7 Haziran 2024 Cuma

Güzel Bir Cuma Akşamı

 



Keyifliyiz dostlar, Rab'be bin şükür... :)

Dostlar bir adet kutu bira içtik, alkolun etkisi biraz geçsin de 10.30 gibi derse başlayalım... :) Birazcık daha öteledik... :) Bir felsefe ve bir bilim tarihi çalışalım... :)

Dostlarım tam param azalmış diyorum ve cüzdanıma bakıyorum ve 420 liram daha var ve hesabımdaki de 51 küsür lira... :) Yani Mevla'ya bin şükür hep param var dostlarım, bittikçe doluyor, ancak çok cüzi... :) O da kitap ya da yiyecek almaya yetecek kadar... :) Şanlı Hz İsa  Nebi biraz fakirmiş dostlar, acaba biz de O'nu çok sevip takip etmek istediğimizden mi yoksuluz..? :) Şanlı Hz Süleyman Nebi'de ise acayip bir saltanat varmış... :) Bize de bir memur maaşı yeter de artar, yapmak istediğimiz iyiliklere ve ailemizi geçindirmeye... Bu kadar yoksul kalırsak çok sıkıntı yaşarız dostlar ileride... :) Ama Rab bize yetişecektir inşallah... :) Şimdi çeyrek kadar son ilacımızı alabiliriz... :) 22.30'da da başlıyoruz felsefeye... :)

Arkadaşlar felsefe dersini tamamladık hocamız Ortaçağ felsefesine değinmiş bu derstte, ortaçağdaki islam felsefesi daha çok ve Hristiyanlıkla karşılaştırmalar... Kindi'den, Farabi'den, İbn Sina'dan, İbn Heysem'den,  Gazzali'den, Ibn Tufeyl'den , Ibn Rüşd'den, İbn Haldun'dan bahsetmiş, bunlardan Farabi, İbn Sina, İbn Rüşd ve İbn Haldun hakkında önceden de okumuştum... Hayy bin Yakzan'ı da İbn Tufeyl'den değil de İbn Sina'dan biraz incelemiştim... İbn Tufeyl ve İbn Sina bir arada olan bir kitap daha var, belki onu da alırım sonra... :)

Hayatımın sonlarına doğru arifler arasına katılmak gibi bir hedefim var... Çok büyük bir hedef benim için belki de hayal... Ancak öncesinde alim olmalıyım biraz... :) Bu da ilimle ve sevgiyle olacak bir şey... Daha pek çok erdem de gerekir şüphesiz ancak başta bunlar... Biraz fazla emek ve ermek gerekir, belki de gönül gözünün açılması gerekir... Bilgelik gerekir, maddiyat da gerekir asgari de olsa, sağlığı toparlamak gerekir... :) Fakirleri gözetmek, cömertlik, takva, ihlas, günahlardan arınma ve kendini bilme gerekir, hoşgörü ve tevazu da gerekir, biraz da cesaret ve Rab'bini tanıma gerekir... :)

Bugün çok az kitap okuduk dostlar, şimdi tekrar ilim öğrenmek istiyorum, dersi sonraya bırakalım ikinci dersi, iki gün üst üste 6 ders yapmalı... Ancak bu akşam alkol aldığımdan peygamber ilmine saygıdan ötürü bakmak istemiyorum... Yoksa Hz Süleyman'ı okuyacaktım... :) Onun yerine evliya ya da alim ilmine bakacağım, şu kitaplara... :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....