29 Kasım 2023 Çarşamba

Çarşamba Gününe Merhaba

<script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script>

 

Merhaba dostlar, saat 00.40 olmuş. İlk iki dersi tekrar ettik Nesnel Tasarım ve Programlama Dersi için... Notlarımızı aldık... İkinci derste yazılan kodları editörde de çalıştıracağız inşallah daha sonra... 

Yarın sınavımız olmadığından bugünlük bu gecelik bu kadar da çalışsak yeter gibi... 4 tane yapmaya çok da gerek yok gibi. Şimdi biraz ilim öğrenelim ve ibadet ve vird faslına geçelim... :)


Buraya yazdığın ilimleri tekrar et... Daha çok günlük gibi kullandığın bloğundaki eski yazıları bilhassa ilimle ilgili olanları sık sık gözden geçir...

Dostlar saat 3.05'i az geçiyor ve Bayezid-i Bistami Hazretleri'nin ilminden nasip alalım biraz daha ve sizlerle dostun ilmini paylaşalım... Biz de tekrar edelim... En son sanırım sayfa 61'de kalmıştık... :)

---------------------------------------------------------------------------------

Sağ ve solda acele eden, menzile ulaşamaz. Sıradan insanların sağ ve solda acele etmesi bedenendir, seçkin kullarda ise kalben olur. Sağında ahiret ya da solunda dünya olmayan kişi itibar bulamaz.

Beyit

Ruhum için vuslatından başka bir rahat yok.

Kalbim için sana yakın olmaktan başka güç yok


Beyit 

Bizim işimizin temeli ve kuralı yoktur

Senin huzurun olmaksızın hiç fayda yoktur

 

Şiir

"Ey insanların en adaletlisi! Benim davranışım dışında, düşmanlık  sendendir. Düşman da sensin hüküm de sensin."

 

Beyit

Mademki bütün sırları bilmektesin

İhtiyacım yok gam kıssalarımı anlatmaya  

 

Sonra dedim ki: "Ey Rabbim! Çaresizliğime acı ve beni, bana zahmet vermeyecek keramet makamına ulaştır." Zira ben orada bu arkadaşlara katılmıyordum.

Yüce Allah bana şöyle ilham etti: "Ey Bayezid! Bizim huzurumuza bizde olmayıp sana da faydası olan bir şey getir!"

Dedim ki: "Ya Rabbi! Sende olmayan şeyi ben nereden getireyim."

Dedi ki: "Bende ihtiyaç, yoksulluk, zelillik, acizlik ve ağlama yoktur."

Dedim ki: "Efendim! O topluluğun mertebesini bana gösterdiğin gibi bu sermayeye sahip o kavmin makamını da göster." İcabet etti.

Bakınca onların içinde aralarında gururlanma, kişisel çekişme, üstün gelme çabası ve birbirleriyle uğraşma olmayan az bir topluluk gördüm. İhtiyaç, yoksulluk, zavallılık ve düşkünlükten başka bir şey istemeyeceğime dair söz verdim.

 

Beyit

Burada eski irademe gelmişim

Burada "nerede olacağım" sözü nedir ki!

 

Hasılı, yüce Allah her gün bana bir başka keramet ve yeni bir şeref vesilesi bağışladı.

Daha sonra şöyle dedim: "İlahi! Bu makam bana mı özel, yoksa halkın tamamı böyle midir?"

Şöyle buyurdu: "Bu makam, belaya sabreden; ihtiyaç, yoksulluk ve zorluk içinde bana yakınlaşıp şükreden kimselerindir." 


Beyit

İsteklerinden vazgeçmektir bu yolun azığı

Fakr içinde değil o kimse ki vardır azığı

Görünüşte fakirlik, eşdeğerdir küfürle

Manevi fakirlik(fakr) övünçtür nebilere

 

Elini fakrın boynuna koy, sabrı başının altına yastık yap, arzu ve şehvetlerinin önüne geç, dilediklerinin gerçekleşmesi için Cenab-ı Hakk'ın dergahında yalvar yakar. Böylece yüce Allah'ın izniyle asıl dilediğine kavuşursun.

 

Beyit

Ey kavuşma yeli! Esmektesin,

Can burnuma bir koku getirmektesin

 

Beyit

İki alemde de iyilik görür bir kimse

Eğer Allah'ın kullarına iyilik ederse

 

Şiir

Etrafını aydınlatmayan, yeryüzünde bir eser bırakmayan kişi, delikanlı sayılmaz.

 

Beyit

Dünyada iyi addan başkası kalmaz

Her kim iyi bir son istiyorsa bilsin

 

Beyit

Musa'nın nurunu nasıl görsün kör!

İsa'nın konuşmasını nasıl duysun sağır!

 

Mısra

Onun yüzüne benim gözümle bakınız.

 

Mısra

Ey Rabbim! Sahip olduğumuz bu devlet alemde kimde var?


 Hala daha namazları kılamamıştık.. Öyleyse vira bismillah, önce abdest sonra 100 tesbihat sonra 4 vaktin namazları. Takatimiz kalırsa da vird... :) Gönlümüz şen olsun... :)

Önce 4 vaktin namazları sonra 100 adet tesbihat, sonra da 33 adet de Mesnevi'den feyz alarak öğrendiğimiz tesbihatı yaptık... İşte şurada merak edenler için:

Türkçe okunuşu:

“Subhânallâhi ve’l-hâmdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhu ekber ve lâ hâvle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm.”

Anlamı:

“Allah eksik sıfatlardan münezzehtir. Hamd Allah’adır. Allah’tan başka ilah yoktur ve Allah en büyüktür. Allah’tan başkasında güç ve kudret yoktur.”
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....