26 Haziran 2024 Çarşamba

Yeni Bir Güne Merhaba

 Dostlarım herkese merhaba,

Güzel bir geceye ve güne başladık... :) Tarih 26 Haziran'ı gösteriyor... :) Yesevilik Bilgisi notumuz 65'ti... Bu vize dönemimde bütün notlarım sallandı, hem moral bozukluğundan hem de çok ders olmasından... :)

Neyse ki finaller %70 etkileyecek ve inşallah kurtarabildiğimiz kadarını kurtaracağız... Çözmeden salladıklarımız dahi 3 sınav kadar vardı ve onların notları da 15-20-20 idi... :) Finalde olmasa bile en azından bütünleme de tüm dersleri kurtarmak hedefimiz bu dersler de dahil... 

Ancak dostlarım ben size başka bir şey anlatmak istiyorum... :) Bizim bu dönem Yesevilik Bilgisi isminde de bir dersimiz vardı ve Ahmet Yesevi Hazretleri ve talebeleri ve kitapları, türbesi, hayatı, tasavvuf bilgileri gibi şeyler öğretildi... Gerçi ben pek çok derse giremesem de onları da daha sonra izleyeceğim inşallah yazın... :) 9 ders olduğundan hepsine yetişmekte zorlandık hiç derslere de pek giremediğimizden... :)

Bizim hocamızın da çok güzel kitapları var gibi... Daha okumadım ama hedefim bir ay içerisinde hocamızın 3 kitaplık serisini almak... İşte resimlerini paylaşıyorum... :) 




Allah hocamızdan razı olsun ve kendisini güzel bir menzile ulaştırsın inşallah hayırlısıyla... :)

Vallahi bana bu okul çok iyi geldi... :) Hem uzaktan derslere gitme derdi yok... Hem vizeler online, 2 adet okulda vize yok, finaller okulda üstelik bütünleme hakkımız da var... Üstelik bilgisayar mühendisliği... Dersler eğer ek ders yapılmazsa 14 haftada işleniyor ve bir ders 45-50 dakika kadar sürüyor... :) Üstelik hocaların notları ve ayrıca içerikler de gayet tatmin edici... :)

İlk yıl 3.25 yani 2.50'nin üzerinde ortalama getirdiğimden (3'er tane de ders sayıyorlar 2'şer dönem ilk yıl eğer daha önce üniversite okumuşsanız) ikinci yıl hem üçüncü dönem hem dördüncü dönem ve de gene ortalamam 2.50'nin üzerinde -ancak 2.69 da kaldı bu sefer- olduğundan gene üstten dersler alabildim... Üçüncü dönem 6 yerine 8 aldım ve hepsini verdim... Yalnız ben yükseltmeye girebilirim sanıyordum... Çünkü Kocaeli Üniversitesi İşletme Bölümü'nde yükseltmelere girebiliyordunuz, ancak burada koşullu da geçerseniz yani DC+ ya da DD+, geçmiş sayılıyorsunuz eğer ortalamanız fena değilse ancak her dönem 2'nin üzerinde kalmalısınız dönemlik ortalama ve sanırım ben de geçen dönem 2.13 dönem ortalaması getirmişim... :) Dersin finaline girmezseniz geçici olarak kalıyorsunuz ancak ortalama hesaplanmasına dahil edilmiyor ki bu hayat kurtarır, geçenler de ziyan olmuyorlar.. :)

Eğer sizlerde bu okulda okumak isterseniz büyük ihtimalle ilk 300000'e girmeniz yeterli ve zaten genelde yaşı büyük kimseler bu okulda okuyor... Herkes daha önce bir yerlerde okumuş oluyor genellikle... :) Ücretler de oldukça makul ve bana %40 engelli indirimi de vardı... Siz eğer daha sağlıklıysanız belki biraz daha ödeme yapabilirsiniz ancak fiyatlar gene de epey uygun... Üniversite Türk-Kazak Ortak üniversitesi ve dersler de Türkçe işleniyor... Üniversitenin aslı Kazakistan'da... :) Ancak belki az da olsa yaşı epey genç olanlar da vardır... :)

Yani demem o ki ey gençler... Bilgisayar mühendisliği okumak istiyorsunuz ancak puanınız mı yetmiyor ancak gene de ilk 300000'de misiniz? Yazın bu Ahmet Yesevi Türk Kazak Üniversitesi'ni ve online okulun keyfini çıkarın...

