24 Ekim 2023 Salı

Java Öğreniyorum Gece Yarısından Sabaha Kadar

 <script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script>  

 Merhaba dostlar,


Bir programlama dili seçip o dil hakkında detaylı rapor oluşturmamız istendi bir ders için dönemlik ödev olarak. Biz de şimdiye kadar C ve C++ gördük okulda. Kendim epey Python öğrendim. C#'a başladım ve Java'ya da başlamıştım. Oyunu C# ile yazıyorum ancak okulda bir derste Java anlatılmasa bile Java'ya değiniliyor bu dönem. Java dersi ayrıca seçmeli olarak 4. sınıfta verilecekmiş.

Ben de diyorum ki Java seçeyim. Zaten 154. sayfaya kadar okumuşum. Kitap 900 sayfa hepsini yaklaşık 15 Kasım'a kadar okuyayım 3 haftada da sınavlar da gelecek vizeler ve ardından son teslim tarihi olan 15 Aralık'a kadar  raporumu göndereyim hocaya. Bu dersin vizesi sanırım olmayacak. Ödev vize yerine geçecek.

Evet dostlar, akşam uykumuzu aldık. Gece kahvemizi yaptık ve sabaha kadar akabiliriz... Uykularımız düzensiz epey ancak yeteri kadar uyku alırsak düzensiz de olsa çok sorun olmuyor...

Şimdi balkonda Java öğrenme zamanı...


Evet dostlarım Java'da 154'ten 174'e kadar aktık ve şimdi bir Sezen Aksu şarkı molası verelim...


 Şimdi de Java'da diziler konusunda sayfa 187'ye geldik. Başlık; Arrays Sınıfı Metodları

Kafa yoruldukça molalar sıklaşıyor. Bir başka Sezen şarkısıyla dinlenelim... 😊



Evet dostlarım, evde bir çikolatalı gofret buldum dolapta ve babamla paylaştım ve sallama bir çay yaptım. Şimdi biraz rahatlayıp tekrar devam edelim ancak hedef koymadan... 😊

Dostlar JOption Pane kullanımını da inceledik ve sayfa 213 olan ve 10. bölüm olan Nesneye Yönelik Programlama bölümüne geldik... 

Zaten C++ ile de epey benzerlikleri var Java'nın. Bir dili orta seviye öğrenirseniz diğer dilleri öğrenirken işler kolaylaşacaktır sadece belli komutlar ve dile özgü farklılıklar olacaktır...😊

Hareketli bir Sezen şarkısı ile biraz mola ve enerji depolama sonra çalışmaya devam... 😊


Dostlarım isteğim şu ki ortalama bir memur maaşına sahip olmak ve okulları bir bir bitirmek. Bilginler ya da alimler sınıfına katılmak. Okul okumaktan asla bıkmam. Bunlar 4. ve 5. okullarım aktif olan... Sadece 2 okul diplomam var şimdilik... 😊

Ne demişler İbn-i Sina'ya bu çocuk ilimden başka bir şeyle ilgilenmesin... Kendisi arifler sınıfındandı Hak daha iyi bilir... 😉

Ondan öğrendiğim kadarıyla ömür boyu ilim öğrenmeyi bırakmamalıyız hem bilir misiniz bir kitapta okumuştum ilim öğrenmek ibadet etmenin de önündeymiş... Hak cahil olmayın diyor yani...

Evet dostlarım sayfa 227 Yapıcılar (Constructor) bölümüne kadar geldik ancak geceleyin sabah ilaçlarını da alınca uykumuz geldi.

En iyisi 6.15'e kadar kestirmek saat 4'ü biraz geçiyor
Sabah da namazla güne başlarsak ara versek de bazen, 
Duralım Hakk'ın huzurunda yeniden
Edelim güzel dualar hem kendimiz hem de insanlık için
Sabah nasip olursa devam ederiz Java'ya tekrardan... 
😊

Merhaba Dünya, pek uyku tutmadı, sadece ilaçlar sersemlik verdi. Yemek yedik sabaha karşı. Sadece 2 diplomayla ve bu kadarlık kütüphane ve bilgi birikimiyle en fazla çeyrek alim sayılırız... Bunu en azından 4'e katlamak gerek tahminimce kalan zamanda alim sayılabilmek için...

Yarı alimlik de güzel fazla uçmayalım... 😄

Yoruldum çalışmaktan gecenin bu saatinde bu müzik gider herhalde...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....