5 Kasım 2023 Pazar

Güzel Bir Pazar Sabahı & Akşamı

  <script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script>

 

Merhaba dostlar,

Bu sabah 04.40'ta uyandım. İğnenin sersemliği hala devam ediyor. Sabah ilaçlarını aldım. Biraz açılmak istiyorum. Sallama bir çay yaptım kendime...

Bizim pek bir gizlimiz saklımız yok, her şey meydanda...

Yiğidin malı meydandadır diye boşuna dememişler...

Bir korkumuz da yok, ölüm bizim zaten aradığımız şey... :)

Rab hep bizimle, bize bizden daha yakın olduğunu bazı ufak hikmetlerle bildiriyor... :)


Geldin gidiyorsun ey insanoğlu,

Neyin derdindesin...

Bombalar savaşlar niye?

Şurada gitmeye ne kaldı zaten..

Bir dem de Faruk Nafiz Çamlıbel atalım; :))

Başımızda biraz ağrı ve sersemlik varken içimizden hiç ibadet yapmak da gelmiyor...

En iyisi şu Hazret-i Süleyman'ın Meselleri kitabına göz atmak ve başlamak... :))

Bir çırpıda 48. sayfaya kadar geldim ve yoruldum, şimdi bir çeyrek doz daha ilacımdan alasım var.. Günde yaklaşık 5 çeyrek alıyorum, bazen de 4, çok arada da 6... :)

Henüz meseller babına geçemedik ancak, çok mutluyuz, Hakk bize hikmetlerini ulaştırınca, peygamberleri, evliyaları ve Hakk'ın dostlarını daha bir iştahla seviyoruz...

Bir 10 - 15 dakika kadar dinlenelim, bir şiir daha dinleyelim örneğin Turgut Uyar'dan... 

Sonra gene büyük bir iştah ve sevgiyle Hakk'ı analım, virdimizi yapalım ve dualarımızı da bir gayretle kılalım... :)

Şu müziği de çok seviyorum, tekrar tekrar paylaşıyorum...


Bugün biraz oyunumuzu tasarlamalıyız. Normalde 7 saat 45 dakika kadar çalışmalıyız oyun yapımına. Ancak başımızın ağrısı biraz dinsin de kahvaltımızı da yapalım ve öğle üzeri başlayalım...

Evet dostlarım, bu kadar tasavvufi ve dini zaman yeter şimdilik de dün aldığımız Sorgulanan Uzay ve Zaman isimli kitaba göz atalım ve okuyalım...

Metin Arık Hoca Boğaziçi Fizik'teki hocalardandı, yani hocalarımızdan...

İbrahim Hocamız da var, onun da kitabı var bende... Ancak başlayıp ortalara kadar geliyorum bir türlü bitirmek nasip olmuyor... Ne zaman nasip olur Allah bilir... Her seferinde başa almamalıyım daha iyi anlamak için sanırım.. :)))

Bilim kitapları konusuna göre çok daha yavaş akıyor, hele mesele uzay ya da fizik ise. Hatta bazı yerler tam olarak anlaşılamadan geçiliyor. Henüz 13. sayfaya gelebildim Sorgulanan Uzay ve Zaman isimli kitapta... :) 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Evet arkadaşlar, bugün öğleye doğru bir uyku bastırdı ve bir uyuduk, akşam 18.00 gibi uyandık...

Oyun yapım borcumuz önümüzdeki haftaya sarkıyor mecburen... Bir yandan baş ağrıları ve uyku düzensizliği, bir yandan da beyindeki sağlıksız durumlar bu duruma sebep oluyor...

Fazla sıkıntı yapmayalım, sözmüş, oymuş, buymuş, yaşamaya devam edelim. Elden geldiğince, iyi olsak zaten şevk gelince yapıyoruz... :)

Bizimkilerle ANT-BJK maçını izliyoruz... Sallama çay da yanımızda, keyfimiz yerinde... :)))

Rab'be şükürler olsun... İşlerimiz akas tukas, ancak Mevla'mız çok merhametli... :)))

Evet dostlar, iddiaadan kazandığımız ikinci birayı da doldurduk, nasipse içeceğiz... Geçenlerde birincisini içmiştik. Bu akşam da keyifliyken ikincide sıra... S sportta formula var ona bakıyoruz... :)

Tekrar BJK maçına bakıyoruz, bira bitti. Şimdi çay faslı... Şu maçı keyifle beraber izleyip bitirelim de odama çekilip kitabımı okuyayım en iyisi... Hazret-i Süleyman'ın Meselleri'nden devam ederiz nasipse.. :)))

Şimdi şu maçı bitirmeden Mevlana'nın Divan-ı Kebir'ine bakalım biraz... Dost ile mest olmaca... :)

157'den 173'e kadar Hz Mevlana'dan bir dem aldık VI. ciltten, şimdi Hz Süleyman'dan bir dem almaca... :)))

Bu kitapta da sayfa 67'ye kadar gelebildik. Şimdi biraz şarkı molası...