Boğaziçi'nde de okudum ancak diplomayı alamadım çünkü hem hastalandım hem okul çok zorluyor... :) Fizik bölümünü kazanmıştım... :) Boğaziçi'ne nasipse afla döneceğiz ancak sınavlardan ve lablardan lablara... :)

Zamanda yolculuk mevzusu derin mevzu... Bu ilimleri ve bilimleri araştıracağız... :) Üstelik hazırlık ve 1. sınıfı da bitirmiştik ve 2. sınıftan da bazı dersleri vermiştik... :) Yalnız afla dönersek o zor hazırlık geçme sınavını tekrar geçmemiz istenecek... Biz de ya BUEPT (Boğaziçi University English Proficiency Test) ile ya da işe girdikten sonra dolarları bayılıp TOEFL ile o sınav engelini aşacağız inşallah... :) Allah büyük.... Aklımız günden güne iyileşiyor ve güçleniyor... :) Hastalık bu tedavi ile süper kontrol altında... :) Sadece çok sıkılmamalıyız ve işleri zorlama yapmamalıyız yani hayattan keyif almasını bilmeliyiz güzel dostlarım... Tamam bu dünyada kötü olaylar da var ancak gene de dünya güzel bir yer... Burayı bitirmeden ve buranın keyfini çıkarmadan öbür tarafa geçiş yok dostlar... :))

Yani sabır, gayret ve tevekkül... :)

Enseyi karartmayalım çünkü Rab merhametlilerin en merhametlisidir, dilerse tüm günahları ayette de belirtildiği gibi bağışlayabilir... Ancak siz gene de günah işlememeye çalışıp O'nun dediklerini uygulamaya bakın derim... :))

------------------------------------------------------------------------------------------
Dostlarım bugün kitaplarım geldi ve biraz inceledim içindekileri... Mükemmel kitaplar; Riyazü's Salihin ve KOZMOS Evrenin ve Yaşamın Sırları... Bugün kitaplarımı incelmek geliyor içimden... Hiç ders çalışmak gelmiyor... :) Öğrencilik 1. vazifemiz ancak kitaplarda da güzel bilgiler var... :)

Biz de şöyle bir plan yapacağız dostlar, final öncesi çok yoğun son iki  gün elden geldiğince... :)

Perşembe (Yarın):
6.00 -> Alarm ile kalkış, ibadet, vird, tespih, son borçları ödemece ibadette :)
7.00 ve sonrası hababam çalışmaca... :) Yesevilik Bilgisi notları tamamlanacak, felsefe notları tamamlanacak, bilgisayar organizasyonu ve mimarisi notları tamamlanacak ve son olarak da biçimsel diller ve otomatlar dersi bitirmeye büyük bir gayret edilecek... Biterse süper...
İbadete gayret de gerekir... :) Bu dersler birinci oturum dersleri... :)

7.00-10.30 Yesevilik Bilgisi
11.00-12.30 Felsefe
13.00-17.00 Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi
18.00-24.00 Biçimsel Diller ve Otomatlar

Cuma (Ertesi gün):
6.00 -> Alarm ile kalkış, ibadet, vird, tespih
7.00 ve sonrası önce dünden kalma varsa o tamamlanacak, ardından tarih tamamlanacak, ardından veri tabanı yönetim sistemleri, ardından da diferansiyel denklemler (bu dersten bütünleme olabilir çünkü son güne yetişmeyecek kadar önemli) çalışabildiğimiz kadar çalışılacak... :) Bu dersler de üçüncü oturum dersleri... :)

7.00-8.00 Biçimsel Diller ve Otomatlar
8.30- 12.30 Tarih
13.00-17.00 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
18.00-01.30 Diferansiyel Denklemler

Cumartesi-> 6.00'da kalk hemen farza eğil ve çıkın İstanbul'a doğru... 9.30'da finaller başlıyor... :) 130 dakika 4 dersten sınav ilk oturum, ardından biraz mola ve 15.30'da üçüncü oturum 100 dakika o da 3 dersten... :) İkinci oturum ve ertesi günkü oturumlar bütünlemelere nasipse... :))

Son iki gün bu kadar yoğun çalışabilirsen inanıyorum ki hepsini verirsin... :) Bakalım performansa bağlı... :) Ne kadar performans o kadar not... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....