10 Eylül 2023 Pazar

Sağlık Olsun

<script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"
     crossorigin="anonymous"></script>


Merhabalar,

Sabah ezanı ile uyandık. Bu aydınlık gün bizim için. :) Biraz açılmamız gerekiyor. Bir güzel kahve ısmarladık kendimize Can Yücel'in dediği gibi ama nescafe tarzı. :)
Kerahat vakti geçsin de kendimizi iyi hissedersek namazı kılalım. Bugün neler yaparız henüz bilmiyoruz. Belki baş ağrılarımız geçerse biraz oyun ile ilgileniriz. Kamerayı karaktere fokuslama kodlarını yazarız belki. Belki biraz kankamız Gürsu ile görüşürüz. Belki biraz kitap okuruz. Bilgisayar kitapları da olabilir, tasavvuf ya da roman tarzı da olabilir. Bir de bizi mutlu eden sesleri duymak için alo deriz muhtemelen. Çarşıya gidersek, hep gittiğimiz cafelere uğrarız. Bir de keyfimize göre bir şeyler atıştırabiliriz. Şimdilik bu kadar, gün içerisinde burayı güncelleyebilirim...

Şu aşağıdaki kitapları öneriyorum. Daha Gülistan'a başlamadım gerçi ama Bostan'da 96. sayfaya gelmişim. 

Yazar Sadi Şirazi şöyle söylemiş bir yerinde: 
"Doğrusunu istersen cömert adam gerçekte velidir ve cömertlik Şah-ı merdan Ali'nin mesleğidir."









Akşam editi: 
Bugün kankamız Gürsu'yla buluşmadık. Sadece telefonda konuştuk. Bugün dinlenerek geçti. Spontane yaşıyoruz şu hayatı. Sabah ezanında uyandığımızdan öğlen ezanı okununca uykuya daldık. İkindi vakitlerinde uyandık. İbadeti de akşam ezanı okununca yapabildik Allah kabul ederse... :) Çok bir şey yapamasak da mutluyuz. Şimdi belki Gazap Üzümleri'ne devam ederiz, yahut Tanrı bize başka bir kitap seçtirir. Oyunu da yapmadık ama yapasımız da gelmedi. Bir ilham gelmesi lazım. Şu anda güzel kütüphanemizden bir kitap seçip okuyasımız var. Fon müziği eşliğinde güzel bir Eylül akşamı hafif serin balkonda ne güzel gider. Şu evin en çok balkonunu seviyorum. Havadar bir kere. Balkona çıktın mı sanki hayatla daha bir iç içe oluyorsun. Bize bu güzel keyfi veren Mevla'ya şükürler olsun... :)

Evet bir 9 sayfa kadar Gazap Üzümleri'ne devam ettik. John Steinbeck usta yazar. Fareler ve İnsanlar'ı okumuştum. Efsaneydi. Bu kitap da çok güzele benziyor. Ama şimdi biraz Hemingway'den Güneş de Doğar'a geçmeyi düşünüyorum. Bohem yaşam tarzını anlatıyor. Ne güzel yaşam tarzı. Hem ben de bir kitap yazmaya başlamıştım ama bitirir miyim Tanrı bilir... :)
Şunlar görselleri: 



Bir 11 sayfa kadar da Hemingway okudum. Yatsı okundu, belki yatsıdan sonra Bostan'a tekrar dönerim.
Az da olsa en azından bir gelirin olacak geçinecek kadar ve özgür olacaksın. Ne güzel hayat...
Bostan'a da döneriz ama önce şu seti sizle paylaşmak istiyorum. Bu Mesnevi'nin ve Divan-ı Kebir'in hepsini bir kez okudum. Sadece bazı ciltlerin sonlarındaki açıklama kısımları kaldı. Onları da merak ettiğim boş bir zamanda okuyacağım inşallah nasip olursa. Mesnevi'de 2. turda ve internetten takip ettiğim bir başka çeviriden Mesnevi'de de 3. turdayım. Şiirlerde de V. cilde kadar olanları 2 kez bitirmeme sadece 7 sayfa kalmış. Şimdi V. cildin 2. kez şiirlerini tamamlayalım. 10 defa okusam gene bıkmam ve herkese öneririm. Mevlana'yı manevi babammış gibi severim.  Ama arada bir de öfkelenirim,  aynı babama arada sinirlendiğim gibi. Allah güzelliğini yüceltsin...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....