14 Eylül 2023 Perşembe

Güzel Bir Sabah

<script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"

     crossorigin="anonymous"></script>


Güzel bir sabah, 

Vaktiyle bir kitap almıştım. Ancak hiç okumamıştım. İsmi de YouTube'da Zirveye Çıkma Rehberi idi. Bugün tekrar elime kitabı almak nasip oldu. Vaktimin kayda değer bir bölümünü o sitede geçiriyorum. Biraz inceleyeyim dedim de süper bilgiler var içinde. Dijital pazarlama hakkında da önemli bilgiler içinde yer almakta. Youtube da kanalı olanların alması gereken bir kitap gibi. Ben henüz Youtube kanalı kurmadım. Ama ilk oyunumu tamamlayabilirsem tanıtım babında videolar yüklemek için bir kanal açabilirim. 

Dünkü hedeflerim hala geçerli. Oyun yapımı 7-8 sayfa ve 15 veri bilimi videosu, ancak fikirler değişebilir. Bu sabah ne hikmet bu kitaba göz atayım dedim ve içinde süper bilgiler var. Amacım da oyunu  tamamlayabilirsem tanıtımını o site üzerinden yapmak olarak düşündüm. Hiçbir zaman ünlü olmak gibi bir düşüncem ya da derdim olmadı. Hatta sıradan olmak her zaman daha hoşuma gitmiştir. Ama başarı da hoşuma gider gerçekten. Bunca okulları başarı tatminimi gidermek için ve aynı zamanda bilgi birikimimi artırmak için yapıyorum şüphesiz. Ancak maddi konularda çok bir başarı gösteremedim. Çünkü Boğaziçi Üniversitesi'nde okurken okulum yarım kaldı ve hastalandım. Bilgisayarıma siber korsanlar sızdı ve sıkıntılı durumlar oluştu. Bunun yanında daha sonradan başka bir okulda işletmeyi de bitirdim ve mali müşavirlik sınavlarını da ilk girişte kazandım. Ancak 25 yaşına kadar Boğaziçi'ndeydim ve işletme mezuniyetimle de beraber yaşı 29 yaptım. Sonrasında biraz boşta hazırlanma ile geçen (KPSS'ye çalışma denemesi ve SMMM staja giriş sınavlarına hazırlanma süreci) zamandan sonra SMMM sınavını kazanmamla da beraber yüzüm biraz güldü. Ancak onda da bir sene içerisinde stajımı başlatacak büro ya da şirket bulamadım. Öyle de zaman geçti, yaşım belki de 33'ü  buldu. Bu süreçte bir yandan da sağlık problemleriyle uğraşıyordum. Çalışacak yeri bulduktan sonra yeter ki stajım tamamlansın diyerek ücretsiz çalışmayı teklif ettim. Ancak patron gene biraz insaflı davrandı da öyle şey olur mu dedi. Asgari ücretin yarısı kadar bir maaşla işe başladım aşağı yukarı. (Harçlık şeklinde ve sigortam da yatıyordu). Ancak çalıştığım yer o kadar yoğun bir büroydu ki belki 110 tane mükellefe bakıyorduk. Bana işletme defterlerini veriyorlardı genelde fatura ve fişleri işlemek için ve bir de dosyaları düzenleme işini, bir de arada ufak tefek getir götür işleri oluyordu. :) Aslında çalıştığım yerde iyi insanlar vardı ama siyasi bakımdan hep karşıt görüşteydiler. O işte tam 1 yıl kadar çalıştım. Ama bu süreçte kolum da kırıldı ve bu 1 yılın 4 ay kadarı raporlu geçti. O zaman sigortadan tam maaş alabilmiştim ve maaşımın büyük bir bölümünü babama verebilmiştim ve bu işten memnum olmuştum. Neyse o işten ayrılma nedenim hem maddi sebepler, hem manevi sebepler, hem de aşırı yoğun bir iş olmasıydı. İş de çok hoşuma giden bir iş değildi. Ama ileride fırsatım olsa dosyamı yakmasalar tekrar kaldığım yerden tamamlamak isterim sırf başladığım işleri nihayete erdirmek için ama büyük ihtimal dosyam yanar. O da bir nihai sonuç... :)

Bunun haricinde bir de gönüllü ya da düşük ücretlerle matematik dersleri verdim 5 sene kadar. Ortaokul öğrencilerine. Ortaokul matematikte yapamadığım soru yoktur muhtemelen.

