 200'erden                       400$

6) Babaya harçlık yani yaşam masrafı parası                                          600$

7) Ryan'a harçlık yani yaşam masrafı parası                                           625$

8) Şirket sermayesi biriktirme parası                                                       600$


5 tane giyinme markamız olacak ki bunlar adidas, nike, columbia, mavi olabilirler ve Elif'in seçeceği bir marka daha... :) Elif'in ayda 200 dolarını ve kendimin ayda 200 dolarını hesap cüzdanımda özel bir bölümde saklayacağım... :) Her ay 1 defa ya mağazalara gideceğiz ya da beraber online alışveriş yapacağız nasıl isterse... Bundan sonra Elif'i de kendini de Ryan giydirecek... :) Hatta ilk olarak da 35 Elif Kocaelispor formasını 200$'dan düşecek Ryan... :))) 33,5 dolardan az kargo ücreti dahil... :) Bu forma zorunlu harcama kalemi istemiyorum demek yok... :) 33 dolar düşsek 167 doların kaldı ilk ay için ekstra... :) Kocaelisporun da adidas forması var ama onun galiba arkasında efsane geri döndü yazmıyor... :) Benim formamda yazıyor... :) Ben Elif'e de efsane geri döndüden almak istiyorum, inşallah kaldırmazlar o formayı... Hemen mi alsam acaba işe girmeden sezon bitti çünkü, neyse biraz bekleyelim bakalım... Olmazsa adidas alırız ama o zaman daha fazla düşmemiz lazım ilk ay için... :) O da 49 dolardan az isim, numara ve kargo ücretiyle, onu da 48 dolar sayarız... :) Ama bence efsane geri döndü daha iyi ama sadece adidas değil... :) Senin de efsane olman bekleniyor çünkü... :)) Bu sportrun diye bir marka galiba Elif, tam anlamadım ben de, sen markaya takılma, efsaneye bak... :)) Belki de mağazanın ismidir bu... :)

Elif de haftada en azından 2,5 saat kadar bana fizik-matematik anlatacak ki bu sınav haftalarında 5 saate kadar çıkabilir. 201'lerden ya da sayarlarsa 202'lerden başlıyoruz... :) Karşılığında sınırsız kahve, ders sonrası anında çikolata||dondurma ve ayda 200$'lık giyinme bonusu... :) Para vermekten vazgeçtim Elif'e... Kendi şirket sermayesini kendi biriktirsin eğer Ryan ile oyun şirketi kurmak isterse... :))) Yani ayda 4 hafta olsa, 10-20 saat arası ders anlatacak bana ayda... :) Yalnız ben yaz okuluna da kalırım en az yılda 10 ay anlatması gerekebilir... :) Yani maksimum senede 200 saat... :) Minimum da 100 saat ama bence 150 karar olur gibi... :) Yani ayda 15 saat yeterli gibi... :)) Zaten Math 201'i Yesevi'de sanırım BB ile geçtim onu sayabilirler belki de Math 202 DD onu saymazlar bence... :) Yani büyük ihtimalle bana matematikten bir tek diferansiyel anlatacak, bir de fizik dersleri... :) 202'leri beraber anlatırken belki ayda 30 saate kadar yolu var tek dönemlik... 15 saat bana diferansiyel, 15 saat de fizik anlatsa ben geçerim büyük ihtimalle o dersleri... Yesevi'den de tekrar ederim hatta... :) Yesevi'de de bu kadar saatte aşağı yukarı anlattılar ama Ryan çoğu dersi salladı difte... :) Kendime de Elif'e de güveniyorum... :) Arada bazen tökezlerim ama bitiririm okulu... :) Zaten ihtiyar da bitireceksin dedi... :) Diğerlerini Ryan kendi halletsin bir zahmet... :) Bir de biraz bana lablarda yardım edebilirse iyi olur eğer onu laba alırlarsa... :)) 201'in labını verdi zaten Ryan ama dersini vermedi... :) 201'den sonrası için... :) Elif kendi hesaplasın her derse 15 saat anlatsa yeterli kaç fizik dersi + büyük ihtimalle tek matematik dersi varsa... :) Modern fizik bile isterim... :) Çok iyi bilmese de sorun yok geçecek kadar öğrenelim yeterli... Zaten benim ekstra bir ilgim var modern fiziğe... :) Fizik kitaplarım da geldi... :) Okumaya da başladım Kuantum Fiziği'ni 30. sayfaya geldim ve mola aldım 1 günde... :) Bugün de devam edeceğim inşallah 60'da ikinci molayı alırım... :)

En iyi anlaşma bu bence... :)) Tarih 18 Haziran 2026... :) Saat sabah vakti oldu şimdi 05.45... :)

Saat 06.30 oldu ve sizin Reebok'ı da ekle Ryan dediğinizi işitir gibi oldu Ryan ve Reebok'ı da ekledik hadi en son... :) Reebok'tan da en son ayakkabı aldı Ryan, Reebok'ı da sever Ryan... :))

Elif de galiba Koton'u ekleyecekti ama tam emin olamadım... O zaman markalarımız, Adidas, Nike, Reebok, Columbia, Mavi ve Koton... :)) Bu markaların hepsinin olduğu bir alışveriş mağazası bulmalıyız İstanbul'da ya da arada da İzmit'te... :)) Ya da online başka çare yok... :) Galiba bu markaların hemen hemen hepsi İzmit'te outlet center'da olabilir gibi sanki... :) Biz senle biraz muhabbeti arttıralım seni giyinmeye İzmit'e getiririm... :) Hee bir de unutmadan dockers, buradan da arada sırada babası bir şey alır Ryan'a, en son ayakkabı, bot tarzı bir şey aldı... :) 8 marka Ryan'dan... :) Adidas, Nike, Reebok, Columbia, Mavi, Koton, Polo ve Dockers Ryan'dan... Bot falan almak istersen bence bundan sonra Dockers'tan al Elif, Harley Davidson ya da Caterpillar alacaksan kendi cebinden alacaksın... :) Ryan en çok bu 8 markadan alış veriş yapar... :)) Hadi bir de lc waikiki'yi ekleyelim oradan da paso bir şeyler alır babası ya da rahmetli annesi alırdı Ryan'a... :) Koton'a da halası veya annesi sokardı Ryan'ı... :)

Ryan'ın kendine ve Elif'e alacağı aylık 200$'dan toplamda 400$'lık bütçeyle (elbette ertesi aya aktarma yapılabilir o giyim bütçesini Ryan tutacak, bazı ürünler 200$'dan da fazla çünkü) aşağıdaki bu 9 markadan istediğimiz kadar alışveriş yapabiliriz ama dediğim gibi her ay kişi başı 200$ eklenir... :) Ders vermeyi bıraksan da seninle iş ciddileşirse hep geçerli bu... :)) Şöyle de yapabiliriz her ay alışveriş yapmak zor gelirse 1 ay beklersin, 2 ayda 1 topluca da yapabiliriz... :) O zaman 400$'lık kişi başı bütçe olur... :)) 2 ayda 1 alışverişin dibine vururuz toplamda 800$ ile... :)) 400 $ da beni kesmez diyorsan 3 ayda 1 yaparız en kötü o zaman da 600$'ın dibine vurursun... :) Giyim alışverişe ayda 200$ yeterli bence gerisi müsriflik gibi... :))) Başta 250'şer dolar yazmıştım ama giyime bence 200 dolar yetmeli... :)) Fazla müsrifliğe gerek yok... Hem Mevla da müsrifliği sevmez... :))) Cimriliği de sevmediği gibi... :)) Şimdi baktım da Columbia'da 2 ürün alırsak sepette genelde %20 indirim oluyormuş ve Columbia dünyası üyelerine de %5 ek sepette indirim oluyormuş... Columbia'dan alacağın zaman beraber alalım %25 indirim olur totalde, ama ben o dünyaya üye olmadım... :) Üyeliği sen açarsın... :)) Ayrıca belki merak edersin bu 200 $ her ay geçerli sen 10 ay anlatsan da... 12 ay full-time geçerli Ryan işe başlayıp ayrılmadığı müddetçe, ayrılırsa mecburen biraz mola alırız ama bence haftada 25 saati Ryan kaldıracak ama 30'u gözü kesmiyor çünkü hala biraz rahatsız... :))) Hafta içi günde 5 saat çalışır da 6 fazla gelebilir Ryan'a... :)) 2 gün de dinlensin Ryan... :) Elif derse ki madem beni Ryan giydirecek ben de Ryan'e bir şey yapayım yani ısmarlayayım, Elif de biraları ısmarlasın... :) Birayı zaten Ryan dalga takımına 15 günde 1 yazdı ve ortalamada ayda 1 içer Ryan, eğer sen ısmarlarsan 15 günde 1, bir 50'lik biranı alırım istediğin bir mekanda, Boğaziçi'ndeki manzara bile olur... :) 1 tane de kendine ısmarlarsın... Fazlası dokunur zaten Ryan'e... :) 15 günde 1, 2 bira ücreti kendine ve bana Elif'ten... :)) Ryan'ı içmeye Elif götürecek yani... :)) Kazan kapanmış galiba beyler yoksa oraya gidecektik... :) Bira içerken çok keyifli olur Elif, Ryan, kafası güzel olur yani... :)) Muhabbete doyum olmaz... :) Şimdi bile içsem mi diyor Ryan ama saat daha sabah 9.30 ama evde var bira... Bu saatte de içilmez... :) Şimdi en iyisi bir filtre kahve içeyim... :)

