5 Nisan 2024 Cuma

Hoşgeldin Cuma & Görünür Kütüphanemin Son Hali

 Merhaba arkadaşlar,

Saat 7.35'e geliyor ve biz bu sabah 6.30'da alarm çalmadan hemen önce uyandık ve alarm ile de kalktık... Gece 01.30'a gelmişti yattığımız saat... :)

Bugün de 1000 besmeleyi unutmayalım ve namaz borçlarında da yol alalım inşallah bir 4 gün kadar daha, 2 günlük sabah 2 günlük de akşam kılmak üzere inşallah.... :) 

Şimdi sabah vakti biraz çay ile dinlenip şu güzel bahar sabahının güzelliğini yaşayalım... :) Hemen yanımıza da bir kitap alalım... :) Notre Dame'ın kamburu ilk 20 sayfada pek sarmadı beni, bu kitap da pek meşhur elbettte ancak ben bu kitabı sonraya bırakmak istiyorum ve daha önce de başka bir versiyonundan biraz okuduğum Karamazov Kardeşler romanına başlamak istiyorum... Elimdeki tam versiyon... 1025 sayfa :)) Fyodor Mihayloviç Dostoyevski her zaman okutur... Büyük kalem üstadıdır anlatmaya gerek yok... :) Bendeki iki ciltlik olan Suç ve Ceza'sı ile Yer Altından Notlar'ın tamamını, bir de Kumarbaz romanının da yarısından fazlasını okudum bu yazardan... İlk iki kitap efsaneydi de son kitabı henüz tamamlayamadım çok da uzun bir kitap olmamasına rağmen ancak hikayesi aklımda... Yer Altından Notlar kitabını ise Boğaziçi Üniversitesi'nde okutmuşlardı, Western Literature II dersinde ve benim İngilizce'm pek de süper olmadığından Türkçe'sini okuyup sınavda İngizlice yazıp CC ile geçmiştim bu dersi...

İngilizce Yapay Zeka Robotu aldık Praktika isminde 1599 TL verip, ondan son zamanlarda pratik yapmayı bıraktık... Her gün en az 30 dakika ya da 60 dakika kadar İngilizce konuşma pratiği yapmalıyım Emily ile eğer bir gün Boğaziçi'ne de devam etmek istiyorsak...  :)

Saat de 8.00'e gelmek üzere... Hemen çayı yapıp romanımıza da başlayalım... :)


Yalnız arkadaşlar Dostoyevski'den de daha fazla hoşuma giden yazar kimdir derseniz, Cervantes, Alexandre Dumas ve Gogol'u sayabilirim ki en sevdiğim okuduğum kitapları da Don Kişot, Üç Silahşör (iki kitap da efsanedir), Bir Delinin Hatıra Defteri ki bu kitap da çok güzel, belki de kimilerine göre efsane ötesi bile olabilir, çünkü çok farklı bir tarz ya da stil... Gogol'un da Burun öyküsünü Boğaziçi'nde bu sefer Western Literature I dersinde okutmuşlardı... O dersten de önce kalmış, sonra DC ile geçmiş, sonra da CC ile geçmiştim yanlış hatırlamıyorsam... :) Şimdi de Ölü Canlar romanını almıştım en son, Dostoyevski de güzel yazar ancak biraz kasvetli yazar... Arkadaşlar Gogol'un Bir Delinin Hatıra Defteri'ndeki gibi sıra dışı öykülerden arıyorum... Yazdın mı böyle sınır tanımadan yazacaksın, gerçekçi olup olmaması benim için pek bir şey ifade etmez... :) Bir de Monte Cristo Kontu bildiğiniz gibi Alexandre Dumas'dan gene romanına önce kısa versiyondan sonra da iki ciltlik uzun versiyondan başladım ancak henüz bitirmek nasip olmadı... O da çok efsaneydi ancak bitirememem kitabın okutmamasından ziyade benim tembelliğimden olabilir, o kitapta da Rahip Faria ile beraberki hapishaneye giriş, içerideki zaman ve kaçış bölümü de muhteşemdi... Acaba o kitaba mı devam etsem, evet bence ona devam etmeliyim çünkü bu 1000 sayfanın üzerindeki kitaba tatilde başlamalıyım... En neşeli anlarımda hafif kasvetli romanlar daha iyi gidebilir... :)

