23 Ağustos 2024 Cuma

Aydınlık Bir Sabah & Süleyman Nebi'den Öğütler Gene

 Günaydın dostlar,

Bu sabah da 5.15 gibi uyandık... :) İlaçlarımızı aldık ve kahvemizi içiyoruz... :) Kahvenin yanına bir dido kalmıştı dolapta onu açalım... :)

Mantığım kendi kendine MBA ile Unity oyun kitaplarını oku diyor. Kalbim ise bırak onları, felsefe kitaplarına bak diyor... Daha 1,5'dan fazla okunmamış felsefe kitabın var, onları oku diyor... :)

Ben gene kalbimi dinleyeceğim ve mantığa biraz aykırı olsa da felsefe kitaplarına bakacağım... :) Ancak önce baş ağrısını geçirmek için yarım Parol Plus alalım... :)

Dostlar şu sabah ilaçlarını alınca gelen baş ağrısı varken hiç kitaplar gitmiyor... :)

Nice bilgili aydınlar var ancak hikmeti, keşfi, kerameti, mucizeyi ve Tanrı'yı bilemeden giderler bu diyardan... :)

Bir de Tanrı'yla beraber olanlar vardır... :)

Tanrı herkese söz söylemez, onun aşkı her babayiğitte de olmaz... :)



Dostlarım, 1-2-3-4-5-6 bölümleri vermiştik Hz Süleyman Nebi'nin Mesellerinden... Bugün sırada 7-8-9 var inşallah... :) Tabi tamamı değil... :)

-Oğlum sözlerimi sakla ve emirlerimi yanında gizle.
-Eğitimimi koru ve onlarla yaşa ve eğitimimi göz bebeklerin gibi sakla.
-Hikmete de ki: "Sen benim kız kardeşimsin." ve anlayışı(fehmi) akrabamdır diye çağır.
-Bunları yapmanın sebebi, hikmetin ve anlayışın seni yabancı ile söyleşen zavallı kadından korumasıdır.
-Hazreti Süleyman sonsuz hikmeti meydana getirip bütün insanları kendi emirlerini dinlemeye davet eder.
-Çünkü çabuk kavramak -kutlu meşvere ve kuvvet onun içindedir- konu edilmiştir ve ondan çıkar
-İlmin en yüksek derecedeki sultanı orasıdır.
-Onu sevenlere büyük sevaplar vardır.
-Onun zatının ve saltanatının sonsuzluğu nasıl Ademoğullarına açıklandı ise bunun gibi açıklamaya çalışıp hepsine uyulmasına öğüt verir.
-Ey oğullar, anlayışı kıt olanlar ve ey deliler kalbiniz ile anlayıp dinleyin. Çünkü ağzımı açıp size kıymetli şeyler söyleyeceğim ve doğru yollar anlatacağım.
-Beynim gerçekleri söyler ve dudaklarım kötülükten nefret eder.
-Ağzımdaki bütün sözler doğrudur, onlarda eğrilik yoktur.
-Eğitimimi alın! (Başkasının) gümüşünü almayın. Marifeti saflaştırılmış altından daha çok sevin!
-Çünkü hikmet, incilerden ve diğer kıymetli taşlardan daha değerlidir.
-Ben hikmeti kalbiyle anlama makamında sakin bir şekilde oturuyorum ve zihinlerin marifetini bulurum.
-Allah korkusu kötülüğü sevmemektir. Ben gurur, kibirlenme ve günah barındıran yolu ve günah dolu ağzı sevmem.
-Fikir almak ve tedbirli olmak benim işimdir. Ben anlayışım (fehmim) ve güç benimledir.
-Ben, beni sevenleri sevdim. Beni arayanlar, beni bulur.
-Sonsuz rızık, mal, izzet ve adalet benimledir.
-Beni sevenlere zenginliği miras bırakmak ve hazinelerini doldurmak için (varım).
-Ben ezelden ve yer yaratılmadan önce saltanata tayin edildim.
-Bu engin denizler, suları bol yerler yokken ben var idim.
-Dinleyin, eğitimli ve arif olun!
-Arif kişiye nasihat verirsen o, daha arif olur. Sadık kişiye öğrettiğinde o, ilmini arttrır.
-İlmin ilk basamağı Allah'tan korkmaktır ve mukaddeslerin marifetini anlamaktır.
-Çünkü günlerin ve hayatının yılları benim vesilemle artacaktır.
-Arif bir kişiysen bu ariflik senin içindir ve alay edici bir kişi isen sadece sen (ceza) çekersin.
----------------------------------------------------------------------------------------
Dostlarım biraz da Seyyid'i okuyalım. Yani Seyyid Nesimi... :) En son 118 ve 119. sayfalarda kalmışız... Kendisi de büyüklerdendir... Hepsini çok seviyorum dostların... Mevla onlara olan muhabbetimi arttırsın... :)
132'ye kadar geldik dostlar, adamı sarhoş eder şu güzel Nesimi... :) Rabbim makamını güzelleştirsin... :)

Dostlarım bu akşam minik bir misafirimiz vardı, bir peygamber devesi... :) Ve onu anınca anında yanımıza geldi uçup gittikten sonra... Hayvanlarda müthiş bir sezgi gücü var bence... :) Sonra biz irkilip içeri girince birden yanımıza uçunca tekrar gitti... :) Allah, sağlık ve hayırlı ömür bağışlasın bu küçük dostuna... :) Bizim dostumuz oldu bu akşam... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....