Babasının da emekli maaşı var ve annesinden de %75 bağlandı ancak babasını da biraz görsün Ryan... O bizi çok gördü, yani çok baktı bu zamana kadar... :) Biraz da Ryan babasına baksın... :)) Babamın bir tespihlere bir de saatlere merakı var... :) Belki biraz bunları alır kendine... :) Gönlüne göre kullansın, zaten bir kısmını da evin masraflarına ayırır... :) Elektrik, su, doğalgaz, adsl, yakıt, aidat masrafları falan da olacak daha... :) Bunları da belki babamla yarı yarıya bölüşürüz... :) Acaba bir yanım da diyor ki hiç eve taşınmasam mı ama o zaman da aikido yapamayız beraber ve Elif'i de göremem pek... :) Ya da acaba biraz geç mi taşınsam... :) 41 yaşına basınca taşınsam, 41'e kadar git gel yapsam Boğaziçi'ne hem 900$ ev kirası masrafı, hem evin masrafları hem de zaten 600$'lık yardım masrafları olmaz en azından 1 sene biriktirsem 1500*12= 18000$ cepte kalır... :) Elif'le işler yani biraz tanışma ve arkadaşlık iyi giderse geleyim ben en iyisi İstanbul'a... :)) Bence inşallah 40 yaşına kadar işe girerim yani 2027 Ocak'a kadar... :) Gerçi sonra o paranın bir kısmını evi döşeme masraflarına vereceğiz ama gene de olsun... :) 8000$'ı kabaca evi döşeme masrafları olsa, ki bunlar bir bakıma da evlilik öncesi hazırlık olur biraz, 10000$ da cepte kalır... :) 10000$ için 1 sene beklemeye değer mi bence değer... :) Yoksa Ryan o 600$'lık yardım ücreti + 3 ay taşınmama ile döndürecekti o parayı... :) 1 senede 7200 dolar yardım ücreti birikimi + 3*900 yani 2700 de kira ücreti yani 9900 dolara döşeyecekti evi Ryan... :) Tamam böylesi daha iyi 8000$'a evi döşesin ve 10000$ da cepte kalsın... :) Olmadı 9000$'a döşer evi 9000$ cepte kalır ne yapalım yani, kaç paraya döşenir de bilmiyor ama kaba taslak sallıyor Ryan... :) 2+1 ev işte... :) Hem cebinde nakit güvencesi de olur Ryan'ın... :) Hem belki Elif de eşyaları nereden alacağını söyler Ryan'a belki fikir verir arkadaşlıkları ilerlerse... :)) Hem çalışıp çalışamadığını da yani sürekliliğini de 1 senede iyicene test etmiş olur Ryan... Biraz test de lazım çünkü Ryan'a... :)) Hatta en azından 9 ay kadar daha evin masrafları da Ryan'ın cebine kalıyor böylece... :) 41 yaşında aikidoya başlasak da yeterli bence bize... :) Aikido kaçmıyor sonuçta, hem çok isterse 1 kemer daha alabilir Ryan Yahyakaptan dojoda bu sürede, hatta erken başlarsa belki de 2 kemer... :) 2 kemer alırsa kahverengi de olur ve fiyaka da o biçim olur... :)) Yani en erken Temmuz'da başlayabilir Ryan aikidoya o zaman önünde 18 ay olur, en geç de Yahyakaptan dojo için Ekim'de başlamalı ki en az 15 ayı olsun önünde kahverengi olmak için... :) Eylül gibi başlayayım en iyisi beyler bizim dojoda Yahyakaptan'da en iyisi bu fikir daha güzel bence 16 ayda da yapar beni inşallah Vejdi Sempai kahverengi sonra da Elif'le de arkadaşlığımız ilerlerse İstanbul'a taşınırım... :) Biraz fiyaka iyidir Elif'le aikido yapacaksak biraz fiyakamız olur ve epey öğrenmiş oluruz aikidoyu... :)) Siyah da İstanbul'da oluruz... :) Şu an 3. kyu Ryan... :) Son plan bu arkadaşlar, en mantıklısı bu bence de... :)) İş başvurularına Ağustos'ta başlayacak Ryan projeyi ve sertifkaları toplayıp, 1'er C ve C++ sertifikası var zaten Ryan'ın BTK'dan birer de Udemy eklesin C ve C++, işi hemen bulamazsa Ocak'a kadar bir de Masterclass C++'ı da eklesin Ryan o zaman 5 sertifika olur, 2 de oyun projesi olsa ki 1 hazır, bence alır işi, Ocak'a kadar 5 ay var Ağustos'tan itibaren, Mevla da yardım ederse bulur inşallah Ryan bereketli bir yazılım işi... :) C/C++ developer ya da game developer olmalı Ryan, ama bence birincisi daha rahat Ryan için, oyunları hobi olarak kendi yapsın ilerideki şirket için... :) Bir de İngilizce'yi halletmeli tabii ki Ryan bu süreçte Boğaziçi'ne dönmek için hem de iş için, onu da haftalık 92,5 saatlik programa uyarak yani azami gayretle başarmalı... :) Uykuları düzene alırsa bu plan işler arkadaşlar tek sorun uyku problemleri... :) Ama Elif'in formasını 8 gün sonra alıyorum 35 Elif Kocaelispor forması diye, hesap kesim tarihi değişsin, hatta babama da çaktırmadan, belki bir fırça yiyeceğiz ama değer bence, 10 fırça bile yemeğe razıyım... :) O formayı Elif'in giymesi lazım, eğer o formayı Elif giyerse 2 çocuk da gelir mucize de demedi demeyin, çünkü sanki o formayı da görmüştük... :) Hatta 30 fırça bile yesem yeridir o formanın hatırına... :) Şu hesap kesim tarihi gelsin de sipariş vereyim... :)) Bir de Elif'i hodri meydana soktum mu tamamdır bu iş oradan dönmesi zor... :)) Oradan da dönerse olmadı bir de Şükrü Saracoğlu'na götürürüm Elif'i ikna edip, bir daha da dönemez... :) Tamam lan Elif'e hediye ediyorum şu formayı, 200 $ ilk ay geçerli, yani forma parasını hesaptan düşmek de yok... :)) Formayı aslında müstakbel kayınpeder ısmarlıyor aslında, benimkini de hatta, çünkü parayı o ödüyor... :) İşe gireyim Fenerbahçe formasını da söz ben alacağım... :) Onu da hesaptan düşmeyeceğim... Yani o da hediye... :) Hatta bir forma da babama alırım o da fanatik Fenerbahçeli, belki bir Fenerbahçe forması da kendime alırım... O zaman belki 3 forma beraber alırım... :) Ben 4 takımı da destekliyorum sonuçta arkadaşlar... :) Gs, fb, bjk, ks... :) Diğerlerinde Elif zaten ders anlatacak zaten yani hakkı... :) O da 34 ya da 35 Elif olsun, hangisini isterse... :) Bu Kocaelispor forması yakında belki kalkar çünkü bir an önce almalıyız... :) Passolig işlerini de halletmemiz lazım ama... :) Bjk'ye daha var galiba arkadaşlar, Elif bjk'li olsaydı onu alırdım ama galiba fenerbahçeli... :) Elif'i de 4 takımlı yapayım ben en iyisi... Hiç 70 yaşını beklemeyelim beşiktaş maçları için... :) Bir de Galatasaray'ı da tutsun Elif, biraz koftiden de tutsa yeter, zaten senede 4 takımın maçına gideceğiz 1'er tane 1 de Kocaelispor deplasmana... :) 4 iç saha 1 deplasman... :) Yani Kocaelispor'un 2 maçına gideriz... :)) 5 maç yeter her türlü bize... :)) Kombineye gerek yok bize... :)) Kocaelispor keşke bir şampiyonluk alabilse Bursa ve Başakşehir gibi mükemmel olur... :) Bir tane alsa yeter bize... :)) İyi bir scout ekibi kurmalı Kocaeli bunun için... :) Amatöre bile düştü Kocaeli, oradan geldi efsane geri... :)) Bir de bu efsaneye şampiyonluk yakışır... :)) Elif ile Ryan her sene 2 maçına gelsin ve gitsin, bir iç bir dış Kocaelispor'un, bu iki efsanenin gücüyle bir de Kocaelispor'un kendi efsaneliği birleşir ve şampiyonluk gelir ben size söyleyeyim... :)) Dış sahaya da bjk, fb, gs hepsi olur her sezon birine gidebiliriz... :)) Ryan, Kocaelispor ile Galatasaray yaparsa hep Kocaelispor'u destekler ama normalde Galatasaray... :) Ya da bjk de olabilir, çünkü ben şu anda Galatasaray'lıyım ve Elif de Fenerbahçeli, en iyisi Beşiktaş deplasmanı gibi... :)) Bence de biz İnönü'ye gidelim Kocaelispor deplasmanlarına... :)) Çarşının bir içindeyiz bir dışındayız yani ama aslında orası da çarşı ya da karşı... :)) Beşiktaşlılar bile o duyguyu bilmiyor, biz onu da öğreneceğiz... :)) Kocaelispor maçında çarşıya karşıyız mecburen... :)) Belki bir maçta da çarşıya girer Kocaelispor'a karşı oluruz ama belli olmaz bizim işimiz... :) Beşiktaş'ın şampiyonluğa oynadığı bir sezon olsun o sezon yani iddiası epey yüksek olsun, Kocaelispor da düşme hattında olmasın... :) Puan durumuna bakarız... :) İnşallah Kocaeli düşmez bir daha... :) İyi yönetin şu kulübü, o zor günler bir daha yaşanmasın... :)) En azından her sezon kümede kalsın Kocaeli... :) En çok İnönü'de galiba beyler Ryan, zaten aslı da Beşiktaş demiştik ama biri karşıda ama sonuçta İnönü... :) Üsküdar'dan da bir vapurla geçilir İnönü'ye... :) Kocaeli'nin Beşiktaş deplasmanına giderken bile vapurla geçebiliriz... :) Macera olsun bize maksat... :)) Giyeriz yeşil siyahları geçeriz karşıya... :) O işler kolay da derbilerde kimi destekleyeceğiz... Derbilerde de Ryan için 50 yaşına kadar Galatasaray'ı... 50-70 Fenerbahçe'yi, 70+ Beşiktaş'ı destekleriz... :) Derbilere de arada gidelim bence Elif... O da büyük heyecan... :)) Sen de benim yanımda ol... :)) Ben hiç derbiye gitmedim daha aslında gittim ama Beşiktaş-Fenerbahçe maçına... Galatasaray derbisi stadta izlemek nasip olmadı galiba... :)) Zaten 4-5 maç Galatasaray, 4-5 maç Kocaelispor ve 1 maç da BJK-FB maçına gitmişimdir... :) Yani toplam 10 maça ancak gitmişimdir... :)) Yani 4 takımın da maçına şansıma gitmişim... :)) Kocaelispor maçına galiba 2 defa Serkan Abi götürdü, 1 defa liseden kaçıp gittik, 1 defa da Sezer dayımlarla gittim sanki 4 olmuş, acaba çok eskiden unuttuğum 1 tane daha var mı emin olamadım küçükken... Galatasaray'a da bir defa amcamla gitmiştim Kocaeli'de Bursa ile yumruk bile yemişti amcam o maçı izleyelim diye... Yaklaşık 40 kişi sarmıştı etrafımızı 2 kişiyi... :) Ben de şapkayı kaptırmıştım Galatasaray'ın... :) Hakan Şükür atmıştı galiba o maçta da 1-0 kazanmıştı Galatasaray Bursa'ya karşı... :) 3-4 sefer de kendim Ali Sami Yen'e gittim sanırım... :) Ama hangi maçlar olduğunu unutmuşum ama 3-4 kez gittim hatta İstanbul'da otururken de gittim... :) Eski stada bile gittim galiba 1 maça ama çok zaman geçti unutmuşum, daracık bir girişi vardı ama hangi tribün hatırlamıyorum, 3 defa da yeni stad olmalı... Yoksa 4 mü ama 3 banko :) Kocaeli'nin de Çanakkale Dardanel ile oynadığı maçı çok net hatırlıyorum çünkü lisede okuldan kaçıp gitmiştik... :) BJK-FB maçına da aynı amcam götürdü yani babamın dayı oğlu o Beşiktaşlı, hatta benim babam ve kendi babası da rahmetli Fenerbahçelilerdi ama Beşiktaşlılar arasındaydılar... :)))) O da güzel maceraydı... :)) Serkan Abi de var mıydı o maçta acaba belki o da vardı... :)) 5 kişi mi gitmiştik biz o maça acaba..? Fenerbahçe gol atınca sevinemiyorlardı ve Fenerbahçe kazanmıştı... Rahmetli Nuri Dayı Beşiktaş'ı tutuyormuş gibi dümenden Beşiktaşlılarla bizimkiler oynamasını bilmiyor diye konuşuyordu... :))) Fenerbahçe'de galiba Johnson vardı, Beşiktaşlılar da bu gorili neyle besliyorlar diyorlardı tribünden... :)) Allah affetsin o Beşiktaşlı'yı da bizi de... :) Baya eski bir maç bu... :)) Fenerbahçe ya 2-0 ya 2-1 kazanmıştı amcam belki daha iyi hatırlar... :)) Fener 2 atmıştı ama... :) Serhat da 1 gol atmış olabilir hatta ama emin olamadım... :) Serhat 2 atmış beyler galiba o maç şimdi baktım... :) Beşiktaş attı mı atmadı mı hatırlamıyorum ama atmamış da olabilir... :)) Bir tek Saracoğlu'na gitmedi Ryan bu takımlardan... :) Bir de Kocaelispor'un yeni stadına gitmek nasip olmadı daha... :)) Bu sezon bitti beyler tarih 18 Haziran 2026, gelecek sezona artık... :)) Stadta maç seyretmek çok zevkli bir şey Elif, biz her sene 4-5 maça gitmeliyiz senle... :) Deplasman heyecanını da yaşamalısın... :) Zaten daha fazlasına Ryan da üşenir, hem o kadar da fanatik değiliz... :))

