14 Temmuz 2024 Pazar

Yaşam ve Sınav Programı

 Arkadaşlar herkese selamlar,

Hiç uyumadığımız bir günün sabahından herkese günaydınlar olsun... Kendi kendime reçeteyi yazıyorum:

Dileyenler de benim reçeteme mümkün mertebe uyup, hakikat yolunun izini sürebilirler... :)

1) Günde 40 dakika kadar ilim öğrenilecek... (Kutsal kitaplar, peygamberler, evliyalar, azizler, arifler, alimler olabilir... Çok yazmadım çünkü bana fazlası dokunuyor, ama ilimden tamamen kopmak da olmaz. her gün 40 dakika kadar öğrensek dahi dünyanın ilmi olur, birike birike)

2) Günde 3 saat 20 dakika kadar bilim öğrenilecek... Girdiğiniz dersler olabilir... Ancak bilimden kastım daha çok pozitif bilimler ya da uygulamalı bilimler... Yani matematik, fizik, kimya, biyoloji, mantık, bilgisayar mühendisliği ya da çeşitli mühendislikler olabilir... Bilim ilimden daha fazla çünkü adı üzerinde pozitif, aklı yükseltir bu bilimler... :) Haftanın 1 günü tatil yapıp geri kalan 6 günü buna ayırırsanız, coşarsınız... :) Çeşitli bilim kitapları makbüldür... İlginizi çeken konularda... :)

3) İnananlar için günde en az bir vakit Rab'bin huzurunda durulacak...Ve Rab tesbih edilecek... :) Çünkü bende de ortalama bu kadar oluyordur... :) Değişimi hissedeceksiniz, belki severek ve inanarak yaparsanız size belki bazı sırlar açılır... :) Bu ibadet ve tesbih faslı da yarım saat (30 dakika) yeterli benim için, siz de çok abartmayın derim ama siz bilirsiniz... :)

4) Günde 45 dakika kadar felsefe/edebiyat/şiir/çeşitli kitaplar okunacak... Bunlar da insana çok şey katar şüphesiz... :)

5) Günde 2 saat 15 dakika kadar oyun yapımı(bu benim için, siz farklı bir şey koyabilirsiniz oyun yapmıyorsanız) / çeşitli kurslara zaman ayırılacak (online da olabilir). Bu son madde opsiyonel...

Ancak ben bu programa nasipse oyunlarım bittikten sonra tam olarak uymaya çalışacağım... Çünkü 21 Ağustos diye deadline koymuştum... :)

Yani hepsine uyulursa 7,5 saatlik bir yaşam programı, daha çok üniversite öğrencilerine yönelik gibi oldu... Zaten en uygun olanı da o grup gibi... Yani 7 saat 30 dakika... Gerisi serbest... Benim en idealim bu gibi... :) Diyeceksiniz ki çalışma nerede? İlim öğrenmekten daha ala çalışmamı olur? Size para kazandıracak çalışmalar da  benim için o 2 saat 15 dakikanın içinde... Arada sırada programı iptal edip para kazandıracak çalışmaları arttırabilirsiniz dönem dönem...

Size tavsiyem şudur ki en az 45 yaşına kadar ilim ve bilimden kopmamalı, ondan sonra eğer bir aile de kurarsanız biraz geç de olsa ya da 35'inden sonra, bu öğrenme işi azalabilir... 

Benim için hiçbir zaman para ön planda olmadı ve zenginliği de kurmadım... Örneğin şimdi ben devlette çalışmaya başlarsam, belki bazı okumaları iş yerinde yapacağım nasipse... Ancak emekliliğe yetecek kadar çalışmak bize ilk aşamada yeter...Sonra evden çalışma ya da kendi işlerinizle ilgilenme olabilir. Örneğin börekçi dükkanı açma, ya da oyun şirketi kurma, ya da dayı ve babaya börekçi açtırıp, evden oyunlar yapmakla uğraşıp, oyunları google play ya da app store gibi platformlara yüklemek...