Her neyse ben şu anda BBA&MBA mezuniyeti yanında bir de bilgisayar mühendisliği okumaktayım. Bir de aşçılık ama aşçılığın A'sından anlamam. Çok dağılmadan ve fikir değiştirmeden hedefe varmalıyım. Bir yandan EKPSS'yi de deneyeceğim şüphesiz. Ama freelance olarak bir memur maaşı kadar dahi gelirim olsa freelance işlere yönelirim. Uzaktan çalışma işleri gibi... Büyük bir esneklik sağlar şüphesiz.

Kankamın da şirket kurma hayalleri var. Ben de işletme bitirmiş biri olarak, bana da cazip gelmiyor değil. Hayatın ne göstereceği belli olmaz. Rabbimiz geciktiriyorsa güzelleştiriyordur. Zengin de olsak ahirete para götüremeyeceğiz. Sadece verdiklerimiz ve iyiliklerimiz bizimle gelecek imanla beraber. Ancak şu bir gerçek ki insanoğlu biraz rahat yaşamak istiyor ve bunun için de asgari bir şeyler gerekiyor en azından... Yazmayı seviyorum, yazarken rahatlıyorum. Matematiği seviyorum. Bilgisayar işlerini seviyorum. Muhasebeden pek hoşlanmadım ne yalan söyleyeyim.

Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Kendinize iyi bakın. Hoşçakalın...

Saat 11.00'e yaklaşırken editi:

Bu sabah Paulo Coelho'nun yazmış olduğu geçen gün aldığım Kazanan Yalnızdır romanına başladım. Bu adamın daha önce Simyacı romanını okumuştum. Favori ilk 3 kitabım arasındadır. Çok sürükleyici yazıyor. Bu kitap da sürükleyici. 42 sayfaya kadar bir çırpıda geldim. Şimdi biraz frenledim sayılır. Bugün büyük ihtimalle arkadaşımla buluşmayacağım. Vakit evde kitapları karıştırma, biraz oyun tasarlama ve zorlama da olsa o 15 dersi tamamlama ile geçecek gibi. Doğrusu o 15 ders videosunu hiç yapasım yok. O yüzden o işi akşama sarkıtacağım.  Aralarda da YouTube'tan müzik dinleme olmazsa olmaz. YouTube'ta şarkıcı Metin Şentürk abimizin bir videosunu izledim sohbeti daha doğrusu. Ne kadar hayatla barışık bir insan. Onun kadar içten gülen ve neşeli olan insan az var. Çok pozitif, Allah inşallah neşesini daima güzel kılsın her iki cihanda da. :)

Şu başımdaki ağrı ve psikotik durumlar derslerden de geri bırakıyor namazlardan da. Çalışabileceğim zamanlar kısıtlı... Biz de bu hastalıkla vakit harcıyoruz. Çalışsam dahi iş yükü hafif olmalı, engellilere göre bir iş. Çünkü kullandığım 3 tane ilacım var. Performansımı epey düşürüyor... :)  

Saat 20.30'a gelirken editi:

Bugün de kankam Gürsu ile görüştüm. Kendisi şu an izinde. Geldiğimde de üç tane yurt dışı kaynaklı işe başvurdum. Üçü de part-time işler. Biri veri analizi, biri android geliştirme ve biri de oyun geliştirme ile alakalı. Aileme maddi destek sağlamalıyım, çünkü iki emekli maaşı geçinmeye tam olarak yetmiyor. Allah büyüktür, yetişir... :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....