7 Haziran 2024 Cuma

Güzel Bir 7 Haziran Sabahı Dostlara Selamlar

Dostlarım, benlikten kurtulmalıyız, bizim en önemli manevi problemimiz bu... Sizin başka da olabilir bu da olabilir... :) Eğer benden bahsetmekten vazgeçer de sen, o, biz, siz ve onlar, hepimiz, herkes dersek, herkesin dertlerine ve sorunlarına eğilirsek, öyle inanıyorum ki büyük bir manevi mesafe katederiz... :)

Eğer benlik merkezli gidersek, menzilimiz çok dar olur... :) Hakk'ın menzillerinde fazla mesafe katedemeyiz... :) Bunun altını çizmek gerek... En çok buna dikkat etmeli!

Dost Hüdavendigar da öyle demiş, insanlara karıl ve benlikten çık demiş... İşte şiiri:


Dostlarım, halkın arasına karışacağız bugün nasipse... Çarşıda babama lahmacun ısmarlayacağım... Cuma'ya da gidebilirsem süper olur... :) Bu sabah içimizden namaz kılmak gelmedi, beyindeki sıkıntıların da bunda etkisi var elbette... Ne zaman iyi olursak o zaman inşallah... Acelemiz yok... Rab'bin isimlerine çalıştım 99 ismine, derler ki 100. de vardır ama gizlidir... :)

Halk bizi yemez... :) Hem birkaç insan da görmüş oluruz... Haftada en az 3 gün dışarı çıkmalı, sadece hafta sonu o da kankam Gürsu buradaysa, onunla buluşmaya gidiyorum, o da her zaman olmuyor, bazen de hafta içi bizim oradaki kafeye gidiyorum... Arada da çarşıya gidip biraz turlayıp kitap bakmaya gidiyorum... :)

Yalnız çocuklukla bir fark var, çocukken her Allah'ın günü dışarı çıkardım... Arkadaşlarım çoktu, maçlar yapardık, bisiklete binerdik, oyunlar oynardık, hatta çok arada da kavga dahi ederdik... :) Kavga iyi bir şey değil elbette de, o günlerde bilgimiz dardı belki ama çok mutluyduk... :)

Dostları kaybettik, bilgiyi arttırdık... Biraz tekrar dostlara dönelim, bilgi fazla artmasa da olur... :)

Yine dostlarımız var ancak sadece en yakınlarımız onlar da abartısız iki elin parmakları kadar hepi topu... :) Biraz tekrar o eski öze dönmeli... Biz eve tıkanıp ders, kitap, bilgi peşinde koşan biri değildik küçükken, çocukken ve hatta gençken... :)

Dostlarım kendimi zorlayacağım, haftada en az 3 gün kadar dışarı çıkmaya çalışacağım, boş boş ve avare avare olsa da dolaşacağım, zaman alsa da bu böyle, camiye gireceğim ve insanlarla diyalog kuracağım... Mesela hep gittiğim kafede selam verdiğim abilerle ve kardeşlerle... :) Sonra İzmit'te yürüyüş yolu boyunca yürüyüp bir başka kafede çay içeceğim oraya da gideriz hep kankamla... :)

Derviş Yunus söylerse hikmetli söyler dostlar, günümüz Türkçesiyle bir şiiri:


Dostlarım şöyle güzel bir videoya denk geldim ben de puanlayacağım...