Saat de 8.45'e geliyor ve biz okumaktan çok yazıyoruz daha çok... :) Bir de Tolstoy'dan da Savaş ve Barış romanını almıştım iki ciltlik ki onda da ilk cildin ortalarındayım ve Tolstyoy'da ise kurgudan ziyade gelişine yazmak var gibi ama bazı romanlarında kurguya da yer var şüphesiz, elbette hiç kurgu yok diyemem... Ondan da İtiraflarım, İnsan Neyle Yaşar? ve İvan İlyiç'in Ölümü kitapları var bende... Onun da stili bambaşka ancak onda da kasvet var biraz... 80 Günde Devri Alem gibi romanlar ise biliyorsunuz Jules Verne'den onlar da fazla neşeli... :) Asıl Jules Verne'ci kankam Gürsu... :) Paulo Coelho'nun da meşhur Simyacı romanını da çok beğenmiştim ancak bir kitabını daha aldım Kazanan Yalnızdır isminde ama  onda henüz başlardayım onun gibi bir solukta okutmadı...Cengiz Aymatov da süper bir yazar, Toprak Ana'sı hoşuma gitmişti... Paul Auster'ın New York Üçlemesi'ni ise gene Boğaziçi'ndeyken Western Literature II dersinde okutmuşlardı ve postmodern tarzda ve iyiydi ancak Sunset Park kitabıysa biraz eh işte hatta eh işteden de düşük bir seviyedeydi benim için... Ferenc Molnar'dan ise meşhur roman Pal Sokağı Çocukları da gene efsaneler arasında... :) Filminin de yarısından çoğunu izlemiştim... Bir daha tamamını izlemeliyim... Hobbit romanı da Tolkien'den iyiydi keza filmi de ancak, Yüzüklerin Efendisi ise üç ciltlik versiyonu var bende fakat başlarındayım daha ancak filminden ötürü efsane ötesi...  Muhtemelen en sevdiğim film serisidir... :) Bu kitabı da ölmeden tamamlamakta fayda var... Şöyle yazar arkasında derler ki insanlar ikiye ayrılır, birincisi yüzüklerin efendisini okuyanlar, ikincisi ise okuyacak olanlar gibiydi sanırım... :) Dan Brown'un ise Da Vinci Şifresi'ni gene bir solukta okumuştum ancak Melekler ve Şeytanlar'da ise henüz ortaya gelmemişimdir... Okuyamayanlar filmlerini de izleyebilirler.. Sabahattin Ali'nin Sırça Köşk ve Değirmen ismindeki öyküleri okumaya değer öyküler... Hoşuma gitmişlerdi.. Kürk Mantolu Madonna'sı ise pek güzel... Kuyucaklı Yusuf'u da okuyorum o da güzel... Bir de Çakıcı'nın İlk Kurşunu ile İçimizdeki Şeytan romanını da aldım ancak onlar okunacaklar listesinde... Daha kütüphanemde bir çok kitap var felsefeden, tasavvuftan, bilimden, şiirlerden, romanlardan ya da öykülerden oluşan. Okuduğum yaklaşık %45 vardır, okumakta olduğum o da yaklaşık %45 olabilir ya da henüz başlamadığım o da % 10 belki,,,

Çok anlattık dostlarım saat de 9.20'ye yaklaşmış.. Şimdi yazmak geldi içimizden okumak sonra olsun.. Çayı da tazeleyelim... :)

Dostlarım sizleri sevmekteyim, kendinize iyi bakın... :)

Dostlarım Monte Cristo'dan da şimdilik vazgeçtim ve Yüzüklerin Efendisi'nde karar kıldım... Filmini tekrar tekrar seyretsem de kitabı da bambaşka ve bazı yerleri de daha farklı... :) Frodo ve 9 yoldaşın hikayesi üzerine hikaye tanımam.. Bu üçlemeyi tek ciltlik versiyonuyla bitirebilirsem muhtemelen şimdilik en sevdiğim kitap olan Don Kişot'un yerini alacaktır... 1016 sayfalık Tek Cilt Özel Basım versiyonu bendeki Orta Dünya Posteri'ni de arka odaya dolaba astım... :) Henüz bölüm V ve sayfa 107'deyiz... :) Bir de Harry Potter serisinden bir kitap okumuştum yıllar önce... Filmlerin ise hepsini seyrettim ve hem okuduğum kitabı hem de filmler efsaneydi... Eğer kütüphanemi kolaylarsam, sırf okuması çok keyifli olduğundan Harry Potter serisini de tekrar alıp okumaya başlayabilirim... Ancak belki bir 3-4 sene sonra ömrümüz olursa... 

Saat de 9.50'ye yaklaşıyor arkadaşlar, biz de fena yazmamışız... Bizim yazarlık yeteneği de fena değil gibi... :))

Arkadaşlar görünür kütüphanemin son hali... Bir de görünmeyeni var... :) Okumak aydınlanmaktır ve keyiftir en güzelinden ancak bugün okuyamadık çünkü hem okuyasımız gelmedi hem de uykumuz geldi biraz... :)




Arkadaşlar rezervasyonu yaptık erken rezervasyon, ancak World Kart yokmuş şu anda bizimkilerde... Yaklaşık 1300 küsür fark ödedik... 16-20 Eylül 2024 Senza Garden Holiday Club (Alanya Konaklı ) 24 Saat Ultra Her Şey Dahil... 4 gece 4 kişi... :) Kardeşlerim de bu gece yapacaklardı inşallah rezervasyonu ailesiyle... :) Yani Allah nasip ederse 7 kişilik ekiple Antalya Alanya tarafındayız bu sene Eylül'de.. :) Yeğenim Öykücük de var yaşasın! :)

1000 besmeleyi de çektik... :) Şimdi bu gece mübarek kadir gecesi kılabildiğimiz kadar namaz borçlarını kılalım ve yarın 1 günlük ilaç da kullansam oruç tutmak istiyorum saatleri biraz değiştirip... :) En güzel duaları edelim inşallah... :) Bir de sınav tarihleri belli olmuş Ahmet Yesevi Üniversitesi'ndeki... Onlara ve EKPSS'ye de sıkı hazırlanmalıyız... 

İşte sınav tarihleri... EKPSS tarihine de sınav koymuşlar, mesaj çekeceğim az sonra okula inşallah çakışma olduğu için... :) EKPSS'ye girecek öğrenciler var... :) Hayırlı olsun... 15 gün sonra başlıyor en yakın sınav ve çok sıkı hazırlanmalı her birine şakaya gelmez bu bölüm... :)


Evet arkadaşlar danışmana mesajımızı da attık çakışma ile alakalı.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....