22 Ağustos 2023 Salı

Gençler ve Genç Kalanlar

<script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-4847011426389780"
     crossorigin="anonymous"></script>                           

                                                      

 


Merhaba Gençler ve Genç Kalanlar,

UNITY 3D İle OYUN PROGRAMLAMA EĞİTİM KİTABI'nda sayfa 39'a geldim. 430 sayfa bu kitap. Ninjayı yükledim sisteme ve animasyonlarını yaptım. Sağa sola bakma ve koşturma işlemlerini hallettim. 68. sayfaya kadar gelirsem ilk yalın oyun denemem bitecek nasipse. Bugün ense yaptım. Tahminime göre 1 haftada ilk oyun (ilk bölüm) bitecek gibi. Biterse hız kesmeden ikinci oyuna (ikinci bölüme )geçmek gerek.

UNITY 3D (Kendi Oyununu Kendin Yap) kitabında da sayfa 72'ye geldim. 308 sayfa toplam.

HER YÖNÜYLE C# 10 EĞİTİM KİTABI'nda da 50. sayfaya geldim. 1036 sayfa kitap.

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN JAVA'da da 26. sayfaya geldim. 900 sayfa da bu kitap.

Bu sene nasip olursa ilk defa EKPSS'ye gireceğim ve kazanmayı gerçekten istiyorum. Aileme katkı sağlamalıyım çalışarak.

Aşçılık yaz okulu sınavına  da girdim. Aşçılığa kendi yemeklerimi yapabilmeyi öğrenmek için girdim ama şimdiye kadar sadece iki yemek yaptım. Köfte ve biber dolması. Menüyü zenginleştirmem gerek. Eğer 1 sene sonra mezun olabilir ve o zamana kadar öğrendiğim yemek sayısını 20'ye çıkartabilirsem belki aşçılık stajı da yaparım bir yerlerde.

Yarın Ahmet Yesevi Üniversitesi ikinci sınıf kayıtları açılıyor. Ücreti yatırırsak dersleri seçebileceğiz. Amcam üstten ders alma dedi, küçük enişte de öyle.. :) Onları dinleyeceğim. 6 ders yeterli gibi. Daha bunların üzerine aşçılık dersleri de olacak. O da 4-5 tane olur gibi. Bir de ders verdiğim öğrencim ders almaya devam ederse hafta sonları, bir de EKPSS sınav hazırlığı yine yeterince yoğun olacak gibiyim.

Ancak şöyle de bir güzellik var. Aşçılık sınavlarına sadece son 1-2 gün kala çalışıyorum genelde. O bakımından o yük olmayacak gibi. Bilgisayar mühendisliği derslerine ise sıkı çalışmalıyım ortalamayı yükseltebilmek için. Şimdilik 3.25. :)

Zamanda yolculuk mevzusu beklemede. Şu anda fizik okumuyorum ve aynı anda kaç işe bölüneyim? :)

Fizik bölümüne nasip olursa bir sonraki afta başvurmak istiyorum. Son affı pas geçtim. Bilgisayar mühendisliğine başlamıştım çünkü. Üstelik başlarken işletme yüksek de yapıyordum. Bir de aşçılık vardı. Aşçılığın ilk finallerine giremedim hatta ve şimdi o beş dersi yaz okulunda aldım. Hepsi aşırı yoğun olurdu ve Boğaziçi oldukça zor bir okul.

Eğer seneye EKPSS'yi kazanır ve atanırsam daha da yoğunlaşacak doğal olarak, aşçılık biterse okullar teke düşer. İşe girmeyi  de çok bekletmemeliyim çünkü aileme katkı sağlamalıyım.

Eğer bilgisayar mühendisliğinin 3. ve 4. sınıfında memurluk tarzı bir göreve atanırsam, derslere ayıracağım süre epey azalacak ister istemez. Belki hafta sonları özel ders vermeyeceğim o vakit.

İnşallah atanırsam da muhasebe stajyerliği gibi çok yoğun bir iş olmaz ve arada okul derslerime çalışacak zamanı da bulurum. Yoksa o iş de bana uygun olmaz...

Vardır her işte bir hayır, her şeyin hayırlı olanı olsun... :)

Bu arada C Programlama Dili kitabını da 2. defa bitirdik, sadece 10-12 sayfalık işaretlenmiş yeri kodlamalıyız uygun bir zamanda. Bundan sonra yapılması gerekenler arasında diğer gelişmiş C kitabını tamamlamak ve C kursunu nihayete erdirmek olacaktır... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba 6 Ekim

 Merhaba dostlarım, 6 Ekim 2024 Pazar gününe girmiş bulunmaktayız... Yaklaşık 25 dakikadır C++ çalışıyordum. Oyun işinde acele etmeyeceğiz.....