Okul/İş 80 puan

Eğlence / Keyif veren aktiviteler 90 puan

Aşk / Çevrendeki nitelikli insanlar 50 puan

Sağlık(zihinsel, bedensel ve ruhsal) 80 puan

Finans (parasal durumlar) 30 puan

Dostlarım, mümkün olduğunca objektif puanlama çalıştım ve fark ettim ki, keyifli olmamın bir nedeni de keyfe olan düşkünlüğüm ve bu aslında iyi bir şey, mutluluk bakımından, ibadet de bir keyif, kahve içmek de, tespih etmek de, ders çalışmak da, oyun yapmak da, yazmak ve içini dökmek de, matematik anlatıp harçlığını kazanmak da... Bakıyorum da hep keyif veren şeyler yapıyorum... :) Okul/İş'e 80 verdim çünkü okulum şu aralar süper gidiyor, işim de öğrencilik, oyun yapmak ve matematik anlatmak olarak özetlenebilir... :) Aşk/Çevrendeki nitelikli insanlara 50 puan verdim çünkü bir sevgilim yok ancak hoşlandığım bir kız var ki bu iyi bir şey henüz hiç görmesem de... Ayrıca dost Mevlana ve dost Yunus Emre gibi 2 büyük dostum var ki hep benimleler gibi... Çünkü ben gönlümde onlarlayım... :) Sağlık puanım da 80 verdim 75 verecektim ama 80 verdim çünkü bu hastalık sadece iş performansımı düşürüyor, zihinsel hiç düşüş yok diyebilirim ve bedensel de yok, sadece biraz duygusal rahatsızlık denebilir... Finansa ise 30 verdim çünkü ders vermekten ve aktif olmayan oyun yapımlarından başka bir gelirim yok, bu siteden kazandığım gelir henüz 3 lira olmamıştır... :) Ama bazen harçlık alırım... :) O yüzden 30... Dostlarım EKPSS ile işe başlarsam Finansı 90 yaparım, eğer rahatça bir şekilde bir memur maaşı kadar gelir kazanırsam oyun yapımları, kodlamalar ya da evden çalışma ile finansım 90 olur... Benim için böyle, hiçbir zaman zenginliği kurmadım... Çünkü iki şanlı nebi Hz Muhammed ve Hz İsa yoksulluğu övmüşler... Ayrıca şanlı İsa Nebi benim birinci rehberimdir... :) Hz Muhammed de şanlı peygamberimdir... :) Ama biz gene de Süleyman Peygamberin mesellerini okuyalım, saltanatın ve bilgeliğin peygamberi de çok kutludur şüphesiz... :) Haydi bir bab daha okuyalım şimdi... :)

Çok bilgeymiş mübarek... :) Allah vergisi bir bilgelik... :) Ve de saltanat ve zenginlik ve de peygamberlik... :) Size dört hikmetli söz Süleyman Nebi'den benim aracılığımla... :) Çok merak edenler kitabı alsın... :)

-18. bab-
15) Anlayışlı kişinin kalbi, ilim kazanır ve alimlerin kulağı marifet(li söz) arar.
17)Önce gelen kendi davasında yoldaşı gelip onu denetleyene kadar haklıdır.
22)İyi kadını bulan iyilik buldu ve Allah Teala'nın lütfuna ulaştı.
24)Dostları olan adamla dostluk kurmak gerek çünkü öyle dostlar var ki kardeşten daha yakındır.

Bir bab kesmedi bizi dostlar biraz daha beyni yakmadan okuyalım... :) Çok hikmetli söz var içinde peygamberlik ki evliyalıktan dahi yüksek bir makamdır şüphesiz... :) Tekrar tekrar okumakta fayda var hem Süleyman Nebi'nin sözlerini okuyanın ve O'nu sevenin hem ömrü artar hem de malı artarmış gibi bir şey okumuştum içinde yanlış hatırlamıyorsam... :) İkinci okuyuşumda aynı yeri tekrar bulursam yazarım... :)

Dostlarım çok hikmetli bu sözler adeta bir hazine... :) Allah gani gani rahmet etsin Hz Süleyman Aleyhisselam'a... :) 19. babı da okudum... 31 babtan oluşuyor... Hepsini hemen bitirmeyeyim, önce şu ayrı zamanlarda okuduğum 19 babı baştan alayım, yarın da ömrümüz varsa üzerine koyarız... Bu hikmetli sözleri beynimize hatta kalbimize kazımalı... :) Tekrar tekrar hatırlamalıyız... :)

Dost Mevlana ve Yunus Emre de bize çok şey kattı ya da öğretti şüphesiz, biraz da peygamber ilmi alalım bu kitap ve peygamberlerin sözlerini anlatan kitaplarla... :)

-19. bab-
1) Fakir olup olgunluk ile dolaşan, deli olan günahkar dudaklardan daha iyidir.
4) Malı çok olan, dostlarını arttırır. Fakirlik ise kendi dostundan ayırır.
5) Yalancı şahit cezasız kalmaz ve yalan söyleyen de (cezadan) kurtulmaz.
8) Akıla sahip olan kendi canını ve hayır yapmayı sever. Hayrı bulmak için anlayışı saklar.
14) Ev ve rızık babalardan mirastır ama akıllı kadın Allah'ın vergisidir.
20) Nasihatı dinleyip ıslahı kabul et ki sonunda arif bir kişi olasın.
25) Alaycı kişiyi dövsen, kötü huylu iyi huylu olur. Anlayışlı kimseyi azarlayacak olursan o ilmi anlar.
29) Alay edenler için hükümler delilerin gövdesi için ise kötekler hazırlanmıştır.

