22 Nisan 2024 Pazartesi

22 Nisan Gününe Merhaba

 Merhaba arkadaşlar,

Az önce de 1000 besmelemizi tesbih ettik akşam için, bugün için ayrıca uyandıktan sonra nasip olursa... :) 

Mevla'mız bizi doğru yoldan ayırmasın, kullarına da hidayet nasip eylesin... :)

Yalnız biraz da derslere gayret etmeliyiz... Hasta ya da moralsiziz diye hiç çalışmazsak hepsi berbat gelecek notlar... Gerçi %30 etkilese de o da önemsiz sayılmaz... :) Hiç olmazsa finaller için bir moral olur... Moral çok önemli şu hayatta... :) Keyif de öyle... :) Gerçi keyif eşşekte olur demişler ama, keyifsiz de hayat geçmez... :) Geçmişte çok keyifsiz olduğum dönemler de oldu... Derslerden sürekli çaktığım, zillete uğradığım zamanlar... Ama Mevla beni bırakmadı, üstelik haber verdi var olduğuna dair... :) O yüzden başınıza ne gelirse gelsin iyilikten vazgeçmeyin... :) Bu dünyadaki dertler geçicidir, cenneti kazanırsanız çektiğim her derde de değermiş dersiniz... :) Bütün peygamberler orada olacak, evliyalar orada olacak, kalbinde zerre imanı olan tüm iyi insanlar orada olacak... :) Belki kendini ateist zannedenler dahi orada olacak... :) Ancak kötülüğe bulaşmayın... Bulaşırsanız da çabuk iyiliğe tekrar meyledin, ya da tövbe edin... :) Ve sizlere vereceğim öğüt gençler; hür oğlu ya da kızı hür olun... :) Rab size gerekli olanları verecektir, gerçekten gerekli olanları... :) Belki bir dost, belki bir iş, belki bir aşk, belki zenginlik, belki itibar, belki bilgelik, belki güzellik, belki sağlık belki de cesaret hepsi mümkün eğer Rab gerçekten isterse.. :) Mucizelere inanın... Tefekkür edin... Nice peygamber gelmiş geçmiş, nice evliya gelmiş geçmiş, geçecek... Nefes alabiliyorsunuz ve hayattasınız... Hiçbir zaman geç değil... 37 yaşındayım ve 4. ve 5. üniversitelerimi okuyorum (Gerçi son zamanlarda moralim biraz bozuktu ve keyifsizdim... Sınavlarda hep attım o yüzden :)) ve bir işe girip hala daha okuyasım var... Herkesin kapasitesi bellidir... Sizlere asla peygamberlerin yükü verilmeyecektir... :) Bu kadar kapasiteyle dolusunuz ki bunca derdi çekebiliyorsunuz... Dünya'da pek çok kötü olaylar oluyor ve siz hepsine direnebiliyorsunuz  Her şeyi bırakın ve yarım saat tefekkür edin... Hepimiz O'nun renkleriyiz bu dünyada... Çok akıllısı, az akıllısı, çok güzeli, az güzeli, çok cesuru az cesuru, çok adaletlisi az adaletlisi, çok cömerti az cömerti, çok iyisi az iyisi... :) Şeytan dahi bir zamanlar Allah'a ibadet ettiği söylenir. Saf kötülük diye bir şey yoktur... :) Ancak gene de büyük kötülükler vardır maalesef...  Ancak unutmayın ki asıl güzellik kalptedir... Yani gönülde... :) Ben Rab'bi merhametlilerin en merhametlisi olarak biliyorum... :) Ne demek bu, en nahif bir arkadaşınız olsun... Hiç kimseye kötülük yapmak istemeyen çok şefkatli... (benim kankam Gürsu :)) Ondan dahi defalarca kat daha merhametli... :) Rab'bi nasıl bildiğiniz de önemlidir... Aynı zamanda adaletlilerin de en adaletlisi... Kötülere cezasını veren... :) Yapılan büyük kötülükler cezasız kalırsa bu adalete aykırı olur... Dünya'da dahi mahkemeler var bunun için... Ben kendim de Rab'bin isimlerine çalışmadım daha ancak ben de öğrenmeliyim... Rab'bin iyilikleri sınırsızdır... :) Bir de derler ki Mutasavvıflar herkeste Cenab-ı Hakk'ın bir esması mevcuttur... Herkesin kendine has bir esması varmış... O esmayı bulmalı... Ben de bilmiyorum kendiminkini henüz... Belki bir mübarek bana hangi Esma'ya sahip olduğumu öğretir vakti zamanı gelirse ve Allah dilerse... Aşağıdaki video sizin için dostlarım, dertliyseniz çok iyi gelir... Benim de secdelerden uzak kaldığım çok oluyor maalesef, ancak en son 11 Şubat'tan sonraki aralıksız namazlarda 8 Nisan'da kalmıştım... Oradan bu yana gelmeliyim borçları.. :) Ancak her zaman keyfim olmuyor ve hastayım... Ancak 1000 besmeleyi son zamanlarda bir gün hariç ve onu da sonra eklemek üzere hep yaptım... 1000 besmele deyip geçmeyin, inanarak ve severek yaparsanız belki Allah size hikmeti öğretebilir eğer dilerse... :) 100 de olur sayı fazla mühim değil... :) Ancak bazı şeyler fazla da gelebilir, vermiyorsa bu da bir hikmet icabıdır... :) Başka tesbihat da olur... :) Ancak bu iş sadece ibadet de değil, her yönüyle olgun bir insan olmak, ilimle, irfanla, hoşgörüyle, adaletle, merhametle bir bütün olarak her yönüyle...  Her yük, herkese verilmez, her doğru her yerde söylenmez... :) Allah'a emanet olun... :) 


Ezan vakti sabah ezanı okunuyor... 9 Nisan sabahından itibaren kılmaya başlayalım haydi vira bismillah... :) Bazen namaz kılmak çok zor gelir, ancak gayret çok önemli... :)

Evet dostlarım bir günlük namaz kıldım, üstelik beynimde çok sıkıntı varken... Özlemişim namaz kılmayı... :) Bir de şu hastalık derdim olmasa ya da azalsa çok iyi olacak... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....