Evet dostlar sayfa 75'e geldik, kahvemiz yanımızda ve asıl şimdi mesellere geldik. Kitab-ı Emşile-i Hazret-i Süleyman ' Aleyhi's-selam... 

Namın yürüsün ey şanlı nebi... :)))  Bütün nebileri seviyorum, hepinizden öğrenecek çok şey var... :)))

--------------------------------------------------------------------------------------------

Şöyle geçiyor:

Şunu bilmek gerekirlidir: ilmin başlangıcı, Allah'a karşı olan bütün günahlardan kendini korumaktır.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Yani sana da söylüyor dostum, bütün bildiğin günahlarını terk et. Alkol, dedikodu, az da olsa varsa bırak... Uygun olmayan davranışların da vardır, onları da bırak... :))

İbadetleri yapmamak da bir günahtır, onları eksiksiz yapmaya azami gayret göster... :)

Yani diyor ki bu daha ilmin başlangıcı... :))

Çok güzelmiş, bu öğütler direk peygamber öğüdü, en iyisi ben bu kitabı yanımdan hiç ayırmayayım... Tekrar tekrar okuyayım...

Dostum Hz Mevlana'nın da öğütlerini okuyayım.. O yakın dostum, manevi baba gibi sevdiğim biri...

Ancak bu yollarda nice büyük sultanlar var... Hepsini manevi baba gibi sev... :)))

Sanki Süleyman Nebi (Aleyhisselam) vefat etmemiş, içimde yaşıyor ve bir baba gibi bana şevkat gösteriyor... Allah cümle iyi kullarının hallerini düzeltsin inşallah, şanlı Süleyman Nebi (Aleyhisselam)'nin dediği gibi hikmete ve fehme layık olanları bunlara ulaştırsın  ve doğru yoldan ayırmasın inşallah...

Bu öğütler çok kıymetli, Allah dostu bir nebinin öğütleri... Hepsini bugün okumayayım bir anda bitmesin diye ancak 85'ten 101'e kadar olanki bölümde altını çizdiğim meselleri ki hepsini çizdim, bir daha okuyayım... :)))

Koş o şanlı nebilere ve velilere... Onlar ki Allah'ın dostudurlar... Rabb'in hiçbir zaman taşıyabileceğinden daha fazla yük sana vermeyecektir... Ayette de sabittir bu durum... Bu kadar yükü taşıyabiliyorsun ki sana bu kadarı verildi şimdilik...

Yarabbi, bana ilk öğütlerimi küçükken hatırladığım kadarıyla rahmetli babaannem vermişti. Allah'ı bana O öğretmişti ve dini vecibelerini de mümkün mertebe yapan bir kadıncağızdı ve dostları O'nu çok severdi. Sen de Allah'ım O'nu çok sev ve kabrinde de cennetinde de O'na nurlar bağışla, günahlarını affeyle amin... :)

Bu yazının da altını kalın kalemle çiz dostum, dostun Hz Mevlana'dan:

Gayret et, taatin (TDK Anlamı: Allah'ın buyruklarını yerine getirme, ibadet etme) ecrini görünce taat edenlere haset edersin...

Korkuyla veya bir şey umarak Hakk'ı sevenler, taklit defterine iltica etmiş olurlar.

Gerçek aşık odur ki o, Hakk'ı bütün maksat ve dileklerden sıyrılmış olarak sever.

ALLAH... :)

Fakat Hakk'ı ister öyle, ister böyle dilesin; onu Hakk'a cezbeden yine Hak'tır.

İster Hakk'ın lütfuna nail olmaktan başka dileği olmayarak O'nu seven;

İster Hak'tan başkasını sevmekten korkup sadece O'nu seven olsun;

Bu her ikisinin de arayışı, talebi o uludan, bu gönül veriş o dilberden... 

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Haydi bir gayretle abdest alıp öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarını kazaları, farzları, sünnetleri ve vacipleri kılalım...

Vira bismillah... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....