Merhaba dostlarım,
Tarih 21 Mart 2026 Cumartesi... :)
Akşam virdimizi tamamladık ve son 4 günkü virdi mevleviler için kısa 400 Allah ismini tespih ettik... :) Şimdi 33 * 25 vakitlik namaz tespihlerimizi yapalım... :) Ardından bugünkü namazları yapalım ve bugünkü virdi mevleviyi yapalım... :) Aşağıdaki şekilde... :)
Subhânallâhi ve'l-hâmdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhu ekber ve lâ hâvle ve lâ kuvvete illâ billâhi'l- aliyyi'l-azîm (Bu namaz tespihi, bu tespihi takıma 56. aya yazmış Ryan, buna 56. ay da geçebilirsiniz, Ryan da hemen geçmemişti buna, siz şimdilik klasik 33 Sübhanallah, 33 Elhamdülillah ve 34 Allahu Ekber yapabilirsiniz, ama devam edenler yapsın, bu yazdığım tespih biraz kuvvetli tespihtir, yeni başlayacaklara o kadar kuvvet fazla gelebilir, zaten mesnevide bunun anlatıldığı yere gelenler geçmek isteyeceklerdir, en azından 56. ayı bekleyemeseniz de mesneviyi bekleyin 1 seneye yakın, biraz ısının, ben biraz daha ısınayım diyenler 56. ay geçsinler, nohut ağır ağır pişer arkadaşlar birden pişmez, bu nohut bahsi mesnevide de geçer ama sanırım bizim takımda bazı nohutlar belki birkaç tane pişmemekte ısrar edecekler, kepçeyle karıştırmamız lazım o nohutları, ey nohutlar çiğ kalmayın, yenilmezsiniz sonra, can olamazsınız, aslında aşçı mevlanadır bizi o pişiriyor, ryan değil aşçı arkadaşlar gerçi aşçılık okuyor ama ryan'ın aşçılığı fasulyeden, ryan da nohut sayılır, ryan'ın yemeği ancak fasulye yemeği olur, siz mevlana'nın kazanına girin, ryan'ın ki olsa olsa küçük boy tencere olur, ryan daha fasulye yapmayı da bilmiyor ama ocağı ısıtıyor şimdilik, bari öğrensin fasulye yapmayı hazır aşçılık okurken kardeşi veya amcasından, amcası nohutu da fasulyeyi de şahane yapar büyük amcası, onun aşçılığı 10 numaradır, ama amcam tasavvuf bilmez, ama çok iyi adamdır, tam hatırlamıyorum ama galiba fasulyeye bile gönderme vardı mesnevide, sanırım bu fasulyeleri ryan ve efe pişirecek aşçı olduktan sonra, efe üşenmezsen sen de 2 yıllık bir aşçılık kaptır anadolu üniversitesinden açık öğretimden hatta muhammed dahi kaptırabillir ama onun aşçıbaşısı farklı, ryan da 4 senede tamamlayacak inşallah 2 seneyi, sınavlara da girmedi pek çok ryan derslere de hiç girmedi ama son 6 dersi kaldı, dünyanın belki de en kötü aşçısı yapacak bu fasulye yemeğini hakk nasip ederse, ama ryan'ın yaptığı salata ve menemen 10 numaradır arkadaşlar, çok lezzetli yapar, bu fasulye de öyle olur inşallah :), bu 2 hatta belki de 3 aşçının yapacağı fasulyeler lezzetli olmazsa hesap sorar aşçıbaşılar bizden efe ve belki de muhammed ona göre, güzel bölüm efe aşçılık, zevkli dersler var, ryan saklıyor kaynakları, onlardan faydalanacak, ryan'a dediler ki ingilizce sen aşçı mısın ryan da girdi bu aşçılığa öyle dedikleri için, belki sana da demişlerdir efe iyi hatırla, bayağı bir aşçıbaşımız var efe bizim takımda (mevlana, hakkani, geylani, ibnül arabi ve ibni sinadan çok aşçılık dersi alacağız elbette onlar tasavvuf dersi verseler de aslında bizim için aşçılık, hatta başka aşçıbaşılardan da, hatta nebilerden de ki en güzel yemeği aslında onlar yapar) ama baş aşçıbaşımız mevlana sanırım ikimizinde, ama epey aşçıbaşından ders alıyoruz ya da alacağız inşallah, bizden aşçı olursa çok iyi efe ve muhammed, aşçıbaşılar zaten hazır kıta bekliyorlar... hatta aşçı yamağı olmamız lazım sanki biraz... :)) ne anlarız biz ryan aşçılıktan dediğinizi duyar gibiyim arkadaşlar, illa diyorlarki aşçı sizsiniz sanırım... :) bence bu 3 fasulye yemeği de çok lezzetli olacak yani birbirinden güzel, bakmayın siz bizim aşçılıktan çakmadığımıza... :) bu fasulye yemeklerinin tadını en iyi mevla biliyor arkadaşlar... :) yani en tepedeki aşçıbaşılarbaşı... :) bakalım kaç puan verecek bizim aşçılığımıza... :) ayrıca arkadaşlar biz hem nohutuz hem aşçı adayı, merakı olanlar okusunlar şu aşçılığı, belki sizi de çağırırlar bir gün aşçılığa... :) çok güzel bölüm aslında aşçılık da ryan zaman ayıramadı pek, yoksa ryan da çok seviyor... :)
Evet arkadaşlar tespihi nihayet tamamladık... Şimdi son günkü namazlar kaldı... :) Mevla kabul ve makbul etsin... :) Bir de bu sabahki virdin kısasını yapayım, şimdi uzununa üşendim çünkü ve gece oldu... :)
100 de Allah ismi şerifini tespih ettik... :) (Bu da virdi mevlevinin kısası ama uzunu elbette daha iyidir) Bugünkü namaz tespihlerini önden yaptık peşin olarak... :)
Dün son 4 günkü namazlara eğilmiştik 68 rekat, sadece bugünküler kaldı... :) Aslında ben de sünnetleri kılarım ama çoğalınca borçlar sünnetleri atlarım, siz de öyle yapabilirsiniz, zaten sünnet son vakit için kılınır... :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder