30 Ocak 2024 Salı

Girift Bilmeceler & Son Halimiz

 


Baş gözüyle O'nu sevdin. Gönül gözüyle kimi seveceksin?

İsa Nebi'yi gönül gözü açılmadan da seviyorsun ancak karşı cinsten..? :)



Mustafa Hoca'nın bir videosunu paylaşıyorum... Ben de en son 3. kyu sınavını vermiştim... Buradaki teknikler de 3.kyu'ya kadar... 2.kyu, 1.kyu ve shodan (siyah kuşak) kaldı geriye... Biraz anlatayım size, sanırım 18 yaşını geçen yetişkinlerde ilk dojoya çıkanlar 6.kyudan başlar, ilk sınavınız 5. kyudur, ikinci sınavınız 4. kyudur, üçüncü sınavınız 3. kyudur... Ben bu sınavları geçtim... Ancak son sınav belgemi alamadım, çünkü aikidoyu bırakmıştım. Zaten yanlışlıkla 4.kyu bastıklarını öğrendim, ancak sınavı geçtin dediler yani ben 3. kyuyum. 2 senede 6 dan 3 e kadar düştüm.... 1.kyudan sonra da 1. dan gelir. Sonra 2.dan, 3,4,5,6,7,8 diye gider... 1.dan 1. derece siyah kuşak demektir... 8. dan 8. seviye siyah kuşak... 2 sene daha haftada 2 gün 1'er saat daha devam edersem inanıyorum ki shodan olurum... Ancak dojoya gitmem lazım... Yatarak shodan olunmaz... Şu Ekpss'yi kazanıp işe başlayayım de dojoya tekrar gideyim... Hem spor oluyor haftada 2 gün... Giderken biraz cesaret ister ancak antrenman sonrası dünyanın en rahatlamış adamlarından olursunuz... Herkese öneririm, erkek-bayan fark etmez... Çok yüksek bir cesarete gerek yok, birazcık cesareti olan herkes yapabilir... Ve gitgide kendinize olan güveniniz yerine gelir... Ben psikolojik rahatsızlığımdan ötürü bıraktım yani sanrıyla alakalı bir durum... O sanrı hala beni zaman zaman rahatsız ediyor, o yüzden gitmiyorum dojoya, bir de kolum kırıldı o yüzden ancak aikidodan dolayı değil karda düştüm... Ancak biraz iyileşince tekrar gitmek istiyorum çünkü shodan olmak benim de hedeflerim arasındaydı... Sonrasını Allah bilir yüksek danları... Shodan olanlar hakama giyebilirler... :)

Arkadaşlar bir de kyu seviyeleri çıraklık ya da acemilik dönemlerinizdir, derler ki gerçek aikido shodan'dan sonra başlar... Çok özledim harbiden... :)

Dostlar ikindi ezanı okunmuştu ve biz sadece sabahı kılabilmiştik... Azizleri takip etmek istiyorsak Hakk'ın çağrısına adam gibi kulak vermeliyiz... Hiç yapmadan ya da eksik değil... :) Öyleyse vira bismillah... :)


Dostlar, Pazar günü İstanbul'da imtihan var 2 dersten... Dün elektrik devrelerinden 2 ders kadar çalışmıştık... 11-12-13-14 kaldı ve 10.'nun sonları... Beynimiz yanmasa çalışacağız ancak sıkıntı varken sabır lazım, biraz bekleyelim biraz geçince başlarız... :)

Günde 5 defa huzura çağırırlar, 
Bir çoğunda yorgunluktan ve daha çok beyin yangınından ötürü 
Namaza duracak şevk kalmaz içimizde...
Bu nefsin esiri olarak yaşarız biz de...

------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostlar elektrik devrelerinde bir yere kadar çok rahat anlamıştık... İşler gitgide zorlaştı... İçeriği okumalıyız anlamak için, tek tek ve tane tane... Yoksa neredeyse hiçbir şey anlaşılmıyor son derslerde... Boşuna izliyormuş gibi yapmayalım... Anlamadıktan sonra istersen bütün dersleri izle, ne faydası var... :)
İçerikten kondansatör ve indüktanstan sonrasını okumaya başlayalım... Önceki konulara zaman kalırsa bakarız... :)

Arkadaşlar içeriğe şöyle bir üstün körü göz attım da içerik dersten bile zor gibi... En iyisi son 1-2- ders geriye gidip tekrar tane tane dinlemek... Bu dersin bu kadar zor olacağını tahmin etmezdim... :)

İlk 8 dersi çok iyi anladım, ancak gene de tekrar etmeliyim unutmamak için. 9. dersi biraz anladım, tekrar edersem iyicene anlarım.. 9'u da daha sonra 1 defa tekrar edip 10-11-12-13-14 ü yavaş yavaş çalışmalıyız... 10 ve 11'e baktık ancak tam olarak çoğu şeyi anlayamadık... Hocanın slaytlarını bulalım ya da sistemde yüklüyse... :)

İşte derslere zamanında girseydik tedbirimizi önceden almış olurduk gene son dakikaya kalacak işler, olsun akas tukas da olsa yola devam edelim... :)

Dostlar, eğer ki ilk 8 dersi iyi anladıysak onları unutmamamız lazım, tekrar edelim 1 den başlayarak hızlı hızlı, 9'u yavaş geçelim, 10 ve 11'i ise not alarak çok yavaş geçelim... Ancak böyle anlayacağız gibi... Son 3 konuya ise daha hiç bakmadık... Öyleyse 1'den başlayalım vira bismillah... :)

Evet dostlar ilk 8 dersi hızlıca ve oldukça iyi anlayarak tekrar ettik... :) 9'u yavaş geçeceğiz ve sonrasını da daha yavaş... Ancak yorulduk... :) Biraz çorba içelim... :)

Bir şeyler yedik ve ilacımızı aldık, 100 mg'ı gün bitince aldık sanki, demek ki çalışınca hastalık unutuluyor, ilaca gereksinim bile pek kalmıyor... Yani iyileşmek için durmadan çalışmalıyız... Bu tembel nefis anca öyle adam olur... :)

Yalnız dostlarım 100 mg'ı tek parçada alınca epey uyku bastırdı... Biraz dinlenelim dolayısıyla, güzel bir müzik açalım...


Arkadaşlar 9. dersin de ilk 25 dakikasını çalıştık ve uyku arttı... Burada duralım ve biraz uyumayı deneyelim... Uyuyamazsak tekrar çalışırız... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....