Size bir şey söyleyeyim... Oyun yapmak benim en büyük hobilerimden biri... Bakmayın siz son zamanlarda yapamadığıma hep sınav dönemi denk geldi. Çok ders almışız bu dönem... (9 adet sadece bilgisayar mühendisliğinde) Bir de matematik anlatmak benim hobim daha çok ortaokullara... :)

Oyun şirketini de kurmak istiyoruz eğer başka bir işte çalışırsak babamızın üzerine ya da arkadaşlar ortak olursak belki onun üzerine... Çünkü oyun yapmayı matematik anlatmaktan bile daha çok seviyorum... Bazen çok arıza çıkıyor ancak çözünce sizden mutlusu yok... :)

Derler ki en iyi iş hobinizi paraya çevirmektir... Çok doğru bir şey, bir de blog yazıyorum ancak bu blogtan neredeyse sıfır kazanıyorum... Çok komik rakamlar.. Eğer çok kişi ziyaret ederse artar şüphesiz... :)

O börekçiyi kurmak istememin sebebi işletme bölümünü de yüksek lisans seviyesine kadar bitirmiş olmam... Babamı ikna edersek olur ancak o iş... Yalnız hiç yanaşmıyor :) Çünkü dükkana en az 3 kişi lazım.... Babam, dayım ve çırak gibi... :)

Bunları yürürlüğe koymak için önce bizim devlette memuriyete başlayıp gelir kazanmamız lazım... Sonra oyun şirketini kurmamız lazım, sonra da bizimkileri ikna edip börekçiyi açmamız lazım... :) Bir de okullar var ki hep uzaktan ya da afla Boğaziçi, o da labdan laba ya da sınavdan sınava olur gibi... :)

Eskiden İstanbul'da ev tutmuştuk, önce ev arkadaşıyla kaldım, sonra yurtta kaldım. (Superdorm) Sonra da Kağıthane'de ev tuttuk akrabaların yanında Başak Konutları'nda orada da kaldık bir kaç sene... :) En iyisi aileyle evde kalmak yalnız tek negatif tarafı okula epey uzak olmasıydı... :)

Sınava tam 13 gün var, her gün bu programa uysam dahi epey yeterli olur... 3 saat 20 dakikadan sonra sıkacaktır çünkü dersler için... :) 

Bu programı dönem başlarken uygulamalı... :) Şimdi saat 5.55'e geliyor... Biraz müzik ve ilim ile başlayalım... :) İbadet faslı tamam biraz da tesbihat gerek... :) Onu da şimdi yapıp, 6.20'de ilim okumaya başlayalım 40 dakika kadar sabah sabah eğer uykumuz gelmezse... :)

Yalnız çok uyku bastırıyor dostlar en iyisi 13.00'e kadar uyumak, saat 6.05... :)

Evet dostlarım o saatten sonra yatıp 11.30 olmadan da kalktık... :) Biraz açılalım şimdi evvela... Ardından yapacaklarımıza bakarız... Yalnız bu programı dönem başlarken uygulamaya koymalı ve bu kadar da fazla ders almamalı gibi... :)

---------------------------------------------------------------------------------

Bugün epey dinlendik dostlar ve içimizden hiç ders çalışmak da gelmiyor... :) Ne zaman kendimize gelirsek o zaman, baskı yok... :) Akşam da İspanya-İngiltere maçı var 22.00'de ve tam 2 saat var... :) O maçı bekleyelim... :)

Dostlarım yeni bir program yapalım:

Algoritmalar: 5-6-7-8-9 15'inde, 10-11-12-13-14 16'sında

Diferansiyel denklemler: 8'i eksikse tamamlamak ve 9-10-11  17'sinde, 12-13-14 18'inde

Web Programlama: 3-4-5-6-7-8 19'unda, 9-10-11-12-13-14 20'sinde

Biçimsel Diller ve Otomatlar: 9-10-11-12 Ayın 21'inde, 13 ve 14 nasipse Ankara'da 22'sinde

Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi ve Felsefe 23'ünde

Veri Tabanı Yönetim Sistemleri  ve Tarih 24'ünde

Tarihin devamı ve Yesevilik Bilgisi 25'inde

Genel Tekrar ve Basri'yle buluşma 26'sında

Sınavlar-> 27 ve 28'inde... :)

Biraz ağır ama aşırı ağır değil... Ha gayret deyip uymak gerek... Son düzlük çünkü... :) Eğer yaklaşık 2 hafta uyarsak inanıyorum ki hepsini verebiliriz... Ancak ufak bir sapma derslerden de çakmalara neden olabilir... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....