11 Ekim 2023 Çarşamba

Şurdan Burdan

 <script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script>  


Merhaba dostlar,

Bugün nesnel tasarım ve programlama ile sayısal tasarım derslerini izledik. İki de derse girdik. Bilgisayar ağları ve programlama dilleri. Ancak gözümüz televizyona takıldı, pek konsantre olamadık derslere... Sayısal tasarım cepte, içerikte de ilerdeyim dersi de %99'un üzerinde oranla anladım. Sadece küçük bir noktayı tekrar etmeliyim... Hızlandırarak yarın bilgisayar ağları ve programlama dilleri derslerinin 3'er videosunu tekrar edip, içeriklerini okumalıyım. İnşallah sabah 5.30 gibi kalkarım 1.30'dan önce yatarsam... Virdi Mevlevi'yi de yaparsam, süper olur. Cenab-ı Mevla bize mestlik ve coşku verir... :)

Babamlar Masterchef hastası, biz de onlarla beraber epeydir takip ediyoruz... Hatta ben de hesapta aşçıyım ya o bakımdan babamla bir gece lahmacun yaptık. Ben dedim yapıyorum. Sen ister gel ister gelme.. Sonra babam, baş aşçı oldu ve bana yardım etti. Peş peşe iki gün gece lahmacun partisi vermiştik. Ama çok acı yapmışız, gözümüzden yaşlar aktı yerken. Biberleri (kırmızı da dahil) fazla kaçırmışız baharatlarla beraber... Ama gene de çok lezzetliydi. Benim aşçılık okumamdaki ilham noktam Masterchef yarışması oldu. Dedim belki yemek yapmayı öğrenirsem, belki yaşlılığımda aç kalmam... Şimdiye kadar sadece 3 yemek yaptık. İkisi annemle biri babamla. Köfte, biber dolması ve lahmacun.. Hepsi de süper lezzetliydi... Hedefim aşçılıktan mezun olana kadar sayıyı 20 yapmak... Bir yıl var mezuniyete... Bu arada yarışmada benim favorim Eren, yani namı diğer Kızılsakal, ancak herkesi de seviyorum... İnşallah Cenab-ı Mevla bize bütün insanları sevdirir...  :))

Saat 03.15'e gelirken uyuyoruz, kalkış ya nasip... :)

Günaydın dostlar, bu sabah 9.30'da kalktım. Rüyada aramın çok da süper olmadığı bir abimi gördüm. Benim hastalıktan kaynaklanan bir sanrım var ve sırf bu sanrıdan dolayı insanlardan kaçıyorum zaman zaman... Vesveseyle de birleşince epey sıkıntı yaratıyor. Buraya detaylı da anlatabilirim ama anlatıp da sizi de sıkmayayım ya da benim sanrım hassas bünyelere de bulaşmasın... Bu hastalık ve bu dert bize Mevla'dan geldi, devası da Mevla'da elbette...

İşte aramın böyle çok da süper olmadığı insanlar var, çünkü onlara derdimi anlatmadım. Bazılarına dilim döndüğünce anlatsam da çare bulamadım. Her dert herkese anlatılmaz çünkü...

En yakın dostlarımla mutluyum, derdimi paylaşabileceğim insanlar var.. Beni her zaman destekleyen....

Hani demiş ya şair bir acayip derde düştü, tutuşur. Ve de biliyoruz ki bu sanrı, bir de bunun gerçeği olsa, ki Allah bize o hikmeti göstermesin derim.. Çünkü her hikmeti her babayiğit kaldıramaz... Başka ve bizi sıkmayacak hikmetlerin hepsine açığım... Mevla'nın nice hikmetleri vardır, ancak dilediği kullarına bağışlar... Ne güzel söylemiş Yunus sözleri işte burada;

Hak bir gönül verdi bana
Ha demeden hayrân olur
Bir dem gelir şâdân olur
Bir dem gelir giryân olur

 
Bir dem sanasın kış gibi
Şol zemheri olmuş gibi
Bir dem beşâretden doğar
Hoş bağ ile bostân olur

 
Bir dem gelir söyleyemez
Bir sözü şerh eyleyemez
Bir dem dilinden dür döker
Dertlilere dermân olur

 
Bir dem çıkar arş üzere
Bir dem iner taht-es-serâ
Bir dem sanasın katredir
Bir dem taşar ummân olur

 
Bir dem cehâletde kalır
Hiç nesneyi bilmez olur
Bir dem dalar hikmetlere
Câlînus u Lokmân olur

 
Bir dem dev olur yâ peri
Vîrâneler olur yeri
Bir dem uçar Belkîs ile
Sultân-ı ins ü cân olur

 
Bir dem varır mescidlere
Yüz sürer anda yerlere
Bir dem varır deyre girer
İncil okur ruhbân olur

 
Bir dem gelir Îsâ gibi
Ölmüşleri diri kılar
Bir dem girer kibr evine
Fir'avn ile Hâmân olur

 
Bir dem döner Cebrâil'e
Rahmet saçar her mahfile
Bir dem gelir gümrâh olur
Miskin Yunus hayrân olur

https://lyricstranslate.com


Çok mutluyuz, Can Coşkun'u seyrediyoruz nescafe eşliğinde... Bir de şu memurluğu kazanıp 9.00-15.30 yeni mesaide çalışıp da maaşımızı da kazanabilirsek, iyice mest oluruz... Ne iyilik yaparım dostlara, başta anneme ve babama. Mevla hep bizimle, asıl zenginlik dostu bilmekte... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....