Evde çay yok o bakımdan biraz daha kahve yapalım... Sonra da en baştan tekrar başlayıp bu 19 babı bitirelim bugün yavaş yavaş... Yüksek ilimdir bunlar üstelik peygamber ilmi... Allah beni delilikten uzak eylesin, şanlı Süleyman Nebi'ye dost eylesin... Delilik olacaksa o da dost Mevlana'nın hatırı için çok azıcık kalsın o da gerekli olabilecek ekstra cesaret için... :) Şanlı Süleyman Nebi'nin dediği gibi hikmet ve fehim ehli eylesin, cümle Süleyman Aleyhisselam'ı gönülden sevenleri inşallah hayırlısıyla... :)

Dostlarım Hz Süleyman Nebi ile ilgili ayetlere baktım hepsine Kuran'daki... Şimdi önce tesbih çekeceğim ardından da abdest alıp sabah namazına eğileceğim inşallah... Allah bizi affeylesin, kusurumuz ve vesvesemiz çok olabilir... Ancak Rab'bin kerem, affedicilik ve ihsanı da çoktur... :)

Dostlarım eğer ibadet ve tesbihatta biraz gevşek davranırsam hemen içimden kötü bir şey fısıldıyor... O nefis mi şeytan mı bilmiyorum ama berbat bir şey ve bir takım hikmetler oluyor, eğer iç sesim şükrederse de başka hikmet oluyor, aynı anda hem şükreder hem küfrederse de bir başka hikmet oluyor... :) Bu dünyadan geçiyoruz dostlarım iç sesimizi terbiye etmeliyiz, şükredici etmeliyiz... Yoksa o derhal kötülüğü fısıldıyor, Rab'be kul etmeliyiz ki kötülüğü fısıldayan dilini keselim... :)

"Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin ona ne fısıldadığını biliriz..." (Kaf, 50/16)

100 defa kendi tesbihimizi yaptık ve biraz da değiştirerek rüyada bizim camiden duyduğumuz gibi yapalım üstelik makamıyla o da şöyleydi:

Muhammeden Resulullah Allahu Ekber Allahu Ekber La İlahe İllallah

Bu tespihi 1000 defa çekelim Allah'ın izniyle sonra da abdest alıp sabah namazına duralım hayırlısıyla... :) 200 defa da bunu yaptık etti 300... Bunları günde 1000'e tamamlamalı iyi olur... :) Ancak ibadetle beraber... :) Saat 10.42 ve hala namaza duramadık, kendi ilacımızı içelim hemen biraz... :) Beynimizde sıkıntı olursa namaz fazla geliyor, biraz iyi olup sadece farzlara yönelmeli... :)

Hz Muhammed (sav) ne şanlı nebidir, öne çıkma derdi yok, geride kalma derdi yok... Zaten en önde ve en mutlu Allah'ın izniyle inşallah... :)

Dostlarım ömrüm varsa farzları kılacağım bir müddet daha, sonrasında daha iyileşirsem ve muhabbetim de artarsa sünnete geçeceğim... :) Çünkü rahatsız olduğumdan fazla namaz kılmak bana dokunuyor... :)

Beynim hasta iken iç sesim kötüleşiyor... İyiyken ve huzurluyken ve şükredip de olumlu düşününce düzeliyor... :) Fazla kafaya takmamak gerek o sesi de... :) Çünkü Allah her zaman bizimle... :) Belki de şeytandır o kötülüğü fısıldayan... :)

1) 33 kere Türkçe okunuşu:

“Subhânallâhi ve’l-hâmdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhu ekber ve lâ hâvle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm.”

Anlamı:

“Allah eksik sıfatlardan münezzehtir. Hamd Allah’adır. Allah’tan başka ilah yoktur ve Allah en büyüktür. Allah’tan başkasında güç ve kudret yoktur.”


2) 33 kere Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala seyyidine muhammed Anlamı:Ey Allah'ım! Efendimiz, büyüğümüz Muhammed'e evladu iyaline ashabına salatu selam eyle. (Rahmet et,selametlik ver.)

3) 34 kere benim kendi tesbihim: Allahu ekber Allahu ekber la ilahe illallah ve eşhedü enne muhammeden resulullah.

4) 100 kere estağfirullah el azim

5) 100 kere Allah (kısa vird-i mevlevi yerine geçer)

Dostlarım bu benim her farz namazdan sonra çekeceğim virdim olsun... En çok da sonunda 100 defa Allah derken mutlu oluyorum... :) Daha da fazla uzatmaya gerek yok şimdilik... :)

Virdi Mevlevi'nin uzununda sonunda 700 defa Allah zikri vardı, o da muhteşemdir, ancak biz kendi işimize bakalım... Belki ileride tekrar Vird-i Mevleviyi yaparız... :)

-------------------------------------------------------------------------------------