Eğer ki Ryan Elif ile önce arkadaş, sonra sevgili ve sonra evlenirse ki sanırım Elif de Göztepeli yoksa Karşıyaka mı ama galiba Göztepe, Karşıyaka zaten süper ligde değil, Elif de galiba Ryan'a bir Göztepe forması hediye edecekmiş... :)) Bir tane de kendine alsın Göztepe forması eğer yoksa... :) Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Kocaelispor formaları Ryan'dan eğer Elif Beşiktaş ve Galatasaray'ı da giyerim derse ama onlar sonraki iş, biraz düşünsün zorlamayalım kızı... :) Göztepe formaları Elif'ten... :) Bir de formayı giyip İzmir'de de en azından 1 Göztepe maçına da gidersek, hatta her İzmir'de kalışımızda 1 Göztepe maçına denk gelirsek gidelim... :) Ryan'ın 5. takımı da hanım kontenjanından Göztepe bundan sonra... :) Cenazesine en az 1 de Göztepeli bekliyor Ryan eğer bu Göztepeli Elif ile evlenirse, 1 kişi bile yeter Göztepeli, kaşkollar şöyle sıralansın en üstte Fenerbahçe, altında Beşiktaş, altında Galatasaray, altında Kocaelispor, en altta da Göztepe... :) Kocaelililerle Göztepeliler iyi mi anlaşır beyler siz söyleyin... :) Gerçi Ryan aslen İstanbullu Fatih kütüklü üstelik Mevlanakapılı ama eskiden Şehremini yazıyordu, zaten Ryan Mevlana'yı da çok sever, manevi babasıdır Mevlana Ryan'ın süper denk gelmiş, çok memnun oldu bu işe Ryan... :) Ama doğma büyüme İzmit, o yüzden Kocaelili... :)) Aslen de Mevlanalı beyler Ryan... :) Mevlana'yı sevmeyenleri Ryan da pek sevmez... :) Eğer Elif Mevlana'yı sevmiyorsa hiç uğraşmasın Elif senle Ryan, ama bence Elif Mevlana'yı seviyor... :) Elif de galiba Atatürk'ü sevmeyenlerle hiç uğraşmıyor, Ryan'ın birinci rehberi Hz İsa, ikinci rehberi Hz. Mevlana, üçüncü rehberi de Atatürk'tür... :) Yani Ryan da Atatürkçü... :) Hep de altı oka bastı Ryan şimdiye kadar... :) Ailesi yani 1., 2. ve 3. dereceden tüm akrabaları anne ve baba tarafı da hep altı oka bastı... Ailelerin de anlaşması lazım Elif, aileler anlaşamazsa da iş zor... :) Bir tek rahmetli babasının babası Mesut'a basardı Anap'a o Mesut'çuydu Alaattin Dede. Eğer bu önümüzdeki belediye seçimlerinde Ryan'ın ampüle biraz alerjisi olmasa Tahir Başkan'a basar oyunu, hem çok çalışkan, hem de hiçbir özel günü unutmuyor... Fatma Başkan dahi arada sırada atıyor mesaj, Tahir Başkan çok iyi adam beyler, metro bile getiriyor İzmit'e Fatma Başkan ile beraber galiba. Tramvayı da her yere bağlıyorlar, stada da yuvam'a da geldi tramvay... :) Çok çalışkan beyler başkanlarımız... :) Çok sevdi Ryan Tahir Başkan'ı... :) Biraz sofu görüntüsü var ama çok iyi adam... :) Bu adama basmasam bile bu adam kazanırsa çok mutlu olurum... :) Fatma Başkan'ı da sevdi Ryan, o da iyi kadın ama... Bir kere Yasin suresi kitapçığı bile dağıttı galiba Fatma Başkan, rahmetli annem almıştı galiba o da çok iyi, rahmetli anneme bile faydası dokundu Fatma Başkan'ın...  :) Allah O'ndan da razı olsun... :) Bence altı oktaki biraz dindar başkanların da böyle şeyler yapması lazım... :)  Altı ok da iyi aday çıkarsın bari... :) Kocaeli Büyükşehir'i ampüle kaptırsak da hiç bir şey olmaz beyler bu adam olduğu müddetçe, hatta belki iyi bile olur... :) Biz yani kendim İzmit halkı olarak başkanlarımızdan memnunuz beyler... :) Keşke o adamı transfer etse altı ok... :)  

Altı okda biraz dini duyguları zayıf algısı var toplumda genel olarak maalesef ama aslında o yanlış beyler, din Mevla ile kul arasındadır başkası karışamaz, altı okdan da çok sağlam erenler çıkar, rahat olun siz, evliya belki biraz seyrek çıkar doğruya doğru... :)) Muhammed'i çıkaracağız inşallah evliya altı okdan... :) Muhammed kim en uygun adaysa vatan için ona basar beyler bence, partiye bakmaz bence Muhammed... :) Çok sağlam adam beyler bu Boğaziçi'ndeki Muhammed... :) Neredeyse hiçbir namazı kaçırmaz Muhammed, takır takır gider... :) Ryan da dönem dönem başlar, devam eder ve ara verir, hep mola alıyor beyler Ryan, namazda bile mola istiyor Ryan... :))) Ama tespihi kolay kolay bırakmaz Ryan, ancak unutursa bırakır... Tespih de çok kıymetli beyler, tespih de uçurur adamı, namaz kılamayanlar en azından tespihe gayret etsin biraz dindarlar, oruca da devam etsinler mümkün mertebe, biraz da secdelere varırsanız, sizden de eren olur, tabii iyiliğiniz ve aydınlığınız da yeterliyse... :) Ryan da çok aydın değil ama 4. ve 5. üniversiteyi okuyor ve 3 raf kütüphanesi mevcut ve okulları da kolay kolay bırakmayacak gibi... :) Sadece haberlere az bakıyor Ryan... :) Aydınlar kuyruğunun en arkasına geçti Ryan, her gelene öne sen geç diyor, sen daha layıksın diyor buraya, erenler kuyruğunda biraz ilerledi... :) Eğer ki Ryan hemen hemen her gün, günde yarım saat haber izlerse internetten veya tvden, yarım saat gazetelere göz atarsa programını revize edip, arada tartışma programlarına takılırsa, belgesellere de arada takılırsa, spor ve sanatı da biraz mercek altına alırsa, dünyayı da belli ölçüde takip ederse, aydınların ve bilim adamlarının kitaplarını zaten okur, bilim adamı olmayan aydınları pek okumuyor Ryan, onlara da biraz takılması lazım kitaba meraklı Ryan eğer Mevla nasip ederse, bu şartlar altında eğer bu dediklerini yaparsa 2026 Haziran'dayız, 2031 Haziran'da yani 5 sene sonra aydınlar kuyruğunda ortalara gelir Ryan... :) Fazla aydın olmaz benden ama ortalara kadar gelmem lazım. Elif'ten fazla aydın olur ama... :) Elif zaten aydınlığı ile erecek büyük ölçüde inşallah... :)) Benden güneş olması çok zor beyler, ay olur benden, ismimde de ay var zaten, Eray benim ismim, bir ismim de Mehmet. Mehmet dediklerinde kim lan bu Mehmet niye cevap vermiyor diyorum bazen... :) Başka birine sesleniyor zannediyorum... :) O da güzel isim biraz onu da söylesinler bari... :)) Soyadım da çok ilginç ama söylemeyin soyadımı, ünlü olmak istemiyorum... :)) O yüzden mahlas kullanıyorum... :)) Nereden bulmuş Mehmet Dede o soyadı büyük dedem, aslında g harfine k demiş büyük dedem galiba, ama nüfus memur yanlış anlamış sanırım, böyle biraz anlamsız bir soyad ortaya çıkmış ama böylesi daha iyi olmuş bence daha fiyakalı olmuş, ben de sonradan öğrendim bu anlamı, hatta askerlikte muaflıktan da sonra öğrendim onu da amcamdan öğrendim ve ona da Basri Dede söylemiş anlamını, dedemin abisi, anlamı şuymuş: Askerin kanı yücedir... :) Beğendin mi Elif müstakbel soyadının anlamını, gerçi Ryan asker olmamış ve askerlik de yapmamış ama onu da Tanrı'nın ordusunda asker kabul et artık, Ryan, Er Ryan sen de Elif Onbaşısın bundan sonra benim komutanımsın yani... :))) Ryan yüzbaşı da olsa, binbaşı da olsa isterse genel kurmay başkanı olsun erenlikte hep Er Ryan beyler... :)) Komutan Elif olsun beyler, birinin komutan olması lazım... :)  İstersen çavuş ol Elif, Elif Çavuş da güzel... :)) Onbaşı bir üst, çavuş iki üst galiba... Dilediğini seç... :)) Rahmetli Bülent Amcam bana ufakken hep Eray Çavuş derdi, çavuşluğu sana devredeyim istersen... :)) Askerlere de zaten benim epey saygım var... :) Askerlere saygı göstermemiz lazım beyler, vatanı koruyor askerler... :) Kutsal görev... :) Demek soyadımdan geliyor bu saygı... :)) Asker de olmadık aq ilaçlardan ve iğneden dolayı ama asker olmak istemiştim biraz, o macerayı yaşamak istedim ben... :) Ama biraz zor diyorlar askerlik için... :) Olsun bize de Tanrı'nın ordusunda asker olmak nasip oldu... :))  Siz de erenler kuyruğunun en arkasına gelin bence kuyrukta olmayanlar... :) Aydınlar kuyruğunun en önünde kim var acaba beyler, çok merak ediyorum en öndekini, erenler kuyruğunun en öndekini bile o kadar merak etmiyorum... Bu kuyruğu bir tek Mevla bilir beyler, zaten hayali bir kuyruk bu... :)) İnşallah günde 3 vakitte de olsa Ryan da 5 vakite tamamlayacak, Ryan'ın biraz rahatsızlığı da mevcut, ona da sabrediyor... :) 

