29 Ekim 2023 Pazar

Yaşasın Cumhuriyet! & Bugün Neler Yapalım Acaba?

  <script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script> 

 

Günaydın dostlar,

Telefonuma gelen tanımadığım mesajları anında silip engelliyorum. Çok dolandırıcı ya da fake hesap var. Sesli mesaj bile olsa resmine bile bakmadan engelliyorum. İnsanlara doğru bir ulaşma yöntemi değil whatsapp vs. Ben oradan bir tane tanımadığım kişiye mesaj atmamışımdır. Siz de atmayın...  Bana Rabbim yeter, çevremde de belli başlı iki elin parmaklarını bulmayan samimi olduğum kişi vardır... Bana onlar da yeter... :)

Bugün neler yapalım acaba? Şimdi bir gofret yiyoruz... Rüyamda eve yabancı yatılı misafir geliyordu ve ben de küvette yatıyordum. Küvet de uzun küvetlerdenmiş... Öyle bir rüya işte, çok takılmayalım... 


Bugün biraz fiziğe takılalım, Einstein Evreninde Zaman Yolculuğu kitabından akalım, yorulursak kitap değiştiririz ya da mola veririz... :)

Einstein yorar kafayı sabah sabah, biz daha soft bir şeyler okuyalım en iyisi, ilacımızı da aldık, beynimiz de uyuştu. Einstein bir sayfa bile akmıyor... :)

Gene buzdolabındaki ayranı bulduk. Serin serin ne iyi gidiyor... :) En iyisi Necip Fazıl anlatsın biz dinleyelim gene... :)

Dün sayfa 34'te kalmıştık en son... :)

Şimdi 46'ya geldik. Hemen sabah namazları, şükür namazı ve virdimizi yapalım. Tahminimce abdestle beraber 35 dakika sürer hepsi... Saat 9.00'a geliyor...  Haydi vira bismillah... :)

Bir 5 dakika kadar sürede sapma oldu, abdesti de katınca 40 dakikayı buldu... Rab kabul etsin... :)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Bugün Cumhuriyet'in 100. yılı, Allah nice yıllara ulaştırsın Cumhuriyetimizi, Atatürk yolumuzu aydınlatsın her daim inşallah... Atatürk'ün dediği gibi ilalebet payidar kalsın Cumhuriyet... :)

Maddi ilimlere de merakım var, ancak manevi ilimlere daha fazla... Ama çok okuyunca manevi ilimleri de rahatsızlığım yükseliyor ancak gene de gönlümü onlar çekiyor... Kahvaltımızı yaptık, çayımızı içtik, kahveyi bitiriyoruz. Biraz daha Kudema-yı Mevleviyye'yi okuyalım Tahirü'l Mevlevi'den. Erken dönem mevlevi büyüklerini anlatan bir kitap... :)

86'dan 93'e kadar geldim bu kitaptan da...

 Kuyucaklı Yusuf romanında da 57'den 2. bölüm olan 65'e geldim...

Ahmet Ümit'in de Kayıp Tanrılar Ülkesi romanında 169'dan 205'e geldim. Epey okutuyor bu polisiye roman... Şimdi ezanı duyduk, gayret vakti... Haydi vira bismillah... :)

Konsome çorbası yapmaktan vazgeçtik şimdilik, Fransız mutfağındandı o yemek, onun yerine annem bana domates çorbası yapmayı öğretti. Tarifini ve yapılışını not aldım. Bundan sonra kendi domates çorbamı kendim yapabileceğim... :)

Babam da cassoulet malzemelerini almaya gitti. Getirince malzemeleri bir başka Fransız yemeği yapacağız inşallah... :)

Cumhuriyet'in 100. yılında aldığım kitaplar:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....