Dostlarım biraz uyuduk ve 16.30'dan önce de uyandık ve Süleyman Peygamber'in mesellerinden ilk 3 babı tekrar ettik... :) Ancak dost Hüdavendigar bir şiirinde o güzel sözleri sen söyleme, senin de sözlerin tatlı ama bırak o söylesin gibi bir şey demiş... :) O bakımdan ben bu defineyi dostlara bırakıyorum, öğrenmek isteyen kendi kitabı alsın ve okusun... :)

Hz Habibullah'ın da sözlerine bakacağız inşallah ancak hangi hadis kitabından başlasak bilmiyoruz, evvela biraz özet olmalı, seversek ki severeriz Allah sevgilisi çünkü, hadisleri şerhli ya da büyüterek devam edebiliriz... :)

Dostlarım hesabımda az bir miktar param vardı, onu da Hz İsa'nın hadislerini anlatan bir kitaba verdim çoğunu ikinci elden... (300 TL...) :) Çok mutluyum, Rab gene bana maddiyat nasip eder inşallah... Bu ilim lahmacundan çok daha iyidir... :) Bugün lahmacun yemedik uyuduk çünkü... :)

Hz Muhammed'in hadislerini de ömrüm varsa sonra alacağım inşallah, yavaş yavaş dostlar... :)  Onla alakalı da çok güzel bir kitap gördüm o da 386,10 TL idi...

Bunlar bulunmaz inciler hatta incilerden bile daha değerli dostlar... :)


Dostlarım benim hastalığım olsun, yoksulluğum olsun, geçmişte zillete uğramam ve çok acı çekmem olsun, belki merhametim olsun, belki iffetim olsun, ilmi çok sevmem olsun, ve hikmetlerim olsun, ibadetlere olan asgari devamlılığım olsun ve çok mutlu olmam olsun bana habibler arasında en çok Hz İsa'yı hatırlatıyor... Ben O mübarek Jesus ismini taa Boğaziçi'ndeyken seçmiştim... :) Tabii kendisi benim baş rehberim  ve şanlı bir peygamber... :) Ben ise sıradan bir kulum, hatam kusurum çoktur... :) Ancak kendisinin o mübarek yolunu izlemek isterim, epey arkadan da olsa... :) Başka habibler de var ilmini sevdiğim ve kendisini de sevdiğim ancak Hz İsa aralarında en çok benim karakter özelliklerime uygun olanı... :) Onu anlatan kitapları bitirmeliyim ve geriden de olsa var gücümle O'nu takip etmeliyim... :)

Siz de en çok karakter özelliklerinin benzediği bir Hz Muhammed, Hz İsa, Hz Musa, Hz İbrahim, Hz Nuh, Hz Yusuf, Hz Yakub, Hz Eyyüb, Hz Süleyman ya da Hz Adem seçip yolunu takip edebilirsiniz ya da başka habibler de mümkün... Bu saydıklarım  hep ilim ehlilerdir ve mümkün olduğunca öğrenmeli habibleri, ancak biri size daha çok benzer, O'nu takip edin derim... :)

Bugün hiç ders çalışamadık dostlarım, yattık uyuduk... Biraz ilim öğrendik biraz ibadet ettik biraz tespih ettik ve yazdık... :) Varsın ders de yarına kalsın... Normalde bugün 5 ders öğrenmeliydim... Eğer 2 tane akşama öğrenirsem, 3 ü yarına kalsın+ yeni günden de 3 koyalım, ertesi gün de 5 koyalım toplam bir eksiğimiz vardı dünden onu saydık ve 13 eder inşallah ve hesap doğru olur... Uygulamaya da akşam saat 21.00 gibi başlayalım tahminen inşallah... :)


Dostlarım, manevi babam Mevlana mesnevisinde hastalık ve yoksulluk sana sığınak olarak yeter diyordu... :) Hz İsa'yı çok önceden rehber seçmiştim kendime daha sonra dost Mevlana belki de en önemli rehberim oldu yıllar öncesinden daha da hasta olduğum zamanlardan, ve Atatürk de benim bilimle , akılla ve medeni değerlerle olan bağımı kuvvetlendirmek için seçtiğim bir rehberim daha olmuştu... :)

Ne zaman manevi ilimler beynimi yakmaya başlasa hemen Atatürk'ün aklı ve medeni değerleri yükselten rehberliğine ihtiyaç duyarım ve dünyaya dönerim ve fazla uçmam... :)) İbadetleri ve ilmi de kafaya takmam, bilime, fenne ve dünyevi yaşantıya dönerim... :) Açarım paşam gibi bir bira kendi belki rakı içerdi, ben de beyni rahatlatırım... :)))) Sonra tekrar ilme ara ara döner ve tekrar ısınırım ve yanarım ve tekrar soğurum, bu böyle gider... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....