Ryan çok severdi Alaattin Dede'sini hep kağıt oynarlardı okuldan geldiği zaman Ryan'la hoşgin ama 2 kişilik 25 kağıdı yan tarafa ayırarak ilkokuldayken... :) Sonra ihale sonrası oyunda galiba o 25 karttan birini üstü kapalı rastgele veriyorduk puana bakmadan o her bir eli alan kişiye... :) 80 kağıtla oynanır beyler hoşgin... :) Ama yıllardır oynamadım hoşgin ama bir kere oynasam hatırlarım zaten aklımda... :) 2-3-4 kişiyle oynanır beyler hoşgin... 4 kişide galiba yere ayrılmadan oynanıyordu 20'şer kartla sanırım... :) 2 kişi biraz uyduruk, bence 4 kişi de biraz uyduruk, en iyi 3 kişi... :) 4 kişi bence en uyduruk, ihale çok alttan başlar 4 kişide... :) 4 kişi ancak şöyle güzel olur 19'ar kağıt dağıtmanız lazım 4 de yere gömmeniz lazım. O zaman fena olmaz 4 kişi... :) Ama ben hiç öyle oynamadım... :) 3 kişiye 25'er kağıt dağıtılır ve 5 de yere gömülür... :) Sonra ihaleye çıkılır... :) 3 kişiye 25'er kağıt dağıtılır ve 5 de yere gömülür... :) Sonra ihaleye çıkılır... :)  Hoşgini de çok oynadı Ryan yani epey çakar ama yıllar geçti oynamayalı... :) Okeyden pek çakmaz beyler Ryan, toplasan en fazla 10-15 kez belki oynamışdır. Okeyde yancılığı sever yani seyretmeyi. Tavladan biraz çakar. Bilardodan da pek çakmaz. Bilardoyu dayısı ve babası biraz bilir... :) Satrançta fena değildir, gerçi daha amatör sayılır ama olsun ve ilerlemeyi de düşünüyor... :) Satrançta muhtemelen tüm aileyi yener Ryan... :) Damadan da pek çakmaz... :) Onu da az oynadı çünkü... :) Briçten de hiç çakmaz, onu da çılgın beşiktaşlı akrabası bilir Rıdvan amcası... :) Play station'da Pes'ten çakar epey Ryan, bir de Call of Duty'den biraz... Basketten de çakar Playstation'da :) Gerçekte pek çakmaz ama basketten, futboldan çakar epey Ryan gerçekte, halı sahaları da kaçırmazdı üniversitedeyken pek, ilkokul ortaokulda zaten sokaktan içeri gelmezdi top oynamaktan dışarıda... :) Paso mahalle ve sınıf maçları yapardık ilkokul ve ortaokuldayken, lisede azalttı futbolu Ryan, performans düştü biraz lisede, çünkü bu mahallede yani yuvamda pek top oynanacak yer yok, sokak performansı olmayınca okul performansı da azaldı ama gene de lisede de arkadaşlarla da az top oynamadık... Liseden evvel daha iyi oynardı Ryan futbolu... :) Boğaziçi'ne döndüğümde birileri halı saha maçı yapıyoruz gelir misin dese, halı saha ayakkabılarını bulduğu gibi, Ryan orada alır soluğu, özledi futbolu çünkü... :) Yapıyorduk arkadaşlarla epey halı saha maçları Boğaziçi'nde... :) Kocaeli'dekilerle bile bir maç yaptık hatta... :) O Kocaeli'deki maçı 2013-2014 gibi yaptıysak, o tarihten beri futbol oynamadım ben beyler. Çok özledim futbolu... :) Gerçi yaş da ilerliyor ama olsun bir başlasam oynamaya tekrar arada 60 yaşına kadar hala oynarım futbol daha 39'um... :) 60 yaştan sonra da futbol pek gitmez beyler sağlığa zararlı olabilir... :)  Aikido, karate gider de futbol fazla gelir... :) Hatta belki de 55 futbol üst limit, 60 bile fazla olabilir futbol için... :) 55'te futboldan da emekli olmam lazım... :) Babam benim sigortayı da yatırdı 600.000 kadar bir kısmı da faiz borcu birikmiş, beni emekli yapmak için uğraşıyor adam tarım sigortasıyla, daha ben çalışacağım inşallah babacım... :) 60 yaşından önce olmam da zor gibi ama şimdilik geçici bir engelim var, engeli yenilemezsem kalkabilir engel. Aslında var biraz engelim ama aşırı da değil beyler, günden güne de iyileşiyorum, kaldırasım var benim şu engeli... :) İlk başta %40 verdiler geçici psikolojik rahatsızlık, bir kez yeniledik %46 verdiler hem gözden %2 (astigmat ve miyop) + %45 de psikolojik rahatsızlık, bir kez daha yenilersek kalıcıya dönebilir... :) Hiç yenilemiyeyim diyorum o yüzden. Bence ilki daha doğru yani atipik psikoz, ikincisini şizoaffektif bozukluk olarak verdiler ama o kadar da ağır değilim ve gitgide ilaçlarım aşağıya düşüyor... Önceden manik depresif teşhisi koydular, depresyon teşhisi de ilk doktora gidişimde... :) Paso isim değiştiriyorlar aq bu psikiyatristler de... :) Bunlara devam edersem yakında beni şizofren de yapar bunlar... :) Hep aynı hastalık var aq halbuki... :) Hafif vesvese,  hafif sanrı, biraz da hipomani var bende başka da hiçbir boq yok bende... :) Hastalığım bu benim... :) Sanrıyı da söyleyeyim hatta, 2 taneydi biri aşağılanma sanrısı, artık o aklıma bile pek gelmiyor, bir de insanları evliya zannetme sanrısı yani aklımı mı okurlar, bu da çok saçma, artık bu da pek yok... :) Eskiden ben önümde yolda yürüyen babaannemi bile evliya zannederdim meğersem kendi babaannemiş, yolda yetişmiştim bir gün ona yolda yürürken... :) Evliya gibi kadındı babaannem ama o bile evliya değildi, evliyalar bile bunu yapamayabilirler... :) Evliya olmak çok zor beyler... :) Hastalığıma en uygun teşhis de atipik psikozdur ama hafif geçeni atak da yok çünkü pek bende ben size söyleyeyim. Gerçek engelimi söyleyeyim gözü katarsak ki onu da haybeden verdiler %41 engel, katmazsak %40 engel var ama tam sınırda ve iyi seyirde gideni, çıkartmaya da bilirim ben bu engeli bir daha... :) 125 mg şimdilik Solian ve 5-6 ay sonra da 100 mg'a bile düşer yeni yıl gelmeden... :) Gitgide doz fazla gelmeye başlıyor... :) İğne de 1 yıl içinde büyük ihtimalle 100'den 75'e düşer aylık iğne Xeplion düşmesi konuşuluyor doktorlarla, zaten doktor düşürtecekti de babam düşürtmedi ama 1 yıla düşecek inşallah iş + mezuniyet ile son 2 proje kaldı bilgisayar mühendisliğinde, tüm dersleri verdim... Ne kadar iyileşeceğimi de söyleyeyim size iğne en son 50'ye düşecek, Solian 25 mg'a düşecek günlük çok ufacık bir takviye, aslında onu kaldıradabilirler tek ilaca düşelim diyorlar ileride ama ben kaldırmak istemiyorum mükemmel ilaç solian, ama lustral kalkar... :) Atak gelebilir beyler çok azaltırsak, küçücük de olsa bir destek lazım bence her gün... :)  Yani bana o Solian'ı yaklaşık 8 sene önce 600'den başlattılar 100'de Lustral'la en son 25'e kadar inecek inşallah... :) İğne hep 100 şimdiye kadar, sadece ilk iğne tek bir defa 150, çünkü öyle başlatılıyormuş... :) Lustral zaten en düşük dozun yarısı 25 mg, o da 3-5 seneye kalkar... :) Ben koyuyorum kendi teşhisimi... :) Bazı doktorlar teşhis koymayı bilmiyor beyler... :) İşe girersem bereketli hiç yenilemeyi düşünmüyorum engeli... :)  Bazen de atari oynarlardı beraber önceden rahmetli dedesiyle Ryan... :) Kızma biraderden de çakar Ryan, kaptıkaçtı ve piştiden de epey çakar... :) Pis 7'liden de çakar epey çok da sever pis 7'liyi... :) Aslında eskiden oynadığı bir iki tane daha kağıt oyunu vardı sanki ama yıllardır oynamaya oynamaya unuttu o oyunları Ryan... :) Adını bile hatırlamıyor, ihale değil beyler, king de değil beyler, king de bilmiyor Ryan, ihale de pek oynamadı Ryan... :) Kartları bir açık bir de kapalı oynanan bir oyun vardı, sanki koz oyunuydu o, babamla dayımdan öğrenmiştim o oyunu, ilginç bir oyundu o oyun... :) O oyun da fena değildi... :) Kesin aklına gelmeyen bir kart oyunu daha vardır... :) O da 51'dir işte, ya da 81 her ne derseniz... :) Onları da yıllardır oynamadı ama onlardan da biraz çakar Ryan... :) Bir de dominodan çok iyi çakar Ryan... :) Babaannesiyle oynarlardı paso domino... :) Babaannesi domino hastasıydı rahmetli, annesi, kardeşi, babası, akrabaları kimi bulursa masayı kurardı rahmetli... :) Tetris de oynardı dedesiyle... :) Tetrisin oyununu bile yapıyordu Ryan, daha proje yarım... :) Çok özlüyorum beyler dedemleri, ahirette buluşacağız inşallah onlarla... :)  O zamanlar Ryan oy kullanmıyordu... :) Yani galiba Elif ile Ryan'ın kafa birbirine yakın, biraz daha tasavvufa meğilli versiyonu Ryan Elif'in... :) Elif Ryan'ı biraz sola çeksin, Ryan Elif'i biraz sağa çeksin sol ortalarda buluşalım... :) Ryan'ın her türlü sola daha da yanaşması lazım aklı kuvvetlendirmek için. Elif'in de biraz manevi kuvvete ihtiyacı var gibi sağdan... :)  Elif Ryan'a Göztepe forması alacaksa 41 Ryan yazdırsın arkaya Göztepe'ye, Elif daha acele etmesin önce bir arkadaş olalım... :)) Ama hem formanın kalkmaması için hem de Elif'i tavlayabilmem için benim acele etmem lazım. Elif'in formanın siparişi 8 gün sonra oluyor inşallah 26 Haziran'da, 35 Elif Kocaelispor diye... :)) İstanbul takımlarına da direkt 34 yazarız bence ikimizde... :)) Elif de sonuçta yıllardır İstanbul'da ve Ryan da hem İstanbullu hem de üniversite dönemlerinden birinde İstanbul'daydı ve İstanbul'u da çok sever Ryan... :)) 5'er takım tutalım bence biz bu Elif ile yola girersek... :)) Yani Ryan'da şimdilik 2 basamak, 12 hikmet, 2 keşif, 2 kerametimsi ve 1 de keramet var, hatta bunların bazıları birbiriyle iç içe ama biraz farklı ama Ryan da evliya değil daha, hiç olmayadabillir evliya... :)) Daha da yukarıya çıkmak lazım beyler evliya olmak için... :) Tırmandıkça yük artar, ilaca da gereksinim olur benim için... :)  Mucize lazım en az evliya olmak için... :) Elif 40'lara gelir, getiririm ben Elif'i 40'lara, Ryan da 7'lere gelir, yani Elif de Ryan'ı 7'lere getirir daha fazlasını beklemeyin bizden... :)) Biraz manevi kuvvetimizi göstermemiz lazım size... Ryan'ınkisini biraz biliyorsunuz da biraz da Elif'i öğrenin siz... :)) Elif'te de var manevi kuvvet... :))) Kadınlara göre çok yüksek hem de... :))) O yüzden zaten Ryan bu Elif'i almak istiyor... :))) O yok zannediyor kendisinde manevi kuvvet... :))) Ama biraz sözümü dinlemesi lazım Elif'in, elbette ben de onun sözünü dinlemeliyim... :) Biraz söz dinlersek oraya kadar tırmanırız... :)) Efe de gelir 7'lere demedi demeyin, Muhammed ise Kuddise Sirruhu olacak inşallah demedi demeyin... :) Muhammed'in 3'e gelmesini bekliyorum ben... Efe ile bana 7 yeter, büyük de 7'lere gelebilir... :) Büyük aslında 5'e bile gelir de biraz daha yolunu doğrultması lazım, çok yüksek kapasite var büyükte... :) Elif de 40'a gelir... :)) Efe ile bizim Kuddise Sirruhu olmamız çok sürpriz beyler bence de, hatta büyüğün de çok sürpriz, büyük 3'e gelse bomba olur beyler, patlatır büyük ortalığı... :) Şimdi atom bombası gibi patlatıyorsa o zaman hidrojen bombası gibi patlatır... :) Muhammed ya banko ya plase hadi plase verelim Muhammed'e... :) Efe ile Ryan bence aynı yere kadar tırmanacaklar, zaten yakın gidiyorlar birbilerine gibi... :)) Efe çok tırmanırsa Ryan da mecburen Efe'ye yetişmek için o da kendini zorlar, tatlı bir rekabet var Efe ile aramızda, ama Muhammed bizim ustamız... :) Allah'a emanet olun... :) Yanlış yazmışım beyler yukarıda 3 raf değil, 3 kitaplık kütüphane doğrusu... :)) 12 rafım var beyler beni ayrıca dolapta kitaplar da mevcut, gereksizleri temizleyip onlara yeni kitaplık yapsam ve onları da katsam 15-16 raf eder aşağı yukarı tahminen... :) 5 rafını dolu dolu hem de bazılarını birkaç defa okudum... :) 8-9 rafını yarım yamalak veya epey eksik okudum, 2-3 rafını da neredeyse hiç okumamışımdır hatta hiç okumadıklarım da var... Bitirmem lazım kütüphanemi daha önümde yıllar var Allah'ın izniyle... :)) Eski insanları bir kütüphane kesmezmiş, ikinci kütüphaneye geçerlermiş... :)) Nerede o eski alimler... :) Tembelleştik biraz beyler ve bayanlar... :) Okuyalım lütfen, ilk inen Alak suresi ilk 5 ayette bile 2 defa oku vurgusu var... :)) Kpss kitaplarının da hemen hemen tamamını bağışladı Ryan, sürüsüne bereket kitap verdiler kursta yediiklimde 2-3 gün belki gitti o  kursa, kursu da s*ktir etti Ryan... :) Zaten o zamanlar daha rahatsızdı Ryan, kurs ağır geliyordu Ryan'a o zamanlar... :) İlacı değişmemişti daha... :)) Kpss'den sonra da mali müşavirlik sınavlarına biraz evde hazırlanıp ilk sınavda da kazandı ve 1 sene kadar da mali müşavirin yanında çalıştı Ryan, baktı ki o iş de uygun değil, onu da bıraktı... :) Biraz da özel dersler verdi işte... :) Bilgisayar mühendisliği okumaya başladı ve son 2 proje dersi kaldı ve Hakk nasip ederse yakında ama bir müddet gecikebilir çünkü birkaç tane daha sertifika toplamalı ve  bir tane daha proje tamamlamalı Ryan oyun projesi... :) İnşallah epey bereketli bir yazılım işi alacak üstelik part-time gibi yani haftada 25 saat, yılda 4 hafta tatil ama bayram seyran hepsi içinde, saati 60$ ve bağlama ihtimali de var epey eğer Rab yardım ederse  ve 6000$ brüt ayda olursa süper olacak... :)) Ryan'a şimdiye kadarki tüm yoksulluğunu unutturur 39 oldu Ryan, zaten babası orta gelirli ama artık o da emekli... :)) Allah nasip ederse 40'a kadar aşağı yukarı yoksul, 40'tan sonra biraz zengin olacak gibi Ryan... :)) Daha oyun şiketi de kurulacak gibi, ihtiyar öyle demişti çünkü ama var daha oyun şirketine... :)) 40'a kadar cemaatte Hz İsa vardı, 40'tan sonra bizim cemaate Hz Süleyman da geliyor inşallah, Yolunu gözlüyor Ryan Hz Süleyman'ın da... :) Namazlara da devam edersek imamları da Hz Muhammed (S.A.V) olur içimizde... :)) Her cemaate gelmiyor beyler Hz Süleyman, herkes çağırıyor O'nu ama seçici biraz galiba... :)) 3 nebiyi de çok sever Ryan, muhtemelen en sevdiği 3 nebi bu nebiler olabilir... :) Ancak Hz Musa, Hz İbrahim, Hz Nuh ve Hz Yusuf'u da çok sever hatta Hz Eyyüb'ü de... :)) Aslında tüm nebiler sever Ryan da, en çok bu nebileri sever herhalde... :) Bir de Hz İdris'i sever Ryan... :) Diğer nebilerin kitaplarını da alsın, onları da sever Ryan... :) Bunların bir kısmı var Ryan'da... :) Şimdilik Hz Yusuf yok, Hz İbrahim yok, bir de Hz  Eyyüb yok kitap olarak... :) Elbette Hz Yahya'yı da sever onun da kitabı var Ryan'da... :) Aslında bana sorarsanız hepimizin içinde hazır kıta bu büyük nebiler, yani ben öyle hissediyorum... :) Yani bizi tanıyorlar bence... :)) Eşşoğlu eşşek Ryan diyorlardır belki bana... :)) Ama onlar kolay kolay demezler beyler ama siz dersiniz... :))

Babamı ikna ettim beyler, işe girersek bir kuş alacağız... Rahmetli annem istemiyordu kuşu, hem bakması zor, hem de her yeri pisliyor diye sanırım... :) Bizim eskiden yani ufakken hem muhabbet kuşumuz, hem de kanaryamız vardı aynı anda bile vardı... Rahmetli dedemin de vardı kuşları, balıkları da vardı aynı şekilde... :) Muhabbet kuşu kanaryayı kovalıyordu galiba... :)) Aikido yaparken de kanaryamız vardı başka bir tane... Biraz büyük kafes alacağım beyler ben bu sefer, hayvan rahat etsin diye... :) Soracağım haftada 1 salsak yeterli mi diye... Atıyorum her cumartesi salacağım hayvanı inşallah, kapıları pencereleri kapayıp, hem de en az 3 saat... :) Baktım ki hayvan çok mahsun kafeste, hafta içi de bir gün salarım, örneğin çarşamba... :) O zaman depresyona girmez hayvan... :)) 2 gün salayım ben haftada en iyisi 3'er saat kadar... :) Şimdi de ya muhabbet kuşu, ya kanarya birine karar verip alacağız beyler inşallah, babamı ikna ettim... Balık da besledi Ryan bir ara akvaryum da vardı Ryan'da ama verdik birine akvaryumu... :) Elif'in de kedisi var galiba... :)) Aslında Ryan'a kalsa köpek alabilir bir tane ama o da zor beyler, gezdirmesi zor köpeği, Ryan üşenir gezdirmeye... :)) Ya muhabbet ya kanarya ya da gene sırayla her ikisi de, işe gireyim direkt pet shoptayız babamla... :)) Papağan mı alsak lan yoksa acaba o da olabilir... :) Acaba hem kuş hem balık beraber mi alsam ne yapsam? Akvaryumu da çok seviyorum ben... :) Elif'le evlenirsek ileride evimizde bir kuşumuz, bir kedimiz, bir de akvaryumumuz olsun yani balıklar... :)) 2 de evlat gelir belki hayırlısıyla... :)) Eğer hayvanlar Hakk'ın rahmetine kavuşurlarsa, biraz yas tutup, tekrar alacağız hayvan hayata küsmek yok, ölüm Allah'ın emri çünkü... :)) Akvaryumun ustası Feridun Amcam, paso akvaryum büyütür ve balık alır... :)

Kuş çok sıçarsa da ben temizlerim beyler, kuş boku sonuçta, minicik bir şey... :)) Kuş gribi olmayalım da gerisi kolay... :)) Bir şeyler olmaz beyler bize... :)) Hiçbir boq olmadı şimdiye kadar sadece biraz rahatsızlandık... :)) Yemez dimi Elif kedin kuşu..? :)) Ryan kuşu çok seviyor beyler, nasıl Elif kediyi seviyorsa, Ryan da kuşu seviyor... :)) Eğer kedi kuşu yerse o evde kesin kavga çıkar beyler yani tartışma... Elif de kedi de fırçayı yer benden, baştan söyleyeyim, belki biraz sinirlenirim ama çok da kızmam beyler ne yapalım o da kedinin doğası... :) Ya da kuşu salacağımız zamanlarda kediyi arka odada tut Elif, o zaman bir şey olmaz... :)) Kafesin içine bir şey yapmaz herhalde kedi... :) Bizim yakın akrabalarda kedi yok hiç beyler, kuş var Öykü'de bile vardı...  :) Şimdi akvaryum alacakmış Öykü de... :) Öykü yeğeni Ryan'ın... :) Köpek olan dostları var Ryan'ın, Selim Amca'sında var köpek, bir de köyde vardı Johny'miz Murat'larda... :) Bu köydeki fırlama Murat, yani namı diğer Murat koyuyim de tur at... Tam bu tipte bir adam ama Murat :) Liseyi bile yarım bıraktı Murat maalesef... :) Berk bitirdi üniversiteyi gazeteciliği bitirdi ama o da kuyumculuk işi yapıyor... :) Gazetecilik yapması zor beyler Berk'in, o kadar girişken adam değil Berk... :) O da zaten biraz zor girdi ama iyi bitirdi gazeteciliği... :) Bizim sülalenin en yakışıklısı oldu o Murat, Berk'i bile çok az farkla geçebilir yakışıklılıkta Murat, gerçi o ikisi birbirine çok uzaklar ama tanırlar birbirlerini... :) Ryan'ın babasının babası tarafında en yakışıklı Berk'tir... :) Diyorsanız ki Murat senin aile dostun ama sülalenden sayılmaz o zaman Ryan'ın sülalesinin en yakışıklısı Berk'tir... :) Berk'i geçebilecek adam yok beyler yakışıklılıkta Ryan'ın sülalesinde, doğruya doğru konuşalım, baya yakışıklı adam var aslında bizim sülalede ama Berk en yakışıklımız... :) Hatta sanırım hepimiz yakışıklıyız sülalemi övmek gibi olmasın ama öyle harbiden... :)  Zeka da fena değil beyler, Rıdvan Amca, Hakan Abi, babam, Feridun Amcam, Tansel Abi, rahmetli Yılmaz Dede, Ryan, bunlar zeki adamlar... :)) Boğaziçi'ni kazanan bir tek Ryan var, Tansel Abi de çok iyi bir İtü mühendisliklerden biri.. :) Matematik ve fizik çözmeye devam edersem yükseltirim. Kızlardan da Hande zeki, Ilgın da zeki, biri Odtü Kimya Mühendisliği'ni bitirdi,  birisi de Celal Bayar Tıp'tı sanırım... Beyhan Yenge de zeki ama Berk'in annesi :) Ama dahi yok galiba beyler bizim sülalede, üstün zeka var ama... :) Bir kere IQ testinde lisedeyken 158 çıkardı ama Ryan, ikinci ölçümünde de 162 çıkardı Ryan, ama o testler yanlıştır muhtemelen çok şişirmiş beyler o testler... Ama artık 130'lardayım... Satranç oynamaya ve kodlamaya ve problem çözmeye devam edersem IQ yükselir, yatarsam düşer... :) Bu adamların hemen hemen hepsi üstün zekadır... :) Bir belki Feridun Amcam çıkmaz üstün zeka ama o da üstün zekaya çok yakın çıkar, o aydın olan amcam Feridun Amcam. En aydınımız o bence bizim sülalede... :) Jeofizik Mühendisi olan amcam... :)  Çok boş bırakmış Öss'de yanlışlar doğruları götürmesin diye... :) Ben hayatta olsaydım onu uyarırdım atman lazımdı diye... :) Hemen hemen her konu hakkında bilgisi vardır... :) Ben de hayranım amcamın genel kültürüne... :) Babamın da IQ testiyle işi olmaz Tolga Abi'yi bilmiyorum pek, Tansel Abi'nin çocukları da bilmiyorum... :) Onlarla çok seyrek görüşüyoruz... :) Babaannesinin kardeşinin karısının kardeşinin oğlu Murat, yani aslında epey uzak bana ama iyi dostuz Murat'larla... :) Berk'le de Ryan'ın dedeleri kardeşler... :) Hemen hemen aynıdır bu ikisinin yakışıklılık yani Murat ile Berk... :) Gerçi bana biraz akrabalık olarak uzak ama gene de aile dostu Murat... :) Bir de köyde tavuklar ve horozumuz da var... :) Murat'ın balıkları da var... :) Ulan o Johny'yi görenler tırsarlardı uy kangal falan derlerdi hatırlıyorum, hiçbir şey yapmıyordu halbuki Johny... :) Babam ne oynardı o Johny'yle, ben de çok severdim o hayvanı... :) Murat coni koymuş hayvanın ismini... O Johny ile bir gün ormana bile gittik beraber, bize bekçilik yaptı... :) Bizde bu hayvanlar, arada kaplumbağa falan besleyenler oluyor... :) Kuş, köpek, balık, kaplumbağa vardı bizim yakınlarda şimdiye kadar... :) Dayı oğlunda vardı kaplumbağa... :)  Belki Hande bir ara Hamster falan besledi mi bilmiyorum, sanki öyle bir şey kalmış aklımda, belki de uyduruyorum... :) Belki Selin'lerde de vardı kaplumbağa ama belki de yoktu bunu uyduruyor da olabilirim, ama onlarda kuş kesin vardı, Yiğit'in yok muydu kaplumbağası, belki de yoktu ama ben bir kaplumbağa muhabbeti hatırlıyorum sanki Yiğit'lerde... Onlar 3 kardeşler Selin, Yiğit ve Zeynep, küçük amcamın çocukları... :) Bir de en cesurları sayayım, rahmetli Taner Abi tek geçerim, tek başına 10 kişiye dalarmış... Sulukule'den de arkadaşları varmış galiba Taner Abi'nin serseriler grubu... :) Hapse bile girdi galiba bir dönem Taner Abi, ama kavga değil de trafik kazası yüzünden galiba  :) En serseri ve en mert adam oydu bence bizim sülalede... :) En serseri o orası kesin de en mert kimdir acaba? En mert demek en adam gibi adam demek sanırım, o da ya babamdır ya da Rıdvan Amca'dır ya da bir ihtimal kıro Alaattin galiba, üçünden biri beyler bence tarafsız gözlemledim... :) Rıdvan Amcam olabilir en mert adam, onda erenlik de var çünkü biraz... :) Bence de Rıdvan Amca'm en mert adam bizim sülalede, cesarette de çünkü o en önlerde... :) Komando olarak yaptı aq Rıdvan Amcam askerliği, çatışmaya girdi kaç tane anlatırdı bize biz küçükken askerlik bahsi... :) hikayelerini... :) Bence 1) Rıdvan Amcam 2) Babam 3) Alaattin Dedem. 4) Nuri Dayı. 5) Selim Amca . Ona bakarsanız Feridun Amcam da çok iyi, o 1 olur diyenler de çıkabilir... :) Fuat Amcam da çok iyi hatta... :) Hiç zannetmiyorum ama belki bir ihtimal Ryan 1 olur diyen bile çıkar belki... :) Biri Ryan 1 olur diyordu lan sanki... :) Büyük sen mi diyordun yoksa... :) Ben nereden 1 olacağım aq? Sondan 1 belki... :) Bu bahis bitmez beyler, en iyisi kapatalım bu bahsi... :) İhtiyarladığımda belki bir ihtimal cevaplarınızı öğrenirim... :) En adam gibi adamlar sıralamam benim böyle... :) Dedemin lakabı kıroymuş beyler... :) Taner Abi, Selim Amca, Rıdvan Amca, babam, Alaattin Dedem, rahmetli Bülent Amca, biraz da Sezer Dayım, biraz da rahmetli Nuri Dayı cesurdu... Bir de Ziya Dedem de cesurdu rahmetli... :) Bir de enişte Sercan... :) Kuzen Sercan da çok kas yapmış, o da alfaya yakın olmuş... :) Bu adamların hemen hemen hepsi alfa... :) Bir tek dayım alfa değildir bunlardan... :) Bunlar bizim ailenin cesurları... Bunların yanında Ryan'ın cesareti hikaye kalır doğruya doğru ama Ryan'da da deli cesareti var beyler... :) Korkak adam yok beyler bizim sülalede ancak nispeten daha az cesaretli adamlarımız var elbette... :) Ryan da zaten cesareti de arttıracak inşallah hem aikidoya devam edip hem de karate yapıp, biraz da fitness yapmalı Ryan yani ağırlık kaldırmalı... :) Aikidoya inşallah bir aksilik olmazsa Eylül gibi tekrar başlar Ryan Yahya Kaptan Dojo'ya aslanların arasına geri dönelim de Vejdi Sempai inşallah 16 ayda kahverengi yapsın bizi... :) Karateye de 2. dan olduktan sonra aikidoda, İstanbul'da başlasın... :) Beyler bir de zenginler listesi yapsak Ryan'ın sülalesinde birinci sırada galiba Tansel Abi var ya da Hakan Abi, fakirler listesi yapsak, galiba birinci sırada Ryan vardır, Öykü'nün bile daha çok harçlığı vardır Ryan'dan, neredeyse Öykü harçlık verecek aq Ryan'a, bayramlarda nevaleyi topluyor Öykü, Ryan bile veriyor Öykü'ye harçlık ama Ryan genelde kart kullanıyor elbette harcaması daha çok Öykü'den... Hastalanmasaydı da Ryan da alırdı iyi kötü bir şeyler ama hastalandı Ryan... :) Ama gene de Allah'a şükür baya toparladı Ryan sağlığı... :) Ryan'ın bir an önce bu brüt 6000$'lık işi alması lazım, alırsa bir anda Tansel Abi ve Hakan Abi'nin yanına gelir Ryan zenginler listesinde... :) Hakan Abi de çok iyi kazanıyor beyler o da birinci olabilir... :) 6000$ brütten de fazla alıyordur Hakan Abi... :) Yıllardır Turkcell'de elektronik mühendisi Hakan Abi, yükselme de olmuştur elbette... :) Ryan ilk 3'te beyler bu işi alırsa, galiba 3. sıraya yerleşir... :)) Var mıdır lan acaba başka 6000$ brüt veya fazla alan? Burak ne yapıyor hiç bilmiyorum... :) Yılmaz Dede'nin tarafla çok az görüşüyoruz... :) Bir tek cenazelerde ve belki düğünlerde o da bazı kimseler... :) Ilgın da yeni doktor oldu, Hande de Odtü'de asistan... :) Hande'ye de çok iyi bir şeyler teklif etmişler ama kabul etmemiş Hande, akademisyen olmak istemiş, bence de iyi yaptın Hande, Odtü daha güzel,  öbür türlü galiba bir fabrikada çalışacaktı, fabrika ağır gelir beyler Hande'ye, açmaz fabrika Hande'yi, günün birinde bir bakarsın profesör olursun ve senin de maaş epey iyi olur... :)) Sen en doğrusunu yapmışsın... :) Zaten biraz da nerd bir tip Hande aynı Elif gibi... :) Kimya mühendisliğini bitirdi Hande Odtü... :) Eray Abi'n Elif'i tavlayabilirse kesin Hande ile Elif iyi anlaşırlar... :) Hande 99'lu galiba ve Elif de 95'li... :) Eray Abi'n de 87'li... :) Hem profesörlerin de acayip bir fiyakası var... :)) Hande de baya cool bir kızdır severiz Hande'yi... :) Elif de cool kız ama Hande sanki Elif'ten bile cool... :) Elif de Boğaziçi Fiziği bitirmiş, yüksek de yapmış Boğaziçi'nde bir bölümde, ikinci yüksek bile ya bitti ya bitmek üzere galiba o da Boğaziçi... :) Eray Abi'nin hastalanıp ve zorlanıp terk edip bitiremediği bölümü bitirmiş, inşallah arkadaş olurlarsa Eray Abi'ne de bitirtecek bu Elif burayı af ile dönüp Eray Abi'n... :)) İhtiyar bitireceksin dedi ve evleneceğin kızın ismi de Elif dedi... :)) O yüzden bu Elif'e yazıyor paso Eray Abi'n, okula da hem yarım kaldığı için, hem ihtiyar dediği için hem de Elif orada olduğu için dönüyor... :) Rüyasında da Elif dediler Ryan'a, internetteki bir yabancı da Elif dedi, ihtiyarı da Elif dedi... :) Bir Elif'tir gidiyor Ryan... :) Bilgisayar Mühendisliği zaten bitmek üzere son 2 proje dersi kaldı sadece Ryan'ın... :) Bu Elif olmama ihtimali de var, engelliyor paso beni bu Elif ama Ryan hala biraz umutlu çünkü galiba hiç karşılaşmadık ya da belki 1 kez karşılaştık, inşallah bu Elif'tir, yoksa başka Elif'e geçmeli Eray Abi'n... :)) Bu Elif olmayadabilir ama sevdi bu Elif'i Eray Abi'n, bölümlerimizin de aynı olmasının etkisi büyük... Zaman yolcusu olacak halbuki aq ama haberi yok ya da inanmıyor... :) Ben de ne diyor aq bu adam demiştim gördüğümde ihtiyarı ama formaları da gördük yazıları da fotoğrafları, gelecekte oynanan ve yakın zaman önce oynanan satranç partisini de deliller apaçık, aynı partiyi oynadı Ryan hem de saniyesi saniyesine aynı rakiple ve aynı hatayı yaptı atı boqtan yere sürdü kaptırdı atı ve gene kazandı, o at oraya gider mi demişlerdi yıllar önce, harbiden de gitti o at oraya hiç farkında bile olmadan bal gibi de zaman yolcusu Ryan ve eşi ama henüz nasıl yapacağını bilmiyoruz... :) Bunları psikiyatriste anlatmıyorum size anlatıyorum, psikiyatrist ne desin aq bunlara ya şizofren der ya da ona da kal gelir, ben de iyi madrabazım idare ediyorum bir şekilde... :) Madrabaz olmam lazım beyler, yoksa ayvayı yerim hastaneye yatırırlar beni yoksa bazı geri zekalı doktorlar... :)) Paralel evren falan da demedi, merhaba ben sizin gelecekteki halinizim size merhaba demek için zamanda yolculuk yaptım dedi pat diye... Hass*ktir ordan dedim herhalde içimden aslında öyle demedim de kal geldi bir an. 3 defa gördüm o ihtiyarı 3 farklı zamanda... :)  O dedi eşin de zaman yolcusu diye... :) İhtiyar kandırıyorsa bilemem ama ben kandırmıyorum yani şimdiki halim... :) Merak ediyorum acaba hangisi benim Elif'im..? :)) Evet durumlar böyle, oldukça sıradışı, Ryan da zaten oldukça akıl almaz bir adam... :)) Bari geçeyim şu İngilizce'yi de döneyim okula ve İstanbul'a, o ihtiyarı dinlemek zorundayım... :) Bir de şu rahatsızlık olmasa keşke aq... :) Paralel evren kitapları da aldı Ryan, daha derin dalacağız bu meselelere, az laf çok iş... :) Elif ile tartışalım bu meseleleri, madem fizikçiymiş göstersin bakalım fizikçiliğini... :) İnşallah kafayı sıyırmazsın sen de Elif... :)) Bazı fizikçiler biraz kafayı sıyırıyor beyler, Ryan da biraz onlardan gibi daha diploma yok gerçi Ryan'da... :) Ryan ile Elif evlenir çocukları olur ve zamanda yolculuğu da yaparlarsa, çocukları diyecek ki benim annem de babam da zaman yolcusu 2 çılgın fizikçi... :) Ama annem babamdan geç girmiş ama erken çıkmış, babam ise biraz oyalanmış erken girmiş geç çıkmış ama arada çık gir yapmış... :) Tuvalete gitmiş demek ki Ryan arada... :) Demek ki Ryan bunca okulu tuvaletten bitirdi işini hallederken... :) Tuvalette insanın aklı iyi çalışıyor beyler öyle bir tespitim var benim... :) Hatta baya uzun bir tuvalet olmuş yıllar sürmüş... :) Hala tuvalette beyler Ryan, kuyruk bekliyor arkada tuvalet kuyruğu.  Ya ishal oldu ya kabız herhalde beyler Ryan... :) Kuyruktakiler de diyorlar ki altımıza yapmak üzereyiz Ryan çabuk çık artık... :) Kapıyı bile kırabilir bunlar... :) Bir aksilik olmazsa sağ salim çıkacak inşallah Ryan tuvaletten... :) Arkadaşları da kesin hass*ktir ordan der... :)) Zaman makinesi falan mı icat ediyorsun Elif sen ne yapıyorsun acaba..? O kadar da olamaz herhalde aq... :))) Hatta Ryan'ın kendi arkadaşları da diyorlar ki bu adam niye sıçar gibi dolaşıyor aq okulda meğersem tuvaletteymiş... :))) Zaman makinesiyle yapmayacağız beyler biz bence bu işi, ya zaman kapılarıyla, ya da ayetler ve özel bir şeyle... Başka türlü olmaz çünkü bu iş... :) Zaman kapıları hakkında da okudu Ryan tasavvuf kitaplarında ama sır bunlar yani her türlü seçilmiş olmamız lazım... :) Senin de madrabaz olman lazım Elif... :)

1) Adidas

2) Nike

3) Reebok

4) Columbia

5) Mavi

6) Koton

7) Polo

8) Dockers

9) LC Waikiki

Evim Evim Güzel Evim :)))

 Herkese selamlar, Arkadaşlar üşenmedim bir ev döşemeye kalksam ne kadara döşerim dedim ve hem de evlilik öncesi bir hazırlık olur dedim... ...