7 Ağustos 2024 Çarşamba

Güzel Bir Gün Olacak İnşallah

Dostlarım bu sabah 7'ye doğru uyandık... Gece 12-1 gibi uyumuşuzdur sanırım... Şimdilik yeter gibi bu uyku... :) Gene ilaçlarımızı aldık ve kahvemizi doldurduk. Çok mutluyuz... :) Hangi ilimleri ya da bilimleri öğrenelim diye düşünmekteyiz dostlarım... :)

Önce Cenab-ı Mevla'nın verdiği huzurla başımız da biraz ağrısa namaza duralım dostlarım... Pek az durabiliyorduk son zamanlarda... Namaz da Allah'ın farzıdır. Belki Vird-i Mevlevi'yi de yapalım hem kendi hatırımıza hem de dost Mevlana ve Şemsi Tebrizi ve tüm Mevleviler hatırına... :) Mest olacağız eminim... :) Sonra da ilim öğrenelim biraz, öğleden sonra da bilim Allah'ın izniyle... :) Saat 7.35, 8.15'e kadar bitirelim... :) Haydi vira bismillah... :)

Dostlarım bu fasıl tamam, yalnız bu fasıldan tam manasıyla keyif alamadık çünkü tırnaklarımız uzamıştı, onu kafaya taktık... Ancak buna rağmen Allah arada bize gayb damlalarını damlattı... :) Virdin ardından da hemen tırnakları kestik... :) Şimdi de saçlarımız kirlenmiş ve biraz da terlemişiz onu kafaya takıyoruz... :) Ya temizlik ne kadar önemli işte en bariz örneği... İnsanın neşesi yerine gelmez temiz olmazsa... :) Şu kahveyi bitirelim de duşumuzu da alalım ve ardından neşeyle ilim faslı inşallah... :)


Evet dostlar ancak rahatladık. Bir tek sakalları düzeltme işi kaldı... Ona da şimdilik üşeniyoruz ancak inanıyorum bugün tamamlayacağız... O çok fazla rahatsızlık vermiyor kendimizi görmediğimizden aynaya bakmadıkça... :) Mollalar gibi uzun sakal ise hiç yaramaz... :) Hangi devirde yaşıyoruz..? :)

Dostlarım saat 10.30'a yaklaşıyor... Dün Riyazü's Salihin'de 70. sayfaya gelmiştik... Önceki okuduğumuz yerlere de şöyle bir göz atmıştık... :) Bugün içimizden manevi sevgilimiz İsa Nebi'nin ilmini okumak geliyor... Henüz İncil almadım... Çünkü değişen yerler var diyorlar ancak belki bir gün alırım doğru yerlerin de hatırına... :) Hazret-i İsa'nın 114 Hadisi isimli kitabı okuyalım birazcık da olsa... En son sayfa 34'teydik... :) Öncekilere de göz atalım... :)

Tıraşımızı da olduk dostlar ve iyice mutlu olduk... :)


Sadece 1 sayfa okuyabildik ve daha da akmadı. Çünkü beynimiz hasta... Fazla ilim bizim beynimizi yakıyor... :) Ancak pozitif bilimler yakmıyor... Onlar dünyevi ilimler... :) Biz de dünyeviden gidelim... :) Otomatlar Biçimsel Diller ve Turing Makineleri kitabımıza tekrar göz atalım... :)

Deli gibi bilim ve ilim öğrenmek istiyoruz ancak hastalık müsaade etmiyor... :) Biz de dinlenmenin keyfini çıkaracağız... Moral bozmak yok... O yüzden diyoruz bize hafif iş lazım, Ekpss ile devlet işi diye... :)

Ne güzel bir yağmur başladı İzmit'te... :) Bu güzel günü bize hazırlayan Mevla'ya şükürler olsun... :)

Dostlarım o bilgisayar kitabı için de gerekli kafa şimdilik yok... Biraz Nietzsche okuyalım da ters felsefe olsun... :) Her insandan öğreneceklerimiz var... Daha önce de bu kitabı okumuştuk tüm felsefe kitaplarımızı okuduğumuz gibi... :) "Kaderini sev, çünkü aslında hayatın bu" isimli kitap... İnşallah bu filozof da içinde zerre de olsa imanla gitmiştir çünkü iyi biriydi ve epey acılar çekti... :)

Dostlarım  dost Nietzsche'den:
"Hem dünyaya hem de insana anlam mı vermek istiyorsunuz? O zaman bedene ve yaşama dönün."
"Uyanmış kişi der ki: Ben bütünüyle bedenden ibaretim. Başka da hiçbir şey değilim; ruh denen de bedendeki bir şeye verilmiş bir isimdir sadece."
"Sık sık ben diyorsun ve gururla söylüyorsun bu kelimeyi, inanmayacaksın ama bedenin ve büyük aklın çok daha büyüktür oysa, o 'Ben' demez aslında 'Ben'i oluşturur."
"Yaşama amacı nedir diye mi soruyorsun? En ulu ve en imkansız olana ulaşmaya çalışarak ölmek derim."
"Yürümeyi öğrendiğimden beridir koşuyorum. Uçmayı öğrendiğimden beri kimseye ihtiyaç duymadan havalanıyorum.
Hafifledim ve uçuyorum artık, kendimle baş başayım, bir tanrı dans ediyor bende."

Dostlarım dost Montaigne'den: "Benim mesleğim de sanatım da yaşamaktır." "Her şeyden önce kendini tanı." "Önce dost ol." "Ruhta ve bedende rahatlık olmadıkça, döşek rahat olmuş neye yarar?" "Başkalarının bilgisiyle bilgin olsak bile ancak kendi aklımızla akıllı olabiliriz."

Pythagoras: Hakikati Zeka'da, fazileti Ruh'ta ve temizliği Beden'de gerçekleştirmek gerekir. Halkın yolundan çekil ve fazla çiğnenmemiş yollardan yürü. Bilgelik arayanlar onu yalnız aramalıdırlar. Bütün insanlar ne istediklerini bilirler